Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nää liuskat on se rfsun 25mlU testi, tein noin 1.5-2h pidätyksellä sen apteekin ultran, mutta se oli ihan puhtaasti nega🙄 ja niitä pahamaineisia muovitikku testejä rfsulta oon tehny. Niihin on jtn hailuranlailuraa tullu jo ekan kerran dpo 6-7, mut kadonnu sit kuivumisen yhteydes täysin. Tuohon nyt tuo jäi komeilemaan ihan kuivumisenki jälkeen. Mutta mene ja tiedä sitte oliko vaan taas yks keskisormi tänne päin.

Sen oon päättäny, et ennemmin en näistä innostu, enkä miehelle puhu mitään ennenku siinä testissä on kaks saman väristä viivaa. Ja se kiljuu mulle, että raskaana ollaan😂 viimmesin kemiallinen otti hänellä tosi koville, vaikka testiin saatiin tosi hyvät ja näkyvät viivat. Jotka sit tosin katoski jo parin päivän päästä, niin en halua nähä enää sitä pettymystä🥺 se tuntu ihan älyttömän pahalle, ku toinen oli jo niin hirmusen innoissaan ja alko kertoa mitä kaikkee hän tekis pienen kans ku kasvaa isommaks😭💔

Joo se tumma väri on tussia kun yritin ystävälle näyttää missä kohtaa ja pökkäsin sit tuohon testin reunaan😂😂🤦🏻‍♀️ mulla nyt dpo 11, kp 31 ja kuukautiset pitäis alkaa ylihuomenna.

Joo kyll mä mietin, et jos ei nyt oo tärpänny (vähän alan epäileen, et ei oo vaikka alkuun olin 120% varma että nyt) niin soittelen varmaan perään ja kyselen tilannetta.
Kävin just tarkistaa et millon plussasin esikoisen kaa ni plussasin dpo 19. En siis ollut plussaillut aiemmin, vaan ku jäi vuodot tulematta useemman päivän ja sain ihme raivarin ni tuli mielee et pitää testaa. No, kuitenkin pointti siis että se oli tosi haalee see viiva viel silloin. Ihan haamu. En usko et ois ehkä aiemmin näkyny, ainakaa enne dpo 15 kun oli niin haalee. Et ihan mahdollista on että sitä hcg ei vaan juurikaan vielä oo siellä ja testit ei löydä. Alkiohan voi kiinnittyy vasta dpo 12 vielä, vaikka usein viimeistään dpo10, eli en ainakaan ite heitä hanskoja tiskiin tän kierron suhteen ennen ku vuodot alkaa jos alkaa 🙈

Mulla ei ole parissa raskaudessa näkynyt herkissäkään testeissä mitään ennen dpo11 (ja tuolloinkin vain hailurat viivanalut), eli toivoa on vielä @Toiveikas odottelija !✨ Testaile seuraavan kerran vaikka vasta kun kuukautisten pitäisi alkaa - tiedän, tää on erittäin vaikeeta itellekkin 😂😂 mutta näin saisi varmemmin tuloksen ihan perus testeilläkin. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä 🤞😊

@Kevätlilja lle myös tsemppejä ja toivotaan että plussa pärähtäisi testiin sinnekin!

//muokkasu, taas lähti tägäyksen jälkeen postaus saman tien.

Kävin just tarkistaa et millon plussasin esikoisen kaa ni plussasin dpo 19. En siis ollut plussaillut aiemmin, vaan ku jäi vuodot tulematta useemman päivän ja sain ihme raivarin ni tuli mielee et pitää testaa. No, kuitenkin pointti siis että se oli tosi haalee see viiva viel silloin. Ihan haamu. En usko et ois ehkä aiemmin näkyny, ainakaa enne dpo 15 kun oli niin haalee. Et ihan mahdollista on että sitä hcg ei vaan juurikaan vielä oo siellä ja testit ei löydä. Alkiohan voi kiinnittyy vasta dpo 12 vielä, vaikka usein viimeistään dpo10, eli en ainakaan ite heitä hanskoja tiskiin tän kierron suhteen ennen ku vuodot alkaa jos alkaa 🙈
Joo ja lämmöt on semmonen millä roikun vielä tässä toivossa kiinni. Edelleen ollaan sielä 37° ja risat🙏🏻 ja rinnatki alko kipeytymään vasta eilen. Ja kipeyty sitte niin, että luulin et oon saanu rintatulehduksen😳(joka ei oo mikään positiivinen asia jos ei imetä😬 tai eihän se imettävällekkään mikää positiivinen asia oo tietenkää)

Ne menkkajuilinnatki on nyt aikalailla jo loppunu. Välillä tuntuu pieniä vilhasuja alapäässä, (ei ees mahassa vaan alapääs) mut mahan tuntemukset on helpottanu. Pahoinvointia edelleen ja sit tää iesuksen väsymys. Et oireiden perusteella voi olla vähän kumpaa vaan pms tai raskaus, mutta lämpöjen suhteen roikun enemmän raskaudentoivos😂

Kävin kattelees kirjaamiani oireita et ekoja kiinnittymiseen liittyviä tuntemuksia on alkanu tosiaan jo dpo 5-8, eli nyt siitä olis semmonen 6-3päivää. Ehkäpä tuo apteekin testi näytti negaa vaan koska virtsa oli laimeeta. Aamulla kun tein tuon rfsun niin se oli semmosta tosi tummaa ja jopa aika sameeta. Mut tuo toinen testi nii virtsa oli sillon semmosta aika läpinäkyvää/kirkasta mut kuitenki vähän kellertävää. Et ehkä se vaan oli liian laimeeta.

Oon ehkä liikaa kattellu noita jenkkien tekemiä testaus tiktokkeja missä ne saa jo kiljuvat positiiviset tyyliin dpo 4😂 no ei nyt ihan mut tosi varhases vaihees ja digitki kiljuu melkee seksistä seuraavana päivänä niille positiivista nii tottakai mä aattelin et itelläki toimii noin😆

Mut mitä nyt oon kattellu testejä netistä ja lueskellu, kun tänäänhän olis vasta rv 3+5 niin moni saanu tosiaan sen plussan vasta sielä 4+🙏🏻 toivoa on niin kauan ku vuotoa ei oo🤗

Mulla ei ole parissa raskaudessa näkynyt herkissäkään testeissä mitään ennen dpo11 (ja tuolloinkin vain hailurat viivanalut), eli toivoa on vielä @Toiveikas odottelija !✨ Testaile seuraavan kerran vaikka vasta kun kuukautisten pitäisi alkaa - tiedän, tää on erittäin vaikeeta itellekkin 😂😂 mutta näin saisi varmemmin tuloksen ihan perus testeilläkin. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä 🤞😊

@Kevätlilja lle myös tsemppejä ja toivotaan että plussa pärähtäisi testiin sinnekin!

//muokkasu, taas lähti tägäyksen jälkeen postaus saman tien.
No mulla on just nyt tuo hailura viivan alku tuola komeilemassa. Toivon että se vaan ei oo mikää testivika🙏🏻

Löysin netistä tälläsen kuvan ja mun testissä näkyy aikalailla tommonen hailura kun tuossa on tuo dpo 10-11 eli toooooodella hailakka viiva. Tuon kuvan ottaja vaan on saanu taltioitua sen kameraan paremmin ku minä😂

IMG_4434.jpeg

Joo ja lämmöt on semmonen millä roikun vielä tässä toivossa kiinni. Edelleen ollaan sielä 37° ja risat🙏🏻 ja rinnatki alko kipeytymään vasta eilen. Ja kipeyty sitte niin, että luulin et oon saanu rintatulehduksen😳(joka ei oo mikään positiivinen asia jos ei imetä😬 tai eihän se imettävällekkään mikää positiivinen asia oo tietenkää)

Ne menkkajuilinnatki on nyt aikalailla jo loppunu. Välillä tuntuu pieniä vilhasuja alapäässä, (ei ees mahassa vaan alapääs) mut mahan tuntemukset on helpottanu. Pahoinvointia edelleen ja sit tää iesuksen väsymys. Et oireiden perusteella voi olla vähän kumpaa vaan pms tai raskaus, mutta lämpöjen suhteen roikun enemmän raskaudentoivos😂

Kävin kattelees kirjaamiani oireita et ekoja kiinnittymiseen liittyviä tuntemuksia on alkanu tosiaan jo dpo 5-8, eli nyt siitä olis semmonen 6-3päivää. Ehkäpä tuo apteekin testi näytti negaa vaan koska virtsa oli laimeeta. Aamulla kun tein tuon rfsun niin se oli semmosta tosi tummaa ja jopa aika sameeta. Mut tuo toinen testi nii virtsa oli sillon semmosta aika läpinäkyvää/kirkasta mut kuitenki vähän kellertävää. Et ehkä se vaan oli liian laimeeta.

Oon ehkä liikaa kattellu noita jenkkien tekemiä testaus tiktokkeja missä ne saa jo kiljuvat positiiviset tyyliin dpo 4😂 no ei nyt ihan mut tosi varhases vaihees ja digitki kiljuu melkee seksistä seuraavana päivänä niille positiivista nii tottakai mä aattelin et itelläki toimii noin😆

Mut mitä nyt oon kattellu testejä netistä ja lueskellu, kun tänäänhän olis vasta rv 3+5 niin moni saanu tosiaan sen plussan vasta sielä 4+🙏🏻 toivoa on niin kauan ku vuotoa ei oo🤗
Pidän peukkuja ja jännittelen molempien puolesta isosti. Toivottavasti oikeesti molemmille alkaa viivoja lähipäivinä pärähtelemään ja vuodot loistais poissaolollaan 🙈

@Olive mulla oli viime viikolla sama juttu, että oli pakko testata toimistolla. PC:n ovistestipaketissa oli mukana semmosia pieniä kippoja. Oli kätevää, kun sai helposti salakuljetettua vessaan testitarpeet. Onhan sen pikkukipon kanssa vähän hankala taiteilla, mutta ajaa asiansa.:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vähän myöhässä kyllä tää mun vastaus, kun taidat jo siellä toimistolla tänään olla. Toivottavasti menee testailut hyvin. :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Kali Keskenmenoja ja kemiallisia voisi hyvin olla jonkun punk bändin nimi.:rolling: Kannatan tuota terveydenhuollon huijaamista. Onhan se nyt ihan käsittämätöntä, että tutkimukset lykkääntyy kemiallisten ja keskenmenojen takia. Todella epäreilua ja surullista. Sitten ihmetellään, miksi syntyvyys laskee. Niin, miksiköhän?!

@Syyskukka toivotaan, että vähäiset oireet enteilee hyvää!🌈🌈 Mulla on tänään dpo6 ja oireiden suhteen ihan päinvastainen tilanne. Niitä riittänyt jo ennen ovistakin. Vähän huolestuttaa, onko normaalia vai onko hormonit vaan ihan sekaisin..?

Ensimmäisen merkinnän oikean puolen alavatsanippailusta oon tehnyt jo kp5 ja siitä lähtien on ollut kaikenmaailman nipistelyjä ja jomotteluja. Päivää ennen ovista oli öklö olo. FF arvioi lämpöjen perusteella oviksen olleen kp13, joka varmaan pitääkin paikkansa, koska ovistesti oli tummimmillaan edellisenä päivänä ja kp13 oli jo haalentunut. Lisäksi oli alavatsa ihan hellänä ja turvonnut tuolloin kp 13. Joka päivä tosiaan ollut tuntemuksia alavatsassa ja välillä alaselänkin puolella ja tänään meni ihmeellinen kipuaalto alavatsan ja alaselän läpi. Rintoja nipistellyt välillä ja olleet hieman arat oviksesta lähtien. Ja eilen ja tänään taas tuota vähän öklöä oloa. Ja en nyt siis usko, että tässä kohtaa lievä huonovointisuus raskautta tarkoittaa, koska mitäänhän ei ole vielä edes voinut kiinnittyä. Voisiko joku estrogeenipiikki aiheuttaa sen, kun eikös ennen ovista tule estrogeenipiikki, jota seuraa LH-piikki, joka irroittaa munasolun tietyn ajan kuluttua?

Oon katsellut tuota testiä Puhdin sivuilta. Siellä kuitenkin varoitellaan, että tutkimukseen liittyy huomattava virhetulkinnan mahdollisuus ilman oikeaa ajoitusta. Niinpä en ole uskaltanut varata aikaa ilman ohjausta terveydenhuollon ammattilaiselta. 🙈
Joo. Se ohjeistus on, että mene sinne 6-8 pv positiivisen ovulaatiotestin jälkeen, ja tuloksen tulis olla yli 15. Näin todennetaan ovis tapahtuneeksi. 😄 Normaali tulos voi siis olla paljon suurempikin tuolloin (15-58 kai... löytyy netistä). Toki gynet voi määrätä arvon otettavaksi muinakin ajankohtina, tai useampana päivänä kierrossa seurannan vuoksi, mutta ensin mainitsemani mittaus kertoo ovulaation tapahtuneen sen hetkisestä tilanteesta. Ajattelen niin, että mikäli tuo arvo on poikkeuksellisen matala, niin sen tiedon kanssa voi sitten mennä vaikka gynelle tekemään lisäselvityksiä. 🙂
(Gynen lähetteellä testiin maksat ensin gynelle käynnistä, jonka päälle tuon testin hinnan.)

Täällä kans joku kevätväsymys iskenyt :side_tear:. Syytän lisääntynyttä valon määrää sekä kellojen siirtoa.

Dpo6 ja oon jo sortunut ettimään redditistä kokemuksia ja lämpökäyriä yms. Mutta pitäis nyt malttaa kuitenkin neljä päivää.

Mikähän juttu siinä muuten on että aina saa itse olla järjestämässä muille babyshowereita just silloin kun on itellä pitkä yritys päällä. Sama kävi esikoisen yritysaikoina. Nyt vielä kaverin toisen lapsen babyshowereita ja mielessä kyllä vilisti se masentava ajatus että jos olisi plussa tullut yk1 niin olisi jo yli vuoden ikäinen taapero tässä kaverina. Edit: laskin ihan väärin siis puolivuotias vauveli xD

Muokattu viimeksi:
Pidän peukkuja ja jännittelen molempien puolesta isosti. Toivottavasti oikeesti molemmille alkaa viivoja lähipäivinä pärähtelemään ja vuodot loistais poissaolollaan 🙈
Tätä mäki toivon🙏🏻 ja mä kans pidän peukkuja ja jännittelen meitä, että saatais ne viivat testiin😍 jos nyt torstaihin asti jaksais ootella ennen ku tekee seuraavaa nii olis tosi hyvä😆

Joo. Se ohjeistus on, että mene sinne 6-8 pv positiivisen ovulaatiotestin jälkeen, ja tuloksen tulis olla yli 15. Näin todennetaan ovis tapahtuneeksi. 😄 Normaali tulos voi siis olla paljon suurempikin tuolloin (15-58 kai... löytyy netistä). Toki gynet voi määrätä arvon otettavaksi muinakin ajankohtina, tai useampana päivänä kierrossa seurannan vuoksi, mutta ensin mainitsemani mittaus kertoo ovulaation tapahtuneen sen hetkisestä tilanteesta. Ajattelen niin, että mikäli tuo arvo on poikkeuksellisen matala, niin sen tiedon kanssa voi sitten mennä vaikka gynelle tekemään lisäselvityksiä. 🙂
(Gynen lähetteellä testiin maksat ensin gynelle käynnistä, jonka päälle tuon testin hinnan.)
Kiitos neuvoista 😍

Täällä kans joku kevätväsymys iskenyt :side_tear:. Syytän lisääntynyttä valon määrää sekä kellojen siirtoa.

Dpo6 ja oon jo sortunut ettimään redditistä kokemuksia ja lämpökäyriä yms. Mutta pitäis nyt malttaa kuitenkin neljä päivää.

Mikähän juttu siinä muuten on että aina saa itse olla järjestämässä muille babyshowereita just silloin kun on itellä pitkä yritys päällä. Sama kävi esikoisen yritysaikoina. Nyt vielä kaverin toisen lapsen babyshowereita ja mielessä kyllä vilisti se masentava ajatus että jos olisi plussa tullut yk1 niin olisi jo yli vuoden ikäinen taapero tässä kaverina.
Mulla ei ihan sama kun ei oo kellään babyshowereita mutta ohimennen taas mun isä tällä kertaa muistutti kuinka mun siskon laskettu aika pian ensi kuussa. 😑 Ja jäin sitten miettimään taas kuinka jos ihan eka raskaus ois jatkunut meillä olisi reilu 5 kuukautinen vauva. 😭 Tuntui niin musertavalta kuulla siskon lasketusta ajasta juuri nyt varsinkin mainittavan... Onneksi ei tarvitse häntä nähdä, välithän poikki olleet pitkään ja ei liity siis tuohon raskauteen vaan siihen kun kohtelee mua huonosti.

Musertavaa vaan kuulla tuosta koska olen sanonut moneen otteeseen etten hänestä halua kuulla mitään enään.

@Toiveikas odottelija
Nuo rfsu:n punaiset on epäherkkiä esim. Pregcheckiin verrattuna.

Vielä löysin kuvan mun Pregcheckeistä nuorinta lasta odottaessa. Säännöllinen 24 päivän kierto, ovulaatio tikutettu liuskalla ja Clearbluen hymyllä ja dpo:t laskettu sen mukaan.IMG_20260331_144647.jpg
Ylemmässä testissä näin hyvällä mielikuvituksella viivan, puoliso ei nähnyt siinä mitään.

Toiset saa näillä haamuja jo dpo 9-10, toiset ei. 😅

✨Tsemppiä piinailuun, niin kauan on toivoa, kun vuotoa ei näy ✨

Ps. toivoa voi olla myös, vaikka olisi vuotoa. Tuossa raskaudessa vuosin plussasta rv 12 saakka ja olinkin joka viikko varma, että kesken meni. Toisinaan vuotoa tuli ihan holahtamalla, niin ettei side pitänyt, toisinaan vain pientä tuhrua.
Vuodoille ei tutkimuksista huolimatta selitystä saatu, mutta terve lapsi ajallaan syliin saakka. ♥️

Muokattu viimeksi:
Sori ko en kommentoi nyt kellekkään, mutta nopea kyssäri: te jotka käytätte Gelee Royalea; mitä oireita teille tuli? Eilen vasta kp3, aloitin nuo kp1 ja munasarjoja juili tuhannen auringon voimalla 😱 mietin, että mulla yleensä ekat ovistuntemukset on tullut ihan aikaisintaan 9 päivää ennen, et voisko toi sit aikaistaa ovulaatiota? Vai odottelenko kiltisti limoja, ja alan sitten testaamaan? 🤣

@Toiveikas odottelija
Nuo rfsu:n punaiset on epäherkkiä esim. Pregcheckiin verrattuna.

Vielä löysin kuvan mun Pregcheckeistä nuorinta lasta odottaessa. Säännöllinen 24 päivän kierto, ovulaatio tikutettu liuskalla ja Clearbluen hymyllä ja dpo:t laskettu sen mukaan.View attachment 154644
Ylemmässä testissä näin hyvällä mielikuvituksella viivan, puoliso ei nähnyt siinä mitään.

Toiset saa näillä haamuja jo dpo 9-10, toiset ei. 😅

✨Tsemppiä piinailuun, niin kauan on toivoa, kun vuotoa ei näy ✨

Ps. toivoa voi olla myös, vaikka olisi vuotoa. Tuossa raskaudessa vuosin plussasta rv 12 saakka ja olinkin joka viikko varma, että kesken meni. Toisinaan vuotoa tuli ihan holahtamalla, niin ettei side pitänyt, toisinaan vain pientä tuhrua.
Vuodoille ei tutkimuksista huolimatta selitystä saatu, mutta terve lapsi ajallaan syliin saakka. ♥️
No nyt melkeen sait mut ylipuhuttua hakemaan noita pc testejä😳 ehkä ehtoolla pitää lähtiä käymää ostoksilla. Ja joo tiedän, et noi rfsut on epäherkkiä. Mut mitä nyt netistä lueskelin niin luultavasti eilen on alkanu vasta hcg nousta kunnolla jos on kiinnittyny (mikä selittäis yhtäkkisen voimakkaan rintojen ja nännien aristuksen). Ja netinkin mukaan hcg on nyt 10-50mlU. Ja vaihtelu väli voi näin alkuun olla tosi isoki. Luultavasti aamulla tehty rfsu haamu on ihan todellinen ja myöhemmin tehty 10mlU testi negatiivinen, koska olin jo ehtiny juoda vettä aika reippaastikki ja kupin kahvia kun sen tein. Eikä pidätystäkään ollu ku se ihan max 2h. Eli luultavasti pissin kaikki hcgt siihen aamuseen testiin. Millä täs ny pitääs jaksaa odotella😭😭😭😭

@Noora992 mä oon ollut kaksissa babyshowereissa elämäni aikana, molemmat oli viime syksynä, kun oli vasta vähän aikaa yritetty. Mä olin antanut itseni ymmärtää, että babyshowerit järkätään vain ekasta lapsesta, mutta näköjään niitä "voi" järkätä myös vaikka joka lapsesta. En siis ollut kuullutkaan koskaan aikaisemmin, että joku haluaa toisestakin lapsesta babyshowerit, niin yllätyin. Onneksi nykyään ei ole ns. vain yhtä oikeaa tapaa. Toivon sulle voimia vauvajuhliin – ei varmaan ole kovin helppo tilanne, vaikka kyseessä onkin ystävä. <3

@Kali oon samaa mieltä, että kannattaa ottaa HUSiin yhteyttä, niillä on hyvät ja informatiiviset sivut lapsettomuushoitojen hoitopolusta. <3 Ei se ota, jos ei annakaan, tosin en tiedä, mitä suostuvat tutkimaan, jos oot parisuhteessa, mutta puoliso ei halua hoitoja. Kysyminen ei joka tapauksessa maksa muuta kuin vaivan!

@Kevätlilja oireet kuulostaa lupaavilta (ainakin, jos pysyin uusimmista päivityksistä perässä). <3

@Toiveikas odottelija nätisti lähteny viiva vahvistuu, toivottavasti hyvät merkit jatkuu!

@Zebra oliks sulla jo se ensikäynti? Sori, en muista!

@Suskikitten sun lähtötilanne kuulostaa hyvältä eikä ole ainakaan mitään ns. ulkoisia syitä, minkä perusteella hoitoapäätös voitaisiin evätä. Kait noissa käypä hoito -suosituksissa on joitakin klausuuleita, joiden toteutuessa tutkimukset aloitetaan tai ei voida ainakaan tehdä päätöstä, ettei edes tutkita.

@Syyskukka mä kävin tosiaan progetasot mittauttamassa yksityislääkärin lähetteellä HUSLabissa ja oli tosiaan tuo 6–8 päivää positiivisen ovulaatiotestin jälkeen. Mulle tais sattua dpo 7.

Tuosta, kun on ollut puhetta, ettei mies halua hoitoihin, niin toki ihmisillä on erilaisia syitä ja erilaisia vakaumuksia sekä arvoja, joiden pohjalta elämänvalintojaan tekevät. Jokaisella on myös oikeus tehdä omaa elämäänsä koskevia valintoja ja päätöksiä, ja jos tietyt kriittiset päätökset ei parisuhteen molempien osapuolten kesken kohtaa eikä kumpikaan halua joustaa, niin sit pitää keskustella jo ihan eri asioista.

Mua mietityttää kuitenkin se, että miksi joku ei halua edes tutkimuksiin hakeutua – tai edes kevyempiä hoitovaihtoehtoja kokeilla. Joku keltarauhastuki on kuitenkin ihan eri tason hoito (siis mun mielestä) kuin vaikka koeputkihedelmöitys ja alkionsiirto. Tavallaan just se, mistä mun on vaikea saada kiinni, on se että jos tutkimuksista ja hoidoista kieltäydytään vain siinä tapauksessa, että ne liittyy lapsettomuuden hoitamiseen, mutta kuitenkin käytetään muuten elämässä länsimaisen lääketieteen apua. Tietysti jokuhan voi kieltäytyä länsimaisen lääketieteen avusta täysin (esim. reseptivapaista särkylääkkeistä alkaen) ja heillä on siihen täysi oikeus. Mutta jos tukeudutaan länsimaiseen lääketieteeseen muissa asioissa, niin miksei sitten lapsettomuudessa?

Tähän kysymykseen varmasti ei ole yksinkertaisia tai yhtä oikeaa vastausta, ja jokaisen ihmisen ja parin pitää tietenkin omalla kohdallaan käydä keskustelu siitä, mitä tekee ja millä perusteella ja mihin arvoihin pohjautuen. Muiden asia tai oikeus ei ole tuomita. Mutta siis kyllähän Raamatun tarinoissakin kerrotaan, miten Jumala toimii ihmisten – esim. profeettojen kautta; Abraham, Jesaja ja Elia nyt ehkä tunnetuimpina...

Tällaista kelaa täällä menkkoja ja pääsiäistä odotellessa...

Sori ko en kommentoi nyt kellekkään, mutta nopea kyssäri: te jotka käytätte Gelee Royalea; mitä oireita teille tuli? Eilen vasta kp3, aloitin nuo kp1 ja munasarjoja juili tuhannen auringon voimalla 😱 mietin, että mulla yleensä ekat ovistuntemukset on tullut ihan aikaisintaan 9 päivää ennen, et voisko toi sit aikaistaa ovulaatiota? Vai odottelenko kiltisti limoja, ja alan sitten testaamaan? 🤣
Tuolla Gelee Royale -ketjussa on enemmänkin kokemuksia, ja mäkin sinne aikoinaan kirjoitin omiani. Mutta muistan että mulla kyllä vahvisti tuntemuksia! Ja ehkä vähän aikaisti ovista? Toki sulla olisi nyt tosi ajoissa sitten. Jännittävää!

Ja babyshowereista - todellakin tiedän ristiriitaiset tunteet! Oon niin monesti itku silmässä kirjoitellut kavereille babyshower kortteihin runoja, ja miettinyt onko oma vuoro koska. Nyt kesäkuussa on mun siskon babyshowerit mitä järkkään, ja suoraan sanottuna jännittää, että miten menee, kun mulla todennäköisesti silloin hoidot päällä tai juuri niistä toivun. Omalla kohdalla se on siskon kanssa hyvin ristiriitaista - toisaalta ihan valtava onni ja niin maailman ihanin juttu että hän saa lapsen, ja minusta tulee täti. Toisaalta tosi kipeä ja vaikea. Mä olen isosisko, ja se on ollut aina mun tehtävä mennä edellä, ja näyttää tietä. Nyt kun sisko alkuraskaudesta viestitteli kuinka häntä jännittää ja on ihan pihalla kaikesta, että miten oppii kaiken tarpeellisen tietämään, oli surullista kun ehdin jo muotoilla viestin että "Ei hätää, mä kyllä autan ja neuvon sua sitten". Kun tajusin, että enhän mä sellaista voi sanoa, ja muutin vaan että "Ei hätää, sä opit kyllä tietämään".

No nyt melkeen sait mut ylipuhuttua hakemaan noita pc testejä😳 ehkä ehtoolla pitää lähtiä käymää ostoksilla. Ja joo tiedän, et noi rfsut on epäherkkiä. Mut mitä nyt netistä lueskelin niin luultavasti eilen on alkanu vasta hcg nousta kunnolla jos on kiinnittyny (mikä selittäis yhtäkkisen voimakkaan rintojen ja nännien aristuksen). Ja netinkin mukaan hcg on nyt 10-50mlU. Ja vaihtelu väli voi näin alkuun olla tosi isoki. Luultavasti aamulla tehty rfsu haamu on ihan todellinen ja myöhemmin tehty 10mlU testi negatiivinen, koska olin jo ehtiny juoda vettä aika reippaastikki ja kupin kahvia kun sen tein. Eikä pidätystäkään ollu ku se ihan max 2h. Eli luultavasti pissin kaikki hcgt siihen aamuseen testiin. Millä täs ny pitääs jaksaa odotella😭😭😭😭
Sori vähän täältä sivusta huutelen, mutta mä kans suosittelen pc testiä, kun itse sain dpo 10 jo plussan minkä mieskin jopa näki 😅 (kuva harmillisesti haalentaa värejä) ja sit tuo alempi on conceive plus herkkä testi tunnin pidätyksellä eli lyhyelläkin pidätyksellä voi saada herkkään, kunhan ei joisi liikaa mikä laimentaa just näytettä. 😊 Itse olen noista punaisista rfsu liuskoista käsittänyt, että ne ei kauhean nopeasti näytä välttis plussaa tai vahvisti, jos vertaa sit taas esim pregcheck testeihin. 🤔
1000038457.jpg

En ollut kuullutkaan tästä aiemmin, mutta kannatan pistämään kaikki keinot kehiin jos rahkeet riittävät. Jatka raportoimista, miten menee. Kuulen mielelläni tästä kokeilusta. 🤩

Tuun äkkiä vinkkaamaan kun oli labroista puhetta, että Arvoterveydestä (tätä ei kyllä ole kaikilla paikkakunnilla, mut joillakin isommilla on) saa tosi halvalla yksittäisiä labroja ilman lähetettä! Ferritiini oli jotain 16€ (ei mitään muita kuluja), ja nopeasti katsottuna se progesteroni oli jotain 45€. Kävin tuolla ottamassa ferritiinin ja tulehdusarvot siis. Oli kaikin puolin nopea ja luotettavan tuntuinen :)

Takaisin