Oon pitänyt pikku taukoa foorumille kirjoittelusta, kun omassa tilanteessa ei nyt ole juuri mitään raportoitavaa. Kp 5, menee kätevästi kuukaudenpäivien mukaan nyt myös kierron päivät tällä kertaa. Ovulaation testaaminen alkaa huomenna. Ei tuntemuksia tai oireita. Lämmöt droppas tosiaan kp 1:lle, mutta on sen jälkeen kivunnu kohti korkeuksia – varmaan osittain Ouran mittausvirhettä ja osittain sitä, että oon nyt siirtynyt vähän myöhempään rytmiin talviloman, sairausloman ja nyt pääsiäisen myötä. Eiköhän ne ovulaation lähestyessä taas tipahda.
@Venkula onpa sulla ollut ikäviä kokemuksia lääkärin kanssa, joskaan ei valitettavasti yllättäviä. En tiedä, onko näin vai tuntuuko musta vain siltä, mutta valitettavan usein ns. naistyypilliset oireet sivuutetaan ja vähätellään, oli kyse sit silmin havaittavista (kuten vaikka haavat) tai subjektiivisista (kuten kipu) oireista. Toivottavasti lääkäri kuuntelee sua ja sun oireet tutkitaan ja voidaan hoitaa pois.
@Kali saitteko muuttosiivouksen tehdyksi? Toivottavasti monitori löytää huipun tässä kierrossa, yhdynnän ajoitus onnistuu, munasolu hedelmöittyy ja luget tukee kohdun limakalvoa riittävän pitkään, että pikkukaveri pysyy kyydissä. <3
@Moosee ja
@Suskikitten mä oon kans antanut itseni ymmärtää, että 3 kk kestää, että yksittäinen munasolu kypsyy, joten esim. ravitsemukseen liittyvät muutokset näkyy n. 3 kk viipeellä. En tiedä, liittyykstää follikkeleihin, mutta kyllähän kans foolihappoa pitäisi alkaa syödä sen 2–3 kk ennen kuin ehkäisy jätetään pois, jotta folaattia on elimistössä tarpeeksi alkion rakennusaineiksi.
@Maicy tervetuloa (takaisin?) kuumeilemaan ja olisipa ihanaa, jos teillä nyt pian tärppäisi ja saisitte viidennen teille pahnanpohjimmaiseksi. <3
@Tuutikintytär a-pu-va!!! Voin hyvin samastua tohon, miten kerrot omastasi ja puolisosi tilanteesta ja siitä, miten olet kuvitellut olleesi selvä viestinnässä asiaan liittyen, mutta puoliso onkin pihalla kuin lumiukko. xD Muistan, kun omani kanssa joskus kävimme ihan ensimmäisiä keskusteluja siitä, olisiko lapsi ylipäänsä toivottu/tervetullut meidän parisuhteeseen. Olin silloin muistaakseni 37 ja puoliso 42. Hänen mielestä ei ollut mitään kiirettä ja aikaa olisi vielä ruhtinaallisesti. Puhui jostain parin kolmen vuoden aikajänteestä, että aloitettais. Silloin puhuin itse siitä, miten naisen hedelmällisyys laskee 35 ikävuoden jälkeen ja kuvittelin tosiaan puhuneeni ymmärrettävästi ja suoraan, mutta kun sit viime kesänä aloin tosissaan puhua raskauden mahdollisuudesta, hän oli kuin puulla päähän löyty, että "ai nyt jo?" Mun ilme oli varmaan jotain tällaista:
Sitäkin mietin, että oli siinä vaiheessa oltu jo yli 10 vuotta yhdessä ja molemmilla oli lopultakin vakityö, joten miksi asian kanssa enää odottaa. Olen tosi turvallisuushakuinen itse ja siksi ymmärrän hyvin puolison huolta siitä, riittääkö rahat ja miten pärjätään. Itsekin olisin mieluummin etsinyt vielä paremmi palkatun työn, mutta valitettavasti kello käy ja ymmärsin, että täydellistä hetkeä ei koskaan tule. Meille ei vaikuta tulevan edes hyvää hetkeä vaan asiat on tällä hetkellä parhaimmillaankin suht ok. Vakityö ja se, ettei opinnot viivästy, oli mun ajatuksissa sellaiset kohdat, jotka halusin hoitaa kuntoon. Nyt ne on. Enää puuttuu vavva. xD
@Kumpare kuulostaa hyvältä, toivottavasti teillä olis lopulta ollut tähdet kohdillaan ja tulis plussa tikkuun! <3
@Round2❤️ sulla niin nätit ovistikkurivit, että ihan ku oppikirjasta! <3 Mulla on kyl tuon digitestin kans aina käynyt niin, että edellisenä päivänä on viel ollut kontrolliviiva vahvempi, mutta sit huippupäivänä testiviiva on ollut kontrolliviivaa vahvempi ja kontrolliviiva jäänyt sellaiseksi haamuksi. Vaikka noita ei sais tulkita, niin aina se on kuitenkin näyttänyt noin. Tai "aina ja aina", oliko mulla nyt kolme kiertoa noiden kanssa. Mut kuitenki. Toivotaan, että hyvä tuuri jatkuis teillä ja pääsisit kirjottelee tammikuisiin!
@Kevätlilja toivottavasti saat lisäravinteista lisäboostia kevääseen! Mulla taitaa tää olla nyt kolmas kierto ubikinoni + geleen kanssa, enkä voi sanoa huomaavani juuri muutosta energiatasoissa. Rauta-arvot ja ferritiinit sekä d-vitamiini kans ok, mutta silti vaan väsyttää koko ajan ja aina vaan. Aloitin siis tosiaan rautakuurin ja d-vitamiinilisän lääkärin ja tän ketjun keskustelijoiden suosituksesta. Mut en tiedä, ehkä oon vaan kroonisesti väsynyt ilman mitään syytä.