Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen miehen kanssa saunassa juteltiin että milloin sitä sitten alkaisi tuota kakkosta tekemään, vaikka tähän asti ei varsinaisesti sitä ole mitenkään ehkäistykään paitsi väsymyksestä johtuvalla seksittömyydellä 😅, niin ruvettiinkin sitten heti hommiin 🤭 Eli tämä kierto muuttui virallisesti yk 1seksi 🥳 Sovellus arvioi ovista perjantaille, eikä se varmaan paljoa heitä kun alkanut olla kosteampaa alapäässä. En jaksa nyt heti vielä alkaa testailemaan ovulaatiota, mennään fiiliksen ja noiden arvioiden mukaan tässä alussa.

@Pakkanen Tsemppiä tähän päivään. Pidän kaikkia mahdollisia sormia ja varpaita ristissä. :red-heart:

@Babycrazy En nyt muista (tai jaksa selata taaksepäin) - olitko tikuttanut ovulaation, eli on "varma" dpo 12? Eikös se ole vielä aika aikainen kuukautisten alkamista ajatellen? Ellei sitten ole vähän lyhyempi luteaalivaihe - ja toki voihan se kierto olla vielä sekaisinkin. Toivottavasti tämä pieni vuoto ei ole teillä merkki siitä, että uutta kiertoa kohti oltaisiin menossa. :folded:

Itse täällä aaltoilen valtavasti, välillä olen ihan varma että olen raskaana, ja viiden minuutin päästä ihan varma etten ole. Eilen eksyin (hups) vielä kauppareissun aikana Prisman lastenvaateosastolle ja melkein ostin alennuksesta kausivaatteita laskeskellen, minkä kokoiset haalarit pienelle tarvittaisiin jos olisin nyt raskaana... Meinaa mennä ihan laukalle.

@Tuutikintytär ihan tein eilen saman, mutta nettiversiona, selailin ja haaveilin, mitä sitä ostelisi, jos tulisikin positiivinen. Ihan on pää kuin tuuliviiri kun vaihtelee viiden minuutin välein mielialat asiassa :Grimacing Face: Eikös sullakin ollut aika lähellä testailuajankohta, milloin aiot testata? Lähetän täältä kovasti positiivisia ajatuksia sinne päin! :Heavy Black Heart:

Mulla ovulaatiotesteissä LH-piikki osui 24.6., eli laskeskelin että ovulaatio olisi 25.6. (kp 22, huh kun on keskenmenon jäljiltä horminitoiminta kiemuralla). Kai sitä huomisen testin vielä katsoo, enne kuin heittää pyyhkeen kehään tältä kierrolta. Kuukautisten pitäisi alkaa noin ylihuomenna. Toissapäivänä tosiaan pyyhittäessä jäi vähän väriä paperiin, samoin kuin tänään aamulla, niin sikäli ajattelen että lienee kuitenkin kuukautisten alkusoittoa, eikä kiinnittymisvuotoa :side_tear:

MUOKS. Nämä menivät parempaan tarpeeseen ❤️

Heippa kaikki!

Toivon kaikille hirveästi onnea raskautumiseen ❤️
Itse olen päässyt siirtymään joulukuisten ryhmään, mutta äsken kaappeja siivotessani vastaan tuli ovulaatiotesti laatikko.

Koska näitä ei oikein myytyä missään saa niin haluaisin lahjoittaa jollekkin jolla nämä menevät käyttöön, postikuluja vastaan 😊
Itse monia monia satoja euroja käyttäneenä uskon että joku voisi tästä ilahtua.

Eli kaksi avaamatonta clear Blue testipakettia+15 ylimääräistä testiä (päiväys 2028 asti)
Sekä 15 one step tikkutestiä (näissä päiväys 10/26)

Jos on kiinnostusta niin laitatko minulle viestiä suoraan.

Liitteet

• IMG_6677.jpeg
    IMG_6677.jpeg
    2.8 MB · Katsottu: 17
  • IMG_6680.jpeg
    IMG_6680.jpeg
    2.7 MB · Katsottu: 18
  • IMG_6684.jpeg
    IMG_6684.jpeg
    2.8 MB · Katsottu: 18
Muokattu viimeksi:
@Babycrazy Joo, täällä piinaillaan myös. :Smiling Face With Smiling Eyes: Tänään on kp 24, mutta en tikuttanut ovulaatiota eikä minulla ole vielä kierto tasaantunut hormonaalisen ehkäisyn jättämisen jäljiltä - nyt olisi ehkä jotain dpo 12-14 väliltä. Testaan näillä näkymin perjantaina, ellei menkat ehdi tässä välissä alkaa. Nyt nuo alavatsan tuntemukset tuntuu enempi menkkamaiselta jomotukselta.

Aivan, sulla on kierto jo noin "pitkällä" vaikka ovulaatio tapahtuikin myöhemmin. Voihan höh jos sieltä tulee ne menkat. :/ Toivottavasti ei - tsemppiä odotteluun!

@Babycrazy ja @Poppana86 Samaistun teidän kokemuksiin, itsellä tuli odotettu ja kaivattu plussa viime marraskuussa, joka ei sitten kestänytkään. 💔 Toki aina kamalampaa, mitä pidemmällä menee kesken. 😥 Ja itse myös varttuneempi yrittäjä. Toivottavasti saatte vielä uusia pysyviä plussia. 🙏

@Tuutikintytär Mulla oli raskausoireena runsastunut valkovuoto. Se on totta, että oireet, jotka alkaa heti ovulaation jälkeen, eivät voi tietenkään raskaudesta johtua. Mutta jos voimakkaat oireet jatkuvat pitkälle luteaaliin, niin kyllähän se voi kertoa korkeasta tai poikkeuksellisesta hormonitoiminnasta, joka taas voi johtua alkaneesta raskaudesta, joten peukut ylhäällä sinne. 🌈

@Tando onnea ja tarrasukkia! 😍

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti tulisi paljon plussia! 🩷

Mä oon koittanu ovista saada kiinni, mutta oletan että vasta ensiviikolla tulee, vaikka ovistestin viivat ei nyt ihan mitään hailuroita ookkaan ollut. Myös oireita on, alakerrassa vähän liukkaampaa ja juilintaa munasarjoissa, mutta mulla on endometrioosi, joten nää voi myös olla oireita kun oon lopettanut hormonit. (Pillereistä kuivuutta ja kivuttomuutta) Oisin vaan toivonut että kierto lähtis heti liikkelle, koska oon tosi malttamaton nähtävästi 😆
Ollaan täs puhuttu muuttoa isompaan asuntoon (ajatuksena oli kattella asuntoa vasta kun raskaus alkaa ja etenee) ja sitten kurkkasin vuokraovea, no tottakai tulikin tosi kiva kämppä missä on edullinen vuokra ja tosi paljon tilaa. Kysyin sen perään ja vähän yllärinä tuli huomiselle asuntonäyttö, mutta näillä mennään 🙈 Ehkä kohtaloa 😁 Toki tää nyt vähän paljastaa meidän perheille yritysaikeet, kun yhtäkkiä tarvitaan isompi koti 😂

Onnittelut @Daadirlandaa ja tarrasukkia matkaan! :red-heart:🌈 Toivotaan siis viivan vahvistumista. Aika kova nainen jos ootat tosissas huomiseen asti ennenko testaat uuelleen :tears:

ON: Tänään DPO 8. Ollut oireita vain dpo 5-6, nyt hyvin oireetonta. Mulle se on positiivinen juttu, sillä mun esikoisen syntymään johtaneessa plussakierrossa oli normaalia vähemmän oireita, eli mä toivon oireetonta piinaviikkoa et voin uskaltaa haaveilla plussasta. Toistaseksi ei ole vielä testaushimoja, vaikka early testejä oottaakin kaapissa. Ja hyvä niin, kun eihän tänään ois vielä juuri mitään mahiksia nähdä testissä mitään, ainakaan mitään varmaa :Grinning Face With Smiling Eyes: lisäks oon ottanu sen tavan itelleni, et testaan raskautta vain ja ainoastaan aamun ekasta pissasta, joten jos oon vahva aamulla, niin selviän seuraavaan päivään testaamatta. Auttaa myös se, että on tuo esikoinen jaloissa pyörimässä kun meen aamulla veskiin, joten on helppo suoraan sanottuna unohtaa vaikka oiski ollu tarkotus testata :tears: esikoista yrittäessä ei todellakaan ois voinu unohtaa ku raskauden mahdollisuus ja testailu oli mielessä ihan koko ajan, ei sitä piinaviikoilla muita ajatuksia ehtinyt miettimäänkään :Face Savouring Delicious Food:

Tsemppiä uuteen kiertoon siirtyneille ja onnea plussanneille ❤️

Täällä kp28, elättelen vielä toivoa raskaudesta 😅 Flo ennusti ovulaatiota kp18, ja eilen dpo8 oli pistävää alavatsakipua. Toivon tätä kiinnittymiseksi! Tänään ollut esim repäisykipuja sohvalta noustessa. Testaan vielä lauantaina, jollei menkat ennen sitä ilmesty! Vähän ehkä epätoivoisen kuuloista, mutta tällä nyt mennään 😂

Jännät paikat muutamalla muullakin, innolla odotan teidän testejä 😍

Onnittelut @Daadirlandaa ja tarrasukkia matkaan! :red-heart:🌈 Toivotaan siis viivan vahvistumista. Aika kova nainen jos ootat tosissas huomiseen asti ennenko testaat uuelleen :tears:

ON: Tänään DPO 8. Ollut oireita vain dpo 5-6, nyt hyvin oireetonta. Mulle se on positiivinen juttu, sillä mun esikoisen syntymään johtaneessa plussakierrossa oli normaalia vähemmän oireita, eli mä toivon oireetonta piinaviikkoa et voin uskaltaa haaveilla plussasta. Toistaseksi ei ole vielä testaushimoja, vaikka early testejä oottaakin kaapissa. Ja hyvä niin, kun eihän tänään ois vielä juuri mitään mahiksia nähdä testissä mitään, ainakaan mitään varmaa :Grinning Face With Smiling Eyes: lisäks oon ottanu sen tavan itelleni, et testaan raskautta vain ja ainoastaan aamun ekasta pissasta, joten jos oon vahva aamulla, niin selviän seuraavaan päivään testaamatta. Auttaa myös se, että on tuo esikoinen jaloissa pyörimässä kun meen aamulla veskiin, joten on helppo suoraan sanottuna unohtaa vaikka oiski ollu tarkotus testata :tears: esikoista yrittäessä ei todellakaan ois voinu unohtaa ku raskauden mahdollisuus ja testailu oli mielessä ihan koko ajan, ei sitä piinaviikoilla muita ajatuksia ehtinyt miettimäänkään :Face Savouring Delicious Food:
No perhana. Piti varuiksi pc uitella aamusta. Piirtyi siihenkin värillinen haalea viiva.🥰 Yritin, siis yritin olla malttimielellä liikenteessä. Did not happen.

@Tando ja @Daadirlandaa onnea plussista ja tarrasukkia! :smiling face with heart-eyes::red-heart:

ON: Mulla on eka Letrozol kierto ja kävin viime viikolla follikkeliultrassa, jonka mukaan ovulaatio olisi ke-pe. Tein sitten negatiiviset ovistestit ke-pe aamulla ja olin jo vakuuttunut ettei follikkeli jatkanut kasvuaan ja kierto olisi lääkityksestä huolimatta ovuloimaton. Perjantai-iltana mieleeni tuli ajatus tehdä ovulaatiotesti ja se olikin positiivinen! :Smiling Face With Sunglasses: Lauantaiaamuna ovulaatiotesti oli jo taas negatiivinen. Talleteltiin päivittäin ovulaation ympärillä ja nyt odotellaan vaan. Nyt olisi siis ilmeisesti DPO 4. En aio testailla mitenkään varhain tai seurailla muutenkaan oireita erityisemmin. Lapset on lomalla, joten touhua riittää, enkä kalenteriin katsomatta tiedä edes mikä päivä on menossa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kiitti kaikille kanssa tsemppaajille. Vähän on tunnelmat sellaiset, että kattoopa nyt. Iloitsen. Sitten mietin että mitä kaikkea pitää tehdä/muuttaa elämässä. Palaudun takasin maanpinnalle, se on vasta kiinnittynyt, ei mennä asioiden edelle. Kattellaan päivä kerrallaan. Toisaalta mietin että kävipä nopsaa. Ja sit mietin, eikä!!, reissu tulossa, ei saakkaan punaviiniä maistella. Kaikkineen ristiriitainen olo. Mukava olo kuitenkin, vatsassa vain tuntuu painetta ja turvotusta.

Kyllä se siitä. Menee miten menee🤞❤️

@Daadirlandaa ihanaa, onnea! :smiling face with heart-eyes:

Ihmettelin kun oli yhtäkkiä vilun tunnetta ja naama kuumottaa, ja mittasin niin lämpöä 37... tavallisesti jotain 36,3 tienoilla.
Joko olen tulossa kipeäksi tai sitten... :folded: Menkat ei ole ainakaan vielä alkaneet.

Kävin hakemassa pari raskaustestiäkin. Ne on nyt pannassa perjantaihin. Edelleen on kuukautisia edeltävänlaisia tuntemuksia, joten huomisen vielä katson. Jatkuvasti pissattaa myös :No Evil Monkey: Onkohan sitä nyt vaan ihan luulotautinen...

On kyllä kiva, kun voi jännäillä näin "yhdessä". :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Tsemppiä kaikille, kuulumisia odotellessa!

Tullut seurailtua harvakseltaan ja etäämmältä keskustelua, sillä toivo on hiipunut aika olemattomiin. Katkeruus hiipinyt jo väistämättä mieleen. Mieliala ollut pidempään jo huonolla tolalla ja ei tämä nyt ainakaan tilannetta paranna. Täällä siis yk 13 menossa, ovista odottelen jälleen viikonvaihteeseen.

Sain ensikäyntiin liittyneet labratulokset ja ne ainakin googlailun perusteella ok. Kesäsulku menossa neuvolassa, joten lääkärin mielipide/varmistus menee syksyyn. Huomenna miehellä simppanäyteaika. Se jännittää ehkä enemmän kuin omat labratulokset. Näkeepähän mikä vaikutus kaikilla sairauteen määrätyillä lääkkeillä asiaan todellisuudessa on. Toisaalta olis jopa toivonut ”vikaa” itsessä, jotta mies ei kanna syyllisyyttä asiasta ja oon meistä muutenkin herkempi kääntämään kaikki kivet tarvittaessa. Toki onhan täysin mahdollista, että syytä ei löydy.

Toivon plussatuulia tänne kaikille ja lämpimät onnittelut plussanneille! 💕

Paljon onnea plussanneille, ja kovasti tarrasukkia matkaan. Toivotaan vahvistumista viivoille 🥰

ON: Täällä alkaa olla kierto lopuillaan, odottelen menkkoja alkavaksi. Ovulaatiota en tässä kierrossa tikuttanut lainkaan, enkä muutenkaan mitään kehon merkkejä seuraillut, mutta kuukautissovellus ennusti ovisen ajankohdaksi kp 15, ja tänään on oletettu menkkojen alkamispäivä eli kp 30. Eilen tein huvikseen raskaustestin joka oli nega. Jospa tämä postaus saisi menkat alkamaan 😅😇

Itselläni alkanut tässä jo aikaa sitten kyllä usko loppumaan, että tuskin saadaan toista lasta alulle. Syksyllä tulee 2v luomuyritystä täyteen, hoitoihin meillä ei olekaan tarkoitus lähteä. Oli puolison kanssa ajatus että yritetään vielä tämä vuosi loppuun ennekuin annetaan olla. Itselläni on viimeaikoina entistä enemmän alkanut olla mielessä se ajatus, että meitä ei ehkä ole tarkoitettu kahden lapsen vanhemmiksi ja olisi parempi keskittyä tähän ainokaiseen 💙 Ristiriitaiset ajatukset, toisaalta toivon toista mutta toisaalta isomman kanssa on nyt niin helppoa. Oma jaksaminen on mietityttänyt alusta asti, miten jaksaisin vauva (ja taapero)ajan uudelleen..

Muokattu viimeksi:
@Daadirlandaa onko sulla siis dpo 11 nyt? Mennään ihan samassa, täällä 11 tai 12 🤭

Ja kiitän myös tsempeistä kaikkia! Täällä eilen oli jo vähän vahvistunut haamulainen ekasta testistä, mutta tänään ei ollut muutosta. Jännittää, mitä testi näyttää huomenna.

Ja @Tuutikintytär odotellaan kyllä kovasti sun testin tulosta! Saataisko oikein plussa-aalto aikeiseksi? 🤞🏻🤞🏻

Onnea plussanneille, toivotaan pajon tarrasukkia matkaan 😍 @Tando ja @Daadirlandaa nyt ainakin muistan 🤗

Tsemppihalit taas sitä kaikille tarvitseville 🤍

Omanapailua: ei minkään sortin käryä mikä dpo, kun ovulaatiosta ei oo tietoa, menkkojen pitäis alkaa ens tiistaina kellon sovelluksen mukaan, mutta en tiedä miten luotettava se edelleenkään on 😅 aika oireeton olo, mut välillä taas kuvittelen et onko tää nyt sit jotain 😂 testannut en oo vielä, herkkiä en ostanut, niin odottelen ens viikkoon ainakin. Esikoisesta muistan, että olin viikon edeltävästi flunssassa ennen oletettua menkkojen alkupäivää ja näin enneunen, muuta en muista 😅 nyt on vähän orastavia flunssaoireita ollut, mutta ei mitään kunnollista ja sitten mahassa tuntui eilen vähän sellasia tuntemuksia, jotka voi toki liittyä varmaan ehkä mihin vaan 🙈

Takaisin