Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei! Liityn mukaan keskusteluun. Meillä olisi toiveena kolmas lapsi, edelliset 02/22, 11/23. Aiemmin raskaudet alkaneet helposti, mutta nyt yritystä on takana reilut 8kk. Mun kierto on nykyään erilainen mitä aiemmin, vaan 24-25päivää, ja tiputteluvuoto alkaa jo 3-4 päivää ennen varsinaisia menkkoja. Käytiin yksityisellä muutama kk sitten ja ultrassa kaikki hyvin, lääkäri määräsi terolutit mutta niistä ei ollut mitään apua kierron kanssa :( onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
Imetän edelleen meidän Kuopusta 2x/vrk, vaikea uskoa että se täysin selittää tilannetta koska esikoinen oli vielä yötä päivää tissillä kun raskaisiin kuopuksesta.

Hirmusesti tullu viestejä tänne ja kaikkia en ole kerennyt lukemaan. Sen verran bongailin, että onnittelut plussanneille ja tsemppiä niille, joilla plussaonni keskeytyi❤️

Omaa selitystä:
Mulla on ollut todella erikoinen kierto. Olen toiseen ryhmään tästä kierrosta päivitellytkin, mutta nyt tarviin ehkä jopa kokemuksia tähän niin tässä ryhmässä vois niitä enemmän saada😊

Kierto alkoi todella niukoilla ja kuivahkoilla menkoilla, joka on täysin poikkeavaa normaalisti hanat kaakkoon -menkoille. Myöskään mitään kipuja ei ollut. Kesti 5pv semmonen ruskea kuiva vuoto. Normaalisti oviksen aikoihin ovislimaa on reilusti ja siitä olen aiemmin sen bongannutkin. En ole ikinä tehnyt ovistestejä taikka lämpöjä mittaillut, joten en tehnyt nytkään, kun aktiivinen yrittäminen myös laitettiin tauolle ja siirryttiin ”tulee jos on tullakseen, ei tässä vielä kiirettä ole” -vaiheeseen.

No ovislimat tosiaan ei ajallaan tullut ja muutoinkin on ollut kuivempaa vv:n osalta tai sitä ei oikeastaan juurikaan ole ollut. No nyt kp26 aamulla vessassa käydessä huomasin ovisliman kaltaista tolkuttoman paljon pyyhittäessä🫣

En nyt sitte ennää tiiä mitä ajatella tästä erikoisesta kierrosta. Onko jollain kokemuksia vv:n äkillisistä muutoksista tai vastaavasti muuttuneista menkoista? Tai ylipäätään mitä ootte mieltä tästä minun kierrosta?

Kp normisti 30 päivää

En tiedä taas heti aamusta vittuuntunut olo. 🙄 Alkaa tuntua siltä jo että voisi vaan nukkua, kunnes varmasti olisi parempi mieliala.

Eilen kyllä näin 2 kertaa haikaroita kun oltiin kotiin ajamassa (tai kurkia taisi toiset olla en ole 100% varma niistä toisista) ja molemmilla kerroilla niitä oli 2 kpl. En usko enteisiin, mutta ihan hauskaa kun voisi toisaalta ajatella tosiaan olevan hyvä enne. 🤣

Hei! Liityn mukaan keskusteluun. Meillä olisi toiveena kolmas lapsi, edelliset 02/22, 11/23. Aiemmin raskaudet alkaneet helposti, mutta nyt yritystä on takana reilut 8kk. Mun kierto on nykyään erilainen mitä aiemmin, vaan 24-25päivää, ja tiputteluvuoto alkaa jo 3-4 päivää ennen varsinaisia menkkoja. Käytiin yksityisellä muutama kk sitten ja ultrassa kaikki hyvin, lääkäri määräsi terolutit mutta niistä ei ollut mitään apua kierron kanssa :( onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
Imetän edelleen meidän Kuopusta 2x/vrk, vaikea uskoa että se täysin selittää tilannetta koska esikoinen oli vielä yötä päivää tissillä kun raskaisiin kuopuksesta.
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan kolmatta! <3 Saanko kysyä, minkä ikäinen olet? Toivottavasti saatte pian plussan ja sitä myötä nuorimmaisen syliin. <3

Meillä haaveillaan esikoisesta, ja nyt on vuorossa yrityskierto 9 (tai 8, jos ei laske viime kiertoa, jolloin sairastamisen takia jäi ovulaatio hyödyntämättä). Vaikka tiesin, ettei raskaus todennäköisesti ala kovin nopeasti, uskoin ja toivoin silti, että se olisi alkanut heti elokuussa. Kun suunnittelin viime vuoden joulua, ei tullut mieleenkään, että en olisi ihan viimeistään silloin raskaana. No, elämä ei mene niin kuin suunnittelee, ja tässä tosiaan vielä ollaan tuulentupia rakentelemassa ilman ainoatakaan plussaa tai edes haamua tai roskishaamua tai viivanpaikkaa raskaustestissä. Erilaisia apukeinoja on käytössä, kuten kolmatta kiertoa nyt Gelee Royale ja Ubikinoni q10, sekä hedelmällisyystutkimuksissa on käyty, ja mulle on tehty munanjohtimien aukiolotutkimus eli aukkari. Toivotaan, että se nyt auttaisi, ja saatais raskaus alkamaan ja mahdollisuus joulukuiseen vavvaan. <3

Oon oppinut tästä ryhmästä sen, että lisääntymisterveydessä ja lapsitoiveen kanssa elämisessä mikään ei ole varmaa eikä mitään voi oikein tietää tai ennustaa. Kierrot, yrityskierrot ja raskaudet eivät ole sisaria keskenään ja voivat mennä ihan eri lailla verrattuna aiempiin. Teillä kuitenkin kuulostaa olevan hyvät edellytykset saada vielä kolmas lapsi, koska olette onnistuneet jo kahdesti. Voihan olla, että sulla nyt imetys vaikuttaa kierron käynnistymiseen eri tavalla kuin esikoista imettäessä, ja siksi raskaus ei ole vielä alkanut. Toivon teille onnea matkaan ja lehmänhermoja yrittämiseen ja odottamiseen (niitä on varmaan kyllä saanut lapsiperhearjessa harjoittaa jo valmiiksi xD).

-------
Valkovuotoasiaan vielä, kun menin kirjoittamaan, ettei oo juuri koskaan alkkarit märkinä tai pönttöön asti tullut, niin nyt on viimeiset pari päivää kyllä valunu alkkareihin asti seafoodit. Ei pöntöön sentään, mutta kun vuoto on vasta voidemaista, niin saa nähdä, mitä tästä vielä tulee, kun kierto etenee kohti ovulaatiota. xD

Muokattu viimeksi:

Tervetuloa mukaan! Komppailen @Maana Mannila monessa kohtaa. Mulla vaikutti aikoinaan ainakin imetys siihen, että kakkosta saatiin vähän odottaa. Esikoinen oli silloin n. 1,5-vuotias ja imetin vielä aika paljon ja öisin kans. Ikä vaikuttaa toki myös, ja tuntuu et lisääntymisen suhteen jo muutamalla vuodella voi olla vaikutusta, varsinkin jos pyöritään kolmosella alkavissa luvuissa ☺️. Mä oon aina miettinyt sitä, että täydellisissä olosuhteissa ja ajoituksessa onnistumisprosentti on jotain 20-30% välissä, niin on ihan normaalia että siinä voi kestää vaikkei mitään vikaa olisi.

Mä oon itse jo 40-vuotias, ja voin kyllä suositella ainakin ubikinolia (oon itse ottanut nyt ensin pari kk ubikinonia 300mg päivässä, ja nyt n. kuukauden 400 mg sen paremmin imeytyvää muotia ubikinolia). Muuten mulla menee D-vitamiinia ja omega3, sekä tietty folaattia.

@Jenspaaa ootko tehnyt raskaustestiä? Joskus kai voi tulla niukat valemenkat vaikka olisi raskaana? Toinen selitys tietty voi olla ikä. En tiedä, minkä ikäinen oot, mutta ainakin 35 vuoden jälkeen kaikenlaista vaihtelua voi olla ☺️.

Takaisin