Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki!! :)

Toivottavasti oon pysynyt kärryillä mitä täällä tapahtuu...Täytyy sanoa, että tuo poika mullisti koko meidän maailman ja tuntuu, ettei mikään muu elämässä ole niin tärkeää, kuin tuo poika:Heartred

Mies muuttui isäksi ihan samassa räpäyksessä, vaihtaa vaipan, pesee pyllyn, sylittää ja lirkuttelee pojalle herkeemättä, yölläkin herää 3tunnin välein syöttämään ja pitelemään pientä mun kanssa:joyful::joyful:. On niin huolestunut pienestäkin asiasta! :singing:

Mulla aivan sama, vaikka sukulaisten lapsia pienenä pitänytkin, niin tuo oma...herranjestas miten eri tavalla tärkeä se on!!:wink:joyful::grin

Meille kävi niin, että päästiin jo neljän päivän jälkeen kotiin, mutta sitten käytiin verikokeilla kontrollissa ja huomasivat pojalla kohonnutta keltaisuutta, joten poika jäin sinivalohoitoon ( bilirubiini)... nyt yhden yön jälkeen arvo oli jo normalisoitunut ja nyt odotellaan päästäänkö sitten osastolta tänään kotiin.:smug:..
 
Hei kaikki!! :)

Toivottavasti oon pysynyt kärryillä mitä täällä tapahtuu...Täytyy sanoa, että tuo poika mullisti koko meidän maailman ja tuntuu, ettei mikään muu elämässä ole niin tärkeää, kuin tuo poika:Heartred

Mies muuttui isäksi ihan samassa räpäyksessä, vaihtaa vaipan, pesee pyllyn, sylittää ja lirkuttelee pojalle herkeemättä, yölläkin herää 3tunnin välein syöttämään ja pitelemään pientä mun kanssa:joyful::joyful:. On niin huolestunut pienestäkin asiasta! :singing:

Mulla aivan sama, vaikka sukulaisten lapsia pienenä pitänytkin, niin tuo oma...herranjestas miten eri tavalla tärkeä se on!!:wink:joyful::grin

Meille kävi niin, että päästiin jo neljän päivän jälkeen kotiin, mutta sitten käytiin verikokeilla kontrollissa ja huomasivat pojalla kohonnutta keltaisuutta, joten poika jäin sinivalohoitoon ( bilirubiini)... nyt yhden yön jälkeen arvo oli jo normalisoitunut ja nyt odotellaan päästäänkö sitten osastolta tänään kotiin.:smug:..
Voiiii ihanaa vauva-arjen opettelua. Mäkin haluun ja äkkii! Haleja
 
Hei kaikki!! :)

Toivottavasti oon pysynyt kärryillä mitä täällä tapahtuu...Täytyy sanoa, että tuo poika mullisti koko meidän maailman ja tuntuu, ettei mikään muu elämässä ole niin tärkeää, kuin tuo poika:Heartred

Mies muuttui isäksi ihan samassa räpäyksessä, vaihtaa vaipan, pesee pyllyn, sylittää ja lirkuttelee pojalle herkeemättä, yölläkin herää 3tunnin välein syöttämään ja pitelemään pientä mun kanssa:joyful::joyful:. On niin huolestunut pienestäkin asiasta! :singing:

Mulla aivan sama, vaikka sukulaisten lapsia pienenä pitänytkin, niin tuo oma...herranjestas miten eri tavalla tärkeä se on!!:wink:joyful::grin

Meille kävi niin, että päästiin jo neljän päivän jälkeen kotiin, mutta sitten käytiin verikokeilla kontrollissa ja huomasivat pojalla kohonnutta keltaisuutta, joten poika jäin sinivalohoitoon ( bilirubiini)... nyt yhden yön jälkeen arvo oli jo normalisoitunut ja nyt odotellaan päästäänkö sitten osastolta tänään kotiin.:smug:..

Voi että, miten ihana kuulla Tähti- aivan mahtavaa!!!:Heartpink
 
Jaahas, lyhyt päivitys... :) Eilen aamulla kasin jälkeen sanoin ääneen miehelle, että nyt tuli vähän semmonen napakampi kramppi. 11 jälkeen alko enemmän puhisuttaan ja irvistyttään ja 12 jälkeen sit aateltiin, et käydään ainakin tarkistamassa tilanne... No, 12,30 jälkeen synnärillä, 8 cm auki ja pikku-typykkä oli ulkona 13.54. Tällä kertaa anestesialääkäri ehti huoneeseen sisään ja oli selässä kiinni, kun jouduin toteamaan, että nyt taitaa sittenkin ponnistuttaa. Siispä aamupäivän panadol ja ilokaasu... Mitat: 3795 g ja 51 cm. Paljon ei ole nukuttu, mutta sinänsä kaikki mennyt hyvin. Pientä vauvan sykkeen heilahtelua supistusten aikana, mutta itsellä ei repeämiä tms. Ja se oli siis 41+1.

Myy, ihanaa, lämpimät onnittelut!!
 
Myy, onnea pikku prinsessasta! :)
JustMom, juu, toivottovasti Maalispallero on saanut vauvansa, muuten hän olis jo Maapallo... :D
Tää oli tehokas koko perheen laihdutuskuuri (tosin väliaikainen) miehellä ja pojalla lähti 3kg, mulla 2kg, keskimmäinen ripuloi parhaillaan ja kuopusta ei ole punnittu.
 
Myy, onnea pikku prinsessasta! :)
JustMom, juu, toivottovasti Maalispallero on saanut vauvansa, muuten hän olis jo Maapallo... :D
Tää oli tehokas koko perheen laihdutuskuuri (tosin väliaikainen) miehellä ja pojalla lähti 3kg, mulla 2kg, keskimmäinen ripuloi parhaillaan ja kuopusta ei ole punnittu.
Voi raju tauti sielä teillä! Yhteenkään lapsiperheeseen ei voi toivoa kys tautia! Tsemppiä!
 
Meillä meni onneks suht lievästi, pahiten kärsi miesväki, molemmat oksenteli oikeen kunnolla. Mä ja kuopus oksennettiin vaan kerran mut ripulia oli pari päivää ja keskimmäinen on vaan ripuloinut tän päivän.
 
Vertailitko eri merkkejä? Babysense 2 ois 50€:lla. Toinen merkki on tuo Nanny minkä sinä hankit. Ja oli niitä muitakin.

En vertaillut paljonkaan. Otin tuon Nannyn kun löytyi sopivasti myynnistä omalta paikkakunnalta ja vielä lyhyen hakumatkan päästä. Nannyn omien sivujen perusteella tuntui pätevältä laitteelta.
 
Hei kaikki!! :)

Toivottavasti oon pysynyt kärryillä mitä täällä tapahtuu...Täytyy sanoa, että tuo poika mullisti koko meidän maailman ja tuntuu, ettei mikään muu elämässä ole niin tärkeää, kuin tuo poika:Heartred

Mies muuttui isäksi ihan samassa räpäyksessä, vaihtaa vaipan, pesee pyllyn, sylittää ja lirkuttelee pojalle herkeemättä, yölläkin herää 3tunnin välein syöttämään ja pitelemään pientä mun kanssa:joyful::joyful:. On niin huolestunut pienestäkin asiasta! :singing:

Mulla aivan sama, vaikka sukulaisten lapsia pienenä pitänytkin, niin tuo oma...herranjestas miten eri tavalla tärkeä se on!!:wink:joyful::grin

Meille kävi niin, että päästiin jo neljän päivän jälkeen kotiin, mutta sitten käytiin verikokeilla kontrollissa ja huomasivat pojalla kohonnutta keltaisuutta, joten poika jäin sinivalohoitoon ( bilirubiini)... nyt yhden yön jälkeen arvo oli jo normalisoitunut ja nyt odotellaan päästäänkö sitten osastolta tänään kotiin.:smug:..
Voi vitsi Tähti, ihanaa!!! Ja sun mieskin tolleen kuoriutunu! Tässähän tulee itellekin taas vauvakuume! Hittovieköön!
 
Synnytyksestä piti vielä kirjoittaa, että oli kyllä "raju" kokemus...Lähinnä eniten siksi, että vatsasta tuli ulos uusi pieni ihminen:hug007

Tuntuu siltä, että itse synnytyskokemus jäi vähän kuin kokematta, kun sektio tuli niin nopeasti ja aika alkuvaiheessa. Kokemus oli enemmän positiivinen, kuin negatiivinen kokemus.

Hoitajat ovat varsinaisia "persoonia" ja mielellään juttelevat myös ihan niitä näitä. Kätilöt kyllä kuuntelee, neuvoo ja opastaa mutta ei aina toteuta kaikkia toiveita kuten oli kivunlievityksen suhteen...mm. kun ilokaasua ei edes tarjottu:gen045

Jos toinen raskaus vielä onnistuu ( vuoden tauko sektion takia), niin pelottaa se kyllä...en käsitä miten joku voi olla pelkäämättä synnytystä. Se hyvä puoli asiassa on, että kivut unohtuu nopeasti lapsosen saavuttua maailmaan:cool01
KOVA JUTTU!!:grin
 
Synnytyksestä piti vielä kirjoittaa, että oli kyllä "raju" kokemus...Lähinnä eniten siksi, että vatsasta tuli ulos uusi pieni ihminen:hug007

Tuntuu siltä, että itse synnytyskokemus jäi vähän kuin kokematta, kun sektio tuli niin nopeasti ja aika alkuvaiheessa. Kokemus oli enemmän positiivinen, kuin negatiivinen kokemus.

Hoitajat ovat varsinaisia "persoonia" ja mielellään juttelevat myös ihan niitä näitä. Kätilöt kyllä kuuntelee, neuvoo ja opastaa mutta ei aina toteuta kaikkia toiveita kuten oli kivunlievityksen suhteen...mm. kun ilokaasua ei edes tarjottu:gen045

Jos toinen raskaus vielä onnistuu ( vuoden tauko sektion takia), niin pelottaa se kyllä...en käsitä miten joku voi olla pelkäämättä synnytystä. Se hyvä puoli asiassa on, että kivut unohtuu nopeasti lapsosen saavuttua maailmaan:cool01
KOVA JUTTU!!:grin
Ihanaa että koet sen kuitenkin positiivisena! Ja kuinka paljon sua jännitti etukäteen. Loistavasti selvisit ja paras palkinto vierellä.

Mä mietin että voiko alatiesynnytyksessä tai sektiossa tulla kohtia jollon meinaa lähtee taju tai tulee tosi paha olo? Joku puhu et jossain kohdin moni oksentaa. Sektiosta luin juttua ni siinäkin äidiltä kokoajan kyseltii et jos tulee paha olo niin sano heti.

Mulle tehtiin ennen raskautta munatorvien aukiolotutkimus ja siinä mua alko huippaa ihan hulluna ja ne odotti hetken. Mietin vaan että nyt on pikkusen isompi pötkäle tulossa alakerrasta kun sillon vaan laitettiin kohdunsuusta katetri ja ilmaa pumpattiin sisään.
 
Voihan kipu ja jännitys tehdä huonoa oloa ja varsinkin jos ei muista hengittää. Moni jättää "hengittämättä" kivussa, kun jännittää kehoaan niin kovasti. Itsellänikin on siihen taipumusta ja vielä niin että puren hampaita kovin yhteen ja siitäkin koko keho jännittyy. Mulle vyöhyketerapeutti aina muistutteli leukojen rentouttamisesta:)
 
Ihanaa että koet sen kuitenkin positiivisena! Ja kuinka paljon sua jännitti etukäteen. Loistavasti selvisit ja paras palkinto vierellä.

Mä mietin että voiko alatiesynnytyksessä tai sektiossa tulla kohtia jollon meinaa lähtee taju tai tulee tosi paha olo? Joku puhu et jossain kohdin moni oksentaa. Sektiosta luin juttua ni siinäkin äidiltä kokoajan kyseltii et jos tulee paha olo niin sano heti.

Mulle tehtiin ennen raskautta munatorvien aukiolotutkimus ja siinä mua alko huippaa ihan hulluna ja ne odotti hetken. Mietin vaan että nyt on pikkusen isompi pötkäle tulossa alakerrasta kun sillon vaan laitettiin kohdunsuusta katetri ja ilmaa pumpattiin sisään.

MS74:)
Kiitos!:happy:
Mulla sektiossa koko ajan kyseltiin oloa ja jos tuntuu vähääkään huonoa-oloa, on heti sanottava. Siinä pyörii monta henkeä ympärillä leikkaussalissa ja monet kysyy vointia.

Mulle laitettiin spinaalipuudutus selkään, ei sattunut, mutta piti tulla kuumottava tunne iholle vatsaan. Jaloista lähti myös täysin tunto.

Alussa, kun yritettiin synnyttää alateitse, ei tullut huonoa oloa, mutta en tosin ehtinyt saada mitään kivunlievitys aineitakaan.

Sektion jälkeen tuntui, kuin olisi ollut pääalaspäin leikkauspöydällä, mutta sitä tunnetta kesti vain hetken...siitä heräämössä oli hetkellisesti sekava olo, mutta se oli normaalia, sanoivat.
 
MS74:)
Kiitos!:happy:
Mulla sektiossa koko ajan kyseltiin oloa ja jos tuntuu vähääkään huonoa-oloa, on heti sanottava. Siinä pyörii monta henkeä ympärillä leikkaussalissa ja monet kysyy vointia.

Mulle laitettiin spinaalipuudutus selkään, ei sattunut, mutta piti tulla kuumottava tunne iholle vatsaan. Jaloista lähti myös täysin tunto.

Alussa, kun yritettiin synnyttää alateitse, ei tullut huonoa oloa, mutta en tosin ehtinyt saada mitään kivunlievitys aineitakaan.

Sektion jälkeen tuntui, kuin olisi ollut pääalaspäin leikkauspöydällä, mutta sitä tunnetta kesti vain hetken...siitä heräämössä oli hetkellisesti sekava olo, mutta se oli normaalia, sanoivat.
Kauanko meni että olit heräämössä ja koska sait vauvan syliisi?
 
Mä mietin että voiko alatiesynnytyksessä tai sektiossa tulla kohtia jollon meinaa lähtee taju tai tulee tosi paha olo? Joku puhu et jossain kohdin moni oksentaa. Sektiosta luin juttua ni siinäkin äidiltä kokoajan kyseltii et jos tulee paha olo niin sano heti.

Mulle tehtiin ennen raskautta munatorvien aukiolotutkimus ja siinä mua alko huippaa ihan hulluna ja ne odotti hetken. Mietin vaan että nyt on pikkusen isompi pötkäle tulossa alakerrasta kun sillon vaan laitettiin kohdunsuusta katetri ja ilmaa pumpattiin sisään.

Voi tulla. Mä oksensin suunnilleen ensimmäiseksi kun pääsin pötkölleen synnytyshuoneen sänkyyn. Siihen vanhempi kätilörouva vaan sanoi, että ei se mitään, tämä kuuluu taudinkuvaan :D
...ja komensi miehen hakemaan mulle juotavaa, kun se toljotti siinä vieressä vaan tumput suorina ;)

Muuten ei ollut paha/ huono olo esikoisen synnytyksessä. Ilokaasustakaan ei tullut mitään oloja. En vissiin oikein oppinut sitä imppaamaan?

Luulen et se oksennuskin tuli jotenkin siitä että päästiin synnärille ja olin viimein päässyt pötkölleen, just pitkän ja voimakkaan supistuksen jälkeen.
 
Jumankauta...mä koitan keskustella ton äijän kanssa kätkythälyttimen hankinnasta ja itkuhälyttimenkin....se vaan vastaa joo joo. Sit mä sanoin et vitsi sä oot pölö ni sihenki joo joo. Hermostuin ja totesin että ei häntä varmaa yöllä mietitytä hengittääkö vauva vai ei ku ite pitää sen päivästä krohinaa ja nukkuu ku tukki. Voi vi@#u. Meil ei olis mitään hankintoja jos toi joutuis tekee ne. No eipä sinäänsä ettei se kyl osais toimiakaan jos kätkythälytin hälyttää.....kyl nii taas sieppaa.
 
Kauanko meni että olit heräämössä ja koska sait vauvan syliisi?

Heräämössä olin noin puolessa tunnissa sektion alkamisesta. Vauvan sain syliin vasta osastolla noin parin tunnin kuluttua. Mutta heti lapsen syntyessä, häntä saa silitellä jo leikkaussalissa:love7
 
Takaisin
Top