Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Round2❤️ Meillä oli melki 20 keskenmenoo takana kun alotettiin hoidot eikä ne mitenkään ollu ns huono asia mutta siellä sitten tutkittiin löytyiskö niille jotain selittävää syytä jota vois hoitaa, meillä ei löytnyt. Ainoa on että on kunnon keltarauhastuki 16 viikolle asti. Ei kai ne luulis huonontavan hoitoihin pääsyä, nehän just kertoo että jotain apuja tarttis mutta ei merkkaa sitä ois huono onnistumisprosentti hoidoilla, sitähän ne punnitsee että onko tietty prosentti mahdollisuus että hoidot on ns tuottavia ja jos ei oo niin sitten ei lähdetä hoitoja julkisella tekemään.

@Maana Mannila Ensikäynti on ensi viikon tiistaina. Joo sori, mun piti vastata sulle jo aiemmin, mut elämä tuli tielle.

Nytkin täällä migreenin jälkimainingeissa pahoittelen omanavasta. Ovista en saanu kiinni, ovistestit loppui kesken, kaupassa ei ollut lisää, viime talletus ei onnistunut (mikä on ihan ymmärrettävää, et joskus käy niinki). Et nyt sit varmaan vaan odotellaan ja ihmetellään. 2 talletusta saatiin onneks tehtyä edellisinä pöivinä, mut kun siitä oviksesta nyt ei oo tietoa. Ovistestit tummui kyllä, mutta olivat tummia monta päivää ettei ottanu selvää. Ja sit testit loppui.

Ai niin, tein vv-testin tokan testin ja se oli positiivinen. Eli jossain siellä esivaihdevuosien näppäimillä ollaan. Saakelin saakeli.

@Kali Hurjasti tsemppiä muuttoon! Luin mitä kirjoitit miehen mielipiteistä hoidoista. Voi olla, että just nyt ne ei tunnu hänestä hyvältä idealta, syitä voi olla monia. Mutta jonkin ajan kuluttua voi aika olla suopeampi ja hän voi mahdollisesti muuttaa vielä mieltään. Takanahan voi olla pelkoa tmv.

Ja hurjasti tsemppiä kaikille, piinailijoille, yritykseen turhautuneille ja pettymyksen kohdanneille. Ihan kaikille ❤️

Anteeksi kun toistan itseäni, tosiaan ketjusta voi viimepäivien ajalta seurata mun ensimmäistä kiertoa Gelee Royalen, Inositolin ja Ubikinonin kanssa. Ovisplussaa en saanut bongattua: testit tummahkoja aivan liian monta päivää ja vasta noiden lopetuksen jälkeen nyt alkaa haalenemaan. Mulla tuli pahoinvointia ja kauheet kivut, jotka jatkunu jo monta päivää, tosi epänormaalia mulle. Mies söi kans Geleetä ja Ubikinonia hällä oli maha ihan sekasin monta päivää ja loppu ku lopetti hänkin näiden käytön. Meille ei siis ilmeisesti sopineet, enkä uskalla kyllä enää käyttää 🥺 Vahva epäilys etten ovuloinut, mikä harmittaa ku meni kierto ”hukkaan”…

Muoks! Lisään vielä et alakerta myös ihan ”kuiva”, ei näkyvää vv ollenkaan 🫣
Sori, tänne tulee niin uskomaton määrä viestejä, ettei ehdi lukea kaikkia 😂 ja jotenkin viime päivät ollu tosi täynnä tekemistä, niin ei oo onneksi ehtinyt märehtiä tätä vauvaprojektiaan sen enempää.

Raskauskeijun paketti on saapunut, pitää yrittää huomenna muistaa noutaa 🤩

Positiivinen tulos tuli nyt illalla uudestaan tehdystä ovistestistä! Kiva saada ekaa kertaa ovis kiinni näillä tikkutesteillä 😅

IMG_8080.jpeg

Ai niin joo, vaihdevuositesteistäkin oli tosiaan puhe... Mä en aio missään nimessä tehdä sellaista. En myöskään klinikoiden tarjoamaa amh-testiä tai muitakaan vastaavia. En missään nimessä halua saada tulosta, joka läväyttäis rehellisesti mun naamalle, että olisin vanha. Ei, ei, ei. Mä elän mieluummin valheessa, jossa voin kuvitella kaiken olevan yhä mahdollista! 😄 Eihän noi testit sitä paitsi voi taata mulle, ettei vaikka 1/100 munasolusta olisi yhä kunnossa, ja just se osuisi vielä kohdalle. 🥰

Muokattu viimeksi:
Mä rakastan vauvakutsuja! Ja niiden järjestämistä. Joskaan en niin siitä yllätyspuolesta: hyvä niille jotka yllätyksistä pitävät, mutta itse sitten aikanaan ajattelin sanoa ystäville että mielellään kuulen ajankohdan etukäteen.

Näen sen ehkä jotenkin niin, että kyseessä on tosi pienen kynnyksen tapahtuma tukea perhettä, kun vauvan syntymän jälkeen ei tiedä yhtään millaiseksi arki muotoutuu ja jaksavatko vanhemmat kyläilijöitä. Babyshowereihin kun saattaa osallistua sellaisiakin kavereita, jotka eivät ehkä muuten tulisi käymään nimenomaan vauvaa tervehtimään (ainakin meidän kaveripiirissä). Meidän kaveripiirissä näitä on järjestetty lähinnä ensimmäisestä lapsesta, mutta muutamalle on pidetty myös jäljemmistä kun ovat niin ilmaisseet halunneensa.

Ylipäätään ne taisivat alkaa yleistyä Suomessa vasta n. 10 vuotta sitten. Mutta niin, tykkään kyllä valmistella siihen kaikkia ihania koristeita, tarjottavia, ja miettiä mitä sinne vaippakakkuun voisi kätkeä. :smiling face with heart-eyes: Sen sijaan ns. gender reveal juhlien en toivo yleistyvän täällä päin maailmaa.

@Toiveikas odottelija No voi vitsit.. ❤️ Voin vaan kuvitella sun tuntemukset siellä. 😔💔 Toivon teille hirmuisesti tsemppiä vaan.

@Maana Mannila Jes menkat siellä. 🌈🤩🥳

@Suskikitten No huhhuh mikä odotus siellä, apua!!

@Olive Onnea ovisplussasta. 🤩 Hieno viiva!

@Mami91~ Kiitti vastauksesta. ❤️ Kurjaa kyl kuulla, et teilläkin noin hirveä määrä keskenmenoja takana, eikä ees mitään selittävää syytä ole löytynyt. 😐

Omat kuulumiset:
Ei vahvistunut ovistestiin viiva tänäänkään. Okei, illalla en kyllä enää tehnyt, mutta tuskinpa se nyt missään 6-8:ssa tunnissa ois ihan hailakasta muuttunut posiksi. Jännään kyllä, että missä viipyy. Tänään oli ovismaisia tuntemuksia alavatsalla kyllä nyt illalla, mutta uskoako niihin kun ei testit näytä mitään.. Oon kuitenkin aiemmissa kierroissa digitaalisella oviksen bongannut. Tallettelutkaan ei tänään onnistunut. Mies ei ollut kiinnostunut laisinkaan, mikä oli tosi yllättävää.. No, ehkä huomenna. Huomenna kp 15...

Kyllähän mieli menee vähän sekaisin tästä yrittämisestä. Ois tavallaan helpompaa ku mitään testejä ei olis olemassa tai niitä ei ois koskaan alkanut käyttämään. Ahdistuu vaan, ku miettii kokoajan, et milloin on se H-hetki, ehditäänkö siihen vai ei ym... No mut.. Jatketaan ahdistumista ja pidetään peukut pystyssä, et posi tulis testiin ees pe kp 16.

Takaisin