Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon tsemppiä hoitoihin @Viheriöi, @Puolikuu ja @Noora992! Toivottavasti niistä saatte mahdollisimman pian toivotun tuloksen. :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Maana Mannila ja @Puolikuu Kiitos tsempeistä! On tämä aikamoista odottelua ja ajatukset pyörii nyt varmaan liikaakin oireiden ympärillä. Mutta eihän tässä auta muu kuin toivoa parasta. Alunperin aattelin, että testaan taas vasta kun menkat on myöhässä mutta en tiedä pystynkö siihen nyt näillä fiiliksillä. Mutta pelkkä testaamisen ajattelu jännittää kun ei haluaisi yhtään valkoista negaa katsella...

@Pumperoinen Pahoittelut negoista! Mulla on toi aamuyön heräily ollut kanssa usein raskausoire mutta oli sitten kyllä jossain negakierrossakin ja sai kanssa omat toiveet heräämään. Mutta hyvinhän voi olla, että sulla ei ole hcg ehtinyt vielä nousta ja vasta muutaman päivän päästä näkyy testissä!

@Ninspi tervetuloa kuumeilemaan ja juttelemaan muiden kuumeilijoiden kanssa. Täältä saat varmasti vertaistukea pettymyksiin ja suruihin sekä lisävirtaa ilon hetkiin. <3 Hienoa, että sulla on kierto palautunut noin nopeasti, olkoon se hyvä merkki ja ennakoikoon pikaisia plussatuulia vauvahaaveiden toteutumiselle. Täällä on hyviä lankoja kans omasta kierrosta ja oireista keskusteluun, jos jokin vaivaa mieltä tai askarruttaa. Yksilöllisiä eroja on tietysti paljon per kierto ja per kierrollinen, mutta useimmiten löytyy joku, joka on käynyt läpi vastaavia juttuja. Järjen ääniäkin on täällä huhujen mukaan joskus kuultu. ;)

@Puolikuu mielenrauha on kestänyt ainakin tähän aamupäivään asti. xD Tuli illalla jotenkin taas intuitio siitä, että ehkä meillä ei tärpännytkään. Samalla toivoo, että tärppäsi ja samalla yrittää pitää pään kylmänä. Tänään kp 20, joten menkat alkanee su–ti välillä, jos alkaa. Toivottavasti sulla puolison siittiöt palautuu oikein voimainsa tuntoon ja saatte pian hyvän vasteen hoidolle. <3

@Suskikitten onko tuoreempia uutisia tilanteesta? Ajankohdan perusteella vois olla kiinnittymisvuotoa nimittäin. <3

@Pumperoinen täällä kohtalotoveri, joskin mun aamuheräilyt on alkaneet jo toista vuotta sitten. Oon sit asettunut ihan tyytyväisenä uuteen rytmiin, joka on sellainen, että sänkyyn klo 20 maissa ja ylös viiden kantturoissa. Heräilen yleensä jo neljän jälkeen, mutta puoliso on kieltänyt nousemasta ennen viittä, niin olen sit hänen toivettaan kunnioittanut. Oon alkanut nauttia tästä aikaisesta rytmistä, ja nykyään meen viikonloppuisinkin nukkumaan yleensä ihan viimeistään klo 21. Töissä saan enemmän aikaiseksi, kun olen toimistolla jo ennen kuutta. Siinä on monta tuntia rauhallista keskittymisaikaa ennen kuin porukkaa alkaa valua paikalle.

Toivotaan, että sulla olis luteaalioire ja uni palautuisi, kun raskaus alkaa tai sitten uusi kierto. Tosin raskausaikanakin kuulemma on unet vähissä, mutta se on sit sen ajan murhe.

@Lissu milloin sulla pitäis alkaa menkat? Mulla dpo 6 nyt ja oon kans suunnitellut testaavani vasta, jos menkat on myöhässä. Reilu viikko odottelua vielä.

Sain eilen pienen riidan aikaiseksi miehen kanssa. Surkuhupaisaa että ennen kuin aloimme yrittämään ja pitkään sen alettuakin emme koskaan riidelleet. Ekoja riitoja alkoi olla ennen edellistä raskautta kun testasin niin ajoissa yms ja sen jälkeen muutamia ollut kun meni kesken. Kaikki riidat liittyneet tavalla tai toisella vauvan yrittämiseen. 😅 Niin ihanaa tämä yrittäminen!

Mutta eilen avauduin miehelle mun fiiliksistä mistä tänne kirjoittanut, että onko mitään järkeä loppuen lopuksi tässä touhussa ja jos en esim. tunnekkaan mitään lasta kohtaan sekä enemmän aikaahan ja rahaahan meille jäisi kaiken lisäksi. Mies meni aivan hiljaiseksi eikä sanonut mitään. Joten sanoin sitten ei varmaan olisi mitään pitänyt sanoa. 🤷‍♀️ Suutuin siis kun meni niin hiljaiseksi eikä sanonut heti mitään. Mutta myöhemmin kun ilmeisesti mietti asiaa sanoi taas sitten että on siinä enemmän positiivisia puolia... No jaa eihän ne mitään auta kun näin vaikeaa. Jätin asian sitten siihen.

@Maana Mannila Oletan, että menkkojen pitäisi alkaa torstaina. Ihan varma en ole, kun tässä kierrossa tuli ovis normaalia aiemmin. Mutta jos luteaali pysyy samanpituisena niin olettaisin, että ke illalla/to aamulla alkaisi. Just kyllä tarkistin, että kaapissa pari testiä on valmiina, jos innostun testaamaan jo aiemmin.

Paljon voimia kaikille uuteen kiertoon joutuneille :red-heart:

@Kali varsin ymmärrettävää, että mieli koittaa suojata pessimistisellä ajattelulla. Ehkä kuitenkin hyvä, että puoliso löytää ja tuo esiin niitä positiivisiakin puolia. Sulla on ollut pitkä ja raskas tietähän asti :Broken Heart: Toivottavasti lääkitys toisi apua seuraavassa kierrossa

@Lissu kuulostaa kyllä varsin lupaavalta :Smiling Face With Smiling Eyes: toivon kovasti plussaonnea, kun testaamaan päädyt!

@Maana Mannila ihana, että on löytynyt yrityksen keskellä mielenrauhaa, vähintään hetkellisesti :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Täällä alkoi kiertopäivä 30, kun kaksi edellistä kiertoa ollut 26 päivää. Mutta tuntemusten perusteella on vasta dpo 8 tai 9, joten ei vielä pitäisi menkkojen alkaakaan. Jotenkin tähän kiertoon on nyt valtavan toiveikas olo, vaikka todennäköisyydet ovat aikataulun ja muun suhteen häviävän pienet. Luulen, että mieli kaipaa vaan niin kovasti kaiken surun keskelle jotain iloa. Oireina lähinnä menkkoja edeltäviä pieniä selkäkipuja ja jotain repimistuntemuksia, joita mulla muutenkin säännöllisesti. Esikoisen yrityksen aikana testasin ovulaatiota ja silloin luteaali oli 10-11 päivää, joten oletan että on pysynyt samoissa ja ehkä to menkat alkaisi. Luteaali on vähän lyhyt, mutta todistetusti sillä ainakin yksi lapsi on maailmaan saatu. Silloin luovuin jo toivosta ilman hoitoja just lyhyen luteaalin takia. Toisen kohdalla en ovista testaillut. Nyt päätin, että jos ei tästä kierrosta tärppää, niin tilaan varmaan ovistestejä kokeiluun.

@Suskikitten onko tuoreempia uutisia tilanteesta? Ajankohdan perusteella vois olla kiinnittymisvuotoa nimittäin.
Ei ole tullut verta vielä tähän mennessä, joten oon alkanut hieman rentoutua ja välillä jopa unohtanut aiheen 😂 oon viettänyt nyt terveen taaperon kanssa harvinaisen hyvin rullaavaa ja rauhallista päivää. Kyllähän meidän päivät tavallisestikin rullaa, mutta aika väkivaltaisesti 😅 Pikkuisella on voimaa ja tarmoa ja tiukka oma tahto. Tänään ollaan oltu ehkä flunssan jäljiltä yhteistyöhalukkaampia.

@Lanaka mua lähinnä alkanut ärsyttämään tuo miehen positiivinen asenne. Yritän häntäkin suojella näillä mun ajatuksilla kun siksi hänen kanssaan otin tämän eilen puheeksi jotta hän ei niin ylipositiivinen asian suhteen aina olisi. Kun kerroin esim että vuoto alkoi löysi siitäkin positiivisia juttuja. 😒 Että no ainakin saa täyden hyödyn lääkkeistä kun aloittaa oikeaan aikaan kiertoa... Tiedän että tulee pettymään kun esikoista ei mahdollisesti tule. Kaipa mä vaan yritin ja yritän palauttaa hänet maanpinnalle. 😫

Mä olen kyllä aivan loppuun palanut, siinä vaiheessa huomasin ja tajusin tänään sen kun katsoin yhtä sarjaa jota rakastan normaalisti. Siinä oli raskaana 1 hahmo ja heitin melkein kaukosäätimen tv:tä päin. 🥴 Sammutin vaan tv:n sen sijaan ja menin sänkyyn itkemään. Eikä kuukautiset syy voi olla kun niukkaa vähäistä vuoto enään niin loppumassa nekin

Mä olen kyllä aivan loppuun palanut, siinä vaiheessa huomasin ja tajusin tänään sen kun katsoin yhtä sarjaa jota rakastan normaalisti. Siinä oli raskaana 1 hahmo ja heitin melkein kaukosäätimen tv:tä päin. 🥴 Sammutin vaan tv:n sen sijaan ja menin sänkyyn itkemään. Eikä kuukautiset syy voi olla kun niukkaa vähäistä vuoto enään niin loppumassa nekin
Mjoo, samaistun tuohon ettei kestä kattoa sarjoja joissa joku hahmo on raskaana… itselläkin on tullut useita hyviä sarjoja jätettyä kesken koska joku tuli raskaaksi.

Näinä päivinä kattelen pääasiassa netflixistä korealaisia hömppä romantiikka sarjoja, koska luotan ettei niissä tule vastaan liian herkästi triggeröiviä aiheita. Pää ei vain yhtään kestä aiheita raskaus, vauva ja huono-onniset lapset tässä vaiheessa elämää. Joskus kuuntelin tunteja true crime jne sarjoja, mutta oli pakko lopettaa kaikki tuollainen heti kun oma lapsi syntyi.

Nopee päivitys. Kävin vessassa ja isoksi yllätykseksi kananmunan kokoinen alue verta paperiin. Pyyhin uusiksi ihan vaan että alkoiko menkat jo, samanlainen alue. Aiemmin tiputtelussa ollut mukana myös limaa, nyt oli ihan puhdas tumma veri. Kiinnostavaa nähdä mitä seuraavaksi tapahtuu 🫣😥

Ja tiputtelu ei koskaan ole ollut näin suurta. Saas nähdä…

Piti mennä bbt ketjuun 🤭

Muokattu viimeksi:
Ei ole tullut verta vielä tähän mennessä, joten oon alkanut hieman rentoutua ja välillä jopa unohtanut aiheen 😂 oon viettänyt nyt terveen taaperon kanssa harvinaisen hyvin rullaavaa ja rauhallista päivää. Kyllähän meidän päivät tavallisestikin rullaa, mutta aika väkivaltaisesti 😅 Pikkuisella on voimaa ja tarmoa ja tiukka oma tahto. Tänään ollaan oltu ehkä flunssan jäljiltä yhteistyöhalukkaampia.
hmm... mä jostain olin lukevinani tiputteluvuodosta jotain, mutta varmaan meni sekaisin jonkun toisen tilanteen kanssa. xD Hyvä, että oot saanut välillä sinäkin jotain muuta ajateltavaa. Täällä sama homma, tosin ei taaperon vaan töiden kanssa. Ihan hikipäässä istunu koneen ääres aamusta asti.

@Mamiksx5 en tiedä, miten sulla on, mutta mulla vaihtelee jonkin verran, että onko tiputtelua ja jos on, niin kuinka monta päivää ja millaista. Muistan, kun meillä oli elokuussa 1. yk, niin ei ollut mitään, ei tipan tippaa verta tai edes vaaleanpunertavaa vuotoa enneku sit oli kuin katkaisijasta olis kääntäny ja menkat alkoi kerralla. Ennen tämän kierron alkamista taas tiputteli niin pitkään, että meinas tulla jo äitiä ikävä, kun piti kuukuppia käyttää niin monta päivää. Varsinaiset menkat oli kestoltaan normaalin 1,5 päivää.

@Kali Voimia sinne! Ymmärrän sen, että voi ottaa päähän toisen positiivinen asenne, jos on itse ihan maissa, mutta miehen ajatus on varmasti ollut kuitenkin hyvä ja on varmasti ihan tottakin, että parempi vaikutus lääkitykselläkin on, kun pääsee sen aloittamaan aikaisemmin. Toivottavasti saat nyt alkukierron kerättyä voimia. :red-heart:

Noista sarjoista puheen ollen, niin mä olen hyvän mielen sarjojen suurkuluttuja. En halua liikaa draamaa tai kurjia kohtaloita vaan kevyttä hömppää mieluummin. Ja aina parempi, jos tietää juonen entuudestaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kuukautiset ei ole alkaneet, joten alan vähitellen uskoa että tän aamun merkki ei johtunut siis siitä. Ehkä nää mun terolutit riittivät estämään mun kuukautisten alun tuolla kirotulla dpo7:llä.

Nyt pääsen suorastaan jännittämään raskaana oloa. Harmi että oon reissussa silloin kun olisi järkeä testata. En uskalla hipaistakaan raskaustestiä ennen kuin dpo10 on kunnolla ohi, kun ihan varmana kuukautiset alkaa sillä sekunnilla jos kosken testiin…

@Lissu Sama täällä noiden sarjojen kanssa! Mä suorastaan ahdistun jos pitää katsoa jotain ns. "vakavaa", Frendit yms hömpänpömpät on mulla just sitä aivot narikkaan ohjelmaa mikä rentouttaa 😅

@Maana Mannila Mulla vuotaa menkkojen aikaan normaalisti sen 7-9 päivää, joulun tienoilla oli 12 päivän menkat. Alkoi muuten tympimään jo se 🫠🤣

Täällä pärähti tänään kp15 hymynaama CB:n violettiin, kylläpä tulee hyvä fiilis tämmösestä pienestäkin voitosta 😂

Ovulaatiokivut alkoi kylläkin samoihin aikoihin kun testasin, joten toivottavasti se h-hetki ei mennyt siinä kun vasta illalla päästiin hommiin. Miehellä oli vuosisadan paskin päivä, melkeen 12h töissä, kaikki mahdollinen mennyt pieleen ja vielä se flunssa edelleen molemmilla. Nostan hattua hänelle että suoritus kuitenkin onnistui! 😅 Edellisestä kierrosta viisastuneena en nyt kertonut plussasta, koska siitä iski kunnon suorituspaineet.

Nyt sitten piinapäivät alkakoon. Optimistisella ja toiveikkaalla fiiliksellä, kokeillaan nyt tätä tällä kertaa 🤞🏼

Takaisin