Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ovulaatio kahden päivän päästä ja voi että kun tekis mieli kellistää mies. Kumeja ei ole enkä jaksa hommata. La tästä kierrosta ois 29.12. Ja toki mulla on raskaushepatoosin riski 50% niin voipi tulla jo kolme viikkoa aiemmin ulos. Kuume, toive ja halu iskee aina tässä kohtaa kiertoa sen verran lujaa että pitäiskö kuitenkin sitä jouluvauvaa koittaa. En tiedä:rolling:

Tsemppiä ja paljon haleja @Toiveikas odottelija :red-heart: tuo on ihan hirveä tunne kun on ihan varma ja sitten menkat läimäsee päin kasvoja… itsellekin sellainen kierto osunut ihan hiljattain. Ensimmäinen yk kun tuli ihan kunnolla itkettyä menkkojen alkua.
Täälläki viimmenen 4h menny huutoitkies niin että naapurit vrmaa soittaa kohta johonki. Viel kertaakaa ei oo kyllä osunu näin kipeeseen kohtaan tämä mut nyt.

Enkä enää tiedä edes itkenkö henkisestä vai fyysisestä kivusta🥹 varmaa molempia. Kivut on aivan kamalat, vuoto on aivan holtitonta ja hyytymät peukalonpään kokosia. Ja mä viel luulin etten ees nostanu odotuksia korkeelle mut tais nousta vhä liianki korkeelle.

Mut nyt päätin et tää yritys on toistaseks meidän osalta ohi. Seuraavaa pettymystä en enää kestä💔

Ja kiitos kaikille tsempeistä! Eiköhän tästä viel nousta joskus.

Babyshowereista: Mulle on järkätty kerran, enkä tykkää. En välitä yllätyksistä muutenkaan. Hirveen negatiivinen asenne, mutta näin on. 😶‍🌫️

Liukkareista: Syljellä ollaan menty aina, ja siitä huolimatta olen raskautunut. Aiotaan mennä tällä jatkossakin. 😁

Tänään taitaa olla dpo 11. Ei mitään kummempia oireita. Jos nyt oikein kaivelen, niin pari outoa unta on ollut, myös alavatsalla vaihtelevasti kaikenlaisia tuntemuksia mutta välillä taas ei mitään. Rinnat (tai toinen rinta pelkästään) hieman arat mutta arkuus on alkanut jo ennen ovista, ja pysynyt samantyylisenä. Mun ei kannattaisi testaa ennen dpo 14 ollenkaan, sillä siinä tuskin mitään näkyy. Saattaa kuitenkin olla, että teen sen aiemmin (ja turhaan), koska muutkin tekee. 😂

Oon ollut niin monissa babyshowereissa viimeisten vuosien aikana 😅😅 Oon kyllä tykännyt niistä ja ne ovat olleet keskenään tosi erilaisia! Osa ovat olleet yllätys odottavalle äidille, osa taas odottajan kanssa sovittuja mutta kavereiden järkkäämiä ja osa taas tulevan äidin itse (ystävien kanssa) järkkäämiä. On ollut sellaisia todella perinteisiä, mutta myös sellaisia, että käydään ihan vaan brunssilla tai rauhallisella joogatunnilla. Joissain on ollut vaaleanpunainen tai -sininen teema ja joissain geneerisempi vauvateema (siis tyyliin koristeina pupuja ja helistimiä yms).

Yhdet babyshowerit olivat kyllä myös vähän raastavat, kun mulla oli kemiallisen jälkeinen vuoto menossa. :(

Haluaisin kyllä itsekin babyshowerit, mutta mulla ei ole siskoa tai bestistä, jonka odottaisin ottavan asiasta vetovastuun. 🫣 Itse järjestäminen voisi olla stressaavaa, ellei sitten mentäisi vaan esim. johonkin brunssipaikkaan.

Itse haluaisin babyshowerin, mutta mulla ei oo sellaista kaveripiiriä, jotka haluaisi osallistua sellaiseen. Samoin mulla on erikoiset välit mun sukuun niin olisi outoa kutsua myöskään heitä. Taitaa siis jäädä haaveeksi sellaisten järjestys 😅 en oo myöskään koskaan osallistunut sellaiseen tai kuullut kenenkään tuttuni pitäneen sellaisia ja oon rehellisesti yllättynyt miten moni täällä on osallistunut.

Nyt oon kans ekan raskauteni säikäyttämänä päättänyt että en kerro kenellekään tutulle raskaudestani ennen kuin ollaan lähempänä toista ultraa.

Babyshower ois itelle painajainen 🫣😂 Täällä oli joku muukin jolle tällainen ois kammotus. En itekkään hirveesti arvosta yllätyksiä, tykkään suunnitella itte kaiken etukäteen. Eikä toisaalta ole sellaista lähipiiriäkään jotka sellaisen järkkäis. Toisaalta saisihan sitä sitten jotain käyttötavaraa siinä ohessa, meillä kun ei ole vielä yhtään mitään hommattuna (eikä ole mikään kiirekkään toki).

Mun paras kaveri asuu toisella paikkakunnalla, hänelle oon raskaudesta ensimmäisten joukossa kertonut, samaten toki puoliso tiesi heti kun plussasin. Muut saa odottaa nt-ultraan saakka jos sinne asti päästään.

Onneksi mulle ei ketään kavereita Suomessa joten ei ikinä olisi babyshowerit edes mahdollisia. 😅 Ja mun tuurilla jos joku järjestäisi saisin keskenmenon varmaan juuri niissä juhlissa. 😵

Täällä huomenna muutetaan, ei kovin mukavaa puuhaa kun vuodan verta ja senkin takia kova stressi päällä ja lisäksi loppujen tavaroiden pakkaus yms yms. Huomenna muuttoauto ja muuttomiehet tulee.

Tilasin nyt ja hainkin jo ne hedelmällisyysmonitoriin kuuluvat testit. Varmaan vasta ensi viikolla aloitan niillä ovulaation etsimisen. 😂

Tein nyt ovistestin kun pääsin töistä kotiin… Pitäiskö illalla kasin maissa tehdä vielä uus? Ja huomenna useampi testi toimistolle mukaan ja etsin jonkun kipon…

Kai se nega vielä on? Oon ihan käsi näiden tikkutestien kanssa.

IMG_8075.jpeg

Testaillaan siis lisää illalla ja aamulla!

Hassua koska eilen oli vielä tosi hailakka tulos 😅

@Olive varmaan itte tekisin vielä toisen ja kattelisin onko vahvempi vai haaleempi ja aamulla sit tekisin taas.

ON: Siis voi jumankdfhdhskekka nyt. Nyt alavatsaa ja selkää juimii jo silleen et särkylääkettä otettava. Lisäks jotain hiivatulehdusmaisia tuntemuksia (ei oo ikinä ollut kyseistä tulehdusta mut sellasta polttelua/kuivuuden tunnetta). Jos kierto ei yhtäkkiä oo lyhentymässä (toivottavasti ei) ni menkkojen pitäis alkaa aikaisintaan lauantaina. Niin nyt jos on joku hiiva tai virtsatietulehdus niin kyllä ketuttaaaa. Ihan jotenkin sellanen olo et perskutti ihmisenalkua ei tuu matkaan mukaan millään mut joku pirun tulehdus sit kyllä ja huijaa vielä oireillaan uskomaan raskauteen 🙃
Ostin tänään muutes greippimehua, greippejä ja ubiqinonit ja alotin käytön kun tuli se nega aamun testistä.

Mut joo. Aamulla voinki tehö kaks testiä pissasta, virtsatieinfektion ja sit iha varmuudeks raskaustestin vaikka eiköhän se nega ole.

@Toiveikas odottelija onpa sulla ollut ikävä kokemus (tai siis useampi). Kuulostaa todella raskaalta, ja itsekin täällä yk 9 käynnistyessä mietin, että montako pettymystä sitä kestää ja missä vaiheessa luovuttaa. Toisaalta itse aattelen, että sen yrittäminen, että saisi lapsen, on tosi subjektiivinen kokemus eikä itseä kannata verrata muihin. Tarkoitan siis sitä, että aina on joku, jolla on raskaampaa ja joka on yrittänyt kauemmin — saanko mä tuntea pettymystä ja surua, kun vasta yk 9. Kyllä saan, koska kyse on mun elämästä, jokainen elää omaansa, iloineen ja suruineen. Hyvä, että sulla ja sun miehellä on hyvä puheyhteys ja pystytte keskustelee asiasta. Toivottavasti saatte toisistanne tukea ja lohtua. ❤️

@Suskikitten (viesti karkasi) aika jäätävää, miten sulle sanottiin, että vasta syksyl tutkimuksii ja hoitoi. 😱 Että yli kaks vuotta yritystä enneku edes pääsette ns. ”putkeen”. Huh huh!

@Olive sama mä tekisin kans testin tänään illal ja hu-aamul. Toivottavasti pääsette tallettelee miehen kans.

Samoin @Rouva W nyt ei muutako mies vaakatasoon ja hommiin (toki suostumuksellisesti)! 😍 Onneks täs on pitkät vapaat. ;)

@Noora992 joo siis kiva tapahan tuo on järkkää babyshowerit myös toisesta lapsesta, en vaan itse ollut tosiaan aiemmin kuullut. Ja just toisesta lapsesta ehkä enemmän kaipaakin rauhaa ja hemmottelua. ❤️

Mä en oikein tiedä, haluaisinko itselle babyshowerit… en kauheesti välitä olla huomion keskipisteenä tai mitenkään esillä, joten en tiedä, miten osaisin nauttia tilanteesta. Oon ollut vain kahdesti ja molemmat viime kesänä. Ekat oli yllätys äidillekin, tokat äiti oli toivonut.

Mullei oo mitään kovin ihmeellistä kontribuutioo tähän keskusteluun tällä kertaa. 😅 No palautin mun gradun esitarkastukseen, joten tän vauvattoman kierron lopussa tein sit kaiketi toisenlaisen vauvan.

Muokattu viimeksi:
@Kevätlilja , mulla on kerran alkanut raskaus virtsatietulehduksella. Tulehdus tuli juuri ennen plussaa. 😬 Mä siis näen, että tuossa voisi piillä toivonkipinä. 🤞
Oi 🙈 enpä tollasta tullut aatelleekskaan! Ehkä pidän vielä kipinää siis hetken yllä ja rukoilen kaikkia jumalia ja manifestoin ja universumia. Ja sit jos nyt ei ni sitten sitten ens kierrosta greippimehun voimalla 😎 tän illan oonki yksin kotona, esikoinen isällään, kumppani toisessa kaupungissa töissä ni oon lukenu greippimehuketjuja ja ennen ja jälkeen plussan oireita ja kaikkee täällä. Hirvee väsymys ni ei pysty ees oikee töitä edistää nyt ni sit vaa selailee ja lukee.
Ja jotenkin en pääse mitenkään eroon siitä ajatuksesta et haluaisin sen plussan vaa joku aamu ja sit näen itteni kävelemässä takas makkariin, kävisin halii kumppania ja kertoisin vaa et "Hei rakas, tein just positiivisen raskaustestin" ja sit vaan hetki oltais ihmeissään ja onneissaan.
(Siis varmaanhan se ei noin menis sit tietenkään kuin suunnittelee mut en pääse tästä kuvitelmasta nyt irti, on joteki tosi vahva.)

@Maana Mannila suostumus on helppo saada kun mies ei enää voi itselleen mitään (toki jos kieltää härnäämisen niin en sitä tietty jatka) :rolling: Pitkä viikonloppu menee valitettavasti puutöissä ja näin. Katsotaan jos joku rako löytyis ennenkuin mies on kuluttanu itsensä puhki metsässä:Kissing Face With Closed Eyes:

Mä kielsin että mulle ei saa baby showereita järjestää, eikä järjestetty. En toki muutenkaan juhli synttäreitä ja insinöörin paperitkin ilmoitin ohimennen niin ei tullut läheisille yllätyksenä tämä:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Takaisin