Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Syssymyssy mä oon lukenut, että monella aikaistui ja voimistui ovisoireet gelee royalen aloittamisen jälkeen. Mulla ekassa kierrossa oli voimakkaammat oireet, kipu säteili selkään ja lantioon ja reisiin. Mutta oireet alkoi ihan ns. normaaliin aikaan. Tässä kierrossa ei ollut geleettömiä kiertoja voimakkaampia oireita. Oon kuullut, että kiertoa voi pidentää geleet, mutta en tiedä, missä se pidentyminen varsinaisesti tapahtuu.

Minäkin vielä sohaisen tuota lapsettomuushoitoasiaa, ja siltä kantilta että josko miehen suhtautuminen niihin on kielteinen... niin sehän ei silti ole este, etteikö nainen itse voisi omasta puolestaan selvitellä asiaa. Saattaa tosiaan olla, että pienillä avuilla naisen raskautumista tukien voidaan päästä asioissa eteenpäin. Yksityisellä käynti tietty maksaa, mutta siellä asiat etenee heti. Hoitojen hinnat ei myöskään pääse paisumaan kymppitonneihin, mikäli vain pienemmät avut tulevat kyseeseen. Halpaahan se ei silti ole, mutta jos vähän ekstraa pystyy maksaa, niin ehkä se kannattaa.

@Venkula en tiedä, miten nää menee muissa, mutta kun hakeuduttiin tutkimuksiin mun miehen kanssa, niin ainakin mulle Felicitas Mehiläisessä sanottiin, että myös miehen tiedot pitää viedä heidän järjestelmään, jos halutaan, että meitä tutkitaan ja hoidetaan parina. Sit oli tosiaan kans miehen siemennesteanalyysi, joka tehtiin. Jos miestä ei olisi heidän järjestelmässä ns. yhdistetty mun tietojen kanssa, mua olisi tutkittu ja hoidettu itsellisenä. En tiedä siis, miten olisi tehty, jos olisin sanonut, että haluan tässä vaiheessa vasta omasta tilanteestani tietoa, mutta ainakin mulle lääkäri tosiaan sanoi, että paria hoidetaan parina ja myös tutkitaan parina.

Felicitas Mehiläisellä on muuten kans silleen, että hoitajan konsultaatioaika ei maksa mitään! Eli sieltä saa ainakin tietoa ihan maksutta, jos sellaiseen miehen saisi mukaan, jos ei muuten innostu...

Sori vähän täältä sivusta huutelen, mutta mä kans suosittelen pc testiä, kun itse sain dpo 10 jo plussan minkä mieskin jopa näki 😅 (kuva harmillisesti haalentaa värejä) ja sit tuo alempi on conceive plus herkkä testi tunnin pidätyksellä eli lyhyelläkin pidätyksellä voi saada herkkään, kunhan ei joisi liikaa mikä laimentaa just näytettä. 😊 Itse olen noista punaisista rfsu liuskoista käsittänyt, että ne ei kauhean nopeasti näytä välttis plussaa tai vahvisti, jos vertaa sit taas esim pregcheck testeihin. 🤔 View attachment 154648
Mä nyt kävin sit hakehes sen pc testi paketin ja järkevin varmaan odottaa sinne torstaihin.

Tein tietysti heti yhyren ku ei vaan voi olla kärsivällinen. Ja noh mitäpä muutakaa ku negaahan se näyttää ku pissan väriki oli sama ku olis hanasta ottanu vettä🤣🤣🤣 en edes tiedä miks tuhlasin siihen kusee yhen mut meni jo. Alla vielä kuva tästä vesipissatestistä😆

IMG_4454.jpeg

Yritän torstaihin asti nyt pidätellä itteeni et en tekis näitä, tuun kohta hulluksi🤣🤣🤣

@Täti-ihminen Ihana sinä, meidän keskosvauva pääsi elämässä alkuun ihanien maidonluovuttajien ansiosta. 💓
Mä kans jouduin pumppaamalla aloittaa imetystaivalta, kun tosiaan keskonen ei alkuun jaksanut itse imeä tissiä. Ihan kivaa hommaa se munkin mielestä oli, ja sai tuttipullon täytettä miehenkin annettavaksi. 👍🏻

@Syssymyssy Voi vähän aukaistaakin, mutta voi myös vain vahvistaa oireita. Toivotaan, että tulee positiivisia vaikutuksia. 😊

Pidän peukkuja kaikille, joilla hailakoita viivoja testissä, että vahvistuisi..! 🙏💖

Tilannepäivitys meidän hoitojen osalta. Tänään 6.pv punktiosta, viisi alkiota oli selvinnyt hyvälaatuisena tähän päivään. Niistä biopsoitu tänään näytteet (solunesteestä) ja lähtee PGT-A -testattavaksi. Sitten odotellaan kolme viikkoa. 😬 Olin jotenkin kuvitellut harhaisesti, että jo seuraavassa kierrossa pääsisi PAS:iin, jos alkioissa on terveitä, mutta yksi välikierto tulee. Joten toukokuun lopussa - kesäkuun alussa vasta. Nyt vaan toivotaan, että kolme viikkoa kuluisi nopeasti ja saataisiin hyviä tuloksia. 🙏

Mä nyt kävin sit hakehes sen pc testi paketin ja järkevin varmaan odottaa sinne torstaihin.

Tein tietysti heti yhyren ku ei vaan voi olla kärsivällinen. Ja noh mitäpä muutakaa ku negaahan se näyttää ku pissan väriki oli sama ku olis hanasta ottanu vettä🤣🤣🤣 en edes tiedä miks tuhlasin siihen kusee yhen mut meni jo. Alla vielä kuva tästä vesipissatestistä😆

View attachment 154653

Yritän torstaihin asti nyt pidätellä itteeni et en tekis näitä, tuun kohta hulluksi🤣🤣🤣
Tuli kyllä iteki vuos sit tuhlailtua niin paljon testejä ja just piti tehä aikasilla dpo:illa tai päivällä lyhyellä pidätyksellä yms, koska oli niin malttamaton. 🫣😂 Toivottavasti torstaina aamulla (tai huomenna 🤣) testit ois selkeempiä siellä ja plussia tottakai! 🥳👌

@Venkula en tiedä, miten nää menee muissa, mutta kun hakeuduttiin tutkimuksiin mun miehen kanssa, niin ainakin mulle Felicitas Mehiläisessä sanottiin, että myös miehen tiedot pitää viedä heidän järjestelmään, jos halutaan, että meitä tutkitaan ja hoidetaan parina. Sit oli tosiaan kans miehen siemennesteanalyysi, joka tehtiin. Jos miestä ei olisi heidän järjestelmässä ns. yhdistetty mun tietojen kanssa, mua olisi tutkittu ja hoidettu itsellisenä. En tiedä siis, miten olisi tehty, jos olisin sanonut, että haluan tässä vaiheessa vasta omasta tilanteestani tietoa, mutta ainakin mulle lääkäri tosiaan sanoi, että paria hoidetaan parina ja myös tutkitaan parina.

Felicitas Mehiläisellä on muuten kans silleen, että hoitajan konsultaatioaika ei maksa mitään! Eli sieltä saa ainakin tietoa ihan maksutta, jos sellaiseen miehen saisi mukaan, jos ei muuten innostu...
Kävin tuolla myös, ja sanoin, että miestä ei tarvitse tutkia, mutta voidaan tehdä pientä hienosäätöä omalla kohdalla, mikäli tarvitsee. Ei ollut heille mikään ongelma. Meillä tosin on jo lapsia, joten ukko on ollut täysin toimiva. Ehkä tuo riitti heille vakuudeksi. ☺️

Tuli kyllä iteki vuos sit tuhlailtua niin paljon testejä ja just piti tehä aikasilla dpo:illa tai päivällä lyhyellä pidätyksellä yms, koska oli niin malttamaton. 🫣😂 Toivottavasti torstaina aamulla (tai huomenna 🤣) testit ois selkeempiä siellä ja plussia tottakai! 🥳👌
Joo en oikeen tunne käsitettä kärsivällisyys🤣 kuinkahan vain sitä jaksaa odottaa sit 9kk et vauva syntyy jos joskus plussa pärähtää testiin🤣

@Syssymyssy
Mulla oli edellisessä kierrossa ekaa kertaa gelee ja inositoli testissä. Mulla oli sitä ennen todella voimakkaat ovis oireet mutta geleen kanssa mun ovis oireet hävisi ihan kokonaan. En tikuttanut ovista, joten epäilin et oliko sitä ollenkaan. Hieman hämmentävää kun se muuttui niin paljon. Kierto piteni myös 28->30 päivään. Vähän nousi jo toivo, että menkat olisi myöhässä mutta nyt menossa kp 3. Tässä vähän arvon et jatkanko tämän kierron vielä niiden käyttämistä, ei niistä kait mitään haittaakaan ole.?

Kävin tuolla myös, ja sanoin, että miestä ei tarvitse tutkia, mutta voidaan tehdä pientä hienosäätöä omalla kohdalla, mikäli tarvitsee. Ei ollut heille mikään ongelma. Meillä tosin on jo lapsia, joten ukko on ollut täysin toimiva. Ehkä tuo riitti heille vakuudeksi. ☺️
Aivan joo meillä tosiaan esikoista tehdään, niin siinä mieles eri tilanne. : )

Joo en oikeen tunne käsitettä kärsivällisyys🤣 kuinkahan vain sitä jaksaa odottaa sit 9kk et vauva syntyy jos joskus plussa pärähtää testiin🤣
Nooh itestä ainakin tuntu, että raskaus kesti 10 vuotta eikä vaan 9kk 🤣 Että ensin halus kauheesti olla raskaana, sit halus nopeesti, että maha kasvaa ja liikkeet tuntuu ja sit ei enää jaksanu olla raskaana vaan halus jo sen vauvan ja siinä olikin pitkät kuukaudet odottaa sit 🫣😂 Että itekään en tiedä mitä kärsivällisyys on vaan kaikki heti tänne nyt 🤣🤣

Nyt illalla tuli niin järkyt ovisoireet että eiköhän se tänään ole dpo0. 😵 Jäätävät juilinnat, väsymys ja tuntuu että kuumottaa kasvoja. Ei kyllä tee yhtään mieli. 😅 Jos mies ehdottaa niin rupeen kyllä touhuamaan, mutta en jaksa itse ehdottaa mitään.

Millä paikkakunnalla kävit?

Minä kävin hedelmällisyystarkastuksessa Mehiläinen Felicitaksella (koska ikää on jo 38v) ja siellä tiedustelin vaihtoehtoja tukemaan lyhyttä luteaalivaihetta ja nopeuttamaan näin mahdollista raskautumista. Lääkäri sanoi että Letrozolia lähdettäisi kokeilemaan, jolloin ovulaatio voimistuu ja nostaa progesteronitasoa luonnollisesti, pidentäen samalla luteaalivaihetta. Hän sanoi että edellytys lääkehoidon aloitukselle on kuitenkin, että siemenneste tutkitaan ensin, vaikka me ollaan luomusti saatu kolme lasta edellisen 5 v:n aikana. Aukiolotutkimusta ei hänen mukaansa tarvita, mutta Letrozolihoidon aikana pitäisi ultrata, ettei follikkeleja kypsy useampaa kerralla, koska ollaan hänen mukaan hedelmällisiä. Ihmettelin tuota vaatimusta siemennesteen tutkimiselle, kun meillä ei ole kuitenkaan ollut vaikeuksia raskautumisessa.

Mulla on nyt kyllä niin merkillisiä oireita, että mietin missä mennään. Pitkin päivää on taas ollut lievien menkkakipujen tyyppisiä kramppeja ja välillä vihlovaa kipua emättimen suuntaan. Tänään oli myös etovaa oloa, mutta se voi johtua siitä kun tilattiin eilen illalla ruokaa aika myöhään. :/ En yhtään tiedä milloin ovis olisi voinut olla, mutta nyt on menossa kp 23 tai 24. Yleensä kierto on ollut jotain 28-30 päivää.

Sori ko en kommentoi nyt kellekkään, mutta nopea kyssäri: te jotka käytätte Gelee Royalea; mitä oireita teille tuli? Eilen vasta kp3, aloitin nuo kp1 ja munasarjoja juili tuhannen auringon voimalla 😱 mietin, että mulla yleensä ekat ovistuntemukset on tullut ihan aikaisintaan 9 päivää ennen, et voisko toi sit aikaistaa ovulaatiota? Vai odottelenko kiltisti limoja, ja alan sitten testaamaan? 🤣

Anteeksi kun toistan itseäni, tosiaan ketjusta voi viimepäivien ajalta seurata mun ensimmäistä kiertoa Gelee Royalen, Inositolin ja Ubikinonin kanssa. Ovisplussaa en saanut bongattua: testit tummahkoja aivan liian monta päivää ja vasta noiden lopetuksen jälkeen nyt alkaa haalenemaan. Mulla tuli pahoinvointia ja kauheet kivut, jotka jatkunu jo monta päivää, tosi epänormaalia mulle. Mies söi kans Geleetä ja Ubikinonia hällä oli maha ihan sekasin monta päivää ja loppu ku lopetti hänkin näiden käytön. Meille ei siis ilmeisesti sopineet, enkä uskalla kyllä enää käyttää 🥺 Vahva epäilys etten ovuloinut, mikä harmittaa ku meni kierto ”hukkaan”…

Muoks! Lisään vielä et alakerta myös ihan ”kuiva”, ei näkyvää vv ollenkaan 🫣

Muokattu viimeksi:
Anteeksi kun toistan itseäni, tosiaan ketjusta voi viimepäivien ajalta seurata mun ensimmäistä kiertoa Gelee Royalen, Inositolin ja Ubikinonin kanssa. Ovisplussaa en saanut bongattua: testit tummahkoja aivan liian monta päivää ja vasta noiden lopetuksen jälkeen nyt alkaa haalenemaan. Mulla tuli pahoinvointia ja kauheet kivut, jotka jatkunu jo monta päivää, tosi epänormaalia mulle. Mies söi kans Geleetä ja Ubikinonia hällä oli maha ihan sekasin monta päivää ja loppu ku lopetti hänkin näiden käytön. Meille ei siis ilmeisesti sopineet, enkä uskalla kyllä enää käyttää 🥺 Vahva epäilys etten ovuloinut, mikä harmittaa ku meni kierto ”hukkaan”…

Muoks! Lisään vielä et alakerta myös ihan ”kuiva”, ei näkyvää vv ollenkaan 🫣
Oliskohan mullakin nuo oudot krampit ja etova olo niiden aiheuttamaa. 🤔

@Toiveikkaana: Helsingissä.
Minulle koittivat kyllä myös pariin otteeseen tarjoilla "ylimääräisiä" palveluita, mutta ilmoitin ettei olla kiinnostuttu kovemmista hoidoista. Parin selkeästi ilmaistun lauseen jälkeen ymmärsi kyllä, eikä siinä ollut sitten mitään ongelmaa. Minä tosin epäilin vain progesteronitason ongelmaa, mutta tutkimusten perusteella siinä ei vaikuttaisi olevan ongelmaa... ongelma taitaa olla mm. ikä. 🙄 Tuota ei mitkään ukon spermatutkimukset korjaa.

(Muoks. Täs sängys pyöries jäin tosiaan miettii, et kai se lääkärikin kelas, et oon jo ikänikin puolesta sen verran toivoton, et mitä sitä ukkoo enää tutkii. 🤣)

Muokattu viimeksi:
Samaistun tohon testailuun, en halua ees tietää paljonko rahaa on menny testeihin. Nytkin tein kymmeniä erilaisia testejä 😅

Ja mulla on koko ajan aina päivällä/illalla ollut tummemmat viivat kun aamun ekasta pissasta. Kunhan vaan kolmisen tuntia pysty pidätteleen eikä juonu hirveesti. Ja tää on mulla ollu kaikissa raskauksissa näin.

Mun dpo 11 testit näytti tältä.

Liitteet

• IMG_20260221_195125.jpg
    IMG_20260221_195125.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 1
  • IMG_20260221_195055.jpg
    IMG_20260221_195055.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 1
  • IMG_20260221_195016.jpg
    IMG_20260221_195016.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 1
  • IMG_20260401_020541.jpg