Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nämä on prosentit CB:n varhaisesta testistä:

" 78% raskauksista voidaan havaita 6 päivä ennen kuukautisten pois jääntiä, 93% havaitaan 5 päivää ennen kuukautisten poisjääntiä ja jopa yli 99% alkaen 4 päivää ennen kuukautisten pois jääntiä"
Oliko ne kuitenki noin korkeita, muistelin väärin 😅

Näyttääkö näistä mikään ovis+? 🤔 Kierto on ollut viime aikoina 23 päivää (mutta vaihtelee 23-29). Nyt kp 15 ja mietin että onkohan joku näistä ollut posi ovis vaikkei viivat tasavahvoja ole olleet, onko ovisplussa tapahtunut jossain tässä välissä vai eikö ovulaatio ole vielä tullut? Yleensä ovis+ on näkynyt testeissä kp10-11

Liitteet

• IMG20260402164132.jpg
    IMG20260402164132.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 85
  • IMG20260401143713.jpg
    IMG20260401143713.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 86
En tiedä tarkoititko minua, mutta meillä on Norjan reissu varattuna syyskuulle, jolloin on toivottavasti rv 28+. 😅 Ollaan kyllä lähdössä, jos vointi vaan sallii, mutta itse en kyllä enää siinä vaiheessa vaella ja vähän mietityttää, kuinka pitkä matka lähimpään sairaalaan jne. on.

Itse uskon, että alkuraskaudesta voi pääosin jatkaa niitä liikuntaharrastuksia, joita on harrastanut ennen raskautta kun, mutta raskauden edetessä voi tulla enemmän rajoituksia vastaan...
Joo, sinä se olit! 😄 Meilläkin olisi tarkoitus varmaan Norjan suunnille lähteä. Toisaalta turhapa se vielä tietty minun on liikaa tätä jossitella kun ei tiedä raskaudunko vai en, mutta siltipä sitä tulee mietittyä. 😄 Eniten siinä ehkä pelottaa kuitenkin tuo keskenmenon mahdollisuus, mutta täytyy katsoa tilannetta sitten kun se on ajankohtaista.

@unikomentaja mun mielestä ei näytä mikään positiiviselta. Kp12 ja kp14 on ollu mun silmään tummimmat viivat. Ootko vaan kerran päivässä tikuttanut? Olisko voinut mennä huippu nopeesti ohi? En ole itekään saanut huippua tikkuun, vaikka testasin kaks kertaa päivässä siinä kohtaa, kun alkoi tummumista olla havaittavissa. Lämpöjä mittaamalla kuitenkin varmistin, että ovis on tässä kierrossa ollut.

Täällä testattu RFSU:n earlyllä ja negatiivinen oli. Tällä tuloksella mennään, koska kyllähän earlyn pitäisi jo näyttää jos kuukautisten pitäisi alkaa la tai su. 😔 Ärsyttävää, kun etovaa oloa on ollut aamuisin ja iltaisin, ihan kuin raskauksissa aiemmin, eikä mulla muuten normaalisti ole koskaan.

@Maana Mannila noissa ovistesteissä on tosiaan tuollainen pieni otos, joihin väitteet perustuvat, mutta niissä varhaisissa raskaustesteissä ei. CB:n varhaisen testin kanssa samat prosentit löytyvät myös mm. RFSU:n earlystä.

Ystävä kertoi olevansa raskaana. Tuntuu kamalalta sanoa näin, mutta tulin uutisesta ihan todella surulliseksi. Yritin tietysti olla näyttämättä sitä, ja onnittelin ja kyselin laskettua aikaa jne. Hän saa jo toisen lapsensa ja kuulemma raskautui helposti molemmilla kerroilla.

Kotona sitten itkin oikein urakalla, ja mies oli kovin empaattinen ja lohdutti. Hän ei kuitenkaan ollenkaan ymmärtänyt, miksi olen surullinen, kun uutinenhan on iloinen, se ei ole mitenkään multa pois eikä ole mitenkään sanottua, ettei me voitaisi saada lapsia - voinhan olla raskaana nytkin tietämättäni. Mies kuitenkin suukotteli ja halaili ja sanoi myös kaikkea mukavaa, mistä tuli parempi mieli.

Mutta totuus on se, että olen haaveillut vauvasta nyt kaksi vuotta. Mies varmaan korkeintaan siitä asti, kun syyskuussa alettiin yrittämään. Tai vasta myöhemmin. Tiedän, että mieheni nyt haluaa lapsen, mutta silloin kun sovittiin yrittämisestä, se oli hänen sanojensa mukaan "looginen päätös". Itse taas olin odottanut kuin kuuta nousevaa, että hän suostuu 🙄

@Syyskukka joo tiedän tuon, ja veikkaan että moni muukin, ikävän pistoksen joka tulee siitä kun muut lähellä onnistuu ja itse ei. Se on ikävä olo ja se ei tukahdu täysin vaikka kuinka sitä koettaisi järkeillä. Eikä siinä olla mun mielestä surullisia muiden onnesta vaan surraan omaa tilannettaan. Toisen onni valitettavasti muistuttaa vahvemmin siitä mikä itseltä puuttuu ja se tekee vaikeaksi olla iloinen siinä hetkessä toiselle kun oma kipuilu ajaa päälle.

Itse huomaan että oon aina ajoittain mielentiloissa, missä herkemmin koen kaipuuta ja ikävää jos näen muita raskaana. Eipä siinä mikään muu auta kuin yrittää hillitä itsensä hetkessä ja surra omaa tilannettaan sit rauhassa myöhemmin. Olen sit aidosti iloinen muiden puolesta kun oon saanut käsiteltyä pahimman oman suruni pois tieltä.

Ystävä kertoi olevansa raskaana. Tuntuu kamalalta sanoa näin, mutta tulin uutisesta ihan todella surulliseksi. Yritin tietysti olla näyttämättä sitä, ja onnittelin ja kyselin laskettua aikaa jne. Hän saa jo toisen lapsensa ja kuulemma raskautui helposti molemmilla kerroilla.

Kotona sitten itkin oikein urakalla, ja mies oli kovin empaattinen ja lohdutti. Hän ei kuitenkaan ollenkaan ymmärtänyt, miksi olen surullinen, kun uutinenhan on iloinen, se ei ole mitenkään multa pois eikä ole mitenkään sanottua, ettei me voitaisi saada lapsia - voinhan olla raskaana nytkin tietämättäni. Mies kuitenkin suukotteli ja halaili ja sanoi myös kaikkea mukavaa, mistä tuli parempi mieli.

Mutta totuus on se, että olen haaveillut vauvasta nyt kaksi vuotta. Mies varmaan korkeintaan siitä asti, kun syyskuussa alettiin yrittämään. Tai vasta myöhemmin. Tiedän, että mieheni nyt haluaa lapsen, mutta silloin kun sovittiin yrittämisestä, se oli hänen sanojensa mukaan "looginen päätös". Itse taas olin odottanut kuin kuuta nousevaa, että hän suostuu 🙄
Haleja❤️
En usko että miehet voi ikinä oikein ymmärtää tätä vauvajuttua, koska kehollisella tasolla se on niin erilaista. Miehen kehohan ei voi varmuudella tietää onko hänellä lapsia, joten tyytyväisyyteen riittää että on tullut naisen sisään. Naisen keho sen sijaan kyllä tietää onko kantanut, synnyttänyt ja hoivannut vauvaa, joten tyytyväisyyteen riittää vasta oma vauva. Ei siinä loogisella ajattelulla ole sijaa. Toivottavasti mun ajatuksista saa kiinni.

Ja toi mitä @Suskikitten sano, et se oma ”epäonnistuminenhan” siinä surettaa eikä se et kaveri onnistuu. Yhtäaikaa voi olla aidosti iloinen toisen puolesta ja aidosti surullinen omasta puolesta.

Omaa napaa: kuukautiset vaikuttaa valita olla alkamatta tänään. Siteeseen ei tullut mitään vaikka kävin just ostaa ruoat viikonlopulle ja tuli käveltyä pari tuntia. Pyyhkiessä vaaleanpunaista. Jäi mittaamatta lämmöt tänäänkin kun meillä edelleen valvotaan sairaan taaperon kanssa.

Kaippa kp1 olisi sit huomenna 🤔 testaan aikaisintaan 6.4. jos sitä ennen ei ala tapahtumaan.

Nämä on prosentit CB:n varhaisesta testistä:

" 78% raskauksista voidaan havaita 6 päivä ennen kuukautisten pois jääntiä, 93% havaitaan 5 päivää ennen kuukautisten poisjääntiä ja jopa yli 99% alkaen 4 päivää ennen kuukautisten pois jääntiä"
Toi on muuten aika epämääräinen aikaraja, joka riippuu tutkittavien luteaaliajan pituudesta. Jos on 16 päivää pitkä luteaaliaika niin ihan mahdollista on plussata joskus dpo 10. Jos on kymmenen päivää pitkä luteaaliaika, niin voisi ilmeisesti plussata jo dpo4? 😂 Vähän epäilen. Otetaan huomioon että kiinnittymisestäkin menee n. pari päivää että näkyy testissä.

Mulla itsellä 13-14 päivää luteaaliaika, eli tavallaan plussasin "vasta" kaksi päivää ennen menkkojen poisjääntiä. En tiedä olisi CB:llä näkynyt jo dpo10. Mutta mitä olen hcg-arvoa seurannut itseltäni, niin hyvä meno on ja kohoaminen nopeaa.

Ollaan nyt muutettu, osan tavaroiden purkua vielä jäljellä ja vanha kämppä mennään siivoamaan huomenna tai ylihuomenna.

Ihan hyvä tauko tästä yrityksen miettimisestä tuli eilen. 😂 Ensi viikolla aloitan varmaan vasta sillä clearbluen laitteella testailun vaikka kp6 huomenna ja ohjeiden mukaan pitäisi kai silloin aloittaa jo. 🤔

Toi on muuten aika epämääräinen aikaraja, joka riippuu tutkittavien luteaaliajan pituudesta. Jos on 16 päivää pitkä luteaaliaika niin ihan mahdollista on plussata joskus dpo 10. Jos on kymmenen päivää pitkä luteaaliaika, niin voisi ilmeisesti plussata jo dpo4? 😂 Vähän epäilen. Otetaan huomioon että kiinnittymisestäkin menee n. pari päivää että näkyy testissä.

Mulla itsellä 13-14 päivää luteaaliaika, eli tavallaan plussasin "vasta" kaksi päivää ennen menkkojen poisjääntiä. En tiedä olisi CB:llä näkynyt jo dpo10. Mutta mitä olen hcg-arvoa seurannut itseltäni, niin hyvä meno on ja kohoaminen nopeaa.
Mullakin on sama luteaaliaika 14 päivää ja plussasin edellisessä dpo 10 Clearbluen varhaisella digitestillä. On varmasti todella yksilöllistä, miten hcg lähtee nousemaan

Muokattu viimeksi:
Miulla tänään taas outo päivä, olo positiivinen ja iloinen ja ihan ok henkisesti 🤷 mutta fyysisesti veikkailen et vuodot alkamassa, juimii alavatsaa taas kovin. KP1 sais tulla tosiaan sit huomenna jo mieluusti sitten jos on tullakseen niin pääsis uuteen kiertoon. Aattelin sit päivitellä tonne piinailijoiden ketjuun, minkä vasta toissapäivänä bongasin, sieltä kierron keskivaiheilta eteenpäin tuntemuksia. Sitä on ollu kiva lukea, yllättävän rauhottavaa.

Uu ja mieskin alotti tänään syömään ubiqinonia 🙈 (On vähän sellainen "Kaiken saa ruuasta mitä keho tarviaa, turha tuhlata rahaa", tyyppi mutta sanoin vaan et ei näistä haittaa oo ja jos vois parantaa mahiksia ees vähän niin eikö kannattais kokeilla.)

Omat kuulumiset, koska olen happy. 🤩🥳 Palailen muiden juttuihin myöhemmin tänään, kun ehdin. ❤️

Clearbluen pinkillä positiivinen ovistesti tänään aamuyhdeksältä. 🤩 Ei se yhtä tumma tai tummempi ole kuin kontrolliviiva, mut ei oo mulla ennenkään ollut. Tänään kp 16. Sit klo 12 tein liuskatestin, joka kans tumma, mut ei myöskään yhtä tumma tai tummempi. Teen seuraavan perustikkutestinklo 15-16 välillä. 😅 Haluaisin kerrankin nähdä voinko ees saada yhtä tummaa tai tummempaa viivaa. Premomin ovishommassa CB huimat 0.37 ja tikkutesti 0.36. Tallettelut eilen ja tänään, eli dpo -2 ja -1. Josko huomiselle vielä saataisi yksi. 🥹 Sunnuntaina ei ehditä.

Olen ymmälläni, et miten Flo osasi ennustaa oviksen huomiselle, vaikka esim. viime kierrossa posi tuli kp 13.

Silti ei täyttä luottoa ole tähän kiertoon ton kemiallisen takia, mut olen niin onnellinen, että ovuloin edes. ❤️

Liitteet

• IMG_20260403_091515.jpg
    IMG_20260403_091515.jpg
    547.7 KB · Katsottu: 55
  • Screenshot_20260403_140525_premom_eh_com_ehpremomapp_OvulationEditResultActivity.jpg
    Screenshot_20260403_140525_premom_eh_com_ehpremomapp_OvulationEditResultActivity.jpg
    21.2 KB · Katsottu: 55
  • IMG_20260403_091335.jpg
    IMG_20260403_091335.jpg
    504.4 KB · Katsottu: 55
ON: Tässä rellestyskierrossa on ongelmana se, että en nyt tiedä, mikä johtuu rellestyksestä ja mikä muusta. Koko viikon on ollut hillitön väsymys, voi olla ihan rellestyksen seurausta, unet jäi viime viikonloppuna aika vähiin. Nyt lämmöt on 37, ehkä olen tulossa kipeäksi, mutta ihan hirveästi muita oireita ei vielä ainakaan ole, kurkku ehkä vähän karhea. Mä olen kyllä tässä kierrossa tehnyt jotenkin kaiken niin väärin, että olisi kyllä oikeasti jo koomista, jos nämä tissikivut ja muut olisivatkin nyt sit jotain hyvästä syystä johtuvaa.

Meistä oli tehty lähete lapsettomuuspuolelle, ja lähettävä lääkäri oli kirjannut siihen vähän väärin, että mun lääkäriin pääsy olisi jonojen takia viivästynyt puolitoista vuotta, vaikka se oli vaan yrityksen pituus; en mä sentään terkkajonossa niin pitkään ollut. Ei suuria odotuksia siihen, mutta nyt kävin katsomassa omakantaa ja "Lähete hyväksytty, 02.04.2026" 😳 No, voi ne sen vielä jotenkin varmaan kuitenkin torpata.

Omat kuulumiset, koska olen happy. 🤩🥳 Palailen muiden juttuihin myöhemmin tänään, kun ehdin. ❤️

Clearbluen pinkillä positiivinen ovistesti tänään aamuyhdeksältä. 🤩 Ei se yhtä tumma tai tummempi ole kuin kontrolliviiva, mut ei oo mulla ennenkään ollut. Tänään kp 16. Sit klo 12 tein liuskatestin, joka kans tumma, mut ei myöskään yhtä tumma tai tummempi. Teen seuraavan perustikkutestinklo 15-16 välillä. 😅 Haluaisin kerrankin nähdä voinko ees saada yhtä tummaa tai tummempaa viivaa. Premomin ovishommassa CB huimat 0.37 ja tikkutesti 0.36. Tallettelut eilen ja tänään, eli dpo -2 ja -1. Josko huomiselle vielä saataisi yksi. 🥹 Sunnuntaina ei ehditä.

Olen ymmälläni, et miten Flo osasi ennustaa oviksen huomiselle, vaikka esim. viime kierrossa posi tuli kp 13.

Silti ei täyttä luottoa ole tähän kiertoon ton kemiallisen takia, mut olen niin onnellinen, että ovuloin edes. ❤️
Jes! 🤩
CB-digin viivoja ei muuten tule lukea. Se tais lukea jossain pakkaustekstissä... 🤔 Epäilen, että johtuu siitä, että sen digin viivat ei toimi samalla tavalla kuin karvalakkimalli-ovistestien. Se testiviiva digissä ei siis aio ikinä tummua yhtä vahvaksi kuin kontrolli... mulla ei ainakaan ole tummunut, vaikka normitestit olisivatkin.
Munarikasta pääsiäistä! 🥳🥚

Aurinkoista pääsiäistä kaikille 🐣
Omia mietteitä: Kp 23 dpo 9, One stepin herkkään liuskaan tuli aamulla joko haamujen haamu tai viivanpaikka. Katsoin aiempia huvikseen tekemiäni One stepejä, ne olivat kyllä puhtaanvalkoisia. Kävin äsken ennen kuntosalille menoa ostamassa Pregcheckin liuskoja, Clearbluen ja Rfsu:n varhaisen puikkotestin. Täytyy testailla vielä illemmalla ja viikonloppuna 🌷 Hirmu odotuksia ei ole, koska viivanpaikkoja tuntuu testeissä riittävän.

Takaisin