Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Syssymyssy kaippa se aika usealla antaa herkästi viivanpaikkaa. Itsellä ei koskaan oo käynyt sellaista, mutta toisaalta en oo koskaan saanut väärää haamua mistään jne. Kaippa joillakin on kehossa jotain, mikä saa jotkut raskaustestit hieman herkemmin vinkaisee. Omalta osaltani luotan just noihin testeihin kun en oo onnistunut löytää edes sitä viivan paikkaa vaikka kuinka oon testannut ja tihrustanut pari vuotta.

Voiskohan testaustapa vaikuttaa? Mä aina teen kupin kautta kaikki testin enkä koskaan viitsi edes yrittää osua suoraan pissaamalla, olisin varmaan kyynärpäätä myöten kusessa sen jälkeen kun koordinaatio kyky on mitä on 🤣
Hei toi vois olla koska mäki teen kupin kautta (ja onnistun kyllä ajoittain siitä huolimatta olemaan ranteita myöten kusessa) 😆

Ja sit toki vessoissa on erilainen valaistus. Ja ehkä mä sit oon vaan niin negatiivinen 🤷🏻‍♀️

@Syssymyssy joo mä voin kertoo, että sen muutaman kerran ku testailin ennen menkkojen alkamista, ni kävin jopa kaivamassa testin roskiksesta nähtyäni haamuista ja viivanpaikoista kuvia. Mun testeihin niitä ei vaan ilmestynyt edes parin päivän odottamisella. Sellasta arjalaisten ihailemaa valkoista vain valkoisen perään. 🙄

No omalle kohdalle ehkä se on hyvä, ettei tuu ainakaan turhaa toivoa, koska toistaiseks myös menkat on aina alkanu yhtä varmasti kuin järveen hypätessä kastuu.

@Suskikitten mä en kans ymmärrä, miten on mahdollista osua siihen yhteen pikkutikkuun, joten kupin kautta myös testaan! Silloinkin menee välillä osa ohi, kuten @Syssymyssy , kun en aina oo edes ihan varma, _mistä kohtaa_ virtsasuihku tarkalleen ottaen tulee ulos, kun virtsaputken jälkeen on kaikenlaista poimua ja mutkaa.

ON: Viime yönä näin taas unta töistä. Tällä kertaa olin voittanut jotkin arpajaiset (siitä tiesin, että on unta — en koskaan voita arpajaisissa 🤣) ja toimitushtaja ja myyntikohtaja tulivat halaamaan mua ja onnittelemaan. En tiennyt, mitä tehdä. Sit mut haluttiin joihinki kuvauksiin, mutten olis halunnut mennä. Kuvaaja oli kuitenkin jo palkattu, joten pakko se oli. En koskaan päässyt kuvausseinän eteen, mutta promomallit siellä jo mua odotti. 🤣🤣🤣

En muuten päässyt siin rekrys jatkoon, mut mulle soitellaan, jos nyt valituista ei löydykään ketää tai rekrytyyppi tulee katumapäälle. Sanoi, ettei oikein tiedä, mitä mun kans tekisi ja on kahden vaiheilla. Kassellaan. Ihan hyvä fiilis jäi!

Saan olla lauantaihin asti yksin kotona, kun mies lähti työpaikan kick offiin Lapin keväthangille. 🤩

Tästä maailmantilanteesta joku kertoi kans kantavansa huolta. Mä tiedän, että monet ottaa happea tai sulkee uutisvirrasta eniten ahdistusta aiheuttavat uutiset. Mä en oo elämäni aikana kokenut ainakaan viel toistaiseks sellasta huolta maailmantilanteesta, että olis pitänyt sulkea siihen liittyvää uutisointia. Mulle on tärkeää tietää, missä mennään, joten seuraan uutisia laajalla skaalalla aika tarkasti. HS:n tilaajana sain lukuoikeuden myös New York Timesiin, mikä oli kiva päivitys.

Muokkaus: Ymmärrän, miksi jotkut tekee niin, eikä siinä ole mitään väärää tai hävettävää. Mä vaan en itse oo ainakaan toistaiseksi halunnut tehdä niin.

@Syssymyssy kaippa se aika usealla antaa herkästi viivanpaikkaa. Itsellä ei koskaan oo käynyt sellaista, mutta toisaalta en oo koskaan saanut väärää haamua mistään jne. Kaippa joillakin on kehossa jotain, mikä saa jotkut raskaustestit hieman herkemmin vinkaisee. Omalta osaltani luotan just noihin testeihin kun en oo onnistunut löytää edes sitä viivan paikkaa vaikka kuinka oon testannut ja tihrustanut pari vuotta.

Voiskohan testaustapa vaikuttaa? Mä aina teen kupin kautta kaikki testin enkä koskaan viitsi edes yrittää osua suoraan pissaamalla, olisin varmaan kyynärpäätä myöten kusessa sen jälkeen kun koordinaatio kyky on mitä on 🤣
Mäkin osallistun tähän testien väärien positiivisten keskusteluun. Oon ollut yllättynyt, miten epävarmoja nämä testit on ja tullut omalta kohdaltani siihen lopputulokseen, että jos pitää ns. viimeinen vastaus saada, niin digitesti on ainoa vaihtoehto. Viivatesteillä voi siihen asti leikkiä, mutta valtaosaan on tullut jossain vaiheessa vähintään viivanpaikka. Varmaan noita väritestejä on vaikea/mahdoton tehdä niin, ettei se väri leviäisi jossain vaiheessa edes vähän siihenkin toiseen viivaan.

Nuo väärät positiiviset testit ovat kyllä kurja ilmiö! Mielenkiintoista olisi tietää mikä niitä aiheuttaa, jos kyseessä ei ole kuitenkaan mikään aikainen kiinnittymisyritys. Ja todella kurjaa esimerkiksi @Kali sun kohdalla kun niitä tulee enemmänkin 😔 Toivottavasti asiaan löytyisi selvyys! Ootko kysynyt tätä esimerkiksi gyneltä - en halua pelotella mutta voisiko joku muu kuin raskaus aiheuttaa pientä hcg-nousua joka heilahtelee? Ja tsemppiä muuttoon, oliko se jo nyt tulevana vklp?

Mä itse kuulun niihin jotka eivät seuraa uutisia. En myöskään tällä hetkellä kuulu mihinkään sosiaaliseen mediaan kuten faceen tai ig tms. Se on tehnyt minun mielenterveydelleni kyllä tosi hyvää! Kaiken selailun tilalle on tullut paljon muuta mielekkäämpää tekemistä! Itse olen siis sellainen joka jää helposti "scrollailemaan".

Ja ihanaa että täällä on muitakin vv;n syynäilijöitä. 🤣 Kun kierto alkaisi kunnolla niin haluaisin perehtyä vielä entistä tarkemmin kyllä niihin. Ja muuten kohdunsuusta - minäkään en usein ylittänyt kohdunsuuhun sormin ennen raskautta mutta mitä ilmeisemmin kahden +4kg vauvan raskausaika ja synnytys on tehnyt tehtävänsä ja nykyään yllän suhteellisen helposti vaikka olisikin ns. takana ja korkealla. 😅

Ja koska täällä voisi olla tietoa tai joku voisi arvuutella kanssani - jos kk-kierto yrittää käynnistyä mutta ovulaatio ei tapahdu - mitä sitten tapahtuu? Ei tule luteaalivaihetta vai tuleeko? Mutta vuotoa ei kuitenkaan tule? Kun tässä yritän tulkita omaa kehoani 😅

Eilen tein herkän testin joka oli nega. Laskeskelin että kyllä herkän nyt olisi eilen pitänyt näyttää edes haamujen haamua jos olisi raskaana. No jatkan tätä kierron ihmettelyä.

Puhuin aiemmin niistä "enneunista" jossa teen positiivisen raskaustestin kun koivuissa on hiirenkorvat. Olen päättänyt nyt tiirailla puita ja tehdä seuraavan testin vasta kun hiirenkorvat ovat tällä leveysasteella avautuneet. 😁

@Mur hei joo mä jättäydyin kans somesta kokeikumielessä 1.1.2025, ja se kokeilu jäi sitten päälle, kun en vieläkään ole palannut sinne takaisin. Jännitti etukäteen, tuleeks pahoja vieroitusoireita tai esim. FOMOa, mutta ei tullut kyllä rahtuakaan kumpaakaan. Tuntuu, että nyt oon vapaampi päättää itse, mitä teen ja mihin käytän aikani. Oon kunnon lukutoukka ja lisäksi kirjoitan itse paljon (olis ihanaa julkaista joskus esseekokoelma, novellikokoelma tai jopa ihan oikea romaani!), niin nyt niihin löytyy enemmän aikaa, kun en scrollaile joka välissä. 😍❤️

Ja @Zebra ja joku muu kirjoitti, että heidän naisosat on varsinaisia prinsessoja (sukuelimen nimestä tulee muuten mieleen Kuinka hukata kundi kymmenessä päivässä -leffa 🙈). No mun haarovälissä asuu sellainen karjapiika, joka ei ota mistään nokkiinsa vaan nielee kaiken valittamatta. Ei oo edes hiivatilehdusta ollu koskaan mulla eikä virtsatieinfektiotakaan, vaikka se ei suoraan liity sukuelimiin. (Nyt varmaan tulee tänään jompikumpi ihan vaan siks, kun tän menin sanoo.) En oo tosin sairastanut koskaan myöskään influenssaa, angiinaa, korvatulehdusta tai muitakaan perus kausiflunssaa lukuun ottamatta. 🙏

Oli jotain puhettä somesta... Mä en oo varmaan 10 vuoteen käyttänyt somea. Facebookissakin olin ehkä vuoden kunnes kyllästyin. Ei kun siitä on 12 vuotta varmaan ja instagramissa olin pari kuukautta ja siitä varmaan vähän vähemmän. 🤣 En etenkään facebookissa kestänyt kun kaikki niin hyvin kaikilla, sellaista esittämistä se vaan oli. Muita en ole koskaan edes kokeillut. Jossain oli joskus joku mun mielestä erittäin typerä juttu että sähköposti jopa ja whatsapp lasketaan myös someiksi. 😂 En nyt ihan itse ajattele niin..

@Mur Muutto on ensi viikolla, torstaina tulee joku muuttopalvelu auttamaan. Ja hcg:stä niin toki kaikkihan on varmaan mahdollista tässä vaiheessa? Vaikka aika outoa että samaan aikaan tehdyt testit vaikka sama herkkyys niin välillä näyttää eri tulosta. 🤔

Nega testattu täällä taas, en ajatellut testata tänään aluksi, mutta ne eiliset hajut mitkä haistoin voimakkaana sai mut vähän miettimään jospa sittenkin. No ei näemmä... 😵‍💫 Teen nyt huomenna vielä sen varmistuksen ja laitan todennäköisesti vikat lugesteronit tänään illalla tähän yrityskertaan.

Huomentaaa!
(taisin eileen kehua etten tänne tuu mut täälä ollaan🤣)

Some asiaan en ota kantaa sen enempää kun että olen somen orja🙋🏻‍♀️

Tuohon alakerran ph asiaan niin mulla tuli kans vastaan tuo gynevian emätin geeli ja vähä aloin jo kans miettiin, et jos ei pian ala tapahtumaan raskautta niin kokeilen 😂 mullakaa tuo ei oikee mistää ikinä oo ottanu nokkiinsa, pesen ihan perus vartalon pesuaineella myös alapään (joskus käytän jtn sille tarkotettua mut harvoin).

Noista viivapaikoista niin viimmekierrossa tein varmaa lähemmäs 20testiä joissa KAIKISSA oli viivan paikat. Sielä oli pc, rfsu ja apteekin testit joissa kaikis oli viivapaikat niin että olin 200% varma et nyt. Mutta ei🥲

ON:
Tänään dpo 6-7
Yöllä/illalla nukkumaan mennes vasemmalla puolella tuntu sellasta polttelua, raapimista, kiristävää/paineen tunnetta. Lievää pahoinvointia heti herätes. Närästystä alko ilmeneen eilen illalla ja nyt aamulla. Haistan jatkuvasti mun nenäs oksennuksen😆 lämmöt notkahti eilisestä 37.4°—>36.9° voisko tää olla se kiinnittymisdippi nyt sit?
Vv on TODELLA runsasta. Vasenta rintaa alko kans aamulla aristaa ja semmosta ”sähköiskumaista” pistelyä nännis🤣 alamahalla semmonen kumpumainen turvotus. Ja selkää juilii tosi inhottavati, illalla tuntu niinku joku seisois mun selkärangan päällä ku makasin selälläni.

Millä sitä saa pidettyä ittensä ainaki lauantaihin asti tekemättä testiä😳😳

Kp1 jännä miten km jälkeen ei oo ollu mitään menkkakipuja viime kierros, eikä nyt. Yleensä aina ollu. Toki onhan tää helpompaa näin. Tietty hitusen pettyy, kun toivoo plussaa... Ei muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Km nyt sitten yk3! 3 on mun onnennumero, joten wish me luck 🍀 Tämmöistä ON nyt sit.

Kp1 jännä miten km jälkeen ei oo ollu mitään menkkakipuja viime kierros, eikä nyt. Yleensä aina ollu. Toki onhan tää helpompaa näin. Tietty hitusen pettyy, kun toivoo plussaa... Ei muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Km nyt sitten yk3! 3 on mun onnennumero, joten wish me luck 🍀 Tämmöistä ON nyt sit.
Mullakin oli sama nyt ekojen menkkojen kanssa km jälkeen, ei mitään kipuja. Mulla on yleensä aina ekat 1-2 pv kivuliaita 🤔

Nuo väärät positiiviset testit ovat kyllä kurja ilmiö! Mielenkiintoista olisi tietää mikä niitä aiheuttaa, jos kyseessä ei ole kuitenkaan mikään aikainen kiinnittymisyritys. Ja todella kurjaa esimerkiksi @Kali sun kohdalla kun niitä tulee enemmänkin 😔 Toivottavasti asiaan löytyisi selvyys! Ootko kysynyt tätä esimerkiksi gyneltä - en halua pelotella mutta voisiko joku muu kuin raskaus aiheuttaa pientä hcg-nousua joka heilahtelee? Ja tsemppiä muuttoon, oliko se jo nyt tulevana vklp?

Mä itse kuulun niihin jotka eivät seuraa uutisia. En myöskään tällä hetkellä kuulu mihinkään sosiaaliseen mediaan kuten faceen tai ig tms. Se on tehnyt minun mielenterveydelleni kyllä tosi hyvää! Kaiken selailun tilalle on tullut paljon muuta mielekkäämpää tekemistä! Itse olen siis sellainen joka jää helposti "scrollailemaan".

Ja ihanaa että täällä on muitakin vv;n syynäilijöitä. 🤣 Kun kierto alkaisi kunnolla niin haluaisin perehtyä vielä entistä tarkemmin kyllä niihin. Ja muuten kohdunsuusta - minäkään en usein ylittänyt kohdunsuuhun sormin ennen raskautta mutta mitä ilmeisemmin kahden +4kg vauvan raskausaika ja synnytys on tehnyt tehtävänsä ja nykyään yllän suhteellisen helposti vaikka olisikin ns. takana ja korkealla. 😅

Ja koska täällä voisi olla tietoa tai joku voisi arvuutella kanssani - jos kk-kierto yrittää käynnistyä mutta ovulaatio ei tapahdu - mitä sitten tapahtuu? Ei tule luteaalivaihetta vai tuleeko? Mutta vuotoa ei kuitenkaan tule? Kun tässä yritän tulkita omaa kehoani 😅

Eilen tein herkän testin joka oli nega. Laskeskelin että kyllä herkän nyt olisi eilen pitänyt näyttää edes haamujen haamua jos olisi raskaana. No jatkan tätä kierron ihmettelyä.

Puhuin aiemmin niistä "enneunista" jossa teen positiivisen raskaustestin kun koivuissa on hiirenkorvat. Olen päättänyt nyt tiirailla puita ja tehdä seuraavan testin vasta kun hiirenkorvat ovat tällä leveysasteella avautuneet. 😁

Ovuloimattomassa kierrossa voi vuoto tulla kyllä ihan normaalisti, joten siitä ei voi päätellä ovuloiko vai ei. Itselläni kuukautiset on alkaneet pian synnytysten jälkeen täysimetyksestä huolimatta. Alussa kierrot on olleet pitkiä, vuodot niukkoja ja kuukautiset lyhytkestoiset (3 päivää, kun normaalisti 5-6 päivää). Emme ole käyttäneet ehkäisyä raskauksien välissä, mutta uusi raskaus on alkanut vasta, kun vuoto on ollut runsaampaa. Ajattelisin siis, että imetyksen seurauksena en ole alkuun ovuloinut/hormonitasapaino ei ole ollut optimaalinen ja tuo vuodon runsastuminen on viitannut hormonitoiminnan normalisoitumiseen/ovulointiin. Olen toki imettänyt vielä silloinkin, kun olen uudelleen raskautunut.

Minä en myöskään ole koskaan saanut viivanpaikkoja testeihin, vaan aina olen ollut raskaana, jos toinen viiva (haamulainenkin) on ilmestynyt. Testannut olen Pregcheckin ja RFSU:n testeillä sekä Clearbluen digitaalisilla.

Mun ovulaation testaus on kyllä todellinen mysteeri. Ei vieläkään ole tullut hymynaamaa... Mietin, olisiko sittenkin ne lilat CB:t toimivampia mulle, jolloin tietäisi hedelmällisemmän ajanjakson, ja voisi testailla vaikka liuskatesteillä pari kertaa päivässä. Te, jotka kirjoititte testaavanne vain vahvasta virtsasta, mitä sillä tarkoitatte? Itse olen testannut klo 13 maissa 4 tunnin pidätyksen jälkeen ja pari kertaa aamuvirtsasta. Vähän tuo mainittu pdg-testi alkoi kiinnostaa ovulaation varmistamiseksi, mutta senkin tekemiseksi pitäisi tietää ovulaation ajankohta.

En tiedä onko sinänsä ovulaation testaamiselle edes mitään tarvetta, kun meillä yritystä on joka tapauksessa päivittäin. Seuraavien kuukautisten jälkeisessä kierrossa olisi kuitenkin tarkoitus ottaa labrat Mehiläinen Felicitakselle, käydä follikkeliultrassa sekä mittauttaa ovulaation jälkeen progesteroni, joten siksi ajattelin jo nyt harjoitella ovulaation tikuttamista.

• Tykkään
Reaktiot: Mur
Mäkin palailen pikkuhiljaa tänne. Takana kaks viikkoa järkyttävässä välitilassa elämistä. Mulla ei raskaustestit lähtenyt vahvistumaan odotetusti. Pääsin sit neuvolan kautta hcg-mittauksiin ja nekin oli matalat viikkoihin nähden ja kohos myös normaalia hitaammin. Viikonlopusta alkaen tullut pientä tiputtelua ja eilen sit kunnon tyhjennysvuoto hyytymineen. Nyt onneks kivut helpottaneet ja taas tiputtelee. Tällä hetkellä jotenkin turta olo. Ja tavallaan myös helpottunut, että tää on ohi. Ollut ihan uskomattoman raastavaa elää epätietoisuudessa, toisaalta tietäen, että tästä ei (tervettä) lasta saada, mutta kuitenkin toivoen koko ajan ihmettä. Mieluummin siis spontaani keskenmeno, kuin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt odotan, että todellisuus iskis kunnolla tajuntaan ja saisi aloitettua surutyön kunnolla. Saa nähdä koska jälkivuoto loppuu ja miten uskalletaan lähteä uuteen yritykseen vai pidetäänkö suosiolla taukoa. Tuntuu tyhmältä, kun uskoin, että raskautuminen olisi oikeasti voinut käydä näin helposti tässä iässä.

Oon seuraillut ketjua jonkun aikaa, mutta energia ei oo riittänyt osallistumiseen. Paljon onnea plussanneille! 🩷 Ja oon tosi pahoillani myös muiden keskenmenon kokeneiden puolesta 💔

Mun ovulaation testaus on kyllä todellinen mysteeri. Ei vieläkään ole tullut hymynaamaa... Mietin, olisiko sittenkin ne lilat CB:t toimivampia mulle, jolloin tietäisi hedelmällisemmän ajanjakson, ja voisi testailla vaikka liuskatesteillä pari kertaa päivässä. Te, jotka kirjoititte testaavanne vain vahvasta virtsasta, mitä sillä tarkoitatte? Itse olen testannut klo 13 maissa 4 tunnin pidätyksen jälkeen ja pari kertaa aamuvirtsasta. Vähän tuo mainittu pdg-testi alkoi kiinnostaa ovulaation varmistamiseksi, mutta senkin tekemiseksi pitäisi tietää ovulaation ajankohta.

En tiedä onko sinänsä ovulaation testaamiselle edes mitään tarvetta, kun meillä yritystä on joka tapauksessa päivittäin. Seuraavien kuukautisten jälkeisessä kierrossa olisi kuitenkin tarkoitus ottaa labrat Mehiläinen Felicitakselle, käydä follikkeliultrassa sekä mittauttaa ovulaation jälkeen progesteroni, joten siksi ajattelin jo nyt harjoitella ovulaation tikuttamista.
Miten monta päivää tuo CB:n pinkki on näyttänyt nollatulosta? Mulla tosiaan lilasta kolmen kierron verran kokemuksia – eikä yksikään ole keskenään samanlainen – mutta pinkkiä en ole käyttänyt. Lila tehdään ohjeen mukaan aamun ekasta virtsasta siihen asti, että saa korkean tuloksen (vilkkuva hymy), minkä jälkeen voi testata useammin samana päivänä. Ennen vilkkuvaa hymyä lilaa ei saa tehdä useampaa kertaa päivässä.

Lilassa on niin, että jos ei muista tehdä aamun ekasta, niin voi tehdä myöhemminkin, mutta ei suositella lisäämään juomista juuri ennen testausta, ettei virtsa ole liian laimeaa. Veikkaan, että vahva virtsa tarkoittaa aamun ekaa virtsaa tai sitten muuten pitkähköä pidätystä vähällä juomisella, mutta voin olla myös täysin väärässä.

En ole asiantuntija tai kovin kokenut ovulaation testaaja, mutta luulen, että olis hyvä, että testin tekee joka päivä samaan aikaan. Eli jos teki ekan testin klo 11 maissa, niin sitten pitäisi sen kierron ajan testaa joka päivä klo 11 maissa. Saako pinkkiä tehdä useamman kerran päiväs?

Toisaalta taas LH:n määrä käsittääkseni lisääntyy elimistössä iltapäivällä, minkä vuoksi aamun ekaa virtsaa ei suositella testatessa perinteisillä ovulaatiotesteillä.

Toivottavasti en sekoita sua nyt tällä selitykselläni.

Uutisia seuraan päivittäin, mutta somet ei nykyään juuri kiinnosta. Toki facesta ja instasta löytyy tili, mutta kumpaakaan en enää päivitä. En ole koskaan kovin aktiivisesti päivittänyt paitsi silloin 2010-luvun taitteessa, kun faceen olen liittynyt, tein ties mitä noloja tilannepäivityksiä😂 Nykyään käyn joskus katsomassa facesta lähialueen tapahtumia tai instasta itseä kiinnostavista aiheista tilejä. Mua vähän ärsyttää ihmiset, jotka on koko ajan päivittämässä jokaisen tilanteen someen. Nykyään esim. keikoilla käydessäkin monet katsoo koko keikan puhelin kädessä kuvaten.🙄

ON: Ovistestit haalentuneet ja lämpö vähän nousussa tänä aamuna. Toissailtana vahvin testitulos, mutta sekin PreMomin mukaan "low" ja onhan se kontrolliviivaa vaaleampi. Mietin, että olisiko se kuitenkin ollut posi..? Tulee tosiaan juotua vettä aika paljon, joten ehkä mun pissa on liian laimeaa..?😅 Oon kyllä yrittänyt juoda vähemmän, mutta siltikään ei ole kovin tummaa pissaa ollut. Mitenkäs muilla nämä testit tummuu ja tuleeko selkeitä poseja? PC:t siis käytössä tässä kierrossa. Alla vielä kuva:
1000073952.png

Aion vielä testailua jatkaa siihen asti, että lämmöt toivottavasti kunnolla nousee ja todistaa oviksen tapahtuneen, mutta kun on malttamaton mieli niin pakko kysellä täällä.😄

@Selmiina tunnistan ja tunnustan tehneeni nykynäkökulmasta noloja tilanneraportteja Facebookiin joskus 2010-luvun alkupuolella. 🫣 Tosin silloin se oli ihan normaalia ja sitä teki kaikki muutkin, joten yritän suhteuttaa häpeäni kokonaisuuteen. xD Ehkä jotain 2013 aikana vähensin Facea ja aktivoiduin Instassa. Sometin kyllä tosi paljon aikanaan siis sekä seurasin itse että myös päivitin, ja välillä tuli käytyy hyvii keskusteluja siellä. Mutta sit tuli ihan totaaliväsymys kerrasta koko hommaan ja lakkasin avaamasta sovelluksia. Tilit mullakin edelleen, mutta en oo tosiaan tuon 31.12.2024 jälkeen avannut kumpaakaan sovellusta enkä myöskään selainversiota.

Mun silmään tuo sun 24.3. klo 19.30 tekemä testi on positiivinen tai ainakin hyvin lähellä sitä. Ehkä LH-huippu on sulla ollut tosi lyhyt ja tullut yön aikana, jolloin aamun testi on sit jo haaleampi. Jos olisit testannu vaikka klo 21.30, niin tulos olis voinut olla selkeämpi, mutta kyl noi viivat tosi tasavahvoilta näyttää mun silmään.

Miten paljon sun tulee päivän aikana juotua? Mä en itse juo mitenkään erityisen paljoa enkä pidä esim. vesipulloa mukana. Juon aamulla ison lasillisen vettä enneku lähden kävelee töihin, töissä juon kupin kahvia ja syön aamupalan. Lounaalla juon ison lasillisen vettä (tai kaksi, jos oikein janottaa) ja sit kotona ruoan kanssa yhden tai kaksi lasillista. En varmaan juo tarpeeksi monien mielestä, mutta en toisaalta oireile nestehukkaa eli varmaan mulle itselle ihan sopiva määrä. Välillä tulee kyllä pidäteltyä vähän turhankin pitkään, mutta vanhana asiakaspalvelijana oon kehittäny kunnon seurapiirirakon. xD

@Selmiina Oon samaa mieltä kuin @Maana Mannila noista sun ovistesteistä, tuo 24.3. on kyllä minusta positiivinen. Mulla oli tiistaina 24.3. myös hymynaama Clearbluen pinkissä ovistestissä klo 10 aikaan ja iltapäivällä klo 13 aikaan jotakuinkin tasavahva viiva Pregcheckin liuskassa. Eilisaamuna 25.3. liuskan viiva oli selkeästi haaleampi. Lämmöt olivat eilen vähän nousseet ja tänään pompsahtaneet enemmän.

Tänne tuleekin kovasti tekstiä! Koitan kommentoida muistamiani 😅

Ainakin kuukautisten kestosta oli puhetta. Mä itse huolestuin kun kuparikierukan jälkeen on ollut tosi niukat kuukautiset, just jotain 1-2 päivää. Sattumalta olin sit just ennen kuukautisten alkua gynellä, ja limakalvo olikin oikein hyvä. Mutta mulla tosiaan on muistikuvani mukaan ollut aina näin, eli ei koskaan ole ollut mitenkään erityisen runsaat.

Ja joulukuisista oli puhetta. Meillä joulukuinen vuosimallia 2015, eli jo 4. luokalla. Hän on sen luonteinen että varmasti pärjää, eikä ole näkynyt joulukuisuus kauheasti missään. Mut siitä huolimatta huomaan et vähän pohdituttaa mahdollinen jouluaaton paikkeille asettuva laskettu aika. Toki on aika todennäköistä et voisi mennä ylikin, ja silloin tulisi tammikuinen.

Ovistestikeskustelu sattui just sopivaan saumaan. Mä tein just ehkä liian laimeaan pissaan, en pystynyt jostain syystä kuin 2h pidättämään vaikka koitin olla juomattakin liikoja. Nyt kyllä vasta kp 11, arvioin et ovis voisi olla lähempänä kp 15. Sen verran on vielä haaleat voivat.

@Maana Mannila somemaailma oli tosiaan ihan erilainen silloin vanhoina "kulta-aikoina", kun meidän ikäluokka on ollut vauhdissa siellä.:tears: Ei sinne alkuun paljon kuvia laiteltu, kun ei ollut kameralla varustettuja älypuhelimiakaan. Kuvien sijaan sitten sitäkin enemmän tekstiä tuli laitettua. Niin ne ajat muuttuu. Saa nähdä, millaista on vaikka kymmenen vuoden päästä.

Olen miettinyt, että pitäisi ihan mitata, kuinka paljon vettä juon päivässä. Toimistolla ollessa mulla on aina 0,5 litran vesipullo ja juon reilut kaksi pullollista työpäivän aikana plus lounaalla vielä erillisen vesilasin. Ja kyllä sitä vettä vielä illan mittaankin menee useampi lasillinen eli yli 2 litraa varmasti tulee juotua päivän aikana. Toisaalta myös liikun paljon, joten kyllä sitä nestettä sitten haihtuukin.

@Pakkanen ja Maana kiitos testikommenteista. Eiköhän tuon voi siis plussaksi laskea ihan hyvillä mielin. Nyt sitten jännityksellä odottelen huomisaamun lämmönmittaustulosta, josko nousisi lisää.:Smiling Face With Smiling Eyes:

@Moosee mullakin oli kp11 vielä ihan haaleat viivat, mutta kp12 aamulla jo huomattavasti vahvempi ja illalla sitten tummin viiva, mitä tässä kierrossa saanut. Eli tosi nopeasti voi tilanteet muuttua. Tänään mulla menossa kp14 ja testiviiva oli jo ihan haalennut.

Tänään on taas se päivä, että haluaisi vain töistä äkkiä kotiin, ja piiloutua peiton alle (tai paeta virtuaalimaailmaan). Onko joku löytänyt internetistä jo jonkun lokakaivon, johon oksentaa ne kaikista rumimmat ja katkerimmat ajatukset ilman, että tulee kärrätyksi johonkin? Reddit on toki olemassa, mutta sinne pitäisi taiteilla englanniksi.

Miten ihmeessä te muut diilaatte tän kaiken katkeruuden, vihan ja itseinhon kanssa? Vai tunnenko mä tän kaiken vaan jotenkin vahvemmin kuin muut? Musta on alkanut jo nyt kuoriutumaan ilkeä ja vihamielinen ihminen ja kokoajan pahenee. Kun tietää, ettei ole oikeutettu edes mihinkään hoitoihin, vaikka se 12 kuukautta tulee 3 kuukauden päästä täyteen, niin ei vaan näy enää mitään valoa tunnelin päässä. Ja ei, en halua ammattiapua, koska se ei tuo mulle raskautta.

Ja oikeasti kun sanon, että vihaan empatiaa, niin meinaan sitä, että ennemmin ottaisin vaikka avaria naamaan. En tiedä mistä johtuu, mutta avarikin varmaan helpottaisi oloa.

Takaisin