Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
@pienirakas Me ei haluttu tietÀÀ esikoisen sukupuolta ennen syntymÀÀ. Saimme jÀnnittÀÀ loppuun saakka! Saman halusimme tehdÀ toisen kohdalla, mutta erÀs venÀlÀinen lÀÀkÀri paljasti asian kysymÀttÀ meiltÀ, ettÀ haluammeko tietÀÀNoh. Olihan se ihan kiva tietÀÀ kumpi tulee. Kolmannen kohdalla en todella tiedÀ, kummin tekisimme. MeillÀ on nyt kaksi poikaa. Haluaisimmeko tietÀÀ ennakkoon tuleeko sarjaan yksi poika lisÀÀ vai pÀÀsemmekö opettelemaan jotain ihan uuutta: vanhemmuutta tyttÀrelle? Mutta eipÀs hoppuilla. Ensin pÀivÀ vain ja hetki kerrallansa.
Mullakin on tapana joko ostaa testit kaupungista tai sitten tilata netistÀ. Oman kylÀn apteekista tai kaupasta en uskalla.@Maana Mannila oi, anteeksi! NiinpÀs olinkin sekoittanut toiseen. Taisin tarkoittaa kommenttini @Pumperoinen
MinÀ taidan tehdÀ raskaustestin vasta sitten kun kuukautiset ovat myöhÀssÀ. Niin olen ennenkin tehnyt ja mitÀpÀ sitÀ tapojaan muuttamaanEn edes osta testiÀ valmiiksi kaappiin polttelemaan nÀppejÀ. Mietin vaan, ettÀ mistÀhÀn sen testin ostaisin. Asumme niin pienellÀ paikkakunnalla, ettÀ jos joku nÀkee minun ostavan raskaustestin niin siitÀhÀn tulee uutinen seuraavan viikon paikallislehteen... EhkÀ tilaan netistÀ yksityissuojan vuoksi
![]()

Mutta yksi poikahan sieltÀkin tuli. 
Oh well, katsotaan nyt, kauanko tÀmÀ pÀÀtös pitÀÀ, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole ollut testaushaluja. MitÀ lÀhemmÀs uuden kierron alkua tullaan, sitÀ enemmÀn uskon, ettei varmaan onnistuttu tÀllÀkÀÀn kertaa. Toivotaan, mutta ei yltiöpositiivisesti. Plus menkkojen vÀliinjÀÀmisen myötÀ saa ainakin vÀhÀn vÀhemmÀn epÀvarman tuloksen tikkuun.@pinguliini @Maana Mannila olispa itellÀkin noin paljon kÀrsivÀllisyyttÀ, pisin mihin oon yltÀnyt testaamatta tais olla viime kierron dpo 11![]()
@pienirakas MeillÀkin kaksi poikaa. Mulla oli toisessa raskaudessa enemmÀn pahoinvointia kuin ekassa niin ajattelin, ettÀ joko tulee tÀllÀ kertaa tyttö tai sitten kaksoset.Mutta yksi poikahan sieltÀkin tuli.
![]()
YritystÀ on meillÀ toki pidempÀÀn ja ikÀÀ enemmÀn, mutta olin tosi tyytyvÀinen, ettÀ mies lÀhti helpolla sperma-analyysiin. Ei mun tarvinnut sitÀ perustella, mutta palopuhe oli valmiina: jos mÀ joudun ensinnÀkin laittamaan potentiaalisesti henkenikin vaaraan (synnytykseen ja muihin komplikaatioihin voi edelleen kuolla), ja optimoin yrityksessÀ kaiken mahdollisen pÀivÀtasolla muistaen vitamiinit, mietin kahvikupillisia, greippimehuja ja ihan kaikkea muuta ja kusen litratolkulla testimukeihin ja oikeastaan kirjaimellisesti seison vaikka pÀÀllÀni, hÀn voi runkata kerran purkkiin. YksikÀÀn minulle tehtÀvÀ gynekologinen tutkimus tuskin tulee tÀllÀ matkalla tapahtumaan orgasmin kautta.Mietin myös, paljonko haluan kÀyttÀÀ aikaa, rahaa ja energiaa siihen, ettÀ yritÀn parantaa mahdollisuuksia ns. kotikonstein (greippimehu on kokeiltu parissa kolmessa kierrossa ilman tuloksia, folaattilisÀ, ruokavalion, alkoholittomuus, savuttomuus, maltillinen kofeiinin saanti, riittÀvÀ lepo, liikunta jne. on kunnossa), jos jommassa kummassa meissÀ onkin jotain fyysistÀ vikaa tai jos vika onkin miehen siittiöissÀ? Mulla ainakin ovulaatiot tapahtuu, se on selvÀ ainakin testien ja oireiden perusteella. Toki mitÀ terveempi itse olen, kun lasta odotan, sitÀ paremmin jaksan raskauden, synnytyksen ja pikkulapsiajan, mutta mietin, ettÀ mitÀhÀn tuo mies voisi tehdÀ asian eteen muuta kuin ampua lastit oikeaan suuntaan oikeassa aikaikkunassa...
HyvÀ nÀkökulma, ja onneksi sun ei tarvinnut tuota palopuhetta pitÀÀ vaan mies lÀhti sperma-analyysiin suht helposti. EhkÀ hÀn ajatteli, ettÀ se on se kuuluisa pienemmÀn riesan tie.YritystÀ on meillÀ toki pidempÀÀn ja ikÀÀ enemmÀn, mutta olin tosi tyytyvÀinen, ettÀ mies lÀhti helpolla sperma-analyysiin. Ei mun tarvinnut sitÀ perustella, mutta palopuhe oli valmiina: jos mÀ joudun ensinnÀkin laittamaan potentiaalisesti henkenikin vaaraan (synnytykseen ja muihin komplikaatioihin voi edelleen kuolla), ja optimoin yrityksessÀ kaiken mahdollisen pÀivÀtasolla muistaen vitamiinit, mietin kahvikupillisia, greippimehuja ja ihan kaikkea muuta ja kusen litratolkulla testimukeihin ja oikeastaan kirjaimellisesti seison vaikka pÀÀllÀni, hÀn voi runkata kerran purkkiin. YksikÀÀn minulle tehtÀvÀ gynekologinen tutkimus tuskin tulee tÀllÀ matkalla tapahtumaan orgasmin kautta.
Analyysi toki maksoi, mutta ei se tuntunut ihan pahan kalliilta verrattuna moneen muuhun tutkimukseen. Sperman laatu on universaalisti heikentynyt, ja musta se oli ihan perusteltua tarkistaa ettÀ se osuus on kunnossa.
Jostain toisesta ketjusta bongasin, ettÀ jostain klinikalta oli kÀsketty myös mies syömÀÀn Q10:a.
Okei, kiva kuulla, ettÀ tulokset tuli noin nopeasti! Ja siis tota itsekin miettinyt, ettÀ jos jotain fyysistÀ löytyy, niin sitten voisi pÀÀstÀ aiemminkin julkiselle kuin vuoden yrityksen jÀlkeen. Ettei tÀssÀ nyt turhaan jyystÀ menemÀÀn... tai siis eihÀn se nyt suorastaan turhaa varmaan ole, mutta you know what I mean. xDD@Maana Mannila
Ovumialla kÀytiin lounasaikaan, ja tulokset tuli samana pÀivÀnÀ. Jos nÀyte on normaali, se tulos tulee ihan vaan turvasÀhköpostina miehelle, jos olisi ollut jotain vialla, olisivat soittaneet hÀnelle ja selittÀneet mitÀ tulokset tarkoittaa.
Vaikka en nyt tiedÀkÀÀn, mitÀ seuraavaksi tehdÀÀn (paitsi ettÀ luomuyritys jatkuu), oli jotenkin helpottava tieto, ettÀ ainakin teoreettinen mahdollisuus on. Tai no, mua ei oo vielÀ tutkittu, mutta kierto vaikuttaisi toimivan normaalisti etc. Jos tulos olisi ollut jotain muuta, olisi sitten voinut alkaa miettiÀ muita vaihtoehtoja tai ajatuskulkuja.
EhkÀisy jÀtettiin pois kesÀkuussa -24, mutta kesti pari kuukautta ettÀ kierto löytyi. Muutama kierto on jÀÀnyt moninaisista syistÀ vaille yritystÀ; nÀillÀ ikÀvuosilla en oikein usko, ettÀ tÀrppÀÀ ellei osu oikeasti ajoitus kohdilleen, pelkkÀ sinne pÀin ei riitÀ.Oliko teillÀ miten pitkÀ yritys jo takana? YleensÀ kait, jos kuukautiskierto on sÀÀnnöllinen, se tarkoittaa, ettÀ ovulaatio tapahtuu ainakin suurimmassa osassa kiertoja ja siinÀ mielessÀ edellytykset raskaudelle pitÀisi ainakin teoriassa olla olemassa. Toki siihen tarvitaan myös siittiöitÀ, kun ei noita neitseellisiÀ sikiÀmisiÀ tapahtu ihan joka vuosituhat kuitenkaan. ; ) Valitettavasti.
Oi, paljon onnea!Raskaana 2026.. vauva olisi vielÀ kivempiPregcheck, herkkyys 25.

Nooo, herÀsin aamulla neljÀltÀ kun oli niin lÀmmin olo, ihan kuin olisi nuotiossa nukkunut. LÀmpöÀ oli lÀhemmÀs 38 niin onko tuo ihme, kun mun normaali aamulÀmpö on tÀssÀ kohtaa kiertoa luokkaa 35Tsempit sairasvuoteeseen, toivottavasti voit jo paremmin!
kiitos kommentista ja tarinanne jakamisesta. Onpa ikÀvÀ kuulla, ettÀ jouduitte kiireettömÀÀn jonoon julkisella. Ei ole helpoksi tehty tÀtÀ lapsentekoa nykyihmisille, kun ensin yritÀt rÀpeltÀÀ elÀmÀs siihen kuntoon, ettÀ perusta olis jotain muuta kuin klemmareita, jesaria ja purukumia. Sit kun perusta on edes sinne pÀin, oot jo sen ikÀinen, ettei onnistu luomuna etkÀ hoitojakaan enÀÀ saa.EhkÀisy jÀtettiin pois kesÀkuussa -24, mutta kesti pari kuukautta ettÀ kierto löytyi. Muutama kierto on jÀÀnyt moninaisista syistÀ vaille yritystÀ; nÀillÀ ikÀvuosilla en oikein usko, ettÀ tÀrppÀÀ ellei osu oikeasti ajoitus kohdilleen, pelkkÀ sinne pÀin ei riitÀ.
Otin yhteyttÀ julkiseen puoleen kun vuosi rehellisiÀ yrityskiertoja oli tÀynnÀ, mutta minut laitettiin kiireettömÀÀn jonoon josta ei ole kuulunut mitÀÀn ja tuskin kohta enÀÀ kuuluukaan kun ikÀÀ on liikaa.En osaa vielÀ tÀysimittaisesti panikoida tai luopua toivosta, mutta eihÀn se aika enÀÀ millÀÀn tavalla mun puolellani ole. Mun Àiti oli kuitenkin saman ikÀinen kuin minÀ nyt saadessaan mut, mut mÀ en ollut esikoinen.