Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
(En osaa käyttää näitä muotoiluja kännykällä, ts. ne on vaan harmaana eikä niitä pysty klikkaamaan.)

Sinulla on todennäköisesti bb-koodit poissa päältä. Klikkaa muotoiluvalikosta [ ] -ikonia niin niiden pitäisi tulla taas käytettäviksi. Vaihtelee vähän laitteen mukaan, mistä ikoni löytyy. Omalla puhelimellani se löytyy kun klikkaa oikeanpuolimmaista kolmea pistettä.

@Selmiina joo, siis katselin premomista mun viime kierron tikkuja, niin oli merkannut kp 14 klo 19 maissa vielä low ja sit klo 23 samana päivänä peak. Seuraavana aamuna oli jo laskussa. En tiedä, onko tämäkin joku vanhuuden merkki et menee noin nopeasti ohi (mulla siis) 😅👵🏼

@Syssymyssy tää ei nyt empatiaa vaan kerron, miten itse yritän diilata tän kuvion kanssa.

Sanottakoon alkuun, että I feel you. Mun selviytymisstrategia perustuu sellaiseen taktiikkaan, että oon tunnelukkoineni opetellut tunkemaan kaiken lian johonkin sieluni syvimpään sopukkaan, lukitsemaan oven ja pönkkäämään sen pari kolkyt tonnia painavalla kivipaadella sekä sulattamaan avaimen, jotta ovi pysyisi lukittuna mun koko elämän ajan.

Mulla tähä liittyy paljon muutakin kuin lapsitoive ja sen ympärille kiertyvä kipu, turhautuminen ja jopa vihan tunteet. Esimerkkinä noin niin kuin vaikka vanhempien huonosti hoidettu ero ja vielä huonommin hoidettu uusien puolisoiden mukaan tulo perheeseen just silloin, kun ite olin herkkyyskaudella sellaisessa vaiheessa, että olisin tarvinnut tukea, läsnäoloa, huomiota ja itsetunnon vahvistamista enkä niitä saanut. Että suck it up ja eteenpäin. Tai jotain.

Noi kokemukset vaikuttaa tosi paljon siihen, miten suhtaudun asioihin ja käsittelen vaikeita tunteita nyt aikuisena. Toivon, että omasta äitiydestä saisin mahdollisuuden tehdä asioita toisin.

Just itse asiassa tässä pohdiskellut tänään, että miten diippejä keloja tohdin esim. täälläkään avata.

En osaa sanoa, mihin omia synkimpiä keloja vois avata Redditin lisäksi (paitsi ehkä Jodel?) – ja faktahan on, että vaikka sellainen paikka olisikin ja vaikka saisikin avatuksi umpisolmujaan, ei sekään tee raskaaksi tai tuo syliin elävää lasta. Niin tylyä kuin se onkin.

Tähän lapsiasiaan liittyen mulla on alkanu mennä ihon alle tosi pahasti se, kun sanotaan, ettei lapsia tehdä vaan saadaan. Mä ymmärrän kyllä, mitä sillä tarkoitetaan, mutta eipä vauvoja kyllä mistään taivaasta kenenkään syliin tipahtele tai puutarhapalstalla kasva. Neitsyessä on perimätiedon mukaan siinnyt muutamia, mutta se on sen verran harvinaista, että siihen koriin en muniani panis. Eikä sillä, että olisin neitsytkään, joten se juna on joka tapauksessa jättänyt mut laiturille jo kauan sitten.

@Selmiina joo, siis katselin premomista mun viime kierron tikkuja, niin oli merkannut kp 14 klo 19 maissa vielä low ja sit klo 23 samana päivänä peak. Seuraavana aamuna oli jo laskussa. En tiedä, onko tämäkin joku vanhuuden merkki et menee noin nopeasti ohi (mulla siis) 😅👵🏼
Mullakin menee nopeesti LH-piikki. Viime kierrossa oli aamulla klo 9 maissa korkea, klo 15.30 paikkeilla huippu ja klo 18 jälkeen jo ohi. Tässä kierrossa oli aamulla klo 9 maissa huippu ja klo 13 paikkeilla jo ohi. En tiiä, liittyykö ikään vai mihin, mutta näin se on nähtävä.

Miten monta päivää tuo CB:n pinkki on näyttänyt nollatulosta? Mulla tosiaan lilasta kolmen kierron verran kokemuksia – eikä yksikään ole keskenään samanlainen – mutta pinkkiä en ole käyttänyt. Lila tehdään ohjeen mukaan aamun ekasta virtsasta siihen asti, että saa korkean tuloksen (vilkkuva hymy), minkä jälkeen voi testata useammin samana päivänä. Ennen vilkkuvaa hymyä lilaa ei saa tehdä useampaa kertaa päivässä.

Lilassa on niin, että jos ei muista tehdä aamun ekasta, niin voi tehdä myöhemminkin, mutta ei suositella lisäämään juomista juuri ennen testausta, ettei virtsa ole liian laimeaa. Veikkaan, että vahva virtsa tarkoittaa aamun ekaa virtsaa tai sitten muuten pitkähköä pidätystä vähällä juomisella, mutta voin olla myös täysin väärässä.

En ole asiantuntija tai kovin kokenut ovulaation testaaja, mutta luulen, että olis hyvä, että testin tekee joka päivä samaan aikaan. Eli jos teki ekan testin klo 11 maissa, niin sitten pitäisi sen kierron ajan testaa joka päivä klo 11 maissa. Saako pinkkiä tehdä useamman kerran päiväs?

Toisaalta taas LH:n määrä käsittääkseni lisääntyy elimistössä iltapäivällä, minkä vuoksi aamun ekaa virtsaa ei suositella testatessa perinteisillä ovulaatiotesteillä.

Toivottavasti en sekoita sua nyt tällä selitykselläni.
Aloitin mittaamisen kp 9 tai 10 (riippuen mikä lasketaan kunnon vuodon alkupäiväksi) ja olen mitannut nyt 10 päivän ajan.

Raskauskeijun sivuilta luin, että ovistesti kannattaisi tehdä klo 12-16 välillä, koska LH on tuolloin yleensä korkeimmillaan. Oon tehnyt testin joka päivä klo 13-13.30, paitsi eilen ja toissapäivänä aamulla, kun ajattelin jos virtsa on sitten ollut liian laimeaa tuohon aikaan. En ole juonut mitenkään erityisen paljon ennen testaamista, ehkä 3-4dl klo 6-13 välillä.

Kyllähän noita pinkkejä voi varmasti tehdä useamman päivässä, mutta kalliiksi tulee. 😖 Ehkä tilaan vaan perusliuskoja, niin näkee ainakin milloin alkavat tummentua ja siitä vaalentua, vaikkei huippua saisikaan kiinni.

@Syssymyssy tää ei nyt empatiaa vaan kerron, miten itse yritän diilata tän kuvion kanssa.

Sanottakoon alkuun, että I feel you. Mun selviytymisstrategia perustuu sellaiseen taktiikkaan, että oon tunnelukkoineni opetellut tunkemaan kaiken lian johonkin sieluni syvimpään sopukkaan, lukitsemaan oven ja pönkkäämään sen pari kolkyt tonnia painavalla kivipaadella sekä sulattamaan avaimen, jotta ovi pysyisi lukittuna mun koko elämän ajan.

Mulla tähä liittyy paljon muutakin kuin lapsitoive ja sen ympärille kiertyvä kipu, turhautuminen ja jopa vihan tunteet. Esimerkkinä noin niin kuin vaikka vanhempien huonosti hoidettu ero ja vielä huonommin hoidettu uusien puolisoiden mukaan tulo perheeseen just silloin, kun ite olin herkkyyskaudella sellaisessa vaiheessa, että olisin tarvinnut tukea, läsnäoloa, huomiota ja itsetunnon vahvistamista enkä niitä saanut. Että suck it up ja eteenpäin. Tai jotain.

Noi kokemukset vaikuttaa tosi paljon siihen, miten suhtaudun asioihin ja käsittelen vaikeita tunteita nyt aikuisena. Toivon, että omasta äitiydestä saisin mahdollisuuden tehdä asioita toisin.

Just itse asiassa tässä pohdiskellut tänään, että miten diippejä keloja tohdin esim. täälläkään avata.

En osaa sanoa, mihin omia synkimpiä keloja vois avata Redditin lisäksi (paitsi ehkä Jodel?) – ja faktahan on, että vaikka sellainen paikka olisikin ja vaikka saisikin avatuksi umpisolmujaan, ei sekään tee raskaaksi tai tuo syliin elävää lasta. Niin tylyä kuin se onkin.

Tähän lapsiasiaan liittyen mulla on alkanu mennä ihon alle tosi pahasti se, kun sanotaan, ettei lapsia tehdä vaan saadaan. Mä ymmärrän kyllä, mitä sillä tarkoitetaan, mutta eipä vauvoja kyllä mistään taivaasta kenenkään syliin tipahtele tai puutarhapalstalla kasva. Neitsyessä on perimätiedon mukaan siinnyt muutamia, mutta se on sen verran harvinaista, että siihen koriin en muniani panis. Eikä sillä, että olisin neitsytkään, joten se juna on joka tapauksessa jättänyt mut laiturille jo kauan sitten.
Mulla on tämä sama keino tunteiden "käsittelyyn". Ei varmaan kovin suositeltava tapa, mutta auttaa toimimaan.

Mäkin palailen pikkuhiljaa tänne. Takana kaks viikkoa järkyttävässä välitilassa elämistä. Mulla ei raskaustestit lähtenyt vahvistumaan odotetusti. Pääsin sit neuvolan kautta hcg-mittauksiin ja nekin oli matalat viikkoihin nähden ja kohos myös normaalia hitaammin. Viikonlopusta alkaen tullut pientä tiputtelua ja eilen sit kunnon tyhjennysvuoto hyytymineen. Nyt onneks kivut helpottaneet ja taas tiputtelee. Tällä hetkellä jotenkin turta olo. Ja tavallaan myös helpottunut, että tää on ohi. Ollut ihan uskomattoman raastavaa elää epätietoisuudessa, toisaalta tietäen, että tästä ei (tervettä) lasta saada, mutta kuitenkin toivoen koko ajan ihmettä. Mieluummin siis spontaani keskenmeno, kuin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt odotan, että todellisuus iskis kunnolla tajuntaan ja saisi aloitettua surutyön kunnolla. Saa nähdä koska jälkivuoto loppuu ja miten uskalletaan lähteä uuteen yritykseen vai pidetäänkö suosiolla taukoa. Tuntuu tyhmältä, kun uskoin, että raskautuminen olisi oikeasti voinut käydä näin helposti tässä iässä.

Oon seuraillut ketjua jonkun aikaa, mutta energia ei oo riittänyt osallistumiseen. Paljon onnea plussanneille! 🩷 Ja oon tosi pahoillani myös muiden keskenmenon kokeneiden puolesta 💔
Olen pahoillani etteivät viivat lähteneet vahvistumaan ja hcg nousemaan. 💔

Toivon sinulle voimia tähän hetkeen. ❤️

Aloitin mittaamisen kp 9 tai 10 (riippuen mikä lasketaan kunnon vuodon alkupäiväksi) ja olen mitannut nyt 10 päivän ajan.

Raskauskeijun sivuilta luin, että ovistesti kannattaisi tehdä klo 12-16 välillä, koska LH on tuolloin yleensä korkeimmillaan. Oon tehnyt testin joka päivä klo 13-13.30, paitsi eilen ja toissapäivänä aamulla, kun ajattelin jos virtsa on sitten ollut liian laimeaa tuohon aikaan. En ole juonut mitenkään erityisen paljon ennen testaamista, ehkä 3-4dl klo 6-13 välillä.

Kyllähän noita pinkkejä voi varmasti tehdä useamman päivässä, mutta kalliiksi tulee. 😖 Ehkä tilaan vaan perusliuskoja, niin näkee ainakin milloin alkavat tummentua ja siitä vaalentua, vaikkei huippua saisikaan kiinni.
Joo kysyin siis siksi, kun tosiaan sitä lilaa ei saa ennen korkeaa tulosta tehdä kuin kerran päivässä. Mutta oon kyllä täysin samaa mieltä siitä, että noi maksaa mansikoita (sekä pinkit että lilat). En tiedä, mitä pinkkien testien ohjeissa sanotaan testaamisen aloituspäivästä, mut lilojen kanssa ei luvata luotettavaa tulosta, jos aloittaa liian aikaisin tai myöhään. En sitten tiedä, onko vain myyntipuhetta, mutta mulla ekassa kierrossa meni tulokset ihan munilleen, kun en noudattanut ohjeita ja testailin aluksi vähän fiilispohjalta. 🙃 Sanotaanko ohjeissa muuten mitään siitä, että kuinka pitkään voi joutua katselemaan nollia ennen kuin testi lopulta suostuu hymyilemään?

Mä oon käyttänyt nyt kolmessa kierrossa sitä samaa ns. tietokonetta. Nyt mietin, että pitäiskö ens kiertoon jo vaihtaa uusi (mulla on nyt kaksi käyttämätöntä) vai voiko se jotenkin vaikuttaa. Mitenköhän pitkään paristot kestää...? Ohjeiden mukaan saman koneen käyttöä nimittäin voi jatkaa samassa kierrossa, jos tikut loppuu ennen kuin lopulta saa sen passiviis-aggressiivisen tyhjäkatseisen hymyn, joka tuntuu enemmänkin v*ttuilulta kuin positiiviselta tulokselta. 🙂

Tänään on taas se päivä, että haluaisi vain töistä äkkiä kotiin, ja piiloutua peiton alle (tai paeta virtuaalimaailmaan). Onko joku löytänyt internetistä jo jonkun lokakaivon, johon oksentaa ne kaikista rumimmat ja katkerimmat ajatukset ilman, että tulee kärrätyksi johonkin? Reddit on toki olemassa, mutta sinne pitäisi taiteilla englanniksi.

Miten ihmeessä te muut diilaatte tän kaiken katkeruuden, vihan ja itseinhon kanssa? Vai tunnenko mä tän kaiken vaan jotenkin vahvemmin kuin muut? Musta on alkanut jo nyt kuoriutumaan ilkeä ja vihamielinen ihminen ja kokoajan pahenee. Kun tietää, ettei ole oikeutettu edes mihinkään hoitoihin, vaikka se 12 kuukautta tulee 3 kuukauden päästä täyteen, niin ei vaan näy enää mitään valoa tunnelin päässä. Ja ei, en halua ammattiapua, koska se ei tuo mulle raskautta.

Ja oikeasti kun sanon, että vihaan empatiaa, niin meinaan sitä, että ennemmin ottaisin vaikka avaria naamaan. En tiedä mistä johtuu, mutta avarikin varmaan helpottaisi oloa.
Redditin trollingforababy on hyvä alue! Myös Jodelin lapsettomuus-palsta.

Tänään on taas se päivä, että haluaisi vain töistä äkkiä kotiin, ja piiloutua peiton alle (tai paeta virtuaalimaailmaan). Onko joku löytänyt internetistä jo jonkun lokakaivon, johon oksentaa ne kaikista rumimmat ja katkerimmat ajatukset ilman, että tulee kärrätyksi johonkin? Reddit on toki olemassa, mutta sinne pitäisi taiteilla englanniksi.

Miten ihmeessä te muut diilaatte tän kaiken katkeruuden, vihan ja itseinhon kanssa? Vai tunnenko mä tän kaiken vaan jotenkin vahvemmin kuin muut? Musta on alkanut jo nyt kuoriutumaan ilkeä ja vihamielinen ihminen ja kokoajan pahenee. Kun tietää, ettei ole oikeutettu edes mihinkään hoitoihin, vaikka se 12 kuukautta tulee 3 kuukauden päästä täyteen, niin ei vaan näy enää mitään valoa tunnelin päässä. Ja ei, en halua ammattiapua, koska se ei tuo mulle raskautta.

Ja oikeasti kun sanon, että vihaan empatiaa, niin meinaan sitä, että ennemmin ottaisin vaikka avaria naamaan. En tiedä mistä johtuu, mutta avarikin varmaan helpottaisi oloa.
Mä en tiedä auttaaks tämä, mutta mulla 1 ystävä netin kautta tosin joten helpompi toisaalta kun ei pyöri ns mun normiarjessa, ja tapaa muita mun tuttuja. 😅 Joten hänelle valitan kaikesta mahdollisesta ja toki hän tekee saman mulle että me molemmat jos jokin menee paskasti ja usein meillä molemmilla menee aika usein niin jutellaan kaikesta puolin ja toisin. Ja itse oon myös discordissa, toki se on ehkä enemmän jos pelaa jotain? En ainakaan tunne sieltä ketään kuka ei sitä kautta sinne olisi päätynyt. Mä oon siellä yhdellä discord serverillä. Näistä asioista en siellä tosin puhu, mutta toisaalta se on mun pakopaikka kun haluan puhua tai kirjoitella ihmisille jotka eivät tästä mun vaikeudesta tiedä.

Niin ja se discord serveri on mulle ainakin pelastus senkin takia kun kellään siellä ei ole lapsia, joten lapset ei siellä koskaan tule puheeksi. 🤣

@Kali mulla kans disse käytössä, just pelatessa, mutta ei sinnekään kehtaa kyllä avautua kellekkään

@Maana Mannila en mä tiedä onko se mun "tunne vahvasti ja ruoski itseäsi" -mentaliteetti sen parempi, mutta tällä mennään

@Sinertävää mä en tajunnutkaan, että Jodelissa on tällainen, kiitos vinkistä!

@Kali mulla kans disse käytössä, just pelatessa, mutta ei sinnekään kehtaa kyllä avautua kellekkään

@Maana Mannila en mä tiedä onko se mun "tunne vahvasti ja ruoski itseäsi" -mentaliteetti sen parempi, mutta tällä mennään

@Sinertävää mä en tajunnutkaan, että Jodelissa on tällainen, kiitos vinkistä!
Ehkä mei pitää perustaa joku oma servu missä tyyliin ammutaan päitä cs:ssä ja missä positiivisuus is almost kielletty et mustaa huumoria ja maailmanvihaa ja katkeruutta vaan😂

Ehkä mei pitää perustaa joku oma servu missä tyyliin ammutaan päitä cs:ssä ja missä positiivisuus is almost kielletty et mustaa huumoria ja maailmanvihaa ja katkeruutta vaan😂
KANNATETAAN 🤝😆 Toki mun pelaamat pelit on yleensä tasoa yksisarvisia paskomassa sateenkaaria kun tarvin tän synkkyyden vastapainoksi mut ei se oo niin justiinsa.

Laitan tähän yhden meemin, joka kuvastaa niin tämän päivän tunnelmaa.
209283.jpg

Mä nyt vain omanapailen, kun en valitettavasti ehdi lukemaan ajatuksella takaa päin kaikkia viestejä.

Mä meinasin tänään tippua penkiltä, kun Ovumiasta soitettiin. Eilen kerätyistä 25 oli kypsiä ja 23 hedelmöittynyt normaalisti. 😳 Siis mitä. En voi uskoa. 😭😍 Toki tässä on nyt ensin blastoksi kehittyminen ja sitten PGT-A:n tuoma valikointi, mutta kyllä mä nyt varovaisesti uskaltaisin toivoa, että jospa tuosta joukosta meille vauva vielä saataisiin.. 🙏🌈

Mä nyt vain omanapailen, kun en valitettavasti ehdi lukemaan ajatuksella takaa päin kaikkia viestejä.

Mä meinasin tänään tippua penkiltä, kun Ovumiasta soitettiin. Eilen kerätyistä 25 oli kypsiä ja 23 hedelmöittynyt normaalisti. 😳 Siis mitä. En voi uskoa. 😭😍 Toki tässä on nyt ensin blastoksi kehittyminen ja sitten PGT-A:n tuoma valikointi, mutta kyllä mä nyt varovaisesti uskaltaisin toivoa, että jospa tuosta joukosta meille vauva vielä saataisiin.. 🙏🌈
Aivan mahtavia uutisia! 🥰 Toivotaan ettö sieltä moni jatkaa kehitystä! 🙏

Mä täällä itse henkilökohtaisesti maalailen piruja seinille. Menkat aina kestäneet 5 päivää. Edelliset kesti vaan 4 päivää ja nyt vuoto on hiipunut jo siihen malliin että taitanee jäädä nytkin neljään päivään. En viitsi googlettaa kun saan heti kokovartalosyöpä diagnoosin. Mutta jos nää nyt yhtäkkiä pysyvästi lyhenee niin pitäiskö olla huolissaan lisääntymisen suhteen?

Takaisin