Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähtipölyä, miten te kerkiitte kaiken? Voi hitto, mulla leviäis hermo. Paitsi, et aika menee nopeeta sulla kyllä! Täällä aloitellaan autotallin siivousprojektia. Nyt ollaan puhuttu, että isä muuttaisi tänne ensi kuussa :woot::woot::woot:. Sillä on ollu yks kassillinen vaatteita tossa, mutta ei oo purkanu niitä vielä kaappiin. Jokohan uskaltais...se pohtii ääneen. Sanoin, että kyl ne tosi nopeeta saa sieltä sit poiskin... :wink:yuck:

Mä olen ihan super huono stressaamaan yhtään mistään tänä päivänä.. Noh, olen kyllä aina ollut melko toimelias mutta reipas saan olla, että ehdin kaiken.
Jos vain saan synnyttää alakautta, eikä tule kovasti repeämiä, niin sitten varmasti saan kaiken tehtyä, jos menee sektioon tai muutoin tulee jotain palautumis ongelmaa, voipi olla, että herra Niemi saa tulla pakkaus- ja kantopalveluineen apuun.o_O
 
Tehäänkö 18v päästä treffit Ruisrockiin "lasten" kanssa jotka on sit jo aikusii....ja me jotai about 60....huoh
:grin:grin:p Enpä tullut ajatelleeksi! Tuskin haluavat meitä 6-kymppisiä äitejä mukaan... :hilarious: Tätinä mä oon ollu aina niin nuori:happy:!
 
Meilläkin on vaahteramäen eemeli-elo
Mäkin haluun Lapsi messuille ja Muumimaailmaan ja Seikkisrockiin ja joka puolelle....Tulis ny vauva äkkii!!! Rv 29+4 eikä se ny ihan tulevana kesänä vielä muumeista nauti Mä oon pienestä saakka rakastanut Peppi Pitkätossua ja Vaahteramäen Eemeliä. Turussa menee kesällä Eemeli kesäteatterina ja Peppi dvd boxi odottelee yhteisiä katseluhetkiä sitten jonkun vuoden päästä.

MS74, mäkin tykkään Astrid Lindgrenin kirjoista ja satuhahmoista. Meiltä löytyy vaahteramäen eemeli-elokuva ja Marikki . Ne on tosin vhs-videoita. Olen töistä pelastanut ne itselleni. Anopin ja appi-ukon luo piti ne videot alunperin viedä, kun miehen siskon lapsien nimet on Iida ja miehen ku mipoikaa kutsutaan eemeliksi. Kummi pojan toinen nimi on Eemil. MS74, meidän pitää sopia treffit ja mennä katsomaan kesäteatteriin Eemeliä. Sulla taitaa olla laskettuaika silloin kesällä, joten et välttämättä pääse sinne kuitenkaan. Olen muuten käynyt Vartiovuorella silloin, kun esitettiin Peppiä . En kyllä nyt muista minä vuonna se tapahtui.
 
Heippa taas!:)

Tuleeko teillä paikat oikein kipeiksi yön aikana?:rolleyes: Nykyään joka aamu sattuu:sad001 ..Lonkat kipeytyy, etenkin jos ei herää kääntämään riittävän usein kylkee, niin kyllä on kipee:sad001

Ilmeisesti pitäis liikkua enemmän päivän aikana, mutta millä, kunnei enää tahdo päästä, paitsi ne hassut pari kilsaa
Oikea S-I-nivel oireilee pitkin vuorokautta, mutta välillä just yöllä tosi kipee, jos on jämähtänyt pidemmäksi aikaa samaan asentoon. Tuntuu just, et hyvä kun ylös ja kävelemään pääsee.
 
Ja Ilosaarirokkiin myös pääsee jonkun ikärajan ylitettyään ilmaseks, ainakin sunnuntaina.
Ruisrockiin pääsee kans mutta oiskos se 80 täyttäneet?! Asiasta kukkaruukkuun.....Turussa on niin pal punkkeja...nyt jo koiran turkissa käveli että miten ihmeessä vuoden päästä kesällä mä vuoraan sen pikkusen ettei ne tartu sihen. Se tunkee kuiteski joka puskaan..
 
Ruisrockiin pääsee kans mutta oiskos se 80 täyttäneet?! Asiasta kukkaruukkuun.....Turussa on niin pal punkkeja...nyt jo koiran turkissa käveli että miten ihmeessä vuoden päästä kesällä mä vuoraan sen pikkusen ettei ne tartu sihen. Se tunkee kuiteski joka puskaan..
Meillä ei oo lapsilla ikinä ollut punkkeja ja ihan luonnonlapsina saaneet kesät kirmata,paljain jaloin ja metsässä retkeillen. Mun sisko valittaa myös että koiralla paljon punkkeja jo nyt(tku myös) mut ehkä ne tarttuu koiriin enempi??
 
Mulla on tätä loppuraskauden yöllistä unettomuutta. Olin yhdeltä hereillä ja viideltä. Enkä oo sen viiden jälkeen saanut unta. Ei vaan väsytä. Mutten uskalla alkaa keittiössä kolistelemaankaan. Kyllä se sit iltapäivästä kostautuu järkkynä väsynä ...
Kaipa tää sit on vaan valmistautumista yöllisiin imetyksiin :)
 
Löysin kuin löysinkin takaisin tälle palstalle vaikka vaikeaa olikin, ja löysin myös tervetuloa toivotuksenne. Kiitos! Tää vau foorumi on pikkasen hankala näin aloittelijalle ja asiaa ei varmaan auta se että käyn netissä lähinnä puhelimella.
Kuulumiset on tällä hetkellä sellaiset että väsyttää ihan hirveesti ja töissä käynnin lisäksi en saa paljon muuta tehtyä. Siitä huolimatta menin allekirjoittamaan kuntosali jäsenyyden fressiin koska tuli ajatus nostaa lihaskuntoa ennen kun vatsa kasvaa. Kävin siis sunnuntaina bodypump tunnilla ja nyt kaduttaa kun kaikki lihakset on ihan hirveen kipeät. En ole mikään urheilija luonteeltani vaikka liikkumisesta tykkäänkin.
Hyvä uutinen on se että kuulin juuri yhden hyvän kaverinkin odottavan. Ehdin jo ajatella että lähipiirissä ei tällähetkellä tule olemaan ketään samaan aikaan odottavaa. Kaikilla kun rupee lapset olemaan jo ohi vauva vaiheen. Eka neuvola on 11.5 ja samalle tädille jonka hyvästelin maaliskuussa nuorimmaiseni 6-vuotis neuvolassa. Todettiin että ollaan nähty säännöllisesti jo n.12 vuoden ajan (esikoisen raskauden alusta) ja hyvästelyt oli haikeat. Hän on varmaan yllättynyt nähdessään nimeni varaus systeemissä!
Hyvää päivää teille kaikille!
 
Tuli noista viivoista mieleen: Mun yksi tuttava veikkasi np-ultrakuvan nähdessään, että tyttö tulee kun on kaksi viivaa..ja minä yritin katsoa että missä ihmeessä hän näkee ne kaksi viivaa..no sitten rakenneultrassahan oli pippeli pullahtanut..
np-ultrassa 2 viivaa tarkoittaakin poikaa ja 3 tyttöä eli oikein näytti ainakin sinun kohdalla.
 
np-ultrassa 2 viivaa tarkoittaakin poikaa ja 3 tyttöä eli oikein näytti ainakin sinun kohdalla.
Meillä ei kyllä näkynyt 2 viivaa vaan pippeli ja pussit :) mutta näistä ns tyttöviivoista oon myös kuullut. Tosian omien tyttöjen r-ultrissa on näkynyt ihan häpyhuulet ei mitään viivoja.ovat kai sitten meillä kaikki auliisti paljastaneet keitä ovat :) :)
 
Kuvaamissuunta noita viivoja tulkitessa pitäisi kai saada istuvasta asennosta alhaalta päin. Meillä np-ultran poikaveikkaus lääkäriltä tuli edestä päin kuvatessa ja arvaus siis väärä.
 
Meillä ei myöskään laiteta faceen mitään vauvasta, eikä myöskään kuvia - mies ihan ehdoton ettei, eikä mullakaan tosiaan hinkua:wink Mä käytän nykyään tosi harvoin facea, enkä ole kerännyt sinne sukulaisia ollenkaan. Mies ei käytä facea ollenkaan. Ollaan ehdottomia muidenkin =sukulaisten, kanssa, etteivät sitten lykkäisi kuvia meidän pienestä sinne omin luvin:wink

Julkisesti niin puhutaan, että kaikki ihmiset käyttää nykyään facea, ei muuten pidä paikkansa, hehh:grin
Mä käytän aika paljon facea ja oon laittanut myös lapsistani kuvia mut mulla on facekaverit pääasiassa oikeita kavereita ja sukulaisia eikä mitään kättäpäivää-tyyppejä. Mullakin on kavereita joilla on facessa "kavereita" satamäärin niin on ymmärrettävää et ei ihan kaikkee jaeta. Mä en oo myöskään jaotellut et mitä kellekin voi jakaa vaan et jos en voi kaikille jakaa jotain juttua niin sitä ei sitten laiteta ollenkaan.
 
Eilen alkoi 38. rv (37+0) ja oli neuvola - jotenkin nyt alkoi realisoitua, että hitsi vieköön, se on lähellä... Täytyy varmaan tänään pestä vauvanvaatteita :) Täällä palstalla on kaikki niin hyvin valmistautuneita ja mä oon ihan huithapeli tän toisen kanssa, mutta nyt täytyy varmaan alkaa hommiin :wink Vaippoja oon ostanu ja aika pitkälti on luottamus siihen, että muilta saadut, itse ostetut ja esikoisen vanhat vaatteet riittää. Toivottavasti!

Neuvolassa oli pieni jännitysmomentti, kun Th/kätilö kysyi, että "niin, sanoitko,että vauva oli viikko sitten vielä pää alaspäin... että ootko viime päivinä tuntenut mitään erityistä liikehdinnän suhteen..." Ja itse asiassa yksi päivä tunsin ihan hirveää mylläystä.... No, sit haettiin toinen th ja palpoitiin eri asennoissa, niin tulivat lopulta varmaan tulokseen, että on se sittenkin siellä pää alhaalla. Huh! Ajattelin jo, että nytkö pitää lähtee kääntämään... Pää oli tosi tosi alhaalla ja syvällä, mutta vatsa ei juuri ole laskenut - ihan samalla lailla ku viimeksi - ihme venyttelijöitä!! :wink Verenpaineen takia "joudun" ylimääräiseen neuvolaan, muuten ei kummempaa. Mun mielestä oli tosi kiva, kun th itse otti puheeksi synnytyksen ja juteltiin pitkään siitä, kun itseä vähän jännittää, että ehdinkö ajoissa sairaalaan. En ollut esim ikinä kuullut "4 sentin oksennuksesta" eli siitä, että kun kohdunsuu on vähintään 4 cm auki, niin usein pahoinvointi on tyypillistä, koska silloin enemmän alkaa tapahtua. Ja se itse asiassa tosi loogisesti sopisi edelliseen kokemukseen. Niin se itse
asiassa kuulemma voisi olla yksi hyvä merkki uudelleen synnyttäjälle lähteä.
 
Myy75 mulla jäi kaikki oksennukset kokematta, kun kohdunsuu ei auennut 2 cm enempää koko aikana, kun käynnistettiin synnytystä. Mua pelottaa, että jos toisen kerran tapahtuisi sama juttu, että synnytys ei edistyisi mihinkään ja joudutaan leikkaamaan. Ennen synnytystä onneksi ei osannut mitään pelätä. Ei lasten saanti ole mikään helppo juttu, vaikka raskausaika menisi hyvin, niin synnytyksessä saattaa joku mennä pieleen. Toivottavasti Teillä sujuu kaikki hyvin synnytyksessä.
 
Eilen alkoi 38. rv (37+0) ja oli neuvola - jotenkin nyt alkoi realisoitua, että hitsi vieköön, se on lähellä... Täytyy varmaan tänään pestä vauvanvaatteita :) Täällä palstalla on kaikki niin hyvin valmistautuneita ja mä oon ihan huithapeli tän toisen kanssa, mutta nyt täytyy varmaan alkaa hommiin :wink Vaippoja oon ostanu ja aika pitkälti on luottamus siihen, että muilta saadut, itse ostetut ja esikoisen vanhat vaatteet riittää. Toivottavasti!

Neuvolassa oli pieni jännitysmomentti, kun Th/kätilö kysyi, että "niin, sanoitko,että vauva oli viikko sitten vielä pää alaspäin... että ootko viime päivinä tuntenut mitään erityistä liikehdinnän suhteen..." Ja itse asiassa yksi päivä tunsin ihan hirveää mylläystä.... No, sit haettiin toinen th ja palpoitiin eri asennoissa, niin tulivat lopulta varmaan tulokseen, että on se sittenkin siellä pää alhaalla. Huh! Ajattelin jo, että nytkö pitää lähtee kääntämään... Pää oli tosi tosi alhaalla ja syvällä, mutta vatsa ei juuri ole laskenut - ihan samalla lailla ku viimeksi - ihme venyttelijöitä!! :wink Verenpaineen takia "joudun" ylimääräiseen neuvolaan, muuten ei kummempaa. Mun mielestä oli tosi kiva, kun th itse otti puheeksi synnytyksen ja juteltiin pitkään siitä, kun itseä vähän jännittää, että ehdinkö ajoissa sairaalaan. En ollut esim ikinä kuullut "4 sentin oksennuksesta" eli siitä, että kun kohdunsuu on vähintään 4 cm auki, niin usein pahoinvointi on tyypillistä, koska silloin enemmän alkaa tapahtua. Ja se itse asiassa tosi loogisesti sopisi edelliseen kokemukseen. Niin se itse
asiassa kuulemma voisi olla yksi hyvä merkki uudelleen synnyttäjälle lähteä.
Hyvä, että vauva oli oikeissa asemissa! Kiva, kun sulla on kaikki muu hankkimatta paitsi vaipat :). Mulla on kaikki muut hankittu paitsi vaipat :grin . Ne saa joku muu hakea sitte ku mä oon telakalla.

Mä ajattelin muuten kyllä mennä sinne sairaalaan kokonaan avautumaan ja hengittelee ilokaasua. Oon varmaan sen verran paniikissa siinä kohtaa, et tarviin tukihenkilöitä ympärille.
 
Mulla ei oo koskaan tullut oksennusta tai oksettavaa oloakaan oli sentit mitkä vaan :) tosin mä en oo koskaan oksentanut alkuraskaudessakaan vaikka pahoinvointia ollut laidasta laitaan :)

Myy-75 sulla alkaa H- hetki kyllä olla toooodella lähellä :)
 
Kuvaamissuunta noita viivoja tulkitessa pitäisi kai saada istuvasta asennosta alhaalta päin. Meillä np-ultran poikaveikkaus lääkäriltä tuli edestä päin kuvatessa ja arvaus siis väärä.
Meillä tosiaan saatiin kuvaa istuvassa asennossa rv 13. Ikään kuin lasipöydän päällä istuis ;) mut siltikään ei ollut viivoja vaan ihan selkeät vehkeet :) :) :)
 
Meillä rakenneuä näkyi aika selkeästi piippu ja pussukat siellä alla..Äitini nyt elättelee toiveita vieläkin, että olisi kätilön virhetulkinta..Mulla on nyt tullu häpyluu aivan julmetun kipeeks kun liikkuu, paikallaan ollessa ei vaivaa mutta liikkuessa kylläkin..Lisäksi on alkanut taas päänsärky mitä mulla ei oo ikinä muuten kuin migreenissä tai krapulassa, mutta tää ei oo mitn migreenisärkyä kerta muuten oisin jo lasaretissa tipassa..Paineet on matalat ja sen kyllä huomaa, kenkiä laittaessa meinaa taju lähtä jos joutuu hieman pidempää suorittamaan..mitähän vielä, no eiköhän tässä jo tullutkin kivasti nurinaa..
 
Takaisin
Top