Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kaipasin apua: pinkki Clearbluen ovistesti näytti hymynaamaa äsken kp 13. Normaalisti mulla on ovulaatio kp 19 kieppeillä (34 pv kierto). Onko joku testannut, että vois näyttää kahdesti kierrossa hymynaamaa tai miten voi näin aikaisin olla muka ovis?
Mähän epäilin kolmannen lapsen kohdalla, että mulla onkin aikainen ovis, kun tulin raskaaksi. Aiemmissa kierroissa kaikki yritykset oli ollut kierrossa myöhempää. Toki, tekoäly on sitä mieltä, ettei ole mahdollista, mutta blaablaa. Ja sulla tietty tuo, että jos normisti myöhemmin niin oudompaa. Voihan se yhtäkkiä muuttuakin tai olla erilainen kierto ja olla aikaisemmin.

Tämä alkaa olemaan jo ihan jotain surkuhupaisaa komediaa tämä mun elämä... Meinasin tehdä toisen medigoon testin, kun olin asioilla auttamassa isoäitiäni yhdessä asiassa ja siinä meni reilut 2 tuntia ihan ok aika pidättää. Vaikka aamun testi olikin nega niin en tiedä miksi ajattelin että päivällä olisi mitään muuta. Mutta joka tapauksessa se komediallinen osa oli että avasin medigoon testin kun istuin wc pöntöllä ja se helvetin testi putos sinne pönttöön. 🤣 No eihän siitä mitään voi päätellä, vaikka toinen hailakka viiva kun kuivui loppuen lopuksi siihen tuli kun se testi kastui kokonaan. Ehkä se mun wc pönttökin oli ennemmin raskaana kun mä? 😂 Totta kai tein toisen ja se onnistui ja totta kai se nega oli...

En tiedä enään itkeäkkö vai nauraa... No itkin jo niin varmaan jatkan samaa rataa.

Tämä alkaa olemaan jo ihan jotain surkuhupaisaa komediaa tämä mun elämä... Meinasin tehdä toisen medigoon testin, kun olin asioilla auttamassa isoäitiäni yhdessä asiassa ja siinä meni reilut 2 tuntia ihan ok aika pidättää. Vaikka aamun testi olikin nega niin en tiedä miksi ajattelin että päivällä olisi mitään muuta. Mutta joka tapauksessa se komediallinen osa oli että avasin medigoon testin kun istuin wc pöntöllä ja se helvetin testi putos sinne pönttöön. 🤣 No eihän siitä mitään voi päätellä, vaikka toinen hailakka viiva kun kuivui loppuen lopuksi siihen tuli kun se testi kastui kokonaan. Ehkä se mun wc pönttökin oli ennemmin raskaana kun mä? 😂 Totta kai tein toisen ja se onnistui ja totta kai se nega oli...

En tiedä enään itkeäkkö vai nauraa... No itkin jo niin varmaan jatkan samaa rataa.
Siis mulla vknlpna kun tein noita ovistestejä kävi niin, että tiputin sen iesuksen kusikipon lattialle ja nehän levis sit pitkin kylppäriä😭 ja joskus oon kans vahingos sieltä pussista tipauttanu testin suoraan pönttöön ja kaiken lisäks se oli sillon viimmenen testi🥹 kyllä v*tutti.

Omanapa:
Voi taivas mitähän tästä kierrosta vielä tulee. Alko ihan tajuttoman kamala pahoinvointi yhtäkkiä🥹 semmonen palantunne kurkus ja tuntuu koko ajan et pitäis mennä oksentamaan. Ja päänsärkyä. En tiedä pitäiskö koittaa syödä ja nukkua vaikka hetki jos olo helpottais. Vattaaki turvottaa niin, että housut puristaa. Muita vatsan tuntemuksia ei oo. Paitsi aamulla oli vähän kipee maha, mut se meni vessa käynnillä ohi.

Nykyään voi tehdä myös osittaista vanhempainvapaata, jolloin saa tehdä osa-aikaisesti max 5h päivässä töitä ja siltä päivältä saa sitten puolikkaan vanhempainpäivärahan ja käyttää vain puolikkaan vanhempainvapaapäivän. Mulla alkaa ens viikolla 4,5h työpäivät, kun vauva on 10vko vanha. Samalla myös mies tekee 5h osa-aikaista ja nostaa omia puolikkaita vvrahoja, jolloin voidaan jaotella päivää niin et ei sentään tän ikäistä tarvi hoitoon laittaa, mut saa ite silti tehdä töitä eikä kärsiä vapaalla (koska kärsimystä se mulle on 🤪). Näin kaikki vvpäivät käytetään meillä puolikkaina eli niitä on tuplasti. Tämä tietysti toimii vain jos molemmat pystyy jäämään osa-aikaiseksi ja etäilemään paljon.

@Maana Mannila Toi olis kyllä, jo se että kaksoset eri päivinä, mut jos vielä eri vuosina! 😅 Koulun suhteen ei varmaan väliä, koska vuodenvaihteessa syntyneiden osalta muutenkin saa päättää, haluaako oman syntymävuoden ryhmään vai vasta seuraavaan.

Mä oon pettynyt! En nähnyt yhtään elokuvaunia. 😂

Tänään kp12 ja oviksenmetsästyskausi käynnissä. Pari tuntia sitten tein testin ja siihen tuli selkeä viiva, mutta ei vielä ole positiivinen. Eilen oli vielä ihan hailuraa. Valkkaria myös runsaanlaisesti, mutta en oikein osaa sanoa, mitä se laadultaan on😅 tuntemuksia alavatsalla ja nipistelyä varsinkin oikealla puolella. Kuinka usein tässä kohtaa kannattaa testata? Riittääköhän, jos testaan vielä kerran illemmalla?🤔 Ja tältä siis näytti tän päivän testi:
1000073910.jpg

Itse totesin joskus että tupla dippaamalla saa aikaiseksi pregcheckiin toisen viivan. Samoin hoksasin netissä jonkun kokeneen saman tyyppistä.

Eli jos testi kastui kokonaan niin saattaa tulla virheellinen toinen viiva 😅

@Selmiina joskus elokuussa, kun vielä uskoin raskautuvani pian (ja kuvittelin jopa, että voisin olla raskaana), kuuntelin Kätilön kahvitunti -podcastia. Siinä oli ovulaatiotesteistä puhe, ja kätilöt sanoivat, että tollanen perinteinen testi pitäisi tehdä aamuin ja illoin. CB:n lilan kanssa ohje on, että tehdään aamun ekasta pissasta siihen asti, että saa vilkkuvan hymyn ja sen jälkeen voisi tehdä useammin.

Mä oon tehnyt PC:n perinteisten testien kans niin, että oon testannut sillä, kun oon saanut pysyvän hymyn CB:n lilaan. CB:n lila aamun ekasta, aamun tokasta PC:n testi ja sit viel iltapäivän puolella oon tehnyt toisen CB:n testin. Näin oon onnistunut löytämään LH-piikin tosi hyvin. Tässä kierrossa PC oli positiivinen aamun tokasta, viime kierrossa vasta ip:n pissasta.

Koska teit ton testin alkuiltapäivästä, testaisin ehkä illemmalla viel uudestaan. Huomenna sit testi aamun tokasta ja sit iltapäivällä yhdestä pissasta, mut ei kannata juoda mitenkään älyttömästi ennen testausta, jos pystyt olee juomatta. Lutenisoivan hormonin määrä käsittääkseni nousee iltapäivällä, joten voi olla, että saat viel tummemman viivan, jos testaat myöhemmin.

Sekava selostus, toivottavasti oli mitään apuu.

@Puolikuu joo en usko, että edes kerran vuodessa tapahtuu, mutta maailmassahan syntyy hirveästi lapsia koko ajan, joten kyllä varmaan tollastakn tapahtuu. xD Mun käsittääkseni pyritään siihen, että menis oman syntymävuoden ryhmään, mutta ei kai se mikään lakikirjaan kirjoitettu sääntö ole, josta ei voisi koskaan poiketa. Kuitenkin lapsetkin on tosi erilaisia ja heillä on erilaiset valmiudet koulunkäyntiin.

Onneks ens yö tulee pian, ni saat tilaisuuden katsella leffaa. xD

@Maana Mannila Toi olis kyllä, jo se että kaksoset eri päivinä, mut jos vielä eri vuosina! 😅 Koulun suhteen ei varmaan väliä, koska vuodenvaihteessa syntyneiden osalta muutenkin saa päättää, haluaako oman syntymävuoden ryhmään vai vasta seuraavaan.
Mikä lasketaan vuodenvaihteeksi? Mä just katoin et jos nyt tästä kierrosta tärppää ni laskettu ois 17.12. 😬

Mikä lasketaan vuodenvaihteeksi? Mä just katoin et jos nyt tästä kierrosta tärppää ni laskettu ois 17.12. 😬
Ei mitään käryä, mutta varmaan ainakin 31.12–1.1. väillä oleva aika... Mun yks ystävä on syntynyt 27.12. ja meni vuotta myöhemmin kouluun, mutta mun entinen pomo on syntynyt 30.12. ja meni ihan samaan aikaan kuin muutkin sinä vuonna syntyneet. Nää on molemmat siis tapahtunu 1980–90-luvulla eli varmaan linjaukset tuosta muuttunu.

En usko, että 17.12. vielä ns. "suorilta" lasketaan vuodenvaihteeksi, kun siitä on kuitenkin vielä tasan viikko jouluaattoonkin. Eikä varmaan 27.12. ole sekään mikään läpihuutojuttu... Joskus luin Hesarista, että nykyään pyritään tosiaan siihen, että lapsi menisi oman syntymävuotensa mukaisena ajankohtana kouluun muiden samana vuonna syntyneiden kanssa. Mut voi siis olla, että oon käsittänyt asian myös ihan täysin väärin. Ehkä arviointi tehdään lapsen yksilöllisten valmiuksien perusteella, mutta eikös just valmistunu tutkimus kaksivuotisesta eskarista, ja lopputulema oli, ettei kaksivuotinen eskari juuri vaikuta lapsen kouluvalmiuteen. Tunnustan, etten ole seurannut tutkimukseen liittyvää uutisointia kovin tarkasti.

En tiiä, mutta luulisin, että näitä kysymyksiä pohditaan ehkä enemmän perheissä, joissa lapsi tai useampi on syntynyt loppuvuonna kuin jos lapsi on syntynyt ihan vuoden alussa.

Mun viimeinen isovanhempi, joka kuoli yllättäen viime keväänä, oli muuten syntynyt 17.12. Luotan, että tää on hyvä merkki teille! <3

Onpas paljon viestejä, en kerennyt vielä lukemaan kaikkia! Mutta halusin kommentoida @Pakkanen kysymykseen CB:n pinkistä. Mullakaan ei ole kokemusta siitä, että tulisi kaksi hymynaamaa CB:n pinkillä, kun lopetan testaamisen hymynaamaan. Kierrot ja naiset on tietysti yksilöllisiä, mutta itse oon saanut CB:n digitaalisilla testeillä hymynaaman kp 12, kp 15 (kahdesti) ja kp 17. Oireiden perusteella uskon näiden tulosten pitävän paikkaansa. On aika monen päivän ero siinä, että saako ovisplussan kp 12 vai 17, mutta kaipa oviksen paikka voi vaihdella noinkin paljon. Tuosta kp 12 tulleesta hymynamaasta seurasikin kemiallinen raskaus. Toivon ja pidän kovasti peukkuja, että teillä onnistaa 🌈🌈🥰

Takaisin