Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omia mietteitä: Tänä aamuna alkoi alavatsassa tutut menkkatuntemukset ja kevyt vuoto. Viimeinen lugesteroni otettu maanantaiaamuna eli vajaa 2 päivää meni vuodon alkuun. Onneksi kierto alkoi nyt normaaliin aikaan eikä mennyt sekaisin 🙏 Menkkojen jälkeen otan käyttöön hedelmällisyysmonitorin, katsotaan miten se toimii ✨

Lopulta tämä kierto oli kemiallinen/kiinnittymisyritys. Tein noin viikko sitten negan testin, sen jälkeen haamun, seuraavana päivänä tulkitsin taas negan mutta sen jälkeen tuli kolme päivää haamu testiin joka ei kuitenkaan vahvistunut yhtään. Ja sitten taas negan. Menkat myöhässä kolmatta päivää, testit negaa. Turhauttaa, haluaisin jo aloittaa uuden kierron!!

Teinpä nyt dpo 16 testin ja parhaillaan odotan hcg-testin tulosta.. Näkyy vähän vahvistuneen testi ainakin?
1000212019.jpg

@Maana Mannila joo tää on kyllä yhtä pessimismin ja optimismin valtataistelua 😅
Itte en myös oikee oo löytäny mitään muuta täysgreippimehua kuin ton pink grapefruit, lisäks sit joskus ostan coopin red grapefruit & orange -mehua, mitä sit kittaanki melkee sen litran päiväs... Mut tässä nyt pari viikkoa juonu noita ja syöny tänä aikana ainaki seittemä greippiäki ja alkaa vähän tökkimään kieltämättä. En ees normaalisti juo juurikaan mehuja ni tää ollu kyl totuttelua. Jos nyt jaksan noita kantaa kaupasta ni yritän ehkä johki kesäkuun alkuun juoda, mut sit jätän viimeistää pois kyl oli tilanne mikä tahtojaan.

@Valonsäteitä toivottavasti kontrollista tulisi iloisia tuloksia 🌈

@Maana Mannila kuulostaa hurjalta noi sun ovisoireet, mä olin lopulta lähes oireeton (tai oireita huomattavasti vähemmän kuin normaalisti), mutta heti maanantaiaamusta pompsahti lämmöt niin nätisti, ettei jäänyt epäselväksi, onko ovis tapahtunut 😂

Pikainen ON: Käväisin verikokeissa ja kaikki muu priimaa, sokeritkin laskeneet, mutta TSH taas hieman yli sen 2.5 rajan, joten lääkitystä pitää vähän säätää.

Omanapailua vaan täälläkin. Tänään kp9 siis ja mun piti ottaa rennosti, mut tänään on vihlonu alavatsaa ja huomasin et seafoodiki on yllättäen jo aika vetistä. Pitäsköhän nyt kuitenki käydä ostaa ovistestejä vielä tänään? 🤔

Tuntuu kyllä joltain vittuilulta universumilta kun edes roskia viedessä ei voi välttyä raskaana olevilta naisilta... 🙄 Muutenkin taas normaalia paskemmalla mielialalla koko päivän ollut niin tuo tästä vielä puuttui. 😵 Meni jotenkin usko tähän kiertoon kokonaan tämän aamun lämpöjen laskun jälkeen. Sattuu tuommoinen vaikka normaaliahan se on, mutta kun en usko että sitä tulen koskaan kokemaan itse niin sattuu taas niin helvetisti.

//Lisäyksenä varmaan parasta olisi lukittautua sisälle kunnes mieliala paranee, kun ymmärrän että maailma ei mene mun mukaan. Ihmisiä on ympärillä yms, ja en tarkoittanut mun viestillä että maailman pitäisi mennä mun mukaan. Tuntuu lähinnä vaikealta kohdata maailmaa tällä hetkellä varsinkin kun kuulin siskoni lapsesta. Vituttaa myös kun hän alkanut kohtelemaan mun äitiä kuin paskaa, esti kuulemma hänetkin taas. Oon surullinen äitini puolesta... 😞

Muokattu viimeksi:
Omaa napaa, täällä nyt kp15 ja kalenteri ennustaa huomiselle ovista, limoja ollut jo monta päivää ja tänään alkanut myös jomottavat kivut vasemmalla alavatsalla. Kerran päivässä tehnyt testiäkin, mutta nuo näyttää ihan haaleata edelleen. Nuo on tosiaan kyllä vanhentuneita enkä oo kovin tottunut oviksen testeillä metsästäjä muutenkaan, niin ei mitään tietoa, että onko huippu vielä tulossa vai onko voinut jo mennä ohikin. Oireista päätellen kyllä luulisi pian alkavan olla h-hetken käsillä 😁

Kiitos kaikille kommenteista 😍. Mua kyllä edelleen epäilyttää tämä oireettomuus. Ei mulla aiemminkaan ole mitään erikoista ollut, mut nyt tuntuu ettei kyl juuri mitään. Vatsaa ehkä turvottaa, mut se voi johtua kyl mistä vaan 😅. Mä en oo soittanut neuvolaan, enkä oikein tiedä mitä tässä nyt pitäisi tehdä. Varhaisultran taidan varata, ja soitella neuvolaan sitten jos siellä kaikki hyvin.

Kiva että @Valonsäteitä sait hyviä uutisia kontrollista! Toivotaan että sama suunta jatkuu 👍🏼.

Kiitos kaikille kommenteista 😍. Mua kyllä edelleen epäilyttää tämä oireettomuus. Ei mulla aiemminkaan ole mitään erikoista ollut, mut nyt tuntuu ettei kyl juuri mitään. Vatsaa ehkä turvottaa, mut se voi johtua kyl mistä vaan 😅. Mä en oo soittanut neuvolaan, enkä oikein tiedä mitä tässä nyt pitäisi tehdä. Varhaisultran taidan varata, ja soitella neuvolaan sitten jos siellä kaikki hyvin.

Kiva että @Valonsäteitä sait hyviä uutisia kontrollista! Toivotaan että sama suunta jatkuu 👍🏼.
Neuvolan näkökulmasta olet raskaana, se yksi myöhässä olevien menkkojen jälkeen tehty positiivinen testi riittää. Monet neuvolat toivoo, että yhteyttä otettaisiin positiivisen testin jälkeen suht nopeasti, että aika ensikäynnille saataisiin varattua kiireettömästi, mutta kyllä sieltä lyhyelläkin varoajalla varmaan ajan saa. Muistaakseni ensikäynti varataan viikolle 8 tai 9? (se sitten tarvittaessa perutaan, jos huonosti käy)

Mulla myös oli aika oireetonta (menkkajomotukset kyllä oli aika ajoin läsnä) siihen about 7 viikolle asti, kunnes pahoinvointi alkoi, ja sit sitä toivoikin takaisin aikaisempaa oireettomuutta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Selkeä oire tietenkin tuo turvan tunnetta, kun oire antaa uskoa siihen, et raskaus jatkuu normaalisti, mutta ei se millään muulla tavalla kivaa oo. Joten yritä rentoutua ja ajatella, että olet nyt raskaana, ja että saat nauttia nyt sitä helpointa, oireetonta ajanjaksoa! Nauti, ja usko huomiseen. Soita neuvolaan, ja hehkuta itsellesi ja miehellesi teidän onnea. Koska jos keskenmeno tulee, niin se tulee, siihen ei voi vaikuttaa. On siis turhaa murehtia sitä etukäteen, kun muuten murehdit sen kahdesti! Joten nyt kun olet raskaana, niin pyri keskittymään siihen :red-heart: Ymmärrettävästi murehtimattomuus on vaikeaa, etenkin jos on itsellä jo keskenmenotaustaa, mutta jos sitä ei ole, niin älä myöskään lue liikaa muiden peloista ja murheista, koska ne tulee liian helposti imettyä itsellekin, vaikkei itsellä olisi mitään tiedettyjä ongelmia. Sen vuoksi ehkä se oman lasketun ajan ryhmän lukeminen voisi tässä vaiheessa olla mieltä rentouttavampaa kuin tämä raskautumisketju, vaikka et vielä tuntisikaan varmuutta liittyä LA ryhmän keskusteluun :red-heart:

Mä sori huutelen vähän täältä sivusta, mutta sanoisin kans samaa kuin yllä, että nyt vaan rohkeasti varaamaan neuvolaa yms eikä jäädä pelkäämään ja odottelemaan, että meneekö kesken! 🙏🥹 Itse pelkäsin koko viime raskauden milloin jotain pahaa käy, joka ultrassa olin varma, että vauva on kuollut, mutta ei niin käynyt onneksi vaan kaikki meni hyvin!🩷 Eli ei se pelko välttämättä lopu, vaikka jatkuu yli 12 viikon ja pääsee ultriin ja tuntee liikkeet yms. ja siksi kannattaa nauttia kuitenkin alusta saakka joka hetkestä eikä antaa pelolle liikaa valtaa.😌 Noista kaikista pienistä asioista mitä tekee ja varaa tulee kuitenkin hyvä mieli ja se taas tekee hyvää niin äidille, kun vauvalle. 🥰 Anna itselles lupa nauttia nyt, koska sinä olet raskaana ja se on aivan ihana asia! 🩷
Ja myös komppaan tuota, että oireettomuudesta kannattaa nauttia, kun ehtii, koska sit jos/kun alkaa ne kamalat pahoinvoinnit, väsymys, liitoskivut yms, toivoo, että olis oireetonta välillä taas 🫣😂

Kävin juuri postikopalla ja kun tulin takaisin niin kotiovenvieressä komeili tällainen kaveri:
IMG_2414.jpeg

Tuli heti mieleen tämä ketju ja ehkä tämä on jokin enne. 😆 Sen lisäksi vielä ovistesti näytti plussaa nyt samana päivänä eli voisikohan tästä nyt päätellä että tämä on se kierto missä onnistuu? 🤞

Laitoin työhanskat käteen ja vein sammakkokaverin lähimetsään lähemmäs vettä niin toivottavasti löytää jonkun turvallisemman paikan oleskella.

Takaisin