Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo älä. 😅 En mä tiedä enää itekään mistään mitään. Kai he vaan päättelevät arvon pienentyneen, koska vuoto on alkanut, en mä tiedä. Ja siis mitään muita verikokeitahan ei ees oo otettu, kuin tää yksi nyt, joten mitään virallista ei mistään järjestelmistä muutenkaan tietenkään löydy.

En mä oikein tiedä, että voinko itse asialle nyt muuta tehdä... Voihan sitä uutta hcg-mittausta yrittää vielä jollekin päivälle pyytää.. Oishan se kiva tosiaan nähdä, että lukema on laskussa..
Mä kyllä sun tapauksessa soittaisin sinne Naistenklinikalle ja kysyisin mitä sillä tarkoitetaan että hcg on hyvin laskussa, koska se on noussut edellisestä mittauksesta. Milloin sulla alkoikaan vuoto?

@Round2❤️ , ne ilmeisesti laskee ton keskenmenoksi, ja jos se on asian laita, niin tavallisesti tyhjentyminen tapahtuu itsestään jokusen viikon sisällä. Eivät sitten näe tarpeen tehdä asialle mitään, kun "luonto yleensä itse hoitaa". 🙄 Keskenmenon peruuttamiseksi eivät tietty voi tehdä mitään, mutta jos itse uskot ettei tilanne ole kehittymässä parempaan suuntaan, ja haluat vauhdittaa prosessia, niin voit koittaa pyytää heiltä tyhjentymistä vauhdittavaa lääkitystä. ❤️

Pitäiskö tehdä raskaustesti jo tänä iltana kun en pystynyt äsken syömään suklaata. Siis oon sellainen suklaahiiri että oon joskus vetänyt muutaman päivän miltei yksinomaan suklaalla... Jotakin vialla kun ei suklaa uppoa, se on vielä Fazer suklaata.
Jos palstalaisilta kysytään, niin tietty! 😂 Tääl ollaan yhtä malttamattomia, kuin sinäkin. 🤣

@Maana Mannila miten sulla menee? ❤️ Ammattiapua et ilmeisesti tässä kohtaa halunnut, mutta ootko pystynyt avautumaan puolisolle? Toivottavasti pärjäilet.

@Round2❤️ onpas todellakin erikoista, että hCG on noin korkea... Toivottavasti syy selviää eikä ole kohdunulkoinen raskaus. Toivottavasti saat lääkäreiltä lisätietoja pian.

Hei tää on aika random kysymys, mutta te, jotka olette jo saaneet lapsen tai lapsia, kasvoiko teidän kengänkoko pysyvästi? 😅
Kyllä , 37–>39, neljä lasta 🤣

@Suskikitten missä testi? Tarviin jotain äksöniä tähän päivään, vaikka sit vaan välillisesti 🤣
Siis oikeesti, progesteronit kunnolla nousussa ku oon pitkin päivää vaan itkeny kaikesta. Ajattelin huomenna (dpo6-7) testaa ovistestin ihan tieteen nimissä, et mitä näyttää tässä kohtaa, ja sit ens to myös ni saan ne vikat testit pois mun kaapista. Sit en enää ikinä haluu nähdäkään ovistestejä (livenä).

Suuria uutisia! Meillä on kummitus tai viivanpaikka! Ja en oo koskaan saanut viivanpaikkaa niin kumpikin vaihtoehto on erittäin jännittävää mulle 🤣 Laitan kohta kuvaa kun odottelen vielä hetken jos tuo vahvistuisi kuvaa varten.

Vaikea kuvata tuota viirua, mutta sen näkee kyllä oikeassa elämässä. Ylihuomenna näkee sit että vahvistuuko vai ei. Kuva, missä on kaksi tikkua niin toinen on eilinen varma nega ja siinä ei näkynyt yhtikäs mitään mistään kulmasta tai millään kikoilla.
1000010736.jpg
1000010738.jpg
1000010737.jpg

Muokattu viimeksi:
Jatkoa omaan tilanteeseen.. Lääkäri soitti aamupäivällä ja sanoi, että koska hcg-arvo on edelleen noin korkea ja vuodon alkamisesta on niin kauan, niin hän laittaa lähetteen Naistenklinikalle. Oli niin huojentunut olo, että pääsisi sinne tsekattavaksi..

No mutta.. Äsken tuli sieltä lähetteeseen hylky...

"Jälkivuoto voi kestää spontaanin keskenmenon jälkeen 4-6 viikkoa, HCG vaikuttaa olevan hyvin laskussa. Jälkitarkastuksena kotiraskaustesti riittää 4 viikon kuluttua keskenmenosta, jos ei kipuja tai infektio-oireita tai pitkittynyttä vuotoa yli 6 viikon ajan."

Eli jepjep. Odotellaan sitten.. Täytynee hakea itse noita testejä kaupasta ja toivoa, että ne joskus muuttuisi negatiivisiksi.... Plääh. Itse en nyt ihan tulkitse hcg:n olevan hyvin laskussa, kun junnaa tässä, mutta seuraillaan.. Toki ohjeistus oli, että jos vointi heikkenee, niin sitten pitää hakeutua hoitoon.

No mutta, jos jtn hyvää, niin he tulkitsivat tän nyt keskenmenoksi eikä kemialliseksi. Tänään olis menkoista laskettuna (edellisen kemiallisen vuodosta alkaen) rv 8+6. Kemiallisesta kirjoittivat suoraan, että sitä ei hyväksytä keskenmenojen määrän laskentaan mukaan. Eli siinä mielessä tästä nyt on ollut edes vähän apua..
On kyllä mielenkiintoinen tulkina lääkäriltä... Onhan edelleen mahdollista, että on kohdun ulkoinen, joten kyllä vähintään pitäisi toinen hcg ottaa, jotta näkee että oikeasti laskee 🤔

Tänne on tullut runsaasti viestejä muutamassa päivässä. Kiva kun keskustelu on niin aktiivista vaikka itse ei aina ehdi kaikkeen vastaamaan. Päällimmäisenä @Kali uutiset ilahdutti kovasti. Toivottavasti kaikki sujuisi hyvin loppuun saakka ❤️

@Maana Mannila todella ikävä kuulla, että mieli on tällä hetkellä syvissä vesissä. Toivottavasti löydät keinoja joilla voit oloasi hieman helpottaa ❤️

Täällä alkoi tänään yk 6 ja mieli on ollut alavireinen. Alkaa kaikenlaisia negatiivisia ajatuksia pyörimään mielessä vaikka yritystä ei ole kauaa takana. Taidan tilata ovulaatiotestejä seuraaviin kiertoihin.

@

1000010749.jpg

Aamu alkaa näköjään neljältä miltei oksennuksella. Eka flunssa ja siihen päälle närästys niin saadaan näköjään sellainen olo nieluun että oksennus refleksi yrittää triggeröityä hengittämisestä... Tai sit en tiiä. En usko että raskauspahoinvointi alkanut näin aikaisin.

Kuivuneessa testissä tuo eilinen hailura näkyy selvästi. Voi olla että oon nyt niin malttamaton että käyn ostaa pregcheck raskaustestejä sen sijaan että odotan niitä mun postissa tulevia reipasta neljäkymmentä... 🤣 Teen kauniin kollaasin niistä mieleni rauhoittelemiseksi ekan kolmanneksen aikana jos tää nyt etenee tästä.

Kunnon jännitysnäytelmä kyllä, vahvistuuko vai onko viivanpaikka, vain aika näyttää.

@Syyskukka kiitos kun kysyit. Surullinen edelleen monesta asiasta. Jotenkin just se olo edelleen, että mitä mä edes yritän, kun ei mikään kuitenkaan onnistu. Voimat, toivo ja energia on loppuun käytetty.

En jaksa mitään empaattisesti lätiseviä psykologeja tai muita tyhjänpäiväisiä terapeutteja, kun ei nekään pysty faktoja muuttamaan. Kokemuksesta tiedän, että turhaudun heti, kun istun tuolille ja terapeutti tms. avaa suunsa.

Kaiken muun lisäksi meidän taloyhtiöstä on löytynyt rottia. Just otettiin torjuntavoitto lutikoista. Mitähän seuraavaksi…

Puhuin kyllä puolisolle. Ensin yritti tsempata, mutta kun kerroin, ettei tässä tsempit auta ja sitten kirjoitin kirjeen hänelle. Kerroin siinä tosi suoraan, mitä mielessäni pyörii ja miten syvästi, monin tavoin ja monella osa-alueella koen epäonnistuneenu. Mies järkyttyi ja huolestui. Puhui tosi kauniisti kyllä ja kyseli vointeja myös pitkin päivää. Kehotti ottaa yhteyttä työterveyteen, mutta vastasin saman kuin täällä enkä ainakaan vielä ottanut.

Mun murtumisessa yhdistyy siis tosi moni asia, joista kerroin miehelle. Kerroin kuitenkin myös, miten epäonnistuneeksi tunnen itseni, kun en onnistu tulemaan raskaaksi. Tunnen itseinhoa omaa kroppaani kohtaan tällä hetkellä, ja mieltäni kohtaan, kun ne eivät pysty tämän parempaan. Mies järkyttyi ja loukkaantuikin. Sanoi, että en saa puhua ja ajatella niin kuin tää olis vain mun juttu. Sanoi, että vika voi olla hänessäkin ja siinä, ettei yhdyntöjä ole tarpeeksi — ja että kantaa siitä itse osaltaan vastuuta.

Menkat pitäs alkaa tänään, mutta lämmöt kohosi yllättäen. Dpo 12 tänään, kp 25, menkat pitäs alkaa. Päädyin testaamaan (rfsu ja onestep), koska mulla luget. Luultavasti lämmönnousu johtuu niistä, koska tulos kirkkaanvalkoinen nega. Nyt oon samassa loppissa kuin @Kali niin monesti ja mietin, jatkanko lugeja vai en. Eipä ne kuin viivytä väistämätöntä, kun mun onnettomat munasolut ei vain osaa hedelmöittyä.

Ei tunnu miltään, just nyt tuskin ilahtuisin, vaikka testi näyttäisikin plussaa.

@Mirquli, jee kiva jännätä ihan samaan aikaan 🥰 Koska ajattelit testata?

@Suskikitten, ooo jännään.
Paljon vahvistumista sinne! 🩷 ja tosi outoa.. mutta mullekaan ei nyt suklaa ole maistunut yhtään! Tässä 2-3 päivää kiinnitin asiaan huomiota.. nyt dpo 9. Viime raskaudessa myös ei alussa maistunut makea. Suolaista teki mieli.ja yleensä pms himoihin todellakin suklaata ja nyt imetysaikana myös suklaa maistunut.

@Amorado, meidän tyttö on jo syksyllä aloittamassa osa-aikaisesti perhepäivähoidon ja siellä saa jatkaa jos vauva saadaan. Tarvin myös välillä keskittyä vain vauvaan. En usko että jaksan koko ajan kahta pientä. Jos vaan siis hoidossa hänellä hyvin on alkanut sujua ja siellä viihtyy 🥰

@Round2❤️, paljon jaksamista! Mulla ekassa kokemassani keskenmenossa kesti tosi pitkään vuoto ja että hcg laski. Mutta luonnollisesti hoitui. Kävin useamman kerran verikokeessa.. kyllä se valitettavasti voi viedä aikaa 😥

Mulla ei jalan koko ole muuttunut raskauksien myötä.

Mulla jatkuu sellaiset repäisykipu tuntemukset ja kevyt uni/ näen enemmän unia! Tämä unien näkeminen tai niiden parempi muistaminen ollut mulla alkuraskausoire myös 😍

Mutta. Nyt oon aika varma etten raskaana ole. Näitä oireita on nyt liikaa ja varmasti ylitarkkailen. Toivon raskautta tosi paljon ja just helmikuinenkin olis niin ihana. Siksi nyt tuntuu etten haluaisikaan testata vielä lauantaina ettei mene viikonloppu pilalle 😬 Olisi kiva olla toiveikkuus sen yli.

Mitä ihmettä.. jokin muuttunut että aiemmin aloin testata tosi ajoissa. Nyt dpo 9.

Nyt kuitenkin mietin pidätänkö pari tuntia extraa ja testaan onestepin 10 herkällä 😅 luin osalla näyttänyt näin alussa paremmin just aamun tokasta virtsasta muutaman tunnin pidätyksellä.. kuin aamun ekasta..aika jännä mihin tääkin sit voi perustua.

Hitsi kun taas silmät sikkurassa vauvan kaa herätty enkä muista mihin aikaan kävin veskissä aamulla.

@Rouva W, mä aattelin samaa 🤣 vois tilata 50 testiä ni varmasti olis heti raskaana 🤣

Mä olin tammikuun kierron alussa superskeptinen ja siksi mies tilasi Kiinasta noin 200kpl halpoja ovistestejä ettei lopu ainakaan kesken parissa seuraavassa kierrossa. Sit plussasinkin helmikuun alussa samaisesta kierrosta 😅

Muokattu viimeksi:
Takaisin