Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Maana Mannila jee!đŸ€—Kiva saada kohtulotoveri!😄

@MĂ€ntymetsĂ€ vĂ€hĂ€n sama vikađŸ€Ł No kyllĂ€ se siellĂ€ jossain on varmassa tallessa.😆

@Tiukuna olen kanssa yrittĂ€nyt eri kierron vaiheissa tunnustella ja eri asennoissa, mutta ei tosiaan ole löytynyt. Ilmeisesti aika yleistĂ€, kun nyt jo muutama löytyi, jolla on sama ongelma.đŸ‘đŸ» Eli selvĂ€sti ei tarvi tĂ€stĂ€ olla huolissaan.😊

Jos en olisi tehnyt monena pĂ€ivĂ€nĂ€ + tĂ€nÀÀn varsinkin negatiivista testiĂ€, nyt voisin uusien "oireiden" perusteella kuvitella ettĂ€ plussa olisi tuloillaan vielĂ€. đŸ€Ł Melkein oksensin kun mies söi jotain makrilleja jostain peltipurkista, alkoi ainakin yskittĂ€mÀÀn kun avasin roskiksen jossa se peltipurkki oli. No okei joo muutenkin vihaan kalaisia hajuja kun en voi vakavan allergian vuoksi syödĂ€ mitÀÀn merenelĂ€viĂ€ ilman ettĂ€ kurkku turpoaa. Mutta en normaalisti noin voimakkaasti reagoi. Haistoin mm. myös kissan ruuan eteisestĂ€ vessaan asti ja se oli jotain aivan hirveÀÀ. đŸ€ą Voikohan lugesteronit aiheuttaa hajuaistin herkistymistĂ€??? EnkĂ€ nyt ole edes tutkaillut jokaista pientĂ€ mikĂ€ voisi olla oire kun tiedĂ€n, ettĂ€ suurin osa lugesteronien aiheuttamia. Kuten rintojen arkuus ja alavatsan nippailut.

Niin ja lisÀÀ "tragediaa", pudotin mun kuumemittarin millĂ€ mittaan lĂ€mpöjĂ€ aamuisin vessanpönttöön ja se meni rikki, halkesi se osa mistĂ€ voi vaihtaa pariston ja ne ei pysy enÀÀn siellĂ€ tiukasti kiinni joten pitĂ€nee ostaa uusi. 😂

Mulla on kans taakse pÀin kallellaan kohtu eli kohtulotovereita ollaan! MÀ löydÀn kyllÀ kohdunsuun hyvin, joskin just ovulaation aikaan se karkaa jonnekin ehkÀ kitalaen korkeudelle enkÀ meinaa tavoittaa sitÀ ollenkaan. Voikohan emÀtin olla eri ihmisillÀ eri... pituinen? syvyinen? tai jotain...?
MĂ€ luulisin nĂ€in, koska mulla on kohdunsuu kallellaan taaksepĂ€in, eli onko se kohtu sit kallistunut eteenpĂ€in 😆 tÀÀ tuli viime kierrossa suht samalla dpo:lla kuin nyt, enkĂ€ ymmĂ€rrĂ€ ollenkaan, miksi se nyt yhtĂ€kkiĂ€ alkaa kaatuilemaan 😂 ja tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ mun kohdunsuu on menossa jossain noin pallean tienoilla, et en tiedĂ€ mitĂ€hĂ€n ihmettĂ€ taas.

@Zebra pitĂ€isköhĂ€n huomenna tehdĂ€ kun on kp2, jospa sitten todellisuus lĂ€vĂ€htÀÀkin silmille 🙈

Tee vaan, kerran se vaan kirpaisee! 🙈 No ei vaan, toivon todella, ettĂ€ siellĂ€kin olisi tuloksena, ettei vv ole vielĂ€ alkaneet. Saanko udella oliko sulla epĂ€ilystĂ€ asiasta, kun testin ostit vai oletko vain utelias mikĂ€ tulos olisi? Ja tosiaan viikon pÀÀstĂ€ sit viel uusiksi testi, sen tulos voi ohjelappusen mukaan olla eri kuin ekalla kerralla. Joten ei tÀÀ jĂ€nnitys vielĂ€ lopu.

On tÀÀ jĂ€nnĂ€ kun mulla on selkeĂ€sti joku tarve pissailla tikkuihin jatkuvasti. Ensin ovista ja sit raskautta, ja kun se ei napannu ni keksin vielĂ€ tĂ€n vv-testin 😂

@Kali ei tosiaan ole mikÀÀn ihme ettĂ€ teidĂ€n vastoinkĂ€ymisten jĂ€lkeen on vaikeaa pysyĂ€ positiivisena. Olen pahoillani siitĂ€ mitĂ€ olette joutuneet kĂ€ymÀÀn lĂ€pi. 💔

Toivon todella ettĂ€ teillĂ€ tĂ€rppĂ€isi pian ja pikkuinen pysyisi mukana syliin asti. Tsemppihalaus tÀÀltĂ€. ❀

On tÀÀ jĂ€nnĂ€ kun mulla on selkeĂ€sti joku tarve pissailla tikkuihin jatkuvasti. Ensin ovista ja sit raskautta, ja kun se ei napannu ni keksin vielĂ€ tĂ€n vv-testin 😂
Ja sen kerran ku tikku sais mieluiten pysyĂ€ valkoisena
. đŸ«  (Huono vitsi, anteeksi.)

Toivottavasti testi on viikon pÀÀst vaaleampi. ❀

IMG_7992.png

Onko joku testannu? Ilmeisesti uus tuote. Onkohan ihan höpöhöpö đŸ€”

MĂ€ en oo ikinĂ€ kierron missÀÀn vaiheessa yltĂ€ny sormella kohdunsuulle eli varmaankin on paljon fysiologisia eroavaisuuksia. Joskus kuitenkin tuntuu ettĂ€ vagina on syvempi kuin toisinaan ja siitĂ€ oon pÀÀtellyt ettĂ€ kohdunsuu nousee. Nyt raskaana kun cyclogestejĂ€ oon kĂ€yttĂ€nyt niin ovat uponneet syvemmĂ€lle ja siitĂ€ pÀÀtellyt kohdunsuun karanneen jonnekin kauas. 😅
Mulla sama tÀÀllĂ€! En tosin ehkĂ€ ole raskaana, mutta voideluoti menee syvemmĂ€lle. Onko cyclogest aiheuttanut sulle kovia kramppeja? Mulla ei aluksi ollut paljon oireita, nyt kramppailee lujaa. 😬

@Venkula mĂ€ satuin nĂ€kee tota apteekis tĂ€nÀÀ ja ihmettelin, ettĂ€ mitĂ€hĂ€n
 no seki selvis. EhkĂ€ tÀÀ on merkki! 🧐

Voin muuten kertoo, ettĂ€ mulla alkoi tĂ€nÀÀn ekat ”alkuraskauden oireet”. On ”kiinnittymiskipua” ja rinnat aristaa. Eli ainakin tiedĂ€n, miten suhtautua nĂ€ihin ”merkkeihin” jatkossa, kun tosiaan ei mitÀÀn mahiksii, ettĂ€ olisin raskaana, 😌

Mulla sama tÀÀllĂ€! En tosin ehkĂ€ ole raskaana, mutta voideluoti menee syvemmĂ€lle. Onko cyclogest aiheuttanut sulle kovia kramppeja? Mulla ei aluksi ollut paljon oireita, nyt kramppailee lujaa. 😬
Sillon ihan alkuun kun laitoin cyclogestia niin kramppaili vÀhÀn n.30 min laiton jÀlkeen mutta muutama pÀivÀ kÀytön aloituksesta ei tullut enÀÀ mitÀÀn. Kuitenkin myöhemmin tuli kovia "kiinnittymiskramppeja" tyylii keskellÀ yötÀ tai iltapÀivÀstÀ eli en usko ettÀ cyclogest oli niitÀ aiheuttanut kun ei tullu mitÀÀn niiden laiton yhteydessÀ enÀÀ. VielÀkin noita samoja juilintoja vaikka ei enÀÀ varsinaisesti kramppaa just yöllÀ ja iltapÀivÀstÀ ja ovat selkeesti raskauteen liittyviÀ tÀssÀ vaiheessa.

Tee vaan, kerran se vaan kirpaisee! 🙈 No ei vaan, toivon todella, ettĂ€ siellĂ€kin olisi tuloksena, ettei vv ole vielĂ€ alkaneet. Saanko udella oliko sulla epĂ€ilystĂ€ asiasta, kun testin ostit vai oletko vain utelias mikĂ€ tulos olisi? Ja tosiaan viikon pÀÀstĂ€ sit viel uusiksi testi, sen tulos voi ohjelappusen mukaan olla eri kuin ekalla kerralla. Joten ei tÀÀ jĂ€nnitys vielĂ€ lopu.

Taitaa olla vaan samaa tikkuunpissimis-sairautta 😅 Tilasin ihan mielenkiinnosta kokeiluun. Ja jos haluaa heti oviksen jĂ€lkeen testata ennen raskaustestiĂ€, suosittelen pdg-testiĂ€. SillĂ€ voi varmistaa oviksen tapahtuneen 😅 Ei pĂ€ivÀÀkÀÀn ilman tikkuun pissimistĂ€.

Ja sen kerran ku tikku sais mieluiten pysyĂ€ valkoisena
. đŸ«  (Huono vitsi, anteeksi.)

Toivottavasti testi on viikon pÀÀst vaaleampi. ❀

Eiku just noin se on! 😂 Itsekseni aamu viideltĂ€ tĂ€nÀÀn just mietin, et tĂ€hĂ€n tikkuun sit tulee ne kaks viivaa joita on toisenlaiseen tikkuun koko vuoden yrittĂ€ny saada. 🙄😬 Ja siis herĂ€sin siihen aikaan kamalaan pissahĂ€tÀÀn ni oli "pakko" tehdĂ€ toi testi silloin ku halusin et testilitku on tujua tavaraa.

@Venkula Hmm, mielenkiintoista. En oo ite törmĂ€nnyt tuohon, mut tuli vaan mieleen, et aiheuttaakohan toi sit herkĂ€sti ongelmia jos neutraloi hapanta pHta? NimimerkillĂ€: jos alakerrallani olisi nimi niin se olis Prinsessa (herne miljuunan patjan alla) 😂 _Ja ei, sillĂ€ ei ole nimeĂ€._ (En osaa kĂ€yttÀÀ nĂ€itĂ€ muotoiluja kĂ€nnykĂ€llĂ€, ts. ne on vaan harmaana eikĂ€ niitĂ€ pysty klikkaamaan.)

@TĂ€ti-ihminen SitĂ€ voi olla vĂ€hĂ€n liikkeellĂ€ đŸ€­ Apua, tollasesta testistĂ€ en oo ennen kuullukaan 👀😂 EhkĂ€ pystyn jĂ€ttÀÀ noi testit vielĂ€ ostamatta.

Jos en olisi tehnyt monena pĂ€ivĂ€nĂ€ + tĂ€nÀÀn varsinkin negatiivista testiĂ€, nyt voisin uusien "oireiden" perusteella kuvitella ettĂ€ plussa olisi tuloillaan vielĂ€. đŸ€Ł Melkein oksensin kun mies söi jotain makrilleja jostain peltipurkista, alkoi ainakin yskittĂ€mÀÀn kun avasin roskiksen jossa se peltipurkki oli. No okei joo muutenkin vihaan kalaisia hajuja kun en voi vakavan allergian vuoksi syödĂ€ mitÀÀn merenelĂ€viĂ€ ilman ettĂ€ kurkku turpoaa. Mutta en normaalisti noin voimakkaasti reagoi. Haistoin mm. myös kissan ruuan eteisestĂ€ vessaan asti ja se oli jotain aivan hirveÀÀ. đŸ€ą Voikohan lugesteronit aiheuttaa hajuaistin herkistymistĂ€??? EnkĂ€ nyt ole edes tutkaillut jokaista pientĂ€ mikĂ€ voisi olla oire kun tiedĂ€n, ettĂ€ suurin osa lugesteronien aiheuttamia. Kuten rintojen arkuus ja alavatsan nippailut.

Niin ja lisÀÀ "tragediaa", pudotin mun kuumemittarin millĂ€ mittaan lĂ€mpöjĂ€ aamuisin vessanpönttöön ja se meni rikki, halkesi se osa mistĂ€ voi vaihtaa pariston ja ne ei pysy enÀÀn siellĂ€ tiukasti kiinni joten pitĂ€nee ostaa uusi. 😂

Piti kommentoida vielĂ€, et mĂ€hĂ€n olin ihan varma et edelliskierrossa olisin ollut raskaana, kun haju- ja makuaisti oli x1000. En sit kuitenkaan ollut, tai ehkĂ€ joku yritti kiinnittyĂ€? Et sinĂ€nsĂ€ vois luvata hyvÀÀ tuo sun hajuherkkyys. Ai niin, nyt vastasin jo sulle ja nyt vasta tajusin, et sulla luget ja mulla cyclot đŸ€Ș🙈 Taitaa olla mun nukkumaanmenaika lĂ€hellĂ€.

Taitaa olla vaan samaa tikkuunpissimis-sairautta 😅 Tilasin ihan mielenkiinnosta kokeiluun. Ja jos haluaa heti oviksen jĂ€lkeen testata ennen raskaustestiĂ€, suosittelen pdg-testiĂ€. SillĂ€ voi varmistaa oviksen tapahtuneen 😅 Ei pĂ€ivÀÀkÀÀn ilman tikkuun pissimistĂ€.
ÄlĂ€ yllytĂ€ hullua tommosten testien mainitsemisella đŸ€«đŸ€Ł

Muoks.
@Zebra ”kiva” kuulla ettĂ€ muillakin löytyy tĂ€llainen omintakeinen prinsessa. NimimerkillĂ€ tÀÀllĂ€kin tykĂ€tÀÀn kyttyrÀÀ hyvin herkĂ€sti 😼‍💹😅

Sillon ihan alkuun kun laitoin cyclogestia niin kramppaili vÀhÀn n.30 min laiton jÀlkeen mutta muutama pÀivÀ kÀytön aloituksesta ei tullut enÀÀ mitÀÀn. Kuitenkin myöhemmin tuli kovia "kiinnittymiskramppeja" tyylii keskellÀ yötÀ tai iltapÀivÀstÀ eli en usko ettÀ cyclogest oli niitÀ aiheuttanut kun ei tullu mitÀÀn niiden laiton yhteydessÀ enÀÀ. VielÀkin noita samoja juilintoja vaikka ei enÀÀ varsinaisesti kramppaa just yöllÀ ja iltapÀivÀstÀ ja ovat selkeesti raskauteen liittyviÀ tÀssÀ vaiheessa.
Kiitos vastauksesta! MĂ€ tosiaan aloitin cyclon torstaiaamuna ja krampit ilmaantuivat ehkĂ€ sunnuntaina ja tĂ€nÀÀn ovat olleet hyvin kovia. đŸ«Ł

Takaisin