Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin haluun ton. Ihan saletisti valvon mäkin. Mä tein sitä koiranpennun kanssakin :eek:, et voisin kuvitella et ihmislapsen kanssa myös...

Se siis hälyttää jos vauva ei liiku? Mikä varoaika siinä on? Onksulla itkuhälytin kameralla
?

Kätkyt hälytin siis hälyttää jos vauva ei hengitä. Eli se on sellainen anturipeitto lakanan alle laitettavaksi. Siitä lähtee ensin sellainen vähitellen piippaileva häly joka lähtee päälle kun anturit havaitsee ongelman. Sitten vähän ajan päästä tulee kunnon häly jos asia ei korjaannu. Myyjä sanoi että siihen ekaan hälyynkin herää jo. Ja sitten pitää muistaa sammuttaa hälytin ennen kuin nostaa mukulan sängystä tai herättää koko talon :rolleyes:
Mulla on Philipsin perusitkuhälytin. Meille tärkeintä oli että kantavuus riittää ulkosaunalle.

Mulla oli kanssa varattuna äippälomalle Lee Childia ja muutama "harry bosch" luettavaksi mutta tuolla ne on vieläkin lukematta :rolleyes: Yleensä luen kirjan viikossa vauhtia mutta nyt ei keskittymiskyky jotenkin riitä...
 
Tylsäätylsäätyyyyylllsäää, voi että tämä odottavan aika on todella pitkä..
Mulla vielä joitain päiviä la:han mutta kärsivällisyys hyttysen luokkaa. Kaikki olisi valmiina synnytystä varten= kynnet laitettu, kampaajalla käyty ja typyn kotiintulo hörsylä valittu muttei mitään merkkejä, että hän viitsisi poistua valtakunnastaan, eli mamma siis vain odottelee.:p
Miten Tähti ja pikkuinen voivat? Häämöttääkö kotiinpääsy teillä?
 
Mä oon myös näitä, joita tilastot rauhottaa ja jotka narkkaa kertomuksia vaikeista synnytyksistä. Emmätiedä, mä en koe niitä ahdistaviksi. Tai siis tavallaan tietysti pelottaa, mutta tavallaan mua myös helpottaa se, että on mahdollisimman paljon tietoa asioista joita voi käydä. En halua mennä sokkona tähän.:)
 
Tähtipölyä, samat sanat tyyyyylllssäääääääää! Makaan sohvalla, 16v esikoinen sohvan toisessa päässä. Molemmilla kolottaa nivelet, jalat painavat kuin tiiliskivet, hirvee nälkä mutta ei uskalleta syödä kun pelätään et tulee heti ylös. Voihan sitä viettää laatuaikaa teinin kanssa näinkin... :D
 
Mä mietinkin yksi päivä, että kirjoitatkohan sä siinä ketjussa myös, kun la ja lasten määrä oli sama.:)
Olen lukenut, mutten ole kirjoitellut sinne. Ihan kaamea juttu oli se-hui.
Juu, mutten kovin aktiivisesti oo sinne kirjoittanut. :)
 
Tähtipölyä, samat sanat tyyyyylllssäääääääää! Makaan sohvalla, 16v esikoinen sohvan toisessa päässä. Molemmilla kolottaa nivelet, jalat painavat kuin tiiliskivet, hirvee nälkä mutta ei uskalleta syödä kun pelätään et tulee heti ylös. Voihan sitä viettää laatuaikaa teinin kanssa näinkin... :D
Mä yskisin äske nii pal että tuli yrjö...sohvalle...ihan varottamatta...senhän te halusittekin tietää. Mä nautin kun voin vaa loikoilla pyjamapökis ja topis ilman ahdistavia rintsikoita ja tukka pystys...
 
tähtipölyä ja Janna75, mullon teille jännitettävää! Nimittäin tänään tulee SUOMI-KANADA LÄTKÄMATSI!!! Wuhuuuuuu!!! Oikeestaan eka kunnon mittelö näissä karkeloissa! Noin klo 22:45 on ratkennu, pelaako Suomea vastaan puolivälierissä Tanska, Venäjä vai itse Hannuhanhi! Eli nyt tytöt: naksut kulhoon :happyja limut kylmään (paitsi Janna :sad001). Onneks mä en oo viel uunituoreen vauvan kanssa laitoksella, ni pääsee jännittää matsia :hilarious:!

Matsi alkaa siis 20:15, koittakaa raskaat olla hereillä! :dance011
 
Mä yskisin äske nii pal että tuli yrjö...sohvalle...ihan varottamatta...senhän te halusittekin tietää. Mä nautin kun voin vaa loikoilla pyjamapökis ja topis ilman ahdistavia rintsikoita ja tukka pystys...
Sitähän mää kysyin...:smiley-bounce015
 
Viddu, mä en kans jaksa muuten keskittyä töihin yhtään! Mä käyn niin helvetin hitaalla. Tekis mieli vaan pitää älämölöä pihalla eikä tehdä mitään. Mullon viel rästihommia ja tätä menoa teen niit viel kaks viikkoa.... Ngghhhh.

Tänne saapuu muuten parhaillaan muuttolaatikoita...isukki ottaa vallan talossa. NOT! :p Ellei sitte smiley-chores003. Mä laijittelen sen kamoja: mökille, kierrätyskeskukseen, mökille, mökille, roskiin... Mökkiä mulla ei vielä oo, mut päätin vähän aikaa sitte, et ens vuonna hommaan sellaisen. Jos mulla siis on silloin vielä töitä... Et toi mökin varustus alkaa oleen kondiksessa :talk017!
 
tähtipölyä ja Janna75, mullon teille jännitettävää! Nimittäin tänään tulee SUOMI-KANADA LÄTKÄMATSI!!! Wuhuuuuuu!!! Oikeestaan eka kunnon mittelö näissä karkeloissa! Noin klo 22:45 on ratkennu, pelaako Suomea vastaan puolivälierissä Tanska, Venäjä vai itse Hannuhanhi! Eli nyt tytöt: naksut kulhoon :happyja limut kylmään (paitsi Janna :sad001). Onneks mä en oo viel uunituoreen vauvan kanssa laitoksella, ni pääsee jännittää matsia :hilarious:!

Matsi alkaa siis 20:15, koittakaa raskaat olla hereillä! :dance011
Mä meen siis nukkuu 20.15. Kerrot sit aamuyöstä kun valvot että kui kävi!
 
Sirpa, mua ei vois vähempää kiinnostaa jäkis! :D
Tähän mennessä olen tänään juonut pari lasia Spriteä, yhden mehujään ja muutaman mantelin... Riittääköhän se päivän energiasaanniksi? :D
 
No mä katon lätkää :) ja muutenkin valvon nykyään aina 2-3 ennen kuin meen nukkuun. Oon siis ollu pienestä asti ns ilta/yöihminen. Mie en ymmärrä miten jotkut voi mennä nukkumaan klo 21 :rolleyes: Sehän on vasta päivän parasta aikaa :)
 
Sirpa40: mä kyselin diabeteshoitaja/kätilöltä viimeksi miksi sokerit on plussalla vaikka sokerit oli sillähetkellä hyvät. Se sanoi että raskauden aikana munuaiset eivät pysty käsittelemään sokeria niin paljon kuin normaalitilassa, siksi se erittyy virtsaan. Eli ei ole sokeriarvoihin yhteydessä. (Itellä siis diabetes ja sokerit tarkassa seurannassa)
 
No mä katon lätkää :) ja muutenkin valvon nykyään aina 2-3 ennen kuin meen nukkuun. Oon siis ollu pienestä asti ns ilta/yöihminen. Mie en ymmärrä miten jotkut voi mennä nukkumaan klo 21 :rolleyes: Sehän on vasta päivän parasta aikaa :)
Arvaas ku meillä mä meen nukkuu 21 ja herään arkena 5.30 ja vkl 7 ja mies tulee nukkuu yhen kahen mais ja herää 7 paitti vkl herää puoliltapäivin....voin kertoo että vauvan tullessa tuottaa hankaluuksia tai sit miehellä saa olla tosi hyvät unenlahjat.
 
Sirpa, mua ei vois vähempää kiinnostaa jäkis! :D
Tähän mennessä olen tänään juonut pari lasia Spriteä, yhden mehujään ja muutaman mantelin... Riittääköhän se päivän energiasaanniksi? :D
Hei, mä voin päivittää tänne väliaikatietoja matsin aikana, ni pysyt kärryillä :laughing021!

Mä pohdin just, et monta eskimopuikkoa saa syödä päivässä ilman et mulle tulee jättivauva...

Kiitti Anis81 infosta. Kun vielä kertoisit neuvolatätillekin! Se koittaa narauttaa mut radista.

MS74, mä oonkin havainnu et sä kirjoittelet tänne keskellä yötä :joyful:. Mä meen siin 24 nukkuu ja heräilen nyt siin 7-8. Sama rytmi vkl. Mies menee aiemmin nukkuu ja herää neljältä. Vapaapäivinään se kyl valvoo ja nukkuu myöhempää ku mä.
 
Mä meinaan kyllä kattoa lätkää, ennen oisin ollu baarissa huutamassa mutta ihan käy täältä kotisohvaltakin möykkääminen..Saunamakkaraa ja vichyä ois tarkotus kitapurjeeseen heittää matsin aikana..
 
Mä olen myös hullu jäkis-fani ja kaikki pelit tulee seurattua.. :) Saa nähä, syönkö kynsien lisäksi sormet tänä iltana, kun tulee niin hitsin hyytävän jännittävä matsi.. ;) !!
 
Mitä mä tekisin ilman mun teinejä?!? Mies lähti kuopuksen kanssa anoppilaan (oli ennalta sunniteltu reissu) koko päiväksi ja ollaan oltu esikoisen kanssa kahdestaan päivä sohvalla. Kun tytär (kohta 15v) tuli kotiin hän siivosi keittiön ja keitti meille riisiä, sitä ollaan nyt varovasti naposteltu. Mut mä kyllä haaveilen Hesen juustohampurilaisesta pelkällä juustolla ja paljon majoa... :D
 
Kätkyt hälytin siis hälyttää jos vauva ei hengitä. Eli se on sellainen anturipeitto lakanan alle laitettavaksi. Siitä lähtee ensin sellainen vähitellen piippaileva häly joka lähtee päälle kun anturit havaitsee ongelman. Sitten vähän ajan päästä tulee kunnon häly jos asia ei korjaannu. Myyjä sanoi että siihen ekaan hälyynkin herää jo. Ja sitten pitää muistaa sammuttaa hälytin ennen kuin nostaa mukulan sängystä tai herättää koko talon :rolleyes:
Mulla on Philipsin perusitkuhälytin. Meille tärkeintä oli että kantavuus riittää ulkosaunalle.

Mulla oli kanssa varattuna äippälomalle Lee Childia ja muutama "harry bosch" luettavaksi mutta tuolla ne on vieläkin lukematta :rolleyes: Yleensä luen kirjan viikossa vauhtia mutta nyt ei keskittymiskyky jotenkin riitä...
Mitä maksoit siitä kätkythälyttimestä? Ne pyytää yllättävän paljon käytetyistä torissa. 50-80€...Vois olla kyl hyvä jos saa ite nukuttua levollisemmin. Ees sen hetken kun vauva nukkuu.
 
Takaisin
Top