Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon alkanut tarkkailla seafoodia ja sen muutosta, oon alkanut tarkkailla, miten nää muutokset ajoittuu suhteessa ovulaatiotestin antamiin tuloksiin. Oon myös alkanut seurata kohdunsuun tilannetta, mutta sen suhteen en voi sanoa kauheasti viisastuneeni, kun must se tuntuu aina ihan samalta. No eilen tuntui kyllä tiiviiltä ja kovalta, mutta tänään sit taas vähän pehmeämmältä. Toissa päivänä oli kans pehmeämpi kuin eilen. Eli ei kyllä mitään hajua. Ehkä oviksen aikaan tuntui jotenkin leveämmältä kuin vaikka nyt eilen tai tänään, kun tuntui ihan vain pyöreältä.

Miten nää menee teillä muilla?
Itse oon todennut että muutokset mun kohdun suussa tapahtuu vasta sitten kun LH piikki on päällä/mennyt. Sitä ennen se kohdun suu seilaa korkeudessa, mutta se tuntuu kohtuu samanlaiselta, kohtuu napakalta. Sit esim tänä aamuna (LH testi ollut positiivinen eilisen ja tän aamun) huomasin tunnustellessa että se on korkealla ja leveämmän tuntuinen, jotenkin "löllömpi". Mutta mitään asteittaista pehmenemistä en koe koskaan huomanneeni vaan enemmän tosi on/off ja en kyllä varmaan edes huomaisi ellei LH testit olisi mukana 😅

Eikös herkät digitestitkin voi olla väärässä, jos aikaisessa vaiheessa testaa?
Juu voihan ne, mutta mulla menossa jo dpo13, ja eilen kun testasin herkällä digillä oli dpo12. Oisin varmaan tänäänkin testannut jos olisi ollut herkkä digi, onneksi ei ollut kun herkkä liuskatesti kumminkin negatiivinen. Olisi aivan turhaa ollut tuhlata digiä siihen päälle. 🥴

Toivottavasti saan koottua itseni ennen kuin mies tulee kotiin, hän ei oikein ymmärrä miksi otan niin paljon stressiä tästä asiasta. Hänen mielestään kyllä se joskus onnistuu.. Niinpä niin... En saanut vieläkään aikaiseksi aloitettua pakkaamista. 😬

@Toiveikas odottelija Voi mikä kamala kokemuksia sulla taustalla. 😱 Toivotaan, että tämä kierto johtaisi plussaan. 🌈 Aina ne erilaiset oireet nostaa toiveita. ☺️
Joo ei oo ollu mikää helppo taival oma hormoonitoiminta koskaa. Ja pillerithän ei esimerkiks oo sopinu mulle yhtään. Ku söin pillereitä niin mulla meni ihan nuppi sekasin.

Olin varmaa maailman räjähdysherkin. Väärällä äänen sävyllä sanottu huomentaki heitti semmoset kierrokset et ei ollu yks eikä kaks kertaa ku äitee sai kahavikupista tai otettii painimatsia ku rupes tavarat lentään (mun osalta).

Enempää kantaa ottamatta tohon kouluasiaan että itehän oon ihan marraskuun lopulla syntyny ja mä oon kyllä alottanu koulun oman ikästeni kans syksyllä. Tosin haasteita tuli siitä että oon nepsy ja en pysyny ihan kaikkien peräs. Esim. matikka ja englanti oli mulle tosi haastavia ja yläasteella oon vielä tehny 3lk englannin kirjoja. Kertotaulutki mulle ootettiin vaan 6 asti ku muut oli käyny ne jo aika päiviä sitte eikä vaa enää riittäny aika opettaa niitä mulle.

Sit pieni APUVA!!!!
Meinasin että teen tälläsen earlyn testin että saan sitte verrata ensvklla negaa ja mahdollista posia. Mut mites tälläsen nyt sit tulkittet🤣

Alakuun se viiva oli tällee levinny jonku minuutin kohalla.
5F008EC6-0139-49D1-9B69-C86C422AB4A5.jpeg

IMG_4132.jpeg

IMG_4138.jpeg

Kokonaan kuivuneena näkyy tosi huonosti. Onnistuinko tikuttaan jonku kiinnittymis dropin vai täh🫣

Joo ei oo ollu mikää helppo taival oma hormoonitoiminta koskaa. Ja pillerithän ei esimerkiks oo sopinu mulle yhtään. Ku söin pillereitä niin mulla meni ihan nuppi sekasin.

Olin varmaa maailman räjähdysherkin. Väärällä äänen sävyllä sanottu huomentaki heitti semmoset kierrokset et ei ollu yks eikä kaks kertaa ku äitee sai kahavikupista tai otettii painimatsia ku rupes tavarat lentään (mun osalta).

Enempää kantaa ottamatta tohon kouluasiaan että itehän oon ihan marraskuun lopulla syntyny ja mä oon kyllä alottanu koulun oman ikästeni kans syksyllä. Tosin haasteita tuli siitä että oon nepsy ja en pysyny ihan kaikkien peräs. Esim. matikka ja englanti oli mulle tosi haastavia ja yläasteella oon vielä tehny 3lk englannin kirjoja. Kertotaulutki mulle ootettiin vaan 6 asti ku muut oli käyny ne jo aika päiviä sitte eikä vaa enää riittäny aika opettaa niitä mulle.

Sit pieni APUVA!!!!
Meinasin että teen tälläsen earlyn testin että saan sitte verrata ensvklla negaa ja mahdollista posia. Mut mites tälläsen nyt sit tulkittet🤣

Alakuun se viiva oli tällee levinny jonku minuutin kohalla.
View attachment 154398

View attachment 154399

View attachment 154401

Kokonaan kuivuneena näkyy tosi huonosti. Onnistuinko tikuttaan jonku kiinnittymis dropin vai täh🫣
Noihan testit antaa kuivuneena viivanpaikkoja tosi helposti ja en nyt muista mikä dpo sulla oli. Mutta kiinnittymisen jälkeenhän vasta testit mun käsittääkseni voi näyttää positiivista ja siinäkin menee se 2 päivää sen jälkeen. Ja se on kai yleisemmin se kiinnittyminen dpo6-10?? 🤔

@Toiveikas odottelija Joku haamun haamu siellä näkyy.. Mut sulla oli vielä tosi aikainen dpo? En tiedä, voisko vielä näkyä mitään oikeasti.. Mutta toivotaan, että vahvistuu tulevina päivinä!!

Mullakin pieni apuva. Kerättiin 30 munasolua!! 😳 Siinä on vähän valikoitumisen varaa, jos jotain validia saataisiin siirrettäväksi. 🙏🌈 Mut hyperin riski nyt on, että pitää yrittää tehdä ehkäiseviä toimenpiteitä, mitä voi..

@Puolikuu millainen olo sul oli ennen keräystä? Oliko kovasti esim. turvotusta tai kipua/jomotusta tms.? Ei oo pakko kertoo siis, mut mult aikanaan kerätty yhel kertaa 7 toisel 19 solua. En muista eroja oloissa, niin siksi kiinnostaa. Toivottavasti saisitte monta alkioo noista. 🌈🙏

@Toiveikas odottelija Joku haamun haamu siellä näkyy.. Mut sulla oli vielä tosi aikainen dpo? En tiedä, voisko vielä näkyä mitään oikeasti.. Mutta toivotaan, että vahvistuu tulevina päivinä!!

Mullakin pieni apuva. Kerättiin 30 munasolua!! 😳 Siinä on vähän valikoitumisen varaa, jos jotain validia saataisiin siirrettäväksi. 🙏🌈 Mut hyperin riski nyt on, että pitää yrittää tehdä ehkäiseviä toimenpiteitä, mitä voi..
Nii mää aattelinki et joku kummitus sielä näkyy mut dpot ei kyllä vastaa sitä, että sielä vielä mtn pitäis näkyä. Ehkä oli vaan joku viallinen/viivapaikka. Nää yleensä tuppaa sitä tekeen, niin ihan en kyllä tuohon 100% luota. Teen varmaan sunnuntaina (dpo 9) ekan ”virallisen” testin. Voisin kyllä hakia ihan sellasen apteekin herkän, vaikka sellaseenki oon saanu jtn viivapaikkoja.

Eilis ehtoosta asti oon tuntenu vasemmalla puolella tollasta pistävää/repivää tunnetta. Ja nyt hetki sit kurotin lattialle istualteen eli oli ihan läjäs niin tunsin vasemmalla puolella semmosta niinku joku olis painanu vasemmalle puolelle jollain tylpällä sisältä päin. Ovis on luultavasti tapahtunu vasemmasta munasarjasta, koska sielä puolella on nyt kaikki tuntemukset tähän asti ollu. Rintoja tutkin äsken niin nännipihojen ympärillä on semmonen rusehatava rinkula ilmestyny😂

Ja asiasta puuhaarukkaan niin onko täälä ketään kellä on nännikorut? Ja viel sillee et raskauden alus on/on ollu. Mulla siis on ja en tiedä johtuuko nää nännimuutokset niistä vai jostain hormooneista😂

Toivottavasti sieltä saadaan siirrettäviä🙏🏻🤗

Oon alkanut tarkkailla seafoodia ja sen muutosta, oon alkanut tarkkailla, miten nää muutokset ajoittuu suhteessa ovulaatiotestin antamiin tuloksiin. Oon myös alkanut seurata kohdunsuun tilannetta, mutta sen suhteen en voi sanoa kauheasti viisastuneeni, kun must se tuntuu aina ihan samalta. No eilen tuntui kyllä tiiviiltä ja kovalta, mutta tänään sit taas vähän pehmeämmältä. Toissa päivänä oli kans pehmeämpi kuin eilen. Eli ei kyllä mitään hajua. Ehkä oviksen aikaan tuntui jotenkin leveämmältä kuin vaikka nyt eilen tai tänään, kun tuntui ihan vain pyöreältä.
Vähän nolottaa myöntää, mutta en oo koskaan löytänyt kohdunsuuta yrityksistä huolimatta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onkohan kellään muulla samaa ongelmaa? Muistelen, että gyne joskus sanoi, että mun kohtu olis taaksepäin kallellaan. Voisiko sitten siitä johtua?:Eyes: Seafoodia oon tutkinut tässä viimeaikoina oikein urakalla, mutta en siitäkään oikein ota selvää. Sen oon huomannut, että kierron alkupäivien jälkeen runsastuu. Viikonlopusta lähtien sitä on ollut koko ajan enemmän ja eilen varsinkin oli runsain mitoin.

@Puolikuu hyvä saalis munasoluja! Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja hoidot tuottaa toivotun lopputuloksen.:Sparkling Heart:

@Zebra toivotaan, että se FSH-testi on haaleampi, kun teet viikon päästä uuden, jos sillä kontrolliviivan vahvuudella siis on merkitystä. Ja toivottavasti kiertomuutoksille löytyisi jokin muu syy kuin alkavat vaihdevuodet.:Person With Folded Hands:

Vähän nolottaa myöntää, mutta en oo koskaan löytänyt kohdunsuuta yrityksistä huolimatta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onkohan kellään muulla samaa ongelmaa? Muistelen, että gyne joskus sanoi, että mun kohtu olis taaksepäin kallellaan. Voisiko sitten siitä johtua?:Eyes: Seafoodia oon tutkinut tässä viimeaikoina oikein urakalla, mutta en siitäkään oikein ota selvää. Sen oon huomannut, että kierron alkupäivien jälkeen runsastuu. Viikonlopusta lähtien sitä on ollut koko ajan enemmän ja eilen varsinkin oli runsain mitoin.
Mulla on kans taakse päin kallellaan kohtu eli kohtulotovereita ollaan! Mä löydän kyllä kohdunsuun hyvin, joskin just ovulaation aikaan se karkaa jonnekin ehkä kitalaen korkeudelle enkä meinaa tavoittaa sitä ollenkaan. Voikohan emätin olla eri ihmisillä eri... pituinen? syvyinen? tai jotain...?

Seafoodista tunnen tarkkailuista huolimatta olevani aika pihalla, koska must se on crememäistä tai voidemaista aina, jos ei oo menkkoja tai jos ei oo eggiksiä. Seuraavassa kierrossa pitääkin seurata, miten paljon aiemmin eggikset alkaa tulla verrattuna ovulaatiotestin plussaan, mutta seafoodit vaikuttavat muuttuvan takas voidemaiseksi aika pian munasolun vapauduttua.

Lisäys vielä tähän muokkauksella: En tosiaan ole siis onnistunut bongaamaan kuivaa (dry) enkä tahmeaa (sticky) seafoodia ainakaan omasta valtamerestäni.

Muutin mun profiilikuvaa ja profiilibanneria, en tiedä miksi pidin noin pitkään tosta meduusasta kuvaa olen allerginen kaikille mereneläville kaiken lisäksi, ehkä se toi huonoa onnea se meduusan kuva? 🤣 Tällä yritän kai ns. manifestoida jospa joskus tulisi onni taas. Huvittavana juttuna, lokakuun alun kemiallisen jälkeen mies osti mulle sormuksen ja korvakorut samana päivänä kun vuoto alkoi. No ne korvakorut on neliapilat. 🍀 Ne sinänsä hetkellisesti toi onnea kun tulin lokakuun lopulla raskaaksi hetkeksi. Jospa nyt tämä tekisi saman, vaikka tuskin tässä kierrossa on enään mahdollisuuksiakaan. Ensi kierto??? 🤞

Vaikea kyllä olla positiivinen tällä hetkellä, ja olen pahoillani siitä. En siis yritä sääliä hakea, tai mitään mun kirjoituksilla, mulla on vaan oikeesti nyt ja pitkään ollut todella paha olla. Pakko purkaa jonnekkin kun terapia niin harvoin ja se auttaa toki. Ja miehelle en nyt halua näistä masentavista yritykseen liittyvistä ajatuksista myöskään puhua. 😣

//Ja neliapiloista sen verran vielä sinä vuonna kun tapasin miehen, oli varmaan 3 tai 4 kerta kun nähtiin löysin isäni pihasta 7 neliapilaa, niin ennen kuin näimme ja kävin sitä ennen isäni luona... 😳

Muokattu viimeksi:
En tiedä oliko ”hyvää tuuria”, ei kyllä noin sais sanoa, mutta oman mielenterveyden kannalta hyvä asia vaikka tähän johtanu tapahtuma aivan kauhee. Nimittäin anoppi joutuu mahdollisesti muuttaa meille väliaikasesti, ku hänen naapurissaan on räjähtäny asunto. (Hän on kunnossa, mut ei pääse kotiinsa) Niin nyt on joku täälä ”vahtimas” etten tee noita tikkuja tuolta kaapista. Tai en voi jatkuvasti syynäillä niitä, koska en halua vielä kenenkää tietävän toistuvien kemiallisten takia tästä. Haluan odottaa vähintää yli riski viikkojen ennenku puhutaan kellekkää, jos raskaus alkaa. Jollain vaa pitää sit pystyä vknlpna ja ens vklla tekee testiä, jos hän joutuu meillä pitkään oleen. Mutta eipä mieskää sitä oo huomannu niin, ehkä mä saan jotenki salaa tehtyä😬

nyt tosin en ehkä ihan niin paljoo ajattele tätä asiaa, kun on joku seurana täälä ja saa kroppa tehä rauhassa työnsä🙏🏻 voi olla että pidän huomisesta lähtien taukoa täältä lauantaihin tai sunnuntaihin asti tai oon jo huomenna raportoimas tuntemuksia. Se jää nähtäväksi 😂😂 epäilen vahvasti kyllä, että pystyisin täältä pois oleen, mutta ainahan saa ittellensä vähä valehrella😂

Muutin mun profiilikuvaa ja profiilibanneria, en tiedä miksi pidin noin pitkään tosta meduusasta kuvaa olen allerginen kaikille mereneläville kaiken lisäksi, ehkä se toi huonoa onnea se meduusan kuva? 🤣 Tällä yritän kai ns. manifestoida jospa joskus tulisi onni taas. Huvittavana juttuna, lokakuun alun kemiallisen jälkeen mies osti mulle sormuksen ja korvakorut samana päivänä kun vuoto alkoi. No ne korvakorut on neliapilat. 🍀 Ne sinänsä hetkellisesti toi onnea kun tulin lokakuun lopulla raskaaksi hetkeksi. Jospa nyt tämä tekisi saman, vaikka tuskin tässä kierrossa on enään mahdollisuuksiakaan. Ensi kierto??? 🤞

Vaikea kyllä olla positiivinen tällä hetkellä, ja olen pahoillani siitä. En siis yritä sääliä hakea, tai mitään mun kirjoituksilla, mulla on vaan oikeesti nyt ja pitkään ollut todella paha olla. Pakko purkaa jonnekkin kun terapia niin harvoin ja se auttaa toki. Ja miehelle en nyt halua näistä masentavista yritykseen liittyvistä ajatuksista myöskään puhua. 😣

//Ja neliapiloista sen verran vielä sinä vuonna kun tapasin miehen, oli varmaan 3 tai 4 kerta kun nähtiin löysin isäni pihasta 7 neliapilaa, niin ennen kuin näimme ja kävin sitä ennen isäni luona... 😳
Toivottavasti neliapila tuo tälläkin kertaa onnea 😍

Ja hei, on täysin ymmärrettävää että ei löydy positiivista nyt eikä tarvi sitä pahoitella. Noi siun kokemukset ja läpikäytävät asiat raskaaksi yrittämisen kanssa on ollu rajuja ja paljon pettymystä ja surua oot joutunut kokemaan. Ei ole ihme, että usko horjuu ja negatiivisuus on läsnä.
Toivon todella, että siun onni tästä kääntyy ja jatkossa olisi positiivisempia tuulia (plussatuulia mieluiten). Oon oikeesti pahoillani kaikesta mitä oot käyny läpi, ja todella vaikea on löytää sanoja joilla lohduttaa, mitään mitä sanoa, kun eihän tuossa varmasti mikään lohduta. Joten haleja ja lämpöä toivon että edes tihkuisi tästä viestistä🫂

No mähän en tiedä mitä mun pitäs tarkalleen etsiä ja mikä kohta se edes olisi :rolling:

Mä en oo ikinä kierron missään vaiheessa yltäny sormella kohdunsuulle eli varmaankin on paljon fysiologisia eroavaisuuksia. Joskus kuitenkin tuntuu että vagina on syvempi kuin toisinaan ja siitä oon päätellyt että kohdunsuu nousee. Nyt raskaana kun cyclogestejä oon käyttänyt niin ovat uponneet syvemmälle ja siitä päätellyt kohdunsuun karanneen jonnekin kauas. 😅

Takaisin