Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, joka sais syntyä hyvin pian!!! :)

Myy75 - nyt kannattaisi alkaa synnyttää, täällä Kättärillä on taas hyvin tilaa!

Pari edellistä yötä on kuulemma olleet kiireisiä, ja silloin kun me tultiin, niin oli parin tunnin ajan sulku päällä. Tänään kotiutunut paljon porukkaa, joten siitä vaan!
 
Myy75 - nyt kannattaisi alkaa synnyttää, täällä Kättärillä on taas hyvin tilaa!

Pari edellistä yötä on kuulemma olleet kiireisiä, ja silloin kun me tultiin, niin oli parin tunnin ajan sulku päällä. Tänään kotiutunut paljon porukkaa, joten siitä vaan!
Laitan viestiä eteenpäin :laughing002
 
Synnytystapa-arviossa viikolla 36 arvioitiin sen hetkiseksi kooksi 2,7 kg (muistan kun mulla itellä oli samat lukemat). Ja siitähän on vissiin pari viikkoa jo aikaa.

Juu:) Ei ihan kohdilleen painoarvio mennyt:wideyed:

Ollaan onnellisia, kun vauva on tuossa vierellä. Kipulääkitystä olisi toivonut, sillä en saanut kuin yhden panadolin sinä päivänä ennen sektiopäätöstä ja supistukset oli jo varsin kovia.

Sektiossa sitten meni hienosti, ammattitaitoista väkeä kyllä:)!!
 
Niin taiskin olla! Eli aika väärin mennyt arvio ylipäätään. . Toi artikkeli painoarvioista jonka muistaakseni murrimur linkitti niin sanoi että isojen vauvojen kohdalla enempi virheitä arvioissa mut näemmä sitten noissa pikkiriikkisissäkin:) mihin voi enää luottaa? Omiin tuntemuksiin?
Sit vaan ku ei oo mtn kokemusta, ni ne tuntemuksetkin on aika arvauksia. Nyt oot mun mietteiden äärellä! Kun tuntuu tosiaan et kaikki vaan on yhtä arvausta. Eniten omat tuntemukset. Mulla ei oo mitään käsitystä minkä kokoinen vauva tuolla on. Tai minkä kokoinen sen pitäis olla mun mielestä...
 
Juu:) Ei ihan kohdilleen painoarvio mennyt:wideyed:

Ollaan onnellisia, kun vauva on tuossa vierellä. Kipulääkitystä olisi toivonut, sillä en saanut kuin yhden panadolin sinä päivänä ennen sektiopäätöstä ja supistukset oli jo varsin kovia.

Sektiossa sitten meni hienosti, ammattitaitoista väkeä kyllä:)!!
Mikä puudutus sulla oli sektiossa? Muista kysyy seliys sieltä nyt jälkikäteen, et miksi ei kipulääkitys ollu kohdillaan. Siihen kait sitte joku lääk.tiet. selitys on? Tiedetään täällä päässä sitte...
 
Sit vaan ku ei oo mtn kokemusta, ni ne tuntemuksetkin on aika arvauksia. Nyt oot mun mietteiden äärellä! Kun tuntuu tosiaan et kaikki vaan on yhtä arvausta. Eniten omat tuntemukset. Mulla ei oo mitään käsitystä minkä kokoinen vauva tuolla on. Tai minkä kokoinen sen pitäis olla mun mielestä...
Ekan kanssa sitä ei oikeen voi tietää. Sitä on vaan pakko luottaa "asiantuntioihin". Äidin vaistot vaan on aika vahvat että jos "joku asia alkaa tuntua joltain" niin aika usein se on niin.jos vaikka äidillä olo että nyt ei vaivalla kohdussa ole hyvä olla niin yleensä äiti sen aavistaa. Silloin äitiä pitäis kuunnella!
Mut kyllä nää on vähän näitä "herran haltuun" asioita, kun ei vaan voi tietää!
Kyllä sullakin kaikki menee varmasti hyvin :)
 
Poikabuumi jatkuu! Täällä synnytettiin 2940g 45cm terve poitsu tänään. Äidillä on pers kipeenä mutta muuten voimme hyvin. Tuli rv36+4 eli vähän etuiluksi meni.

Synnytys oli helpompi kuin luulin. Alun supparit oli kipeintä mitä tapahtu, mutta epiduraalipelkoisena sain kohdunkaulan puudutteen jonka turvin nukuin!! Ja ponnistukseen sen mikä lie paikallispuudutteen alapäähän, ponnistus ei sattunut yhtään. Mutta puudute vei ponnistustunteen, joten piti sitten tahdonalaisesti tunkea. Kesti vaan puoli tuntia ja koko hoito alle 8h. Muutaman tikin sain.
 
Poikabuumi jatkuu! Täällä synnytettiin 2940g 45cm terve poitsu tänään. Äidillä on pers kipeenä mutta muuten voimme hyvin. Tuli rv36+4 eli vähän etuiluksi meni.

Synnytys oli helpompi kuin luulin. Alun supparit oli kipeintä mitä tapahtu, mutta epiduraalipelkoisena sain kohdunkaulan puudutteen jonka turvin nukuin!! Ja ponnistukseen sen mikä lie paikallispuudutteen alapäähän, ponnistus ei sattunut yhtään. Mutta puudute vei ponnistustunteen, joten piti sitten tahdonalaisesti tunkea. Kesti vaan puoli tuntia ja koko hoito alle 8h. Muutaman tikin sain.
Hienoa! Onnea.
 
Mulla oli tänään babyshowerit ja oon järkys räkätaudis. 7pv töitä ja saas nähä kui huome selviin töihin. Yskin keuhkot pihal jonka perää meinaa tulla oksennus ku närästää ja sit supistelee. Ei taida vauva tykkää yskimisest....
 
Onnea Noel! Tulipahan oikein vauvabuumi-viikonloppu! :D
Mun kuopus oli kans sokerivauva. Synty rv 37+5 ja painoi huimat 2,5kg! :D
Miehellä ja kuopuksella ollut vatsatauti nyt viikonloppuna, saa nähdä selviänkö ilman tartuntaa, hyvältä näyttää toistaiseksi. Tai sit mä sairastin sen tooooosi lievänä, oon nukkunut tosi paljon, eilenkin oltiin sängyssä kaikki kolme jo kahdeksalta! Ja tänään mies ja mä ollaan torkuttu kummassakin päässä sohvaa koko ilta ja vaan odotettu koska vois laittaa tytön sänkyyn että vois itekin mennä nukkumaan...
 
Onnea noel<3 tosiaan ruuhkainen viikonloppu:) ja niin pieni poika sinnekin<3 voih oih, oon niin vihreä:) vauvantuoksua nyt vaan :)
 
Onnea Noel! Vauvabuumi tosiaan! Ja niin mielenkiintoista lukea näitä synnytyskertomuksia. Monenlaisia tapahtumia mut kaikki on kuitenkin saaneet vauvat syliin :)
 
Takaisin
Top