Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Voimia @Syyskukka đŸŒ· MĂ€kin vĂ€hĂ€n epĂ€ilen kemiallista, on ollut sen verran sekavia testituloksia. Noh, tĂ€nÀÀn saan hcg-verikokeen tuloksen ja siitĂ€ oletettavasti viimeistÀÀn nĂ€kee.

//LisÀys: Mulla on nyt ollut lugesteronit kÀytössÀ alkuraskauden tueksi. Jos nyt onkin kemiallinen, niin lopetetaanko ne heti? Onko sulla @Kali alkanut vuoto lugesteroneista huolimatta vai vasta lopetuksen jÀlkeen?
Mulla on alkanut vuoto vasta kun lopettanut lugesteronit. Ekalla kertaa kesti muutama pĂ€ivĂ€ ettĂ€ alkoi lopetuksen jĂ€lkeen ja tokalla kerralla seuraavana pĂ€ivĂ€nĂ€ lopetuksesta. Kannattaa varmaan vasta lopettaa jos verikokeessa nĂ€kyy ettei hcg nouse. đŸ€” Koska niiden lopetuksen jĂ€lkeen kun keltarauhashormoni tasot romahtaa voi vuoto alkaa vaikka ei olisi vain kemiallinen. Tai noin mulle sanottiin.

Tai varmaan riippuu monta pÀivÀÀ kÀyttÀnyt myös.

Voi ettĂ€, tsemppiĂ€ @Syyskukka đŸ«‚.

ON: mulla kierto loppumassa ja kroppa temppuilee. Eilen ajattelin et tÀnÀÀn olisi kp1 (ruskehtavaa tiputteluvuotoa, lÀmmöt tippui, ja muutenkin menkkaoireita), mut eipÀ ollutkaan. Tiputtelu loppui yön aikana ja ouran mukaan lÀmpö lÀhti taas nousuun..

Mulla kyllĂ€ outoja oireita jo... Rinnat kipeĂ€t ja vasta joko dpo1 tai dpo2. Ja lugesteroneja en oo vielĂ€ alottanut edes niin ei voi siitĂ€kÀÀn johtua. Ei tietenkÀÀn voi mihinkÀÀn viitata vielĂ€. Outoa vaan kun ei mulla normaalisti rinnat heti ovulaation jĂ€lkeen kipeĂ€t oo ollut. Oli kipeĂ€t itseasiassa jo toissapĂ€ivĂ€nĂ€. đŸ€Ł

Katsotaan maltanko koko ensi viikon olla testaamatta. Ei ensi vaan sitĂ€ seuraavana maanantaina voisi ehkĂ€ testata, mutta itseni tuntien testaan varmaan ensi viikon viikonloppuna jo. 😂

@Syyskukka haleja ja voimia ❀
@Pakkanen haleja sinnekin, toivottavasti kaikki kÀÀntyy parhain pĂ€in! â€ïžđŸ€ž

@Moosee toivotaan et menkat ei alkaiskaan vaan olis plussa tulossa đŸ€ž

VielĂ€ tuosta miksi lapsen haluaa
 No kun vaan haluaa. Se tuntuu ihan fyysiseltĂ€ tarpeelta niinku vaikka nĂ€lkĂ€ tai vessassa kĂ€yminen. Varmaan aika itsekĂ€stĂ€ siis eikĂ€ kaikki tietenkÀÀn tunne nĂ€in, mutta musta tuntuu et elĂ€mĂ€ jÀÀ kyllĂ€ vajaaksi jos en lasta saa. Jos ois ollu vaan itsestĂ€ kiinni ni oisin jo 10 vuotta sitten ruvennu lastentekoon, mutta miehen löytymisessĂ€ kesti. đŸ€·â€â™€ïž

PitÀÀ nyt yrittÀÀ hengittÀÀ ja ottaa rennosti ja löytÀÀ positiivisia ajatuksia kuten @KevÀtlilja ja @Pikkuviikuna
En taida ees ovista tikuttaa nyt tÀssÀ kierrossa kun ei sen löytymisestÀ viime kierrossa ollu mitÀÀn iloa kuitenkaan. Kp40 on 16.5. eli vasta sillon annan itselleni luvan testata, jos ei menkkoja oo kuulunu.

Onko kellÀÀn kokemusta, ettĂ€ LH olisi lĂ€htenyt nousuun loppukierrosta? 😅

Olen vĂ€lillĂ€ tehnyt luteaalissa ovistestejĂ€ (vissiin haluun saada kaksi viivaa edes johonkin testiin đŸ€Ł) ja aina on tullut sellainen juuri ja juuri erottuva hailuraviiva.

Nyt tein lÀpÀllÀ taas ovistestin raskaustestin perÀÀn ja se on negatiivinen, mutta selkeÀsti vahvempi mitÀ mulla luteaalissa. Premomkin antoi tolle arvoksi mÀrkÀnÀ 0,45. Aina jos mulla on nÀin vahva viiva ovistestissÀ niin se on viimeistÀÀn seuraavana pÀivÀnÀ plussa.

Kuitenkin lÀmmöt vahvistaa oviksen tapahtuneen.

IMG_7676.jpeg

TodennÀköisestihÀn tÀmÀ on vaan joku kehon uusi jekku, jolla hÀmmentÀÀ, ja hyvin kyllÀ onnistuu.

@Syyskukka haleja ja voimia ❀
@Pakkanen haleja sinnekin, toivottavasti kaikki kÀÀntyy parhain pĂ€in! â€ïžđŸ€ž

@Moosee toivotaan et menkat ei alkaiskaan vaan olis plussa tulossa đŸ€ž

VielĂ€ tuosta miksi lapsen haluaa
 No kun vaan haluaa. Se tuntuu ihan fyysiseltĂ€ tarpeelta niinku vaikka nĂ€lkĂ€ tai vessassa kĂ€yminen. Varmaan aika itsekĂ€stĂ€ siis eikĂ€ kaikki tietenkÀÀn tunne nĂ€in, mutta musta tuntuu et elĂ€mĂ€ jÀÀ kyllĂ€ vajaaksi jos en lasta saa. Jos ois ollu vaan itsestĂ€ kiinni ni oisin jo 10 vuotta sitten ruvennu lastentekoon, mutta miehen löytymisessĂ€ kesti. đŸ€·â€â™€ïž

PitÀÀ nyt yrittÀÀ hengittÀÀ ja ottaa rennosti ja löytÀÀ positiivisia ajatuksia kuten @KevÀtlilja ja @Pikkuviikuna
En taida ees ovista tikuttaa nyt tÀssÀ kierrossa kun ei sen löytymisestÀ viime kierrossa ollu mitÀÀn iloa kuitenkaan. Kp40 on 16.5. eli vasta sillon annan itselleni luvan testata, jos ei menkkoja oo kuulunu.
Joo, yhdyn kyl tuohon et tuntuu fyysiseltÀ tarpeelta. Samalta tuntuu yhÀkin, vaikka yhdellÀ lapsella oon jo siunattu, mut tÀÀ ettÀ haluan nykyisen kanssa lapsia ja mielellÀÀn tosiaan ison perheen niin tuntuu kans. Ihan silleen syvÀllÀ sisÀllÀ.

LisÀksi siis oon toki aatellut sitÀ paljon sitÀ haluamista.
Uskon vakaasti, ettÀ jos meillÀ lapsihaaveet toteutuisi se tÀydentÀis meidÀn elÀmÀÀ tavoilla, joita ei osata ees kuvitella. Ja kyllÀ, se antais miulle elÀmÀÀn asioita, joita haluan. Joita koen syvÀsti kaipaavani. Haluan rakastaa, hoivata, seurata kasvua ja kehitystÀ ja pieniÀ ja suuria oivalluksia. Haluaisin myös pÀÀstÀ seuraamaan kumppanin rakkautta, hoivaa ja vanhemmuutta vierestÀ. Haluan jakaa yhdessÀ sitÀ rakkautta ja ylpeyttÀ ja myös niitÀ suruja ja huolia, joita vanhemmuuteen kuuluu. Haluan myös sen pikkulapsiarjen tuomat jutut. Askartelujen ja leikkien suunnittelut ja yhteiset retket ja ulkoilut. Eli kyllÀ, lapsen saaminen tois taatusti sisÀltöÀ ja merkitystÀ mielestÀni lisÀÀ. EnkÀ koe et on vÀÀrin haluta sitÀ merkitystÀ.

Ja koen ettÀ vaikka kuinka tÀysi miun elÀmÀ on, on paljon ei-Àitiyteen liittyviÀ asioita, joita teen ja joista unelmoin ja joita tavoittelen, niin tietty aukko tulee jÀÀmÀÀn, jos miun lapsiluku jÀÀ yhteen. EnkÀ koe ettÀ on vÀÀrin tuntea niin.

Mutta. Tosiaan. KevennĂ€n otettani ja alan totuttautumaan ajatukseen, ettĂ€ tĂ€lleen elĂ€mĂ€ jatkuu. KeskittyĂ€ hetkeen ja nyt onneks kevÀÀseen ja kesÀÀn đŸŒŒ

TsemppiĂ€ kaikille nĂ€iden ajatuksien keskelle â€ïžđŸ«‚

@Syyskukka voi ei, oon todella pahoillani:sad-face::Broken Heart: Kunpa pian tulisi pysyvÀ plussa:red-heart:

@Adela mulla sama, ettÀ olisin varmasti perustanut perheen jo aiemmin, jos olisi ollut isÀksi soveltuva kumppani vierellÀ. Hautasin haaveen ja kielsin koko asian ajattelemisen itseltÀni vuosia. Sain itseni jopa uskomaan, etten edes halua lapsia. Huomasin kuitenkin tuntevani sisimmÀssÀni aina surua, kun joku ystÀvistÀni tuli raskaaksi.

@Kumpare olen lukenut, ettĂ€ jotkut ovistehtit tummentuisi, jos on raskaana. EhkĂ€ r-testiinkin lĂ€hipĂ€ivinĂ€ piirtyy viiva. 🌈 đŸ€ž

Joo, yhdyn kyl tuohon et tuntuu fyysiseltÀ tarpeelta. Samalta tuntuu yhÀkin, vaikka yhdellÀ lapsella oon jo siunattu, mut tÀÀ ettÀ haluan nykyisen kanssa lapsia ja mielellÀÀn tosiaan ison perheen niin tuntuu kans. Ihan silleen syvÀllÀ sisÀllÀ.

LisÀksi siis oon toki aatellut sitÀ paljon sitÀ haluamista.
Uskon vakaasti, ettÀ jos meillÀ lapsihaaveet toteutuisi se tÀydentÀis meidÀn elÀmÀÀ tavoilla, joita ei osata ees kuvitella. Ja kyllÀ, se antais miulle elÀmÀÀn asioita, joita haluan. Joita koen syvÀsti kaipaavani. Haluan rakastaa, hoivata, seurata kasvua ja kehitystÀ ja pieniÀ ja suuria oivalluksia. Haluaisin myös pÀÀstÀ seuraamaan kumppanin rakkautta, hoivaa ja vanhemmuutta vierestÀ. Haluan jakaa yhdessÀ sitÀ rakkautta ja ylpeyttÀ ja myös niitÀ suruja ja huolia, joita vanhemmuuteen kuuluu. Haluan myös sen pikkulapsiarjen tuomat jutut. Askartelujen ja leikkien suunnittelut ja yhteiset retket ja ulkoilut. Eli kyllÀ, lapsen saaminen tois taatusti sisÀltöÀ ja merkitystÀ mielestÀni lisÀÀ. EnkÀ koe et on vÀÀrin haluta sitÀ merkitystÀ.

Ja koen ettÀ vaikka kuinka tÀysi miun elÀmÀ on, on paljon ei-Àitiyteen liittyviÀ asioita, joita teen ja joista unelmoin ja joita tavoittelen, niin tietty aukko tulee jÀÀmÀÀn, jos miun lapsiluku jÀÀ yhteen. EnkÀ koe ettÀ on vÀÀrin tuntea niin.

Mutta. Tosiaan. KevennĂ€n otettani ja alan totuttautumaan ajatukseen, ettĂ€ tĂ€lleen elĂ€mĂ€ jatkuu. KeskittyĂ€ hetkeen ja nyt onneks kevÀÀseen ja kesÀÀn đŸŒŒ

TsemppiĂ€ kaikille nĂ€iden ajatuksien keskelle â€ïžđŸ«‚
Ihanasti kuvaat tunteita ja ajatuksia vauvahaaveesta. ❀

Itse olin aiemmin työnarkomaani, enkÀ oikein vapaallakaan osannut jÀttÀÀ töitÀ mielestÀni. Olen aina toivonut saavani lapsia, mutta työ vei mennessÀÀn. Kun sitten lopulta 32-vuotiaana sain esikoiseni, muuttuivat elÀmÀn prioriteetit kertaheitolla ja Àitiys tuntui paljon työtÀni merkityksellisemmÀltÀ. Olen yleisestikin hoivaajatyyppiÀ, joten voin kuvitella ettÀ jos en omia lapsia olisi saanut, olisin keskittÀnyt huomioni elÀimiin tai suunnannut uralla lasten pariin. Vaikka omia lapsia nyt onkin, tuntuu toive vielÀ yhdestÀ vauvasta @Adela ja @KevÀtlilja tapaan fyysiseltÀ tarpeelta.

Vaikkei vauvaa joka solullaan kaipaisikaan ja elĂ€mĂ€ voisi olla hyvÀÀ ilmankin tai jos asettaa rajan sille, kuinka paljon vauvatoiveeseen on halukas taloudellisesti panostamaan, on silti ihan samanlainen oikeus haaveeseen. ❀ SitĂ€ ei tarvitse selitellĂ€ tai todistella kenellekÀÀn.

Vaikka tiedĂ€n miten vauva voi viedĂ€ kaikki ajatukset, en silti ymmĂ€rrĂ€ noita kommentteja, joita jotkut sanovat lapsettomille ystĂ€villeen. 😖 ItseĂ€ni harmittaa, etten ennen oman lapsen saamista ymmĂ€rtĂ€nyt tukea siskoani hĂ€nen saatuaan lapsensa. Jotenkin sitĂ€ tuen tarvetta ei lapsettomana ymmĂ€rtĂ€nyt. TĂ€mĂ€ voi ehkĂ€ olla yksi syy joka ajaa kuilua lapsen saaneen ja lapsettoman ystĂ€vĂ€n vĂ€lillĂ€.

Valkovuotokeskusteluun vielÀ oma osuuteni. Minulla ei ole nyt eikÀ nuorenakaan ollut mitenkÀÀn runsasta valkovuotoa, mutta raskausaikana valkovuodon eritys on ollut runsaampaa. Oviksen aikana olen huomannut pyyhkiessÀ kirkasta limaa yhtenÀ pÀivÀnÀ, mutta ei sitÀkÀÀn ole erityisen runsaasti, vaan jÀÀ vain paperiin pyyhittÀessÀ.

TĂ€hĂ€n liittyen nyt aloin miettiĂ€ onkohan mahdollista ettĂ€ ovis olisikin ollut vasta kp24, jolloin olin jo lopettanut oviksen testailun. đŸ€” Tuolloin tuli paperiin kerran pyykiessĂ€ kirkasta limaa ja pupuillessa oli vĂ€hĂ€n oviskivun tapaista tuntemusta vasemmalla. Raskaustesti kp 28 oli negatiivinen, eikĂ€ vuoto ole vielĂ€kÀÀn alkanut ja nyt olisi kp 33. RaskaustestejĂ€ en kyllĂ€ osta yhtÀÀn, kun tuntuu niin epĂ€todennĂ€köiseltĂ€, enkĂ€ halua olla toiveikas ja sitten katsoa yhtĂ€ viivaa. 😔

Muokattu viimeksi:
Onpa tÀÀllÀ jaettu huisin mielenkiintoisia ajatuksia! NÀmÀ (siis perheellisyys, valittu lapsettomuus, elÀmÀn ja aatteelliset muutokset lasten myötÀ) ovat sellaisia teemoja, joita olen paljon pohtinut itsekin.

Minulla on todella paljon ystÀviÀ ja tuttuja lÀhipiirissÀ, jotka ovat aikuisiÀllÀ pÀÀttÀneet etteivÀt halua lapsia, tai joiden kanssa olemme yleisesti puhuneet aiheesta paljon. Moni on elÀnyt kaksikymppisenÀ ajatuksella "joskus sitten, mutta ei vielÀ", ja ovat nauttineet elÀmÀstÀÀn ilman lapsia. Sitten kolmenkympin jÀlkeen on alkanut mietityttÀÀ, ettÀ kun edelleen tuntuu samalta - lapsia sitten joskus, mutta ei vielÀ. Itsekin erottuani pitkÀstÀ suhteesta (yli 8 vuotta, ja tÀysin aikuisiÀllÀ) mietin pitkÀÀn ettÀ haluanko oikeastaan edes perhettÀ, vai onko se vain sellainen ympÀristön minuun luoma oletus. Olen jo lapsesta saakka tiennyt haluavani perheen, mutta johtuiko se siitÀ, ettÀ niin meitÀ pieniÀ tyttöjÀ silloin kasvatettiin? Naimisiin miehen kanssa, omakotitalo ja lapsia. Miksei siitÀ elÀmÀstÀ voisi nauttia vaikka tarvittaessa yksin, eikö elÀmÀllÀ voi olla muutakin tavoitetta, kuin lisÀÀntyminen?

No, itse sen ankaran sinkkuajan pohdiskelun myötÀ tulin siihen tulokseen ettÀ kyllÀ minÀ aidosti haluan lapsen ja Àidiksi, vaikka sitten itsellisenÀ. Ehdin jo tutkiakin aihetta aika paljon, kunnes sitten sattumalta tapasinkin nykyisen mieheni (en ole deittailevaa tyyppiÀ ja edellinen suhde jÀtti sellaiset arvet, etten ollut varma haluanko enÀÀ ikinÀ parisuhteeseen). En koe, ettÀ tarvitsen lasta tehdÀkseni elÀmÀstÀni mitenkÀÀn tÀydempÀÀ tai hakeakseni sille tarkoitusta, mutta ehkÀ pohjimmiltaan koen, ettÀ elÀmÀni tarkoitus ja suola on perhe. ElÀÀ elÀmÀÀ, jonka jakaa itselleen rakkaiden ihmisten kanssa (myös ystÀvien, tottakai :Smiling Face With Smiling Eyes:).

Disclaimerina seuraavaan, etten ole sitÀ mieltÀ ettÀ lapsia tulisi hankkia vain siksi, ettÀ vanhalla iÀllÀ joku katsoisi perÀÀn - mutta kyllÀ minua myös surettaa vanhat ihmiset, joilla ei ole lapsia ja lapsenlapsia. LÀhipiirinsÀ voi totta kai rakentaa niin, ettei vanhanakaan jÀÀ ns. yksin, mutta se ei ole niin yksinkertaista. YksinÀisiÀ vanhuksia on niin kovin paljon, ja tuskimpa kukaan (tai ainakaan kovin moni) heistÀ on yksinÀisiÀ omasta tahdostaan. Ja voihan sitÀ toki jÀÀdÀ yksin, vaikka olisikin perhettÀ.

MitÀ tulee tÀhÀn aihepiiriin, jossa lapsen saanut alkaa kohdella lapsettomia eri tavalla kuin ennen, niin fiilaan! EivÀt kaikki, tietenkÀÀn, mutta tÀmÀ on niin mahdottoman yleistÀ.
TietenkÀÀn lapseton ihminen ei voi koskaan tÀysin samaistua lapsellisen ihmisen elÀmÀÀn, mutta en voi sietÀÀ sitÀ asennetta ettÀ "et sinÀ tiedÀ kun sinulla ei ole lapsia". Minulla on mennyt vÀlitkin yhteen entiseen hyvÀÀn ystÀvÀÀni siksi, ettÀ kun hÀnelle syntyi lapsi (melko nuorena), ei hÀntÀ yhtÀkkiÀ enÀÀ koskaan tullut nÀhtyÀ. HÀn perui tapaamisia viime tipassa vedoten aina lapseen ja siihen, etten vain ymmÀrrÀ millaista se on. Myös hÀnen poliittinen nÀkemyksensÀ muuttui liberaalista todella konservatiiviseksi, syynÀ taas "ymmÀrtÀisit jos sinulla olisi lapsia". VÀitÀn, ettÀ vaikka saisin kuinka monta lasta, en ikinÀ tule ÀÀnestÀmÀÀn oikeistopopulistista puoluetta (en myöskÀÀn halua siis tuomita niitÀ, jotka ÀÀnestÀvÀt, oma katsomukseni ei vain sovi siihen linjaan).
Lapsi varmasti mullistaa elÀmÀn ja uskon, ettÀ omatkin nÀkemykseni tulevat vielÀ muuttumaan, mutta toivon todella hartaasti etten sitten kadota aivan itseÀni Àityyteen. Myös lapsettomilla voi olla ymmÀrrystÀ perheen dynamiikasta, ja empatiaa. Myös lapseton voi ymmÀrtÀÀ, miltÀ taloudelliset vaikeudet tuntuvat - sellaisenkin kommentin olen kuullut rahasta valittaessani, ettÀ menot ovat ihan toiset perheellisenÀ, ettÀ mitÀs siinÀ valitat kun elÀt kahden aikuisen tulotaloudessa ilman lapsia (no, ehkei nyt ihan nÀin suoraan mutta tÀmÀ oli selvÀsti hÀnen mielipiteensÀ).

Sitten minulla on vastapainona muutama ihana ystÀvÀ, jotka eivÀt ole koskaan tehneet kommenteillaan minulle sellaista oloa, kuin olisin jotenkin "ulkopuolinen" ilman lapsia, tai etten voisi ikinÀ ymmÀrtÀÀ heitÀ ennen kuin minullakin on lapsia. Tai ettÀ minun arvoni olisivat jotenkin huonommat vain siksi, etten ymmÀrrÀ lapsettomana ihmisenÀ aidosta, oikeasta elÀmÀstÀ mitÀÀn.

Olipa rant, sellainen ajatusoksennus, onkohan siinÀ mitÀÀn tolkkuakaan. Aihe on tosiaan minulle melko tunteita nostattava.:rolling:

@Kumpare kĂ€sittÀÀkseni ihan yleistĂ€, ettĂ€ lh vĂ€hĂ€n nousee kierron lopussa. Eli ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ valitettavasti kerro raskaudestađŸ«Ł

@Toiveikkaana komppaan tuota työöasiaa, ennen koin työni kanssa tosi merkityksellisenĂ€ ja tĂ€rkeĂ€nĂ€ isona osana elĂ€mÀÀni ja identiteettiĂ€ni, mutta lapsen myötĂ€ sen on ikÀÀnkuin kuin pieni sivuosa enÀÀ. Kuin kotityö, jolle uhrataan vĂ€hĂ€n aikaa sitĂ€ tehdessĂ€ ja muuten unohdetaan, vaikka työstĂ€ni edelleen pidĂ€n 😅

ElÀmÀn merkitykseen ja lapsitoiveeseen oma kommentti, ettÀ itselle oli aina jotenkin tosi selvÀ, ettÀ haluan lapsia. En oikein edes osannut sanoa, ettÀ miksi, koska en ollut varsinaisesti "lapsi-ihmisiÀ" muuten. Meille tuli miehen kanssa juuri 10v yhteiseloa tÀyteen tÀllÀ viikolla, ja alusta asti oli selvÀÀ, ettÀ sitten joskus myös lapsia. Mies on yrittÀjÀ, ja hÀn halusi, ettÀ firma pyörii hyvin ennen lasten hankkimista, siksi odotettiin vÀhÀn pidempÀÀn kuin itse olisin halunnut (olin 31 kun esikoinen syntyi). Biologinen kello tikitti ja tikittÀÀ ainakin ihan hirveÀsti itsellÀ, ja sitÀ vain kokee TARVITSEVANSA lapsen/lapsia.
ElĂ€mĂ€ oli hyvÀÀ ja merkityksellistĂ€ myös ennen lasta, mutta silloin ajatteli vĂ€hĂ€n ettĂ€ mitĂ€s nyt sitten, jos lasta ei tulisi (kĂ€ytiin myös pyörĂ€htĂ€mĂ€ssĂ€ hoidoissa). ElĂ€mĂ€ oli ikÀÀnkuin jo valmista, oli työt, oltiin naimisissa, koira, talo ja harrastukset. SitĂ€ jotenkin ajatteli, ettĂ€ jos lasta ei tulisi, niin elĂ€mĂ€ pysyisi ihan saman todennĂ€köisesti seuraavat 30 vuotta. En tiedĂ€, onko lapsi tuonut merkityksen, mutta ainakin tarkoituksen 😇

Voimia @Syyskukka đŸŒ· MĂ€kin vĂ€hĂ€n epĂ€ilen kemiallista, on ollut sen verran sekavia testituloksia. Noh, tĂ€nÀÀn saan hcg-verikokeen tuloksen ja siitĂ€ oletettavasti viimeistÀÀn nĂ€kee.

//LisÀys: Mulla on nyt ollut lugesteronit kÀytössÀ alkuraskauden tueksi. Jos nyt onkin kemiallinen, niin lopetetaanko ne heti? Onko sulla @Kali alkanut vuoto lugesteroneista huolimatta vai vasta lopetuksen jÀlkeen?
Hcg oli 6,2 eli pakosti oli kemiallinen, kun viikkoja jo 4+1.

Onko kellÀÀn kokemusta, ettĂ€ LH olisi lĂ€htenyt nousuun loppukierrosta? 😅

Olen vĂ€lillĂ€ tehnyt luteaalissa ovistestejĂ€ (vissiin haluun saada kaksi viivaa edes johonkin testiin đŸ€Ł) ja aina on tullut sellainen juuri ja juuri erottuva hailuraviiva.

Nyt tein lÀpÀllÀ taas ovistestin raskaustestin perÀÀn ja se on negatiivinen, mutta selkeÀsti vahvempi mitÀ mulla luteaalissa. Premomkin antoi tolle arvoksi mÀrkÀnÀ 0,45. Aina jos mulla on nÀin vahva viiva ovistestissÀ niin se on viimeistÀÀn seuraavana pÀivÀnÀ plussa.

Kuitenkin lÀmmöt vahvistaa oviksen tapahtuneen.

View attachment 154995

TodennÀköisestihÀn tÀmÀ on vaan joku kehon uusi jekku, jolla hÀmmentÀÀ, ja hyvin kyllÀ onnistuu.
Lh taso voi nousta loppukiertosta on normaalia ja johtunee hormoonien vaihtelusta. Mutta jos lh testi on kunnon posi ni voipi nĂ€yttÀÀ myös raskauden. 🙂

@Syyskukka ja @Pakkanen Todella harmillista. Voimia 💔

@Maana Mannila No niinpÀ. Jotenkin en ollut ihan tyytyvÀinen kÀyntiin, mut toisaalta sit taas ihan ok. Ilmottelen verenpaineita gynelle vielÀ, niin kysyn siinÀ samassa viestissÀ sit myös mitÀ mieltÀ hÀn on aukkarin tarpeesta/hyödystÀ.

Voi vitsit kun itsellÀkin on hyvin samansuuntaisia ajatuksia lapsiasiasta. Toisaalta haluan ja toisaalta en tiedÀ haluanko tarpeeksi. Voisin olla ehkÀ ihan tyytyvÀinen elÀmÀÀni lapsettomana, mut sit kuitenkin samalla tuntuu et jÀÀnkö ihan hirveesti paitsi jostakin.

Mun on pakko tunnustaa, ettĂ€ toisten lasten seurassa mulle tulee olo, et ei vitsi kun siisti tyyppi, ihanaa jos itsellĂ€kin olisi lapsi. Ja sit toisten kanssa tilanteessa miettii, et oman lapsen ois kasvattanu vĂ€hĂ€n erilailla, et siinĂ€ hetkessĂ€ ei todellakaan tuu sellasta ajatusta, et mĂ€kin haluun. LĂ€hinnĂ€ jĂ€lkikĂ€teen helpottuneet ja toisaalta hyvin ristiriitaiset fiilikset. Kun eihĂ€n sitĂ€ voi tietÀÀ millainen persoona sieltĂ€ tulee 🙈 EnkĂ€ mĂ€ nyt varsinaisesti arvostele ketÀÀn lasta persoonana, vanhemmatki omalla opastuksellaan ja kasvatuksellaan toki muokkaa paljon sitĂ€, miten lapsi kĂ€yttĂ€ytyy.

Esim. kohtelias ja hyville tavoille opetettu lapsi vs. neljÀvuotias, joka lÀÀppii koko seisovan pöydÀn antimet eikÀ vanhemmat tee elettÀkÀÀn opettaakseen, et niitÀ ruokia ei lÀÀpitÀ. Todetaan vaan jos huomataan, et tÀÀ muffinsi on sit pikku Pertti-Pirkon ku koski siihen. Tiedostan, et tÀÀ ei oo lapsen vika, jos ei ohjata ja opeteta, mut en voi keholliselle reaktiolleni tai tunteilleni mitÀÀn (enkÀ voi kÀsittÀÀ miten tÀÀ nÀyttÀÀ olevan muille paikalla oleville lapsen aikuisille ok). (Ja kyllÀ, olen kauniisti yrittÀnyt itse selittÀÀ lapselle, ettÀ ei voi koskea ruokiin ja miksi ei). Sit tÀÀ toinen eri perheen neljÀvuotias osaa kÀytöstapoja, kysyy lupaa, tottelee kun sanotaan, tietÀÀ mikÀ sallittua ja mikÀ ei, on iloinen vilkas oma itsensÀ jne.

ON: tÀnÀÀn alkoi verinen limainen vuoto. Nyt on vasta kp 20, eli edellinen ovuloimaton? kierto kesti vain 19 pÀivÀÀ. Tein vielÀ ovistestejÀkin eiliseen asti kun elÀttelin toiveita, ettÀ se olisi vielÀ tulossa. Mut niiden testiviiva oli haamun tasoa. Nyt pitÀisi vissiin ilmoittaa klinikalle et vuoto alkoi, niin he varaa ultran kun letrot otetaan kÀyttöön tÀssÀ kierrossa.

Takaisin