Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kali Ei meinaa edes löytyä sanoja sun tilanteeseen. Olen todella pahoillani. :Broken Heart:

En teidä miten paljon olette nyt asioista puhunut mutta kehottaisin vielä ottamaan asia puheeksi uudelleen ja selvittämään syitä, miksi ei halua jatkaa mahdollisiin hoitoihin. Pelkääkö hän sitä että itsessä on jotakin vikana ja että ratkaisu olisi välittömästi lahjasolut (mikä siis ei oikeasti ole lähelläkään ensimmäisiä vaihtoehtoja) vai sitä että joutuu kestämään pettymyksiä lisää? Kuitenkin mahdollisuus raskauteen nousee huomattavasti kun selvittää missä on vika ja moneen asiaan on mahdollista saada lääkennällistä apua. 🌈

@Kali Se voi olla mieheltä suojareaktio. Ehkä jos hän saisi enemmän tietoa hoidoista ja eri vaihtoehdoista, mitä siellä voidaan tehdä, niin mieli voisi muuttua.. Kokemuksesta tiedän, että miehen mieli voi muuttua, kun saa tietoa ja että asiat eivät ole mustavalkoisia. Ehkä kannattaa antaa vähän aikaa, mutta ottaa asia uudelleen puheeksi siltä kantilta, kuinka sinulle olisi tärkeää, että tutkittaisiin asia kunnolla eikä luovuttaisi yrittämättä kaikkia keinoja. Voimia, nämä on hankalia vaiheita. ❤️

@Kali Moni mies luulee että heidän perustehtävä 'siittää naista' on epäonnistunut ja tulee tämä suojareaktio. Vaikka 'syy' voi olla jommaskummas vaan niin ilman testejä ei tiedä onko se vain joku simppeli lääke tai proseduuri joka auttaa teitä raskautumaan. Todella tylsää kuulla ettei osaa ajatella miltä sinusta tuntuu ja tökerää sanoa noin, mutta se voi olla että häntäkin harmittaa yhtä paljon kuin sinua ja haluaisi heittää hanskat tiskiin koska se on se helppo vaihtoehto. Hoidot ovat rankkoja mutta se on päätös mitä en ole katunut. Mä en ainakaan anna periksi ennen kuin lääkäri sanoo että ei voida tehdä mitään enää. Senkin jälkeen kun omat varat on nähty, löytyy muitakin keinoja mutta meen sinne sitten vasta kun tämä kortti on nähty. Toivottavasti tilanne rauhoittuu kun ajatus ehtii muhia vähän. Konsultointi ja verikokeet eivät tarkoita että aloitatte hoidot, hankitte lisätietoa.

@Kali tsemppiä vaikeaan tilanteeseen ❤️ Jospa tosiaan pieni aikalisä asian suhteen ja käsittelyyn auttaisi. Itsekin turhauduin viime vuonna yrittämiseen. Unohdinkin kokonaan kroppani toiminnan kyttäämisen ja vähensin täällä palstalla käymistä. Helpommin sanottu kuin tehty. Mutta se teki hyvää.

@Kali Oon pahoillani sun puolesta ☹️ Tosi kurja yllätys kuulla tuollaista puolisolta! Täällä sanottiinkin jo monia pointteja, joihin ei enää ole paljoakaan lisättävää. Tuollainen reaktio voi johtua pelosta, häpeästä ja epävarmuudesta ja siihen voi auttaa tieto siitä, mitä tutkimukset ja hoidot sisältävät. Toivottavasti saatte puhuttua ja pääsette samalle sivulle asiassa ❤️

Mä taas luulen että mun miehen kohdalla tieto lisää tuskaa. Koska aiemmin oli sitä mieltä, vielä viime vuoden lopulla sen joulukuun keskenmenon jälkeen että pakko kai nyt päästä jonnekkin ja yritimme päästäkkin edes lisätutkimuksiin. Ja kun lähete palautui ja kerroin siitä hänelle hän oli silminnähden pettynyt ja ihmetteli itsekkin miten me ei vieläkään päästä tutkimuksiin edes. Ja kun aiemmin ajatteli hän että lopetetaan yrittäminen kun 40 ikävuosi lähenee. Oon siis nyt 33....

Luulen että hän lukenut asiasta enemmän kun oli aiemmin lukenut sen tiedän ja sen perusteella miten hän eilen tämän muotoili. Joten luulen vain, että hän ei halua yrittää enään ja se pari kuukautta vaan oli helppo pakotie kuin sanoa suoraan että lopetetaan heti.

Heips, ne joilla kierto on jotain 25-29 päivän välillä ja tikuttaa ovulaation, mikä kp ovulaatio on? Entä tuleeko teillä ovulaatioon tasavahvat viivat aivan yhtäkkiä, vai tummenee tasaisesti?

@Kali eikös teillä ollut muutto ihan nyt just? Antaisin aikaa ja ihan taukoa asialle, kovin montaa isoa teemaa ei ainakaan omaan päähän mahdu yhtä aikaa ja luulen että vetäisin itte liinat kiinni vaan siksi että tapahtuu liikaa.

@unikomentaja mulla kierto 25-26 päivää ja ovis kp12-13. Pari päivää näkyy toinen viiva vähän paremmin, mutta se ovisplussa tulee mulla kyllä sitten yhtäkkiä.

Mä taas luulen että mun miehen kohdalla tieto lisää tuskaa. Koska aiemmin oli sitä mieltä, vielä viime vuoden lopulla sen joulukuun keskenmenon jälkeen että pakko kai nyt päästä jonnekkin ja yritimme päästäkkin edes lisätutkimuksiin. Ja kun lähete palautui ja kerroin siitä hänelle hän oli silminnähden pettynyt ja ihmetteli itsekkin miten me ei vieläkään päästä tutkimuksiin edes. Ja kun aiemmin ajatteli hän että lopetetaan yrittäminen kun 40 ikävuosi lähenee. Oon siis nyt 33....

Luulen että hän lukenut asiasta enemmän kun oli aiemmin lukenut sen tiedän ja sen perusteella miten hän eilen tämän muotoili. Joten luulen vain, että hän ei halua yrittää enään ja se pari kuukautta vaan oli helppo pakotie kuin sanoa suoraan että lopetetaan heti.
Oon tosi pahoillani että mies ei nyt olekaan samalla sivulla raskautumisasioissa. 😔

Mietin, voisiko kyse olla myös osittain olla siitä, miten yrittäminen on vaikuttanut sinuun ja mahdollisesti teidän elämään? Jos hän on huolissaan voinnistasi useiden pettymysten jälkeen ja ajattelee yrityksen lopettamisen auttavan jollain tavalla. Miehet ei ehkä ymmärrä täysin sitä kovaa kaipausta vauvasta. Kerroit kylläkin ettet kaikkea ehkä aina miehellesi kerro, joten en tiedä minkä verran teillä arjessa näkyy/on puheissa vauvan yrittäminen ja testailu ym.

Itselle vauvatoive on aina yrityksen alettua ollut kuin pakkomielle. Ajatukset pyörii tauotta sen ympärillä, eikä elämää osaa suunnitella pidemmälle koska mitä jos onkin sitten raskaana. Itse en puhu oikeastaan tästä tai testailuista ym. miehelle, mutta toki puhe on yrityksessä sen suhteen että kerron kierron vaiheista ja tärppipäivistä. Omassa päässäni ei kuitenkaan tunnu muuta pyörivän, kuin vauvan yritys. 🤪

Vähän @unikomentaja pohdintoihin liittyen.. taisin jotenkin missata tässä kierrossa ovulaation. Pohdin, et onkohan sitä edes tapahtunut/tapahtumassa.. lämmöt ei oo mitenkään suuresti dropanneet ja testien viivat jäi vähän vajaiksi 🥴. Muuten mielestäni merkkejä on, ns. seafoodit ja myös libido yleensä kertoo ovulaatiosta. Miten te tulkitsisitte tilannetta? Testin perusteella varmaan sit eilen ehkä ollut piikki, jota en saanut napattua tikulle? Mut lämmöt hämää siinä tapauksessa.

Kävi muuten tylsä juttu. Mun tytär (10v) oli kavereidensa kanssa mennyt mun meikkipussille, kun tekivät virpomismeikkejä, ja siellä oli pussissaan jotain viime kierron raskaustestejä. Varmasti nämä näkivät.. olisin mielellään pitänyt tämän asian vielä salassa, kun ei mitään tiedettävää vielä ole. En tiedä, pitäisikö ottaa puheeksi jotenkin hänen kanssaan. Harmittaa myös et vähän tollaiset tuntemattomammat kaverit oli siinä myös ja varmaan ovat yhdessä katsoneet niitä 😬

Liitteet

• IMG_1261.png
    IMG_1261.png
    121 KB · Katsottu: 43
  • IMG_1260.png
    IMG_1260.png
    1.8 MB · Katsottu: 43
Mä taidan lopettaa nyt oviksen testailun tältä kierrolta. 😖 En ole saanut hymynaamaa ja toinen viiva ei enää lähes lainkaan erotu, kun jossain kohtaa aiemmin se oli selkeästi sininen, vaikkakin haalea. En siis ole ovuloinut tässä kierrossa tai en saanut sitä kiinni testillä. Ei kyllä ole ollut selkeää oviskipua tai -limaakaan missään vaiheessa, mutta nyt ehkä viikon ajan on ollut lieviä kuukautiskipumaisia tuntemuksia. :/ Saa nähdä minkä pituinen kierto tästä tulee...

IMG_8082.jpeg

Mitä lie täälläkin tapahtuu, edelleenkään viivat ei voimistu plussaan, mutta ei myöskään haalene 😮‍💨 Voiko olla ettei irtoaminen ole onnistunut 🤷‍♀️ Ei ole tapahtunut tällaista ennen lisäravinteiden aloittamista… Tympäsee tällanen epätietosuus 😅 Tunnollisesti talleteltu kyllä lähes joka pv.

Tässä vielä esim. viime kierron selkeä posi.
IMG_7906.jpeg

Muoks! Testit vasta kuivina nuin lähekkäin ylemmässä kuvassa ja alempi kuva vain sitä varten et oikea posi on näillä testeillä todistetusti tullut. 😁

Muokattu viimeksi:
View attachment 154559
Mitä lie täälläkin tapahtuu, edelleenkään viivat ei voimistu plussaan, mutta ei myöskään haalene 😮‍💨 Voiko olla ettei irtoaminen ole onnistunut 🤷‍♀️ Ei ole tapahtunut tällaista ennen lisäravinteiden aloittamista… Tympäsee tällanen epätietosuus 😅 Tunnollisesti talleteltu kyllä lähes joka pv.

Tässä vielä esim. viime kierron selkeä posi.
View attachment 154560

Muoks! Testit vasta kuivina nuin lähekkäin ylemmässä kuvassa ja alempi kuva vain sitä varten et oikea posi on näillä testeillä todistetusti tullut. 😁
Mulla myös ekaa kertaa ikinä ollut nyt lisäravinteina Ubikinoni ja myöhemmin kierrosta myös Donaferty käytössä. Ehkäpä jätän ne nyt pois, kun aiemmin ovistuntemukset ja -limat on olleet selkeitä ja nyt ei mitään...

Hei vaan!
Ihan ensiksi niin onnea super paljon plussainneille🙏🏻❤️

Ja tsemppiä ihan hurjasti, @Kali ❤️ ei kyllä lisättävää aijempii kommentteihin.

ON:
Tänään siis dpo 9-10
Eilen tein päiväpissasta kupillisen kahvia ja muutaman lasin vettä jälkeen tän rfsun earlyn (10mlU) joka näytti tältä:

IMG_4310.jpeg

IMG_4311.jpeg

Ja tänä aamuna tein tuon rfsun liuskan (25mlU) joka näytti tältä.

IMG_4326.jpeg

(Tästä testistä jotenki vaikee saada selkeetä kuvaa)

Hei vaan!
Ihan ensiksi niin onnea super paljon plussainneille🙏🏻❤️

Ja tsemppiä ihan hurjasti, @Kali ❤️ ei kyllä lisättävää aijempii kommentteihin.

ON:
Tänään siis dpo 9-10
Eilen tein päiväpissasta kupillisen kahvia ja muutaman lasin vettä jälkeen tän rfsun earlyn (10mlU) joka näytti tältä:

View attachment 154565

View attachment 154566

Ja tänä aamuna tein tuon rfsun liuskan (25mlU) joka näytti tältä.

View attachment 154568
(Tästä testistä jotenki vaikee saada selkeetä kuvaa)
Alimmassa ainakin näkyy haamulainen. 🤩 Muut kuvat on omaan silmään liian tummia että erottaisin.

Varovaiset onnittelut ja toivotaan viivojen vahvistumista. 😍❤️

@Kali Mäkin luulen, että tuo voi olla mieheltä jonkinlainen suojareaktio. Odottakaa, että tilanne rauhoittuu ja sitten keskustelette uudelleen. ❤️

Täällä kp9 ja watery seafoodi muuttui eggiksiksi! Oon vetänyt greippimehua kuin hullu, joten sietääkin tulla hyvät limat tässä kierrossa. 😆

Heips, ne joilla kierto on jotain 25-29 päivän välillä ja tikuttaa ovulaation, mikä kp ovulaatio on? Entä tuleeko teillä ovulaatioon tasavahvat viivat aivan yhtäkkiä, vai tummenee tasaisesti?
Mulla ovis on kp 12-14 ja usein tulee niin että tummuu mutta joskus yhtäkkiä onkin plussa vaikka edellinen testi ollu vielä selkee nega. Ja lh huippu on välillä tosi lyhyt ja ois menny ohi ellen ois tehny useempaa testiä päivässä.

Takaisin