Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Viheriöi meiän koko lähipiiri ja kaikki tuttavat tietää, koska meiän häissä oli vahvasti esillä että ”avioliitto on perheen perustamista varten”. En usko et kellekkään jäi epäselväks mitä ruvettiin yrittämään 😂 kukaan ei oo sen kummemmin kysellykää sit mikä on kyl ollu mukavaa et antavat tilaa.

@Tähtiin tuijottelija @Hailey mä testaan vasta jos päästään kp40 asti, ku en luottais negatiivisiin kuitenkaan.

Olen miettinyt strategiaa miten henkisesti parhaiten selviytyä tästä kierrosta. Mulla menkat alkaa luultavasti dpo 11, nyt on dpo9. Eli enää huominen ja ehkä ylihuominen aikaa. Mulla 1 raskaustesti jäljellä, ja se ei ole edes herkkä. Tänään oli rfsu herkkä nega. Huomenna aamulla teen sen, ja koen karvaaan pettymyksen ja sitten alan vaan odotella menkkoja. Pahin pettymys jaoteltuna parille päivälle. 😂
Kerro jos keksit hyvän keinon selviytyä! Tarvitaan vinkkejä, täälläkin kuitenkin odotettavissa kaikkien todennäköisyyksien perusteella negatiivinen mutta toivo elää... Ja tsempit uuteen kiertoon, katsoinkin alemmasta viestistä että nega oli. ❤️‍🩹

@Suskikitten
Toivottavasti tulisi pian selvyys asiaan!!

@Maana Mannila
Tsemppiä uuteen kiertoon 🫶

Meillä nyt ei olekaan ollut sellaista yritystaivalta mistä kertoa kenellekään mutta rivien välistä on osa arvuutellut tulisikohan meille vielä perheenlisäystä. Ei olla myönnetty mutta ei kielletykkään asiaa. Minulla on kuitenkin sellainen olo että nyt en haluaisi jakaa tätä asiaa edes läheisimmille. Tämä on varmaan meidän viimeinen vauva jos meille suodaan ja jotenkin haluaisin vaalia tätä minun ja mieheni salaisuutena ♥️

Tuntuu että ystävänpäivään ja testipäivään olisi sata vuotta. Meillä sitäpaitsi myös sairastellaan, niin kuin koko talvi. (Kuviteltuja?!) oireita on edelleen selkä- ja vatsasärky, sellainen kuukautismainen jomotus. Tuntuu olevan yhteydessä imetykseen? Kädellä tunnustellessa tunnen kohdun pienenä mutta kovana, samanlainen kun oli mielestäni edellisen kerran raskautessa. Tässä välillä kun olen painellut niin kohtu on ollut pehmeä ja joustava, nyt on kova. Valkovuotoa on myös mielestäni enemmän, useamman kerran olen ajatellut että nyt alkaa kuukautiset mutta onkin vain valkovuotoa.
Sekin vielä kuumottelee kun tosiaan edellisessä raskaudessa plussasin jo näinä päivinä (dpo 7) mutta nyt haluan odottaa dpo 10 - ehkä kiduttaakseni itseäni, elätelläkseni toivoa vai suojellakseni itseäni?

Hups karkasi aikaisin

@Maana Mannila taapero vielä voi pahoin, muttei oksentele. mä taidan ehkä olla terve tai sitten en. Ei loppuvan noron ja alkuraskauden oireista voi tietää mikä on mikä. Miltein naureskellen tässä että edellinen kerta kun oli positiivinen raskaustesti niin silläkin kertaa oli niin paha mahatauti että päädyin käymään päivystyksessä. Sieltä mun tauti diagnosoitiin stressiksi raskaudesta 😅

Yritän malttaa mieleni tuon viimeisen raskaustestin suhteen että testaisin vasta ylihuomenna niin ratkeaisi että oliko mulla vain kiinnittymisyritys vai jäikö jotain matkaan asti.

Oli niin jännä että kuukautiset oli aivan normaalit, ei tavallista runsaammat tai mitään. Ehkä hiuksen hienosti vähäisemmät, mutta ei niin paljoa että sitä olisi tajunnut ellei oikein miettisi.

Olipa yllätys kun se clearbluen laite näyttää korkeaa tulosta taas. Nyt viides päivä putkeen. Mutta testannut ovulaatiota samalla pregcheckin liuskatesteillä. Nekin näyttäneet aika samalta jo monta päivää. Tosin tänään tuli vahva testiviiva siihen pc:n testiin. Tässä kuva eilisen illan testistä ja äsken tehdystä. Pitänee jatkaa näillä testeillä testailua. 😂 Ylempi siis eilinen ja alempi tän päiväinen...

1599.jpg

@Maana Mannila Sori en huomannu sun viestiä aiemmin. Se pitäisi sillä laitteella aloittaa kp4 viimeistään siis laittaa se että kierto alkanut. Muuten ei voi enään, sitten yleensä kp6 pyytää että testaa ekan kerran niillä ovulaatiotesteillä. 🙊 Ja sitten pitää siinä asettaa mikä aika ikkuna että testaa, itse laitoin klo 7-13... 😅 Se on siinä 6 tunnin aika ikkunan laitettava ja siinä välissä tehtävä se ovulaatiotesti.

Munkin puolesta tervetuloa kaikille uusille! Kiva lukea kaikkien kirjoituksia, vaikka en oo saanut itse nyt kirjoitettua.

Mulla on ollut jo viikon puolikuntoinen olo, ei paljon ajatus päässä pakota kun pääkin särkenyt joka päivä enemmän tai vähemmän. Mies sairastui flunssaan viikonloppuna ja mä nyt ilmeisesti sit tänään seuraan perässä. Aika lievät oireet, mut olo aika karsea siitä huolimatta. Nyt mennään dpo3. Ovis tuli testeillä bongattua ja hyödynnettiin ihan hyvin, nyt ei sit muuta kuin odottelua, ja huomenna pitää muistaa taas aloittaa Cyclot.

@Maana Mannila Mä kävin Aavassa otattamassa AMHn viime vuoden puolella, ja katoin et se oli maksanut 112€. Onhan sillä hintaa, mut halusin tietää, et kuin huono se on. Olihan se huono, 0,36. Mut onneks täältä oon just lukenut muutamastakin raskaudesta, jotka alkaneet samanmoisilla arvoilla ja matalalla AFCllä. Joten en täysin heitä kirvestä kaivoon vielä! Täällä on nyt useampi raskautunut myös vaikka ollut kipeenä, toivon samaa ihmettä myös omalle kohdalle. Ja tietenkin kaikille muillekin plussia!

Mulla lähti ovulaatiotestit jo haalistumaan? 🤨 Laitoin tosta aiemmasta testistä kuvan premomiin kuivuttuaan tosin muistin vasta sen kuvan ottaa. Jolloin tulos siellä näytti 0,82 ja äsken tehdyn testin oli 0,23 enään vaan... Meniköhän se huippu ohi vai onko taas vaan yritys ovuloida joka epäonnistunut?? 😪 Huomenna se selvinnee. Tänään ei kyllä viitsisi talletella tosin, vaikka varmaan hyvä olisi.

Onko kukaan käynyt yksityisellä ottamassa labroja yritykseen liittyen? Vähän mietin käyttäisikö työnantajan hyvinvointiedun ja kävisi sillä rahalla ottamassa jotkut hedelmällisyysverikokeet. Katselin että niissä aika usein hormoneja, kilpparit, rauta ja parit vitamiinit.
Itsehän just ostin ennen vuoden vaihdetta, että sain epassit pois. Vielä en ole vaan kokeissa käynyt. Ainakin terveystalolla se "lahjakorti" kokeisiin on 6kk voimassa.

Täällä alkoi eilen vihdoin kuukautiset. ☺️ Ehkä tämä on se meidän kierto! Edellinen kierto kesti loppujen lopuksi 36 päivää.

Mä olen kertonut yhdelle ystävälle ja lisäksi mun isälle. Ystävälle uskalsin kertoa, koska se ei ole osa mun ja mun miehen kaveriporukkaa, vaan tunnen sen ns. erikseen. Isä puolestaan oli varmaankin epäillyt jotain jo valmiiksi, koska se oli kysellyt multa esim. että kannattaako sen säästää vanhat lastenkirjat. Lisäksi se oli lakannut tarjoamasta mulle viiniä perheillallisilla ja alkanut ostamaan alkoholitonta kuohuviiniä. Isä sanoi, että tässä asiassa ei kannata stressata, mikä tietysti on aika kulunut neuvo. Jotenkin silti arvostin sitä, koska se tuli sydämestä.

Aiemmin puhuttiin mun miehen kanssa, ettei kerrottaisi meidän kavereille ennen kuin on jotain varsinaista kerrottavaa. Vähän aikaa sitten puhuttiin kuitenkin siitä, että nyt kun yritys on jo kestänyt jonkin aikaa, niin miksei me voitaisi ystäville kertoa. Ehkä siis kerrotaan jossain kohtaa.

Lueskelin tässä tuosta baby aspiriinin käytöstä raskauden tukemisessa. Onko kukaan käyttänyt lääkärin määräyksestä/neuvosta tätä jo plussaamisen jälkeen? Minkälaisessa tilanteessa?

Lueskelin tässä tuosta baby aspiriinin käytöstä raskauden tukemisessa. Onko kukaan käyttänyt lääkärin määräyksestä/neuvosta tätä jo plussaamisen jälkeen? Minkälaisessa tilanteessa?
Mulla oli esikoisen raskaudessa mini-asa käytössä pre-eklampsian ehkäisyssä raskausviikolle 36 asti.

Heips! Murehdin varmaan ihan turhaan, mutta silti haluan kysyä ku täällä on kokeneempiaki🫣 onko teille kelleen käyny niin, ettei vielä dpo 10-12 ole tullu plussaa, mutta myöhemmin kuitenki plussa tullut? Mulla ollut erilaisia oireita ku normi kierrossa ja tänään kuitenki nuilla dpo:lla testi nega

Heips! Murehdin varmaan ihan turhaan, mutta silti haluan kysyä ku täällä on kokeneempiaki🫣 onko teille kelleen käyny niin, ettei vielä dpo 10-12 ole tullu plussaa, mutta myöhemmin kuitenki plussa tullut? Mulla ollut erilaisia oireita ku normi kierrossa ja tänään kuitenki nuilla dpo:lla testi nega
Ei kokemusta, mutta virallinen ohjeistushan ainakin yhdeltä gyneltä on että aikaisintaan kaksi viikkoa ovulaatiosta testaisi. Eli dpo 14 on aikaisin suositeltu testaamisaika, jos kuukautisten alkamisajankohtaa ei voi käyttää. Se kiinnittyminen tapahtuu ovulaation jälkeen joskus 6-12 päivää myöhemmin, eli dpo 10 kaikilla se munasolu ei oo ehtinyt edes kiinni. Vielä siis kärsivällisyyttä ja voimia odotteluun!

Ei kokemusta, mutta virallinen ohjeistushan ainakin yhdeltä gyneltä on että aikaisintaan kaksi viikkoa ovulaatiosta testaisi. Eli dpo 14 on aikaisin suositeltu testaamisaika, jos kuukautisten alkamisajankohtaa ei voi käyttää. Se kiinnittyminen tapahtuu ovulaation jälkeen joskus 6-12 päivää myöhemmin, eli dpo 10 kaikilla se munasolu ei oo ehtinyt edes kiinni. Vielä siis kärsivällisyyttä ja voimia odotteluun!
Aivan!! Kiitos ihan hirmusesti❤️ tuntuu jotenki siltä, että kaikki muut saa just tosi aikasin tietää plussasta🫣

Täällä ei vieläkään clearbluen laite näyttänyt huippua, mutta eilen tai tänään kun meni yli keskiyön kun talleteltiin. 🤣 Tosin varmaan jäi vikaksi tallettelu kerraksi tälle kertaa kun mies vähän tai aika todella nihkeästi suostui yritykseen edes kun ehdotin sitä että yritetäänkö silloin yöllä. 😬 Joten toivottavasti ovulaatio pian! Muuten ei mitään mahdollisuuksia tähän kiertoon....

Menin muka päikkäreille taaperon kanssa, jotta aika kulkisi nopeammin huomiseen. Koetan niin kovasti olla tekemättä etu aikaan tuota vikaa raskaustestiä. On ihme että oon onnistunut keplottelee itselleni näinkin monta raskaustestiä ilman että muut porukasta saa tietää.

Jatkuva pahoinvointi joo, väsyttää hirmuisesti joo, mutta ei kyllä tunnu silleen "oon raskaana" tyylisesti. Nännit ei oo enää hellänä ja mun hiki palasi jo normaalin hajuiseksi, joten perse tuntuma vahvana siitä että tää oli kemiallinen. Oireet noihin oli tunnistettavissa joskus sunnuntaista tiistaihin ja nyt ei kyllä enää. Haluan nyt nähdä sen selvästi negan raskaustestin niin voin lakata empimästä ja ei tarvisi keplotella enempää raskaustestejä... Olisi kivasti nyt aikaa tässä kierrossa palautuakin kun mun reissu pitkittyi noron takia ja oon jumissa extra viikon ennen kuin hyppään julkisiin.

Mulla tuo viime viikon plussa osoittautui kemialliseksi, vuoto alkoi tänään. Jotenkin tosi neutraali olo tällä hetkellä, helpottunut myöskin kun vuoto alkoi näinkin nopeaa. Tulevaisuudesta en nyt osaa yhtään sanoa. Järki sanoo että taukoa nyt ainakin otetaan yrittämisestä. Pääkoppa tarvii nyt muutakin ajateltavaa.

Takaisin