Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noista unista piti mainita.. Mä yleensä näen ihan outoja ja lähinnä raakoja unia. 😂 Esim oon nähnyt että Elon Musk josta en pidä yhtään yrittää murhata mut ja jahtaa mua. On muitakin jotka sitä on unissa yrittäneet, sellaisiakin tunnettuja ihmisiä joista pidän kuten Lauri Markkanen. Tai että oon jossain sodassa sellaisiakin unia nähnyt oon.. Myös "tylsempiä" unia kuten itken unessa kun oon yksin ja pitää varmaan johonkin deittisovellukseen palata ja muistan herättyäni että eikä mähän oon suhteessa. 🤣 Tai oon saanut myös "hyviä" resepti ideoita kuten vadelma valkosuklaa parsakaali kahvi. 😳 Näen lähes joka yö unia jotka jotenkin edes muistan..

Mulla ei ole kokemusta niistä CB:n pinkeistä testeistä vaan ainoastaan liloista, joista en yhtään pidä, mutta joita kuitenkin tilasin nyt 20 kpl lisää Kotitesti-verkkokaupasta. xD Mulla jäi niitä muutamia ja ajattelin, että käytän nyt niitä kunnes raskaudun ja lahjoitan mahdollisesti ylijääneet sitten esim. tämän ketjun kautta hyvään tarkoitukseen. Toivokaamme, että raskaudun seuraavasta kierrosta, niin joku saa ison läjän testejä itselleen! 🤩

Niissä liloissa testeissä testiviiva on aina vahvempi kuin kontrolliviiva silloin kun saan pysyvän hymyn. Vilkkuvan hymyn kanssa päin vastoin enkä ole huomannnut mitään tummumista testiviivassa ennen pysyvää hymyä. En tiedä, käyttäytyykö pinkki samallai.

Kiitos vastauksista, @Nasso88 ja @Täti-ihminen , totta kai saa mielellään vastata ja kertoa kokemuksistaan myös ne, joilta en suoraan kysynyt. 😅 Onko teillä @Täti-ihminen ihminen siis esikoinen ja kaksoset syntyneet samalla päivämäärällä?! Nimittäin ei varmaan ihan joka perheessä ihan noin harvinainen munkki käy, että olis kolme lasta samalla syntymäpäivällä (eikä varmaan kaksikaan ole kauhean yleistä, jos ei oo kaksoset). xD Mun serkun esikoinen on syntynyt samalla päivämäärällä äitinsä kanssa, ja pidän sitäkin melko harvinaisena. Lottoa laittaisin vetämään, jos olisin sä. <3

Mietiskelin tässä muuten päivän puhteeksi sellaistakin, että mitenköhän tehdään, jos on kaksoset, joista vanhempi syntyy 31.12. ja nuorempi 1.1., niin meneeköhän he samalle luokalle koulussa vai ei? Ja ovat kaksoset, mutta eri päivänä syntyneet. En tiedä, miten yleistä tällainen on, mutta kyllä varmaan joitain yksittäistapauksia ainakin on.

Vielä unista, että viime yönä näin vielä ihmeellisempää unta! En siis muista yleensä nähneeni kovin vilkkaita sen jälkeen, kun aloitin gelee royalet + ubikinonin enkä yleensä muutenkaan luteaalivaiheessa, MUTTA:
Mulle on loman aikana tullut töihin uusi esi-ihminen (tämä on siis tosiasia). Näin unta, että tää esi-ihminen jakoi meidän intrassa mun kirjoittamat asiakasviestit ja asiantuntijablgogit ja ruoti ne koko firman silmien edessä sellaisella passiivis-aggressivisella otteella, että näytti muka eka kehuvan, mutta oikeasti moitti mun työtä todella julmasti. Lopuksi hän kirjoitti "Kukkaisin haliterveisin" ja oman nimensä. 🌼

Että tästä sitte tervehdyttyä officelle ilman antipatioita? "Joo oot varmaan ihan kiva ja osaava ja kaikkea, mutta näin susta unta ja vihaan sua jo valmiiksi. Että kukkaisia haleja vaan sullekin." xDDD (Lisättäköön nyt selvyyden vuoksi, ettei synny väärinkäsityksiä kirjoituksistani: kyseessä on täysin sarkastinen vitsi ja en oikeasti vihaa uutta esi-ihmistäni, toim. huom.)

@Toiveikas odottelija voi ei HUUTONAURUA xDDDD En koskaan enää suhtaudu meidän Moccamasteriin samalla tavalla sun tarinoiden jälkeen. xDDD

@Olive toivottavasti ovis löytyy ja pääsette tallettelemaan kohti plussaa. <3

@Kali voi kun sullakin huono onni jo kääntyisi, olisi todellakin sen aika. <3 En oikein osaa sanoa mitään, mikä lohduttaisi, ja parempi varmaan silloin olla sanomatta mitään. Se, mitä sulle on sanottu keskenmenoista kuulostaa kyllä tosi tylyltä, vaikka (kuten itsekin sanoit ja joku muukin täällä), ettei sillä varmaan mitään pahaa tarkoitettu vaan tarkoitus oli lohduttaa. Miten monta päivää oot nyt lugeja ottanu, ja oliksul niin, että pistät niitä? Mulla tosiaan ne aina niin ihanat emätinpuikot, mutta en nyt niitä viel ota käyttöön, kun ei mitään raskausmahiksia ole (jos ei miehen siittiöt sitten ole eläneet koko kuukautta mun sisällä hedelmöittämiskykyisinä ja pysyneet paikoillaan viel aukkarinkin jälkeen xD).

Ai niin ja @Toiveikas odottelija tarkoitat varmaan "kapasitaatiota" tällä hienolla sanalla, joka viittaa siittiöiden ns. kypsymiseen. Tässä on mun mielestä todella hyvä ja kansantajuinen artikkeli hedelmöityksen ihmeestä, jos jotakuta kiinnostaa lukea.

Omia kuulumisia mulla ei nyt ole jakaa, kun ei tosiaan piinapäiviäkään ole luvassa. Uuden kierron alkamista odottelen ja samalla keskityn graduun ja muihin opintoasioihin – ja yritän saada itseni terveeksi tän flunssan jäljiltä.

@Maana Mannila No tosta lohduttamisesta miten mulle on sanottu, en vieläkään sitä hyvällä sitä lohdutusta pysty ottamaan että niin olisi tarkoitettu. Ymmärrän että ei mun taustoja varmaan tiennyt, mutta kauheaa ajatella että mulle olisi tarkoitettu joku universumi tai mikä lie päättänyt että joo sulle sit tulee monen monta menetystä niin on vaan tarkoitettu. 🥴 Ei ketään mun mielestä ole tarkoitettu kärsimään, omassa päässä saa ajtella mitä haluaa, mutta pitäisi nyt vähän olla jotain tilannetajua että mitä kannattaa ja ei kannata sanoa... 😭

Mutta lugesteronit aloitin dpo4, vaikka pitikin aloittaa dpo3 mutta ne ollut varma ovulaation ajankohdasta, toki en vieläkään ole 100% varma milloin se oli.. Joten oon nyt ottanut öö... 9 päivää ja en pistä vaan emättimeen 2 kapselia laitan aamuin illoin, aika iso annos ilmeisesti kun 1 kapseli on 200mg eli 400mg kerralla ja päivässä yhteensä 800mg. 😂

Toivon kumminkin sinnekkin parempaa onnea ensi kierrolle, luulen että mun pitää asennoitua jo että ensi kierto yk14 meillä tiedossa ja ilmeisesti tammikuulle menisi mulla se laskettu aika. ❤️Mun 1 inhokki kuukausi oikeastaan... En muista mitä viimeksi sanoin, mutta ne on tammikuu ja heinäkuu ainakin. Ja joulukuu myös varsinkin nyt kun ei onnistunutkaan sekään.

@Kali joo just näin, vaikka tarkoittaisi hyvää, niin parempi joskus vai pitää mölyt mahassa. Ylipäänsä koskaan ei tiedä, mitä kukin käy läpi elämässään ja mitä on kohdannut, niin lohdutukseksi tarkoitettu sana voikin osua just pahimpaan mahdolliseen paikkaan. Tai sitten sitä osaisi suhtautua siihen toisin jonain toisena hetkenä, mutta sanoja sanookin sanottavansa väärällä hetkellä, jolloin seurauksena voi olla entistä suurempi surun kokemus. <3 Aivan sullakin emätinpuikot, ai kun kiva. 🙃

Kenellekään tuskin on jäänyt epäselväksi, että mun unelma olis just loppuvuoden (marras–joulukuu) vauva ja vähiten suosikki tammi–maaliskuu. Mut sit oikeastihan se on ihan sama, koska syntyy, kun nyt edes tulisin eka raskaaksi. 🙄 Ja siis ymmärrän hyvin, miksi osa mielellään pitää taukoa yrittämisestä, jos riskinä olisi itselle ei-mieleinen kuukausi lasketulle ajalle, mut omalta kohdalta en halua jättää yhtään kiertoa käyttämättä, jos ei pakko ole. xD

Tulin tänne kiukuttelee kun just nyt on menossa varmaan ovulaatiorage 😂 aaaah en edes käsitä miten voi kiukuttaa näin huolella. Tänään oli vielä lapsella lääkäri käynti ja mun piti yrittää oikein kieli keskellä suuta olla siellä etten maalaa liian mustaa kuvaa lapseni nykyhetkestä vain sen takia että itsellä on paha päivä.

Kyllähän testosteroni nousee ovulaatiossa, niin ehkä tää on sitä sit. Tai jotain muuta hormonaalista. Saatiin kuitenkin aamulla kupilla tehtyä talletus niin se on tosi positiivista 🌈 mieheni myös yrittää parhaansa että huomenna tulisi toinen kuppi kans ennen kuin nousen junaan.

Vasenta puolta on jomotellut kummallisesti koko päivän, mutta mulla on myös vasemmalla puolella sellainen suolenmutka, joka kiukuttelee aika-ajoin, niin tiedäppä nyt sitten, kummasta on kyse. Yritän uskotella itselleni, että se on suolenmutka, koska en halua edelleen elätellä toiveita liikaa.

@Maana MannilaTässä on mun mielestä todella hyvä ja kansantajuinen artikkeli hedelmöityksen ihmeestä, jos jotakuta kiinnostaa lukea.”
Valetta! Nyt oli kyllä niin kaukana kansantajuisesta kuin vaan voi olla 😂 kiinnostavaa luettavaa kyllä, kiitos linkistä!

@Kali samaa mieltä, että joskus lohduttaviksi tarkoitetut sanat vaan loukkaa enemmän. Suomalaiseen kulttuuriin pitäis saada normalisoitua et voi vaikka halata silloin kun mitään oikeita sanoja ei oo. (Toki sit kaikki ei pidä halaamisesta.)

Omanapaa: nyt oli aamulla ovisplussa, jee! 🥳 Talletteluja on jo kolme päivää takana ja tänään ja huomenna ehitään vielä, et nyt ei ainakaan voi jäädä ajotuksesta kiinni.

Ai niin ja @Toiveikas odottelija tarkoitat varmaan "kapasitaatiota" tällä hienolla sanalla, joka viittaa siittiöiden ns. kypsymiseen. Tässä on mun mielestä todella hyvä ja kansantajuinen artikkeli hedelmöityksen ihmeestä, jos jotakuta kiinnostaa lukea.
Joo tää oli se hieno sana🤣 ja mä kävin kurkkaamas, mutta meni niin lääkärisanastoksi ja mun lukihäiriö ei kyllä osannu lukee tätä tekstiä🤣 paikkapaikoin kyllä jtn ymmärsin, et ei se nyt ihan hepreaa ollu. Mut välillä tuli semmosia pätkiä et luin paljon sanoja, mutta en mitään asiaa😆

Musta toi Duodecimin sivu oli oikein informatiivinen. Tosin lääketieteen sanasto on mulle tuttua, joten jos se ei ole, niin sitten voi olla vähän haastavaa ymmärtää kaikkia yksityiskohtia.

Mun menkat oli todella niukat ja kesti päivän, puoltoista max. Kaikki järki mun päässä sanoo, et en voi olla raskaana, kun rfsun normitesti kyl varmasti olis näyttänyt tässä kohtaa jos raskaana olisin. Mut en silti saa mielestäni niitä harvinaisia juttuja, joissa joku on kuin ollutkin raskaana, vaikka testit olis pitkään näyttäny negaa. Tuhlaanko vielä huomenna aamulla apteekin herkän? Mitä raati sanoo? 😁 Puhukaa mulle nyt järkeä päähän 😂

@Adela @Toiveikas odottelija @Kevätlilja hahahahah!!!! xDDDD Onneksi sentään voin vedota disclameriin, että sanoinhan alusta asti kyseessä olevan mun mielipide. xDDD Oon itse lukenut tuon artikkelin varmaan jotain 5 kertaa, kun se on mun mielestä niin kiinnostava, että kognitiivinen prosessi lienee edistänyt mun ymmärtämiskykyä lukukertojen välissä. xD

Täytyy muuten lisätä vielä, että @Toiveikas odottelija sulla on kyllä eeppinen profiilikuva, samastun siihen erittäin vahvasti. :----DDD

Jatkan tähän samaan vielä: @Zebra tekis mieli lietsoa sua testaamaan, mutta tiiän, että noi herkät testit on aika kalliita tehdä ihan vain valkaisumielessä. Jos olisin sinä, odottelisin varmaan ainakin pari kolme päivää ja kattelisin, miten olot ja muut menee. Sen mukaan sitten tekisin arvion, että milloin on hyvä hetki aloittaa seuraava testienvalkaisurupeama. Ja tietty, jos sen plussan sais, niin sitä luotettavampi se on, mitä myöhemmin testaa (oli sitten plussa tai nega, that is).

Täällä oli joskus viikonlopun aikana keskustelua Ozempicista enkä ehtinyt silloin mukaan keskusteluun enkä edes enää muista ketkä siitä kirjoittelivat mutta kommentoin nyt vähän jälkijunassa. Itse käytin ensin Rybelsusta ja sitten Ozempicia viime elokuusta vuodenvaihteeseen mutta lopetin kun alettiin yrittämään. Kahden lääkärin kanssa puhuin lapsitoiveista viime vuoden puolella ja molemmat sanoivat että "jos vahinko kävisi niin eivät olisi yhtään huolissaan" ja että ei olisi yhtään raportoitua haittavaikutusta, paljon on "ozempic-vauvoja" syntynyt ympäri maailman ja ohjeistus johtuu siitä että tutkiminen on niin kallista (eli ei tutkita).

Kuitenkin itse en yrittäessä pysty vastoin ohjeistuksia käyttämään lääkettä, sen verran huono ihminen kyllä oon että ei pidetty kahden kuukauden taukoa ennen kun aloitettiin yrittäminen mutta nyt on sekin aika jo mennyt ilman plussaa.. nyt vaan ahdistaa kun paino lähti takaisin nousuun lääkkeen jälkeen ja ruokamelu on palannut, vaikuttaa oloon ja mielialaan paljon🙁 varasin jo ajan gynelle kenellä on kokemusta myös painonhallinta-asioista, toivottavasti olisi jotain apuja saatavilla

Täytyy muuten lisätä vielä, että @Toiveikas odottelija sulla on kyllä eeppinen profiilikuva, samastun siihen erittäin vahvasti. :----DDD
Hahaha joo tuli joskus pinterestissä vastaan ja ajattelin sen sopivan erittäin hyvin😂😂 ja varmasti moni muukin samaistuu tuohon. Kyllä nuo negat tuntuu aina suoranaiselta keskisormelta ja lällättelyltä joka kerta🥹

Tässä vielä mun profiilikuva jos joku vaikka haluaa sen käyttöönsä😂

IMG_1183.jpeg

Mulla tuli metformiineista tosi eläväisiä unia, onneksi ei tarvitse enää syödä sitä kun tuntu ettei ollut ollenkaan levännyt olo unirikkaan yön jälkeen. Myös liiallinen makeiden herkkujen syönti aiheuttaa mulle painajaisia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.

On: Mulla tuli tänään cb:n vaaleanpunaiseen testiin hymynaama! Talleteltiin eilen ja toissapäivänä ja mies innostui että otetaan vielä illallakin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. On ainakin ovis hyödynnetty, pääsee sitten piinailemaan. Jos laskeskelin oikein niin ehkä ensi viikon lauantaina uskaltaisi ensimmäisen kerran testata.

Mä rakastan jakaa mun unia😂
Mun unet on joskus niin lennokkaita, että pakko ne on jakaa😂

Eräskin kerta näin unta, että lähdettiin perheen kans vanhalla matkailuautolla reissuun. Se oli oikeen semmonen hippivaunu. Yhtäkkiä siihen tuli joku vika ja se sammu eikä startannu enää. Oltiin päädytty johonki keskelle mettää, vanhan talon pihaan. Sieltä tuli sit semmonenherttanen vanha pariskunta, joka ei loppujenlopuksi ollukkaa niin herttasia. Ne kutsu meidät sisään ja me mentiin. Yhtäkkiä se uni alko menee ihan next level. Sieltä talosta löyty eläimen kalloista ja luista tehtyjä pieniä nukkeja. Niille oli ommeltu pieniä vaatteita päälle ja niitä roikku ja istu ympäri taloa. Yhtäkkiä tää pariskunta vaa sekos. Ne alko roikottaa mun pikkusisaruksia hiuksista ikkunasta ulkona ja uhkas tiputtaa ne sieltä (pudotusta oli varmaa 10-15metriä kalliolta alas). Sit ku tästä selvittiin katottiin ikkunasta ulos, niin siihen pihaan alko ilmestymään poltettuja ihmisiä ihan uusien paketista vedettyjen MOCCAMASTEREIDEN kans😭😂 Sit siinä jotain taisteltiin jonki aikaa ja päätettii et nyt painutaan hiitene täältä. Työnnettiin auto käyntiin ja sit mun toinen pikkusisko jäi sinne taloon. Yhtäkkiä ilmestyn mun kampaamo ajan essu päällä, pieneen k-markettiin ja selitin tän tapahtuneen sielä olleille ihmisille, jotka kerto et tää kaikki johtuu siitä mun essusta. Sit he käski mun polttaa sen essun, että saan mun siskon takasi. Ja niin mä poltin sen essun siinä kaupan lattialla ja mun sisko ilmesty, ku fenixlintu konsanaan sieltä tuhkan ja tulen seasta 😂😂😂

ton unen jälkee mietin muutaman kerran, et pitäsköhän sitä sulkee ittensä johonki hoitolaan hetkeksi🤣

Ja tän jälkee näin vielä muutamanki kerran unta moccamastereista, yhessäki unessa mun paraskaveri oli moccamasteri jonka kans tehtiin kaikkee, käytiin puistos ja syömäs, kävelyillä ja vietettiin leffailtoja. Mene ja tiedä sit mistä tuoki tuli🤣🤣🤣
Ja minä kun oon luullu, että mulla on sekavat ja lennokkaat unet... 😂 Harmittaa kyllä ihan, kun esikoisen jälkeen on yöt olleet niin katkonaisia, että tuntuu etten ehdi nähdä mitään tällasia unia enää 😱 Olen aina kyllä kans nähnyt paljon mieleenpainuvia ja kummallisia unia, mutta huomattavasti vähemmän viimeisen vuoden aikana. Olen alkanut kirjoittaan jopa kirjaa yhden mun unen perusteella ja saanut siihen paljon juonenkäänteitä toisista unista 😅

Tästä aasinsiltana kysymys, josta olis kiinnostavaa keskustella näin, kun meillä täällä esikoista tehdään eikä ole kokemusta perhevapaista. Miten te, jotka ootte pitäny perhevapaita sekä ennen että jälkeen perhevapaauudistuksen? Miten jaoitte perhevapaat ja miten ootte ajatelleet jakaa, kun se on seuraavan kerran ajankohtaista?

Mulla on vähän samoja keloja täällä kuin @Mäntymetsä , joka kirjoitit työmotivaatiopulasta. Mua kans ei oo kiinnostanut työnteko yhtään (toki opiskelen täysipäiväisesti ja teen täysipäiväisesti töitä samaan aikaan eli kiirettä pitää) viime aikoina, ja mitä pidempään tässä vauvanteossa kestää, sitä ohuemmaksi käy motivaatio. Sen takia olen hakenut nyt kolmea työtä, joista yhdestä oli jo eka haastattelu. Kuulen lisää keskiviikkona viimeistään, mutta se ei oo hakemistani töistä mua eniten kiinnostava.

Tälleen tuoreeltaan voin kommentoida, esikoisen-23 syntynyt, josta teimme seuraavanlaisesti: olin 6kk ensin raskaus, vanhempainvapaalla, josta opintovapaalla (lakkautetun työllisyysrahaston tukemana) vuoden. Sinä aikana puolisi teki osa-aikaisesti töitä, 2 päivää viikossa hoiti vauvaa. Palasin töihin osa-aikaisesti lapsen ollessa 1,5v. Olin kotona 2pvä/viikko, lapsi hoidossa 3pvä/viikko. Näinä aikoina siis käytettiin vanhempainvapaat osa-aikaiseen työskentelyyn.

Nyt 6 viikkoa vanhan vauvan kanssa: olen raskaus/vanhempainvapaalla elokuun loppuun. Jonka jälkeen suunnitelmissa taas jakaa miehen kanssa viikkoa. Aluksi olisin 2 pvä/viikko töissä ja mies 3pvä/ viikko. Tammikuussa vaihto päikseen, eli tekisin 3pvä/viikko töitä ja mies 2pvä/viikko. Tällä tavalla säästämme päivissä, koska päiviä kuluu vain päivä päivästä, eikä 6 päivää/viikko. Eli lapsi saadaan pidettyä kotona pidempään ja samalla saadaan taloutta pidettyä paremmin tasapainossa. Voisi vielä lisätä, että mies on aina antanut päivänsä minulle. Koska ei ole pitkää pätkää pois töistä.

Noniin, testin teko toi tuloksia ja päästiin kp1. Kroppa oirinu muuten menkkoja jo la lähtien, mutta varsinainen täti tuli myöhemmällä bussilla kylään, ilmeisesti oli stressaantunut. Nyt sit tää kierto kuuluisilla varmoilla päivillä ettei tonttulakki päässä olla synnärillä ja sit ens kierrossa taas yritys käyntiin 🤣

Takaisin