Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli imetysliivit mukana ekan kanssa sairaalassa ja käytin niitä kun vauva oli syntynyt ja otan ne nytkin mukaan mutta sähän teet just niin kuin tykkäät, ei kukaan vahdi onko sulla liivit, toppi tai ei mitään.:wink
Kyl sillä jotain täytyy olla päällään, ettei revittele lollojensa kanssa pitkin synnärin käytäviä...tsihhih... :woot::hilarious: Toivottavasti ainakin sen äijä vahtii :grin...
 
Kyl sillä jotain täytyy olla päällään, ettei revittele lollojensa kanssa pitkin synnärin käytäviä...tsihhih... :woot::hilarious: Toivottavasti ainakin sen äijä vahtii :grin...
Onko pakko jollei haluu? Kai se kamala sairaalakaapu ja upeen seksikäs sairaalan aamutakki kai jotain peittää....

Btw uni ihan kadoksissa. Klo 3.50 aamuyöstä ja pyörin jo petissä tunnin. Mä taidan lähtee töihin työvuoroja tekee. Ei sit veny iltapäivästä kun tarvii antaa ne tänään.
 
Rintakumi on myös siinä hyvä jos vauva ei jaksa imeä tissiä kunnolla syystä tai toisesta. Mun esikoinen oli sellainen. Suu oli liian pieni nänniin nähden, eikä saanut kunnolla otetta. Yhden yön tyttö huusi ja minä huusin kun yritin imettää ja ei onnistunut. Sit yökkö keksi tuoda rintakumin (silloin en tiennyt kyseisestä kapistuksesta mitään) ja se auttoi sitten ja rintakumia käytin koko imetyksen ajan kun likka siihen tottui niin paljasta rintaa ei suostunut syömään. Eipä sillä väliä, kasvoi se sillä kumillakin :D

Mulla on imetysliivit päällä tälläkin hetkellä, vaikken imetä :D Lopetin edellisen imettämisen kolme kuukautta sitten, mutta mun tavalliset liivit ei mahdu päälle, niin pakko tyytyä näihin imetysliiveihin ja otan ne mukaan sairaalaankin et saan päälleni kun lähden kotiin. Sairaala vaatteet ei ehkä parhaat ole, mutta kun hikoilet, ja vuodat ja maitoo tulee ja muutenkin olo on tosi ihana synnytyksen jälkeen, niin mikäs sen kivempi kuin sotkea ne ärsyttävät sairaalavaatteet :) Mä tykkäsin käyttää niitä kun ei haitannut sitten sotkut niissä. Niitä saa vaihtaa niin usein kun halusi. Ja varsinkin sairaalapöksyt oli kätsyt kun siellä on sellasia isompia siteitä, niin pysyy hyvin sairaalapikkareissa ne siteet.

Mulla alkoi tänään äitiysloma! Jäin varhaistetulle äitiyslomalle ihan rahan takia. Järkyn pieni toi kotihoidontuki ja tää äitiysraha on isompi. Tietty se loma loppuukin sitten aikaisemmin, mutta en jaksa murehtia siitä nyt. Oon murehtinut raha-asioita tässä monet kuukaudet niin paljon, etten jaksa enää. Oon tyytyväinen, että ensi kuussa kolahtaa tilille sellanen summa, että sillä saattaa myös tää äiti vähän elää. En meinaan ole pystynyt ostamaan itselleni mitään, enkä käymään parturissa enkä mitään koska rahaa ei yksinkertaisesti ole ollut tuhlattavaksi yhtään. MIehen rahoilla on ostettu ruuat ja maksettu laskut ja hankittu lapselle se mitä tarvii.

Mä olin juuri viikon anopin kanssa samassa pienessä mökissä ja selvisin hengissä! :dance011 Muutaman kerran meinas kyllä hermo mennä kun sillä on aina tarve olla neuvomassa ja tietty pitää omia ratkaisuja oikeina ja muiden ratkaisut on ihan persiistä. Ja siitä en aikonut tapella ollenkaan kun tietty kuvittelee, että saa pitää tuon meidän pikkutyttösen synnytyksen jälkeen itsellään muutamankin päivän, mutta mä itse olen suunnitellut tulevani synnytyksen jälkeen heti pois vaan kun kykenen :dance008 Siksi mua stressaakin tuleva synnytys ja paineet siitä, että kaikki menee hyvin enkä joudu sektioon. Kauhee ikävä valmiiksi tuota pikkutyttöä kun ei olla yhtään yötä oltu erossa hänen syntymänsä jälkeen, enkä haluis olla myöskään tämän syntymän jälkeen. "älä tule paha synnytys, tule hyvä synnytys" :)
 
Kaali todella tehoaa, jos tulee jotain ongelmaa kovettuvien tissien kanssa mutta muistakaa pyytää miestä tuomaan nimenomaan sitä perus kaalia (mikä ikinä sen oikea nimi sitten onkaan), mun mies nimittäin toi kaupasta kukkakaalin ja siitä ei ollut muuta hyötyä kuin,että hyväähän se oli ja mua naurattaa vieläkin kun mietin miten ihmeessä mies ajatteli mun kukkakaalia liiveihin tunkevani.:laughing002
 
Satru meillä on ihan sama, ettei esikoinen ole ollut yhtään yötä ilman mua. Mies on paljon poissa, joten on tottunut siihen mutta mä pörrään aamuisin hänen kanssaan ja mua myös jännittää miten mä pärjään sairaalassa ilman mun pikkuista hymypoikaa.:)
 
Kaali todella tehoaa, jos tulee jotain ongelmaa kovettuvien tissien kanssa mutta muistakaa pyytää miestä tuomaan nimenomaan sitä perus kaalia (mikä ikinä sen oikea nimi sitten onkaan), mun mies nimittäin toi kaupasta kukkakaalin ja siitä ei ollut muuta hyötyä kuin,että hyväähän se oli ja mua naurattaa vieläkin kun mietin miten ihmeessä mies ajatteli mun kukkakaalia liiveihin tunkevani.:laughing002
Valkokaali se on mutta kiitos, aamun naurut:laughing001
 
Mä en tienny et siitä kaalista irtoaa jotain joka sen viileyden lisäks jeesaa. Luulin vaan vanhan kansan perinnevinkiksi kun eihän ennen ole ollut jotain Dermosilin geeliläpsyjä liiveihin... Olin niitä funtsannut, mutta taidanpa luokitella turhakkeeksi ja luottaa tarvittaessa VALKOkaaliin :D
 
Mä en tienny et siitä kaalista irtoaa jotain joka sen viileyden lisäks jeesaa. Luulin vaan vanhan kansan perinnevinkiksi kun eihän ennen ole ollut jotain Dermosilin geeliläpsyjä liiveihin... Olin niitä funtsannut, mutta taidanpa luokitella turhakkeeksi ja luottaa tarvittaessa VALKOkaaliin :D
Joo se kaalinlehti täytyy hakata jotta siitä tulee sitä jotain mitä mäkään en tiedä/muista mutta siis hakattuna ja jääkaappikylmänä :)
 
Kaali todella tehoaa, jos tulee jotain ongelmaa kovettuvien tissien kanssa mutta muistakaa pyytää miestä tuomaan nimenomaan sitä perus kaalia (mikä ikinä sen oikea nimi sitten onkaan), mun mies nimittäin toi kaupasta kukkakaalin ja siitä ei ollut muuta hyötyä kuin,että hyväähän se oli ja mua naurattaa vieläkin kun mietin miten ihmeessä mies ajatteli mun kukkakaalia liiveihin tunkevani.:laughing002
Ei hitto! Kiitos nauruista! Kukkakaalia liiveihin tytöt! :p

Huomentapäivää, joo! Nyt nukuin koko yön ja vähä päälle. Jesjes, perjantai. Kaks vkoo töitä. Mä en sitte sitä sairalomaa enää hakenu. Yrittäjällä on 9pv karenssi, et en ois saanu rahaa kuin kahdelta päivältä. Et sössin sit senkin, saatanan finanssinero...:facepalm:

Rv 32+6. Mä kattoin omakannasta, et sinne oli ilmestyny pari aikaa kesäkuulle, niissä ei lukenu mtn, mut arvelin niiden olevan synnytystapa-arvio ja sype-keskustelu (sype=synnytyspelko).

Hyvää perjantaita!
 
Onko pakko jollei haluu? Kai se kamala sairaalakaapu ja upeen seksikäs sairaalan aamutakki kai jotain peittää....

Btw uni ihan kadoksissa. Klo 3.50 aamuyöstä ja pyörin jo petissä tunnin. Mä taidan lähtee töihin työvuoroja tekee. Ei sit veny iltapäivästä kun tarvii antaa ne tänään.
Millo sun äitiysloma? Eiks kohta jo ala?
 
Kiva. Avasin telkkarin juuri Pulmuset-tunnusmusiikin kohdalla. Tiedätte varmaan sen, kun Bundy istuu sohvalla ja ojentaa seteleitä niitä kinuaville lapsilleen. Raskaushormoniaivoihini iski fläsh tulevaisuudesta lapsen kanssa "Jaiks!".

No. Mä kyllä haluan, että lapsella on hallussaan rahaa. Vain käyttämällä ikiomaa rahaa oppii käyttämään rahaa. Oppii arvostamaan rahaa. Mä kyllä voisin antaa teinilleni kympin tai useammankin, ilman, että hänen täytyisi antaa selvitystä. Miltä kuulostaisi sellainen, että "Saat nyt ja tulevaisuudessa 10-50 € rahaa pyytäessäsi, jos itse kirjaat summan näkyviin paperille paikkaan X".

Siis mulla se "Jaiks" tulee nyt siitä, että ensin lapsi on vuosien ajan saanut kolikoista kymppeihin rahaa - ja sitten yhtenä kauniina päivänä angstaa siitä, ettei saa haluamaansa pelikonsolia (400 €) ja ettei hänelle koskaan osteta mitään. Sellaisia tilanteita varten olisi kiva sanoa "Ai et ole saanut mitään? Kuules, katsoppas olkkarin servettikaapin seinään teipatusta listasta, laske summa yhteen mitä olet saanut...."

Miltä kuulostaa?

Ai mullako muka tylsä aamu :bag:
 
bobcat, toi on hyvä idea! Tai ottaa lapselta kuittauksen johki vihkoon, et nyt on vastaaotettu kymppi. Vähän ku pankissa. Vielä parempi muuten ois opettaa mukulalle olla haluamatta mitään tavaraa. Opettaa, ettei sitä oikeastaan tarvi eikä siitä tule onnelliseksi.

Me huviteltiin exän kanssa aikoinaan sillä, et laskettiin pihoilla olevia trampoliineja. Saatiin helvetin hyvät naurut ku mietittiin, et jengi oikeesti viitti ostaa joka helvetin pihalle sellaisen järkyttävän systeemin. Ei voi naapurissa hypellä sen mitä hypelee. Sitte ku vielä pihat nykytaloissa on vaan joku 200m2. Ajeltiin jonku asuinalueen ohi, ni samalla laskettin trampat. Samalla mua suretti se, et nekin päätyy luontoon, eli kaatopaikalle.

Mä aioin laittaa kersani naapurin trampalle, säästyn siltäkin roskaamiselta... Mä en ostele mitään turhaa, käyn harvoin kaupoissa pyörimässäkään (poislukien puutarhakaupat nyt keväällä :wink) ja katteleen jotain ostettavaa. Mulla on monia kavereita, joilla on paikat täynnä rojua ja samalla ne valittaa ettei niillä oo rahaa. Ne juoksee kaupoissa vapaa-ajallaan.

Toi pleikkarikin on sen hintanen, etten sitä kersalle yksinään ostais. Se ois sitte koko perheen lelu. Tai joku wii. Mulla ei oo mtn niistä, ei ees blueray-soitinta. Nythän tänne sellainen tulee ja isompi telkkari ja mitä lie subfoofereita. Joihin ikipäivänä en laittais rahaa senttiäkään. Hyvin näkyy ja kuuluu telkkari. Mullon kaverin vanhemmilta ostettu 9-vuotias 32" tv. Samoin noi maksukanavat. Nytkin mä hämmästyin ku mies otti mtv-total paketin lätkän ajaksi (no, sitä mä oon miettiny aina lätkän ajaksi, mut en oo ottanu), ni sielläkin on mainoksia! Mä revin pelihousut! Vittu, että ihmisten annetaan maksaa 30€/kk ja sitte sä saat kattoo mainoksia! Eieieiei, en suostu.

Ihminen tulee oikeesti tosi vähällä toimeen.

Satru, tää purkaus ei sitte koske sua, ku just kerroit rahahuolistasi. Kaikki on oikeesti kyl sikakallista. 50€ ei oo yhtään mitään. Mun yh-kaverilta just tiputettiin tukia ku on tienannu 200€ liikaa. Tolleen ei työnteosta pitäis sakottaa. Tollasilla pikkusummilla ei tätä maata pelasteta...
 
Kiva. Avasin telkkarin juuri Pulmuset-tunnusmusiikin kohdalla. Tiedätte varmaan sen, kun Bundy istuu sohvalla ja ojentaa seteleitä niitä kinuaville lapsilleen. Raskaushormoniaivoihini iski fläsh tulevaisuudesta lapsen kanssa "Jaiks!".

No. Mä kyllä haluan, että lapsella on hallussaan rahaa. Vain käyttämällä ikiomaa rahaa oppii käyttämään rahaa. Oppii arvostamaan rahaa. Mä kyllä voisin antaa teinilleni kympin tai useammankin, ilman, että hänen täytyisi antaa selvitystä. Miltä kuulostaisi sellainen, että "Saat nyt ja tulevaisuudessa 10-50 € rahaa pyytäessäsi, jos itse kirjaat summan näkyviin paperille paikkaan X".

Siis mulla se "Jaiks" tulee nyt siitä, että ensin lapsi on vuosien ajan saanut kolikoista kymppeihin rahaa - ja sitten yhtenä kauniina päivänä angstaa siitä, ettei saa haluamaansa pelikonsolia (400 €) ja ettei hänelle koskaan osteta mitään. Sellaisia tilanteita varten olisi kiva sanoa "Ai et ole saanut mitään? Kuules, katsoppas olkkarin servettikaapin seinään teipatusta listasta, laske summa yhteen mitä olet saanut...."

Miltä kuulostaa?

Ai mullako muka tylsä aamu :bag:
Hyvä idea!!!
 
Kiva. Avasin telkkarin juuri Pulmuset-tunnusmusiikin kohdalla. Tiedätte varmaan sen, kun Bundy istuu sohvalla ja ojentaa seteleitä niitä kinuaville lapsilleen. Raskaushormoniaivoihini iski fläsh tulevaisuudesta lapsen kanssa "Jaiks!".

No. Mä kyllä haluan, että lapsella on hallussaan rahaa. Vain käyttämällä ikiomaa rahaa oppii käyttämään rahaa. Oppii arvostamaan rahaa. Mä kyllä voisin antaa teinilleni kympin tai useammankin, ilman, että hänen täytyisi antaa selvitystä. Miltä kuulostaisi sellainen, että "Saat nyt ja tulevaisuudessa 10-50 € rahaa pyytäessäsi, jos itse kirjaat summan näkyviin paperille paikkaan X".

Siis mulla se "Jaiks" tulee nyt siitä, että ensin lapsi on vuosien ajan saanut kolikoista kymppeihin rahaa - ja sitten yhtenä kauniina päivänä angstaa siitä, ettei saa haluamaansa pelikonsolia (400 €) ja ettei hänelle koskaan osteta mitään. Sellaisia tilanteita varten olisi kiva sanoa "Ai et ole saanut mitään? Kuules, katsoppas olkkarin servettikaapin seinään teipatusta listasta, laske summa yhteen mitä olet saanut...."

Miltä kuulostaa?

Ai mullako muka tylsä aamu :bag:

Tuo kuulostaa hyvin järkevälle. Pitänee kirjata itelleen ylös siihen vihkoon, jotta muistaa sitte muutaman vuoden päästä toteuttaa tuon.. :)

Mun miehen lapsuudessa niillä oli tapana, että aina jos hän halusi/tarvitsi vaikka jonkun urheiluvälineen, niin isä sanoi maksavansa puolet ja pojan piti maksaa toinen puoli. Teki sitte hommia naapureille vaikka haravoiden, koiraa ulkoiluttaen tai lunta lakaisten, mitä vaan. Ei oo törsääväinen mies ollenkaan tällä hetkellä ja pidän mallista todella paljon! Itelläni ainoana lapsena sen sijaan oli hyvin yltäkylläinen lapsuus (omilla vanhemmilla ei, siksi halusivat, että "kaikkea on"), mutta jälkikäteen huomaan oppineeni just rahan arvon ym todella myöhään ja sen olisin näin jälkikäteen sanottuna mielelläni oppinut jo aiemminkin..

Ajateltiin myös kaikille sukulaisille tms sanoa, että mitään muoviroinaa tai tarpeetonta tavaraa ei muutenkaan saa ostaa meille ja avataan tili muksulle, jonne voivat halutessaan lahjoittaa roinan tilalle rahaa tulevaisuutta varten. Täältä sitte makseltais vaikka uusia rattaita, polkupyöriä, urheiluvälineitä, mopoa, ajokorttia mitä ikinä isompaa tarviikaan tai paljon sinne kertyykään.

Tämmösiä meillä.. :)
 
Mäkin oon muuten kummipojalle ostanu ny ku se on alle 2v., niin vaippoja tai jotain muuta tarpeellista, mitä äiti on toivonu. En mitään krääsää vauvalle ku ei se niistä mitään tajua. Kummilusikka sillä on muistona et oon ollu olemassa.


Just tämä!Mulla ei oo ku yks kummimukelo, hänen takiaan liityin aikoinani kk kirkkoon ja erosin sit taas uudelleen heti ku pääsin ristiäisistä kotiin.Ilmotin silloin jo ku serkku pyys kummiks et mä en sit ostele mitn hilavitkuttimia enkä muitakaan jonninjoutavia juttuja sille ennen kuin on siinä iässä et A)ymmärtää niistä jtn ja B)pystyy jtnkin niitä hyödyntämään esim kehittää sen lapsen kehitystä. Enkä oo hirveemmin mitn ostanu koko sen lapsen elinaikana.Oon sit vieny Hoploppiin ja sen semmosta.Nytkin jouluna katoin ihan suu auki ku pukki tuli et niille kahdelle lapselle oli v*u 3 isoa jätesäkkiä lahjoja!!Ei helvetti mitn tolkkkua!Ne repi ku raivopäiset demonit niitä pakettejaan auki ja nanosekunnin tutkivat sisältöä ja sit olan ylin nurkkaan ja uuden kimppuun...Siellä osa niistä aivan saatanan kalliista Lego nindago tai mitä lie olivatkaan jutuista makaa lelupinossa pölyttymässä..Mä ostin niille muksuille yks joulu rumpusetin:D ku kelailin et näistähän voi tulla vaikka musikantteja..Vanhemmat ei niinkään tykkäilly mun musiikkipainotteisesta lahjasta, saadaan kuulemma se takasin nyt kun meillekin tulee poika!Ei se mitn, mun mies onkin rumpali ja mä laulan( tosin nykyään enää vaan kotona ja kerran vuodessa Tallinan laivan karaokessa)ni passaa hyvin!

Me ollaan sovittu ettei mitn synttäreitä järkätä ennenku laps ymmärtää asia juurta, lopunkaiken joku 1v syndet o vaan aikuisille, ei se lapsi edes muista koko juhlaa..Ja meinaan sanoa et jos jtn täytyy pakolla ostaa esim ekaks jouluks ni sit vaippaa ja sen sorttista, oikeasti tärkeitä ja hyödyllisiä juttuja.
 
Toi raha-/rahanarvostus-/kuluttamishomma on mietityttää kyllä jo nyt 2,5-vuotiaan mukulan vanhempana. Likka kommentoi nykyisin melkein joka asiaan, jota ei ole tai joka on loppu (vaikka että meidän pihalla ei ole trampoliinia tai tänään ei satu olemaan yhtään banaanijugurttia), että "pitää ostaa kaupasta". Kaikki vaan pitää ostaa kaupasta. Miestä toi ärsyttää jo aika paljon enemmän kun mua, kummallakin on ollut lapsuus että asioita ei noin vaan menty ja ostettu kaupasta.

Tietenkään parivuotias ipana ei vielä ymmärrä sitä mistä raha tulee ja miten sitä pitää arvostaa, mutta jostain päivähoidon kavereiltahan noi jutut kumpuaa. Sama kun tää, että likan paras frendi päivähoidossa oli nyt monta viikkoa jossain etelän lomamatkalla. Hieno juttu, ei siinä mitään, mutta nyt meidän parivuotias höpöttää melkein joka päivä että minne me mennään lomalle, hänkin haluaa uima-altaalle. Tottakai haluaa ja joskus varmasti mennäänkin, mutta mulle tulee jo nyt vähän ahdistus siitä ajatuksesta, että koska alkaa ne kilpavarustellut kaverisynttärit ja muut... omille sukulaisille on jo yritetty takoa kaaliin, ettei mitään turhaa pidä ostaa, mieluummin säästötilille pari euroa kuin väkisin muovileluja ja ties mitä. Ymmärränhän mä sen halun ilahduttaa, mutta tuon ikäinen ilahtuu edelleen yhtälailla värikkäästä lahjapaperista ja rusetista kuin jostain sadan euron härpäkkeestä. Ja paras olisi ettei ikinä oppisi ilahtumaankaan siitä lahjan RAHALLISESTA ARVOSTA.
 
Mistä niitä saa ostettu? Käytätkö niissä sitten tissinsuojuksia ja riittääkö semmoset pyöreet vai pitääkö vuorata jollai lämpösemmällä ettei palellu?


Mä ostin raskausaikana läjän kestoliivinsuojuksia, mutta en oo tarvinnutkaan. Ainoastaan maidon noustessa piti muutamana päivänä käyttää. Samoin maidonkerääjiä en oo tarvinnu. Ei siis etukäteen kantsi kauheesti haalia noita härpäkkeitä, kun ei voi tietää miten omat tissit toimii. Mulla siis maito ollut tiukemmassa, ei tosiaan mitkään suihkutissit. :grin

Noita Boobin toppeja ostin muutaman Keravan Vekaravintistä, siellä oli alessa -30% (niillä on verkkokauppakin). Eka ostin yhen Kampin Bebes liikkeestä, mutta noi on aika kalliita normihinnalla... Käytettynä voi löytää huutonetistä tms edullisemmin sit. Kylmemmille säille mulla on sellanen Boobin b-warmer huppari. Siinä on imetysluukussa fleecekangas sisäpuolella.
 
Muokattu viimeksi:
Juu mä en myöskään ymmärrä tota nykyistä roinan määrää lapsilla. Mulla on myös yksi kummipoika joka on jo nyt ekaluokkalainen. Pienempänä ostin lahjaksi vaatetta tms mitä äitinsä ehdotti ja nyt vanhenpana aina jonkun talviurheilujutun joululahjaksi esim lumipotkulaudan ja viime vuonna sen mäenlaskuun tarkoitetun ison lumilautaliukurin. Synttärilahjaksi sitten leffoja, kirjoja jne.
Omalle mukulalle aion pitää saman linjan. Ei turhaa krääsää. Aion tonkia käyttökelpoiset vanhat lelut vanhempien ullakolta ja sitten saa joka vuosi toivoa joululahjaksi yhden tämän hetken "trendilelun". Ullakolta löytyy jo valmiiksi brion junarataa, muovielukoita, barbeja ja pikkuautoja, joten niistäkin tulee jo iso lelulaatikollinen joilla leikkiä ennen kouluikää. :rolleyes:

Mä olen myös miettinyt että harrastuksia pitää olla mutta ne ei saa viedä paria iltaa enempää viikossa ainakaan pienenä. Joskus näkee lapsia kuskattavan harrastuksiin joka päivä ja se on mun mielestä liikaa sekä lapsille että vanhemmille. Toivon että mukula kiinnostuisi jostain urheilulajista ja sitten saa valita oman lahjakkuuden mukaan vielä toisen harrastuksen. Harrastusta vartenhan ei välttämättä tarvitse käydä missään kalliissa seurassa tai opetustunnilla vaan se voi olla kotona tehtävääkin.

Ja kun vauhtiin pääsin :rolleyes: Niin oon funtsinu myös sitäkun että miten mun kärsivällisyydellä saan mukulalle opetettua kaikki kotityöt. Mä en halua että siitä kasvaa mikään uusavuton. Mut on pienestä pitäen opetettu siivoamaan ja laittamaan ruokaa sekä tietty kaikkea muutakin millä elämästä selviää. Haluan samat lähtökohdat omalle lapselle ettei sitten ole ihan tumput suorana kun aikanaan muuttaa omaan kotiin. Josta tuli mieleen omat teiniikäiset synttäri ja joululahjat. Pikkaset pisti vituttamaan esim saada 16v lahjaksi paistinpannu tms mutta sitten 21v kun muutin omaan kämppään niin ainoa ostettava asia oli leikkuuveitsi. Ja nyt 20 vuoden jälkeen noi samat arabiat on edelleen käytössä vaikka ovatkin saaneet rinnalleen uudempiakin astioita. Tää tapa pitää muistaa myös kopioida. :)

RV 39+2 ja mulla on tylsää ja liikaa aikaa kuten tästä vuodatuksesta huomaa... :)
 
Takaisin
Top