Mulla tuli tästä mieleen vaan joku minegraft-peli@Syssymyssy Hei, jos progetaso on liian matala, niin silloin esiintyy toistuvasti tiputtelua loppukierrossa! Mikään rintojen turvotus yms ei ole oire siitä. Mulla on aina voimakkaat pms-oireet ja ne seurailevat loistavasti tilastollista progesteronitasoa (oireet pahimpia dpo 8-10). Mulla on juuri nyt riittävä progetaso 99%, kun käytän keltarauhashormonia ja kyllä kramppaa, väsyttää ja tissit turvottaa.
Tässä oli vähän aiheeseen liittyvää:
![]()
Estrogeenidominanssi ja progesteroni vaihdevuosien hoidossa | Gynekologi Riina Katainen
Vaihdevuosiin liittyvänä estrogeenidominanssi ei ole lääketieteessä käytettävä termi.riinakatainen.fi
@Venkula
Täällä myös vilkkaita unia! Ei tosin ravintolisistä, cyclogestistä tällä kertaa.
Mulle tulee myös Ovitrellestä (keinotekoinen hcg) ihan ihme unia. Ensimmäisellä kerralla uni koostui Youtube-videoista, jotka olivat jostain 2000-luvun grafiikoilla olevasta pelissä. Yhtäkkiä näkökulma vaihtui pelin sisään, ja mun uni oli semmoista kunnon laatikkoanimaatiota. Siinä oli jotain lännensankareita, joilla hypittiin rakennustelineillä ja paettiin lentäviä haita. Kyllä. Lentäviä haita. Ja yksi hahmo tuli syödyksikin. Unen loppuvaiheessa lännenmiehen naisystävä petti miestään alienin kanssa (uneni päätti näyttää seksikohtauksen kahdesti), ja olisi ilmeisesti myöhemmin mennyt tartuttamaan jotain alienkuppaa koko kylälle.Oli kyllä herätessä sellainen olo että nyt en ainakaan pääse taivaaseen, kun aivot tämmöistä generoi.
Viime kerralla Ovitrellestä tuli onneksi suhteellisen normaali seksiuni, kumpikin osapuoli ihmisiä eikä siinä ollut yhtäkään lentävää merenelävää.
Edit: typon korjaus
Huomaan kans et maailman tapahtumat ja uutisointi tulee uniin, mut oon opetellu tietosesti vältteleen tämmöstä materiaalia (vaikka riskinä on et oon täysin tietämätön jostain hyvinkin tunnetusta ja puhutusta aiheestaTervetuloa kuumeilemaan toista ”iltatähteä”! Saanko heti kysyä, miten koet äitiyden nuorena äitinä ja nyt vähä vanhempana äitinä? Ootko rennompi tai stressaavampi nyt/nuorempana? Samoin näin raskausneitsyenä ja raskaustestien valkaisijana kiinnostaa kokemukset raskaudesta eri iässä (vaikka mulla ei kasiseiskana enää olekaan mahdollisuutta kokea nuorta äitiyttä). Entä vaikuttaako sektio myöhempiin synnytyksiin eli meneekö ekan jälkeen kaikki sektiolla?
Oon utelias ja kiinnostunut — vastaa just siihen mihin haluat ja sillä tavalla, mitä haluat. Jos et haluu vastaa mihinkään, niin sekin on ok! : )
Ja joku kyseli painajaisista, niin mä näin viime yönä unta, että mun isä (joka on siis suomalainen ja Helsingistä) myi mut vaimoksi iranin maaseudulle. Siellä yritin saada yhteyttä perheeseeni ja piilotella väkivaltaiselta aviomieheltä. Oon lukenut joskus 2000 kirjan MYYTY!, joka kertoo kahden brittiläisen sisaruksen tarinan. Heidän isänsä oli siis myynyt jo kaksi vanhempaa lasta ja myi myös nää kaksi Jemeniin vaimoiksi. Sit luin Lastani ette saa, joka kertoo amerikkalaisnaisesta, jonka hammaslääkärimies vei tän naisen ja heidän yhteisen tyttären Iraniin ja he ei meinannu päästä pois sielt. Luulen, että tää maailmantilanne nosti noi kirjat mun alitajunnasta.
Ja siis uni oli oikeastaan jännäri ennemmin kuin painajainen. Olin aktiiviinen toimija ja mm. piileskelin vangitsijoiltani pikaruokaravintolan keittiössä! Syön kans gelee royale + ubikinoni.