Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Rouva W toivotaan, että burana vaikutti vain sun kipuihin eikä muuhun. <3

@Hailey ja @Mansikkamuija täällä sama epätoivo ja tympääntyminen jatkuu myös, joten tervetuloa kerhoon. Tosi vaikeaa innostua tästä kierrosta, kun edellinen loppui ihan kesken.

@Kali onksulla siis se monitori, jolla seuraat kiertoa, joku hedelmällisyysmonitori tai mikä onkaan? Toivotaan, että huippu nyt tulisi, talletus natsaisi ja pääsisit toistamaan jälleen yhdet piinapäivät tähän jatkuvaan toivottomaan piinaan. <3

@Kevätlilja tervetuloa mukaan! Täällä on näköjään tällä hetkellä vähän alavireisempi meininki itse kullakin, mutta vertaistukea löytyy ainakin. Toivotaan, että teillä tärppää, ja jos ei, niin olet vielä sen verran nuori, että voitte hakeutua tutkimuksiin ja ehditte saada hoitoa julkiselta puolelta, jos ei onnistu omin avuin. <3

@Evannu joo siis onhan siinä se, että nopeasti karisee toiveet ja suunnittelut. Mäkin jotain äidille avauduin, kun "pelkäsin, että vauva syntyy heinä–lokakuussa", jos raskaus alkaa marras–tammikuun kierroista. Nyt oon vaan sillain, että joopa joo, ihan ku voisin mitenkään vaikuttaa siihen, koska raskaus alkaa ja vauva syntyy. Edes se, miloin raskaus alkaa, ei kerro yhtään mitään syntymäkuusta, kun mitä vain voi tapahtua hedelmöittymisen ja syntymän välillä olettaen, että raskaus päättyy synnytykseen. Että voi ihminen olla yhtä tyhmä kuin mä, ja mäki oon kuitenkin ihan ongelmanratkaisua teen työkseni, että ei sen puoleen. Ihan sama, koska syntyy, kun nyt alkais eka.

Omanapa loppuun: Nyt on varattu aika naisen hedelmällisyystarkistukseen Mehiläinen Felicitaksesta ja esitietolomakekin täytetty. Pelottaa ja jännittää, mitä ne siellä sanoo, mutta se kait on sen ajan murhe.

Paljon onnea plussasta @Syksynlapsi ! :smiling face with heart-eyes:

@Maana Mannila voin niin samaistua sun fiiliksiin. Mulla oli joulukuussa vähän vastaava tilanne. Tuli tiputtelua aikaisessa vaiheessa ja kuvittelin, että voisi olla kiinnittymisvuotoa, kun edellisistäkin raskauksista ollut. No seuraavana päivänä alkoi menkat ja kierto noin viikon lyhyempi normikiertoa. Kyllä siinä kävi kaikki tunneskaalat läpi ja just mietti, miten hölmö sitä voi olla, että kuvitteli raskauden alkavan niin helposti. Paljon tsemppiä uuteen kiertoon joka tapauksessa! Ja hyvä, että olette saaneet puolison kanssa keskusteltua tutkimuksista ja sait suostumaan testeihin.

Täälläkin joku flunssa taitaa iskeä :disappointed-face: onneksi näin alkukierrosta on aikaa sairastaa
Äh joo siis just toi, kun ensin vähän innostui ja sit, kun totuus vyöryi ylitseni kuin hyökyaalto, ja sit tunsin itseni tyhmäksi, että miten ihmeessä mulle tuli pieneen mieleenkään, että voisin olla raskaana. Kiitos, kyllä nää tunteet tästä varmaan jossain vaihees tasoittuu ja hautautuu muun arjen alle, mutta ainakin tällä hetkellä follikkelivaiheen energia (jos mulla sellaista on koskaan ollutkaan) suorastaan loistaa poissaolollaan.

Tsemppiä sulle flunssan keskelle, täällä kans migreenioireita ja outoa heikko-oloisuutta.

Mä kävin ahdistuspäissäni ostamassa raskaustestejä. Teen kaikkeni että en testaa vielä huomenna vaan vasta ylihuomenna kun on dpo10. Jotenkin toiveikkuus hävinnyt tänään ihan täysin ja en usko että olisi tärpännyt. Ne dpo 5-7 kivut antoi niin paljon toivoa mutta ne on jo unholassa. 😔😐 Voisko tää vaan nyt onnistua!!! Anteeksi masentava puheenvuoroni. Tosin multa ei tänne taida nykyään muunlaisia tullakkaan. 😂
Hei mä olin ihan varma tässä kierrossa ettei tullut tärppiä, vaikkakin dpo7 jälkeen tuli erinäisiä pieniä juttuja joiden perusteella annoin itseni vähän innostua. Niin se vaan hailakka viiva ilmestyi dpo9 ja nyt dpo17 alkaa lähenemään jo tasavahvoja viivoja.. 😊
Esikoisesta mulla oli vahva intuitio että raskaana ollaan ja siksi en nyt uskonut tärppiin, koska intuitio väitti muuta. Eli älä heitä vielä toivoa romukoppaan! 🤭

Oon ottanut tässä vähän taukoa foorumilta ja todennäköisesti otan vähän lisääkin tämän viestin jälkeen. Paljon onnea plussista ja tsemppiä kaikille!

Meillä tallettelut meni kerrankin putkeen, mutta menin sitten käymään yksillä juhlilla, johon osallistui pari jotka oli just parantuneet. No joku tauti sieltä sitten tuli mukaan ja näin oletettavasti dpo6 jouduin ottamaan ibuprofeiinia kun särky ympäri kehoa ja päätä niin kova. Kuumetta ei sentään ole tai tukkoisuutta ja yskää. No, se lienee tässä nyt sit tämä kierto. Huono aika sairastua eikä mulla tietenkään oo sopivaa särkylääkettä saati mahdollisuus saada moneen tuntiin. Ja sitä alkaa taas epäilemään koko projektia. Oltais voitu saada lokakuinen (tuskin täysiaikainen raskaus), mutta se on nyt sitten ulkona laskuista. Pessimisti ei pety. Huomenna olisi ollut myös kauan odotettu aika liittyen vuoden takaiseen burnoutiin ja omaan terveyteen ja siihen mitä tarvin työelämään palaamiseen. Mutta katellaan sitäkin sit taas joskus. Tänään sentään lapsi hoidossa niin saan rauhassa levätä, mutta huomenna en kyllä kehtaa viedä.
Mäkin tsemppaan, otin itse tässä tärppikierrossa dpo4 migreenilääkkeen ja olin ihan varma, että viimeistään se pilasi koko kierron. Kuitenkin viiva ilmestyi ja jatkaa täällä vahvistumista, eli älä säkään heitä toivoa yhden buranan tms. takia! 🩷
(Nyt on muuten saatu resepti raskausystävällisempään migreenilääkkeeseen.. 🤭)

Hei mä olin ihan varma tässä kierrossa ettei tullut tärppiä, vaikkakin dpo7 jälkeen tuli erinäisiä pieniä juttuja joiden perusteella annoin itseni vähän innostua. Niin se vaan hailakka viiva ilmestyi dpo9 ja nyt dpo17 alkaa lähenemään jo tasavahvoja viivoja.. 😊
Esikoisesta mulla oli vahva intuitio että raskaana ollaan ja siksi en nyt uskonut tärppiin, koska intuitio väitti muuta. Eli älä heitä vielä toivoa romukoppaan! 🤭
Kiitos tsempeistä ja onnea odotukseen. ❤️ Tottahan se on että vasta kun menkat alkaa, on tämä kierto taputeltu. Pitää koittaa nyt kehittää vähän muuta ajateltavaa.

Kiitos tsempeistä ja onnea odotukseen. ❤️ Tottahan se on että vasta kun menkat alkaa, on tämä kierto taputeltu. Pitää koittaa nyt kehittää vähän muuta ajateltavaa.
❤️ Ja hei, jospa sullakin on taikaa yk kympissä. Täällähän tuli tärppi juurikin yk10. 🤭

Onnea plussasta ja odotukseen 💚

Kirjoittelen vähän nyt omia mietteitä, mutta toivon kaikille tarrasukkia ja plussatuulia ✨

Km-jälkivuoto on vähenemään päin, eilen tuli vielä runsaammin, mutta tänään on ollut vain pientä vuotoa. Ollaan päätetty alkaa yrittää heti, kun on mahdollista, ei siis odotella yksiä menkkoja ellei ole pakko. Täytyy siis ruveta ovulaatiota odottelemaan, tilasin Clearbluen aikaisia raskaustestejä odottelemaan kaappiin ✨ Nyt keskenmenoon päättyneessä raskaudessa ja sitä edellisessä ovulaatiotestit näyttivät raskauden ensimmäisenä kun muuttuivat positiivisiksi varsinaisen oviksen jälkeen 🫢

Onnea tosiaan raskautuneille, jospa me tultaisiin loput perässä kukin ajallaan! ❤️

Eilen oli ovulaatioraivot, tänään väsymys ja kivut. Testasin äsken ja plussahan sieltä pärähti. Saiskohan tuon miehen keikattua tänään sänkyyn. 😁 Lauantain jälkeen mieskin on innokkaampi raskauden suhteen, kun saadaan yksi pakollinen tapahtuma pois alta. 😊

Enteilee varmaan pitkää kiertoa, kun ovis+ kiertopäivänä 18.

Hei kaikille! Mäkin tuun nyt uutena mukaan keskusteluun.

Yritys alkanut 4/25, saldona yksi tuulimunaraskaus/keskenmeno viime syksynä. Sen selvittelyn yhteydessä sain tietää, että mulla on PCO-tyyppiset munasarjat, mikä sopiikin yhteen mun suht epäsäännöllisen kierron kanssa. Tai on se yleensä noin 32-33 päivää, mut kaikkea on koettu 29-43 päivän väliltä. Edellinen kierto venyi 36 päiväiseksi ja toivo ehti jo herätä, kunnes sitten paljastui et oliki vaan pitkä kierto ja vatsatauti. 🤦‍♀️
Nyt siis kp7 ja mieli yrittää sulatella ajatusta marraskuisesta, et oiskohan tää nyt meiän vauva ku marraskuista ei ookaan viel yritetty.

@Rouva W Mä yhdessä luteaalissa kärsin jäätävästä olkapääsärystä, kun en uskaltanut ottaa buranaa. Lopulta nöyrryin lääkäriin, kun en saanut nukuttua kuin nojatuolissa ja siinäkin katkonaisesti. Sain oikein hevoskuurin buranaa ja parasetamolia, sanoin lääkärille raskaustoiveesta.. Lääkäri tuumasi, että ei alkio halua kiinnittyä, jos on kipustressiä elimistössä, että ei ole haittaa särkylääkkeistä ennen kuin raskaustesti näyttää plussaa. No, en sitten tiedä, miten on, mutta tuo sun määrä kuulostaa erittäin vähäiseltä siihen omaani verrattuna. Toki en siinä kierrossa raskautunut, mutta olin tosiaan kärsinyt kivusta ja unettomuudesta. Ja olihan täällä muitakin kokemuksia, että ei ole haitannut. ☺️ Pidetään peukkuja!

@Rouva W Mä yhdessä luteaalissa kärsin jäätävästä olkapääsärystä, kun en uskaltanut ottaa buranaa. Lopulta nöyrryin lääkäriin, kun en saanut nukuttua kuin nojatuolissa ja siinäkin katkonaisesti. Sain oikein hevoskuurin buranaa ja parasetamolia, sanoin lääkärille raskaustoiveesta.. Lääkäri tuumasi, että ei alkio halua kiinnittyä, jos on kipustressiä elimistössä, että ei ole haittaa särkylääkkeistä ennen kuin raskaustesti näyttää plussaa. No, en sitten tiedä, miten on, mutta tuo sun määrä kuulostaa erittäin vähäiseltä siihen omaani verrattuna. Toki en siinä kierrossa raskautunut, mutta olin tosiaan kärsinyt kivusta ja unettomuudesta. Ja olihan täällä muitakin kokemuksia, että ei ole haitannut. ☺️ Pidetään peukkuja!
Hyvä tietää! Kiitos!

Voimahalaukset kaikille epätoivon kanssa painiskelijoille, sitä on nyt selvästi liikkeellä 🥺 Ja tervetuloa mukaan uusille! ❤️

@Mamiii ja @Syksynlapsi teidän plussat toi kyllä toivoa! 🥹💕 Ja kiva kuulla tälläisiä kokemuksia, ettei homma kaadu välttämättä muutamaan buranaan. Kaverini raskautui ja synnytti juuri terveen pojan, vaikka alkuraskauden (vahinkoraskaus) käytti vahvoja kipulääkkeitä nivelrikkoon. Ja hän oli aiemmin muutaman vuoden yrittänyt vauvaa siinä onnistumatta, luuli ettei voi tulla raskaaksi. Hänen kokemus on antanut itselleni motivaatiota!

@Maana Mannila samaistun vahvasti tuohon fiilikseen kun ne menkat alkaa.. Miten annoin itseni uskoa, että tää olisi mahdollista mulle! Hitto kun se toivo välillä nousee ja sitten tullaan kovaa ja korkealta alas. 😞 Oon nyt just siinä tilanteessa, että oon antanut itseä lähteä mukaan siihen ajatusleikkiin että nyt se tapahtui! Oikeen makustelen sitä hetkeä kun näen testissä kaksi viivaa.. Tää tulee olemaan iso pettymys jos ei tärpännyt, mutta itsepä olen päästänyt mielikuvituksen laukkaamaan. 🫠

@Rouva W mulla kans dpo6 tänään, eli synkassa piinaillaan! 🙌

Hei,
kirjoitan uutena täällä. Taustaa sen verran että olen äiti 2020 ja 2025 syntyneille, eli kolmatta lasta olisi toiveissa. Olemme olleet onnekkaita tähän asti ja edelliset lapset ovat tulleet heti kun on "tilattu" vaikka minulla on perussairauksia jotka vaikuttavat hedelmällisyyteen.

Nyt kuitenkin on todennäköisesti pidempi matka tulossa koska imetän vielä kuopusta eikä kuukautiskiertoni ole vielä käynnistynyt. Tämän vuoksi ehkä seurailen keskustelua osittain taustalta, sillä kovin paljoa en itse voi tilanteen eteen tehdä niin kauan kuin imetän ja näillä näkymin olen ajatellut lopettamista huhti-kesäkuussa.

Mutta kuten täällä viesteistä päätellen moni muukin tunnistaa salakavalan toivon niin sellainen pieni elää minullakin. En voi sanoa dpo kun en tiedä ovuloinko (todennäköisesti en mutta jotain poikkeavaa limaa ja haluja kyllä oli!), mutta siis tänään olisi "dpo" 5. Lauantaina vihlaisi rintoja ja vatsaa sekä eilen oli pari outoa pahoinvointikohtausta ja alavatsaa on jomottanut jo pari päivää lievästi. Järjen äänellä ajattelen että olisiko kuukautiset alkamassa tai muuten hormonit heittelevät näin imettäessä, mutta se kuuluisa pienen pieni toivo on tuolla takaraivossa. Tätä kakkosta odottaessa oksensin jo ensimmäisen kerran ennen plussaa ja plussasin kuitenkin jo dpo 7 muistaakseni. Tosin siinä raskaudessa epäilen suuresti että oli kaksi tyyppiä yrittämässä matkaan mutta vain toinen jäi kyytiin. Päätin että testaan ystävänpäivänä että saan sitten asian pois mielestäni, mutta kyllähän se pyörii mielessä koko ajan vaikka kuinka muuta väittäisi.

Luin pari viimeistä sivua keskustelusta ja sydämellinen halaus menetyksen kokeneille ❤️‍🩹 Toivotaan kaikille meille plussatuulia ja lisääntyvän valon myötä aurinkoista mieltä ja jaksamista tälle matkalle ☀️

Kai minäkin tänne nyt sitten liityn kuumeilemaan ihan uutena :) Meillä vasta ensimmäistä lasta yritetään ja nyt menossa vasta ensimmäinen yrityskierto. Tänään tai no nyt kun kello on vähän yli puolenyön niin vaihtui juuri dpo7.

Pitkään olen lasta halunnut ja monta vuotta ajattelin, että se täytyy yksin hankkia, mutta sitten vihdoin tapasin nykyisen mieheni. Pelottaa, jännittää ja kuumottaa, että tulen tippumaan korkealta ja kovaa monesti. Pitäisi toki yrittää elää hetkessä… Tsemppiä kaikille ja plussaonnea!

Jään seurailemaan keskustelua :)

Takaisin