Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Ainakin kuukautiset kĂ€rsitty. đŸ˜Ș Eilen jo oli loppumaan pĂ€in oikeastaan. Lyhyt kierto loppui lyhyisiin kuukautisiin. YleensĂ€ sen 4 pĂ€ivÀÀ joskus venynyt viiteen pĂ€ivÀÀn. Nyt vaan 3 pĂ€ivÀÀ.. Outoa, mutta ihan tyytyvĂ€inen olen siihen ettĂ€ kesti vĂ€hemmĂ€n aikaa. 2 pĂ€ivÀÀ hirveĂ€n paljon vuotoa ja eilen jo vĂ€hĂ€istĂ€. Pikakuukautiset ilmeisesti kun ehkĂ€ kaikki vuoti ulos pikavauhtia. đŸ€Ł

Muuten mieliala ei kyllÀ sen parempi. Multa otettiin 1 mieliala lÀÀke viime vuoden alussa pois, meinasin pyytÀÀ sitÀ takaisin jospa se auttaisi tasaamaan oloa, kun aivan hirveÀ vuosi kyllÀ ollut.

@Maana Mannila kiitos 💓 onneksi itse ehdin kuumeen sairastaa ennen kuin lapset aloitti, mut hengitys on niin ahtaalla ettĂ€ ei melkeen ees kykene puhumaan. Onneksi lapset virkosi lÀÀkkeellĂ€ ja ovat touhunneet keskenÀÀn 🙏 sunnuntaina pitĂ€s viimeistÀÀn alkaa menkat. Voi olla ettĂ€ perjantaina alkaa jo tiputtelu, niin siinĂ€ vaiheessa on sitte jo game over.

@Maana Mannila oi, anteeksi! NiinpĂ€s olinkin sekoittanut toiseen. Taisin tarkoittaa kommenttini @Pumperoinen â˜ș

MinĂ€ taidan tehdĂ€ raskaustestin vasta sitten kun kuukautiset ovat myöhĂ€ssĂ€. Niin olen ennenkin tehnyt ja mitĂ€pĂ€ sitĂ€ tapojaan muuttamaan 😆 En edes osta testiĂ€ valmiiksi kaappiin polttelemaan nĂ€ppejĂ€. Mietin vaan, ettĂ€ mistĂ€hĂ€n sen testin ostaisin. Asumme niin pienellĂ€ paikkakunnalla, ettĂ€ jos joku nĂ€kee minun ostavan raskaustestin niin siitĂ€hĂ€n tulee uutinen seuraavan viikon paikallislehteen... EhkĂ€ tilaan netistĂ€ yksityissuojan vuoksi 😄

@Maana Mannila oi, anteeksi! NiinpĂ€s olinkin sekoittanut toiseen. Taisin tarkoittaa kommenttini @Pumperoinen â˜ș

MinĂ€ taidan tehdĂ€ raskaustestin vasta sitten kun kuukautiset ovat myöhĂ€ssĂ€. Niin olen ennenkin tehnyt ja mitĂ€pĂ€ sitĂ€ tapojaan muuttamaan 😆 En edes osta testiĂ€ valmiiksi kaappiin polttelemaan nĂ€ppejĂ€. Mietin vaan, ettĂ€ mistĂ€hĂ€n sen testin ostaisin. Asumme niin pienellĂ€ paikkakunnalla, ettĂ€ jos joku nĂ€kee minun ostavan raskaustestin niin siitĂ€hĂ€n tulee uutinen seuraavan viikon paikallislehteen... EhkĂ€ tilaan netistĂ€ yksityissuojan vuoksi 😄

Me siskon kanssa suunniteltiin joskus, ettĂ€ kokeillaan kuin pian puskaradiot laulaa jos kĂ€ytĂ€isiin tuosta kylĂ€n ainoasta kaupasta hakemassa testejĂ€. 😆 Ei kyllĂ€kÀÀn haettu, mutta kylillĂ€ tiedetÀÀn kuulumiset paremmin mitĂ€ itsekÀÀn tietÀÀ.

Mietin tĂ€ssĂ€, ettĂ€ osaiskohan sitĂ€ olla oikeasti testaamatta ja odottaa vaan ettĂ€ menkat jÀÀ pois. Haaveilen myös siitĂ€, ettĂ€ seuraavassa raskaudessa ei selvitettĂ€isi vauvan sukupuolta. Kiva haaveilla kaikesta missĂ€ tarvitaan malttamista, kun olen tĂ€ysi vastakohta mitĂ€ mielen malttamiseen voi olla. 😁

Terkkuja tÀÀltÀ sohvan pohjalta! Flunssa vei petiin, mietin et voikohan vaikuttaa ovulaatioon jotenkin? Kp 4 menossa vasta.

Ärisin jonkin aikaa sitten jossain toisessa ketjussa tĂ€stĂ€, mutta kiukku herĂ€si uudelleen pintaan: ylenpalttinen empatia. ErĂ€s kaveri, joka tietÀÀ meidĂ€n tilanteen, kertoi tĂ€nÀÀn olevansa raskaana. Kertoi sen ns. todella sensitiivisesti, mikĂ€ Ă€rsytti ehkĂ€ enemmĂ€n, koska oon just sanonut melkein kaikille, jotka tietÀÀ tĂ€stĂ€ vauvaprojektista, ettĂ€ en sit halua yhtÀÀn empatiaa, sympatiaa, pÀÀnsilittelyĂ€ ja voivottelua. SiitĂ€ huolimatta sitĂ€ tulee joka tuutista, ja tuntuu, ettĂ€ oon mun toiveiden kanssa ihan kynnysmattona. Haluaisin vaan, ettĂ€ kaikki suhtautuisi muhun normaalisti, faktat faktoina eikĂ€ edes kysyisi enÀÀ mitÀÀn koko asiasta.

Oon sit vaan tullut tulokseen, etten puhu mistÀÀn vaikeuksista enÀÀ kellekkÀÀn, koska en jaksa. Ainoastaan paras ystĂ€vĂ€ tuntuu tajuavan, ja vastaa mun purnauksiin ihanan kuivakasti, tai sitten kĂ€ytĂ€ntö edellĂ€ 😂

Kiitos ja anteeksi tĂ€stĂ€ kuumehouruisesta sössötyksestĂ€ đŸ€Ł

Hahah no worries ei tĂ€ssĂ€ nyt mitÀÀn anteeksipyyntöi tarvita. đŸ€Ł

Mulla kans kunnianhimoinen suunnitelma testaa vasta, jos menkat joskus myöhÀstyy. Raskauskeijulta moni vissiin on tilaillu, lÀhettÀvÀt yleensÀ kirjeenÀ ne.

Muistelen ettĂ€ joku joskus tÀÀllĂ€ onnistui poimii raskauden positiivisella ovulaatiotestillĂ€. Mietin ettĂ€ kulutanko torstaina yhden ovulaatiptesteistĂ€ni siihen đŸ€Ł ovulaatiotesti ei ehkĂ€ laukaisisi mun kuukautistriggeriĂ€ toisin kuin raskaustestit. Oon tyystin vakavissani tĂ€stÀ  aih kun taikausko piinaa.

One step ovulaatiotestit lienee yhtĂ€ tuurin kauppaa siinĂ€ missĂ€ muutkin ettĂ€ nĂ€yttĂ€iskö raskautta vai ei đŸ€”

Terkkuja tÀÀltÀ sohvan pohjalta! Flunssa vei petiin, mietin et voikohan vaikuttaa ovulaatioon jotenkin? Kp 4 menossa vasta.

Ärisin jonkin aikaa sitten jossain toisessa ketjussa tĂ€stĂ€, mutta kiukku herĂ€si uudelleen pintaan: ylenpalttinen empatia. ErĂ€s kaveri, joka tietÀÀ meidĂ€n tilanteen, kertoi tĂ€nÀÀn olevansa raskaana. Kertoi sen ns. todella sensitiivisesti, mikĂ€ Ă€rsytti ehkĂ€ enemmĂ€n, koska oon just sanonut melkein kaikille, jotka tietÀÀ tĂ€stĂ€ vauvaprojektista, ettĂ€ en sit halua yhtÀÀn empatiaa, sympatiaa, pÀÀnsilittelyĂ€ ja voivottelua. SiitĂ€ huolimatta sitĂ€ tulee joka tuutista, ja tuntuu, ettĂ€ oon mun toiveiden kanssa ihan kynnysmattona. Haluaisin vaan, ettĂ€ kaikki suhtautuisi muhun normaalisti, faktat faktoina eikĂ€ edes kysyisi enÀÀ mitÀÀn koko asiasta.

Oon sit vaan tullut tulokseen, etten puhu mistÀÀn vaikeuksista enÀÀ kellekkÀÀn, koska en jaksa. Ainoastaan paras ystĂ€vĂ€ tuntuu tajuavan, ja vastaa mun purnauksiin ihanan kuivakasti, tai sitten kĂ€ytĂ€ntö edellĂ€ 😂

Kiitos ja anteeksi tĂ€stĂ€ kuumehouruisesta sössötyksestĂ€ đŸ€Ł
TĂ€mĂ€ on jo ihan todella outoa, mĂ€ oon myös kipeenĂ€!! 😂 Oon 2 pĂ€ivÀÀ vaan maannut sĂ€ngyssĂ€, en tietokonettakaan ole edes avannut...

Musta tuntuu vĂ€hĂ€n myös samalta toi etten jaksaisi tĂ€mĂ€n paikan ulkopuolella ainakaan enÀÀn tĂ€stĂ€ yrityksestĂ€ puhua. Mulla syynĂ€ meni taas hermot kun isoĂ€itini kanssa tĂ€nÀÀn tuli puheeksi kun kerroin uusista lÀÀkkeistĂ€ joita sain. Hermot meni kun otti puheeksi mun siskon jolla eka raskaus loppusuoralla kai jo?? En taida enÀÀ puhua hĂ€nellekkÀÀn tĂ€stĂ€ kun aina pakko jos otan tĂ€mĂ€n yrityksen puheeksi pakko ottaa siskoni puheeksi. 😒 IsĂ€ni tekee samaa... Äidilleni en edes puhu tĂ€stĂ€ enÀÀn kun aina alkaa selittÀÀ ettĂ€ eikös muutaman kuukauden tauko tekisi hyvÀÀ. Ne 2 ystĂ€vÀÀni netin kautta tietÀÀ yrityksestĂ€, mutta en heillekkÀÀn tĂ€stĂ€ puhu usein. Toiselle enemmĂ€n mutta en aina jaksa hĂ€nellekkÀÀn selittÀÀ tĂ€stĂ€ kun aina voivottelee ja yrittÀÀ tsempata ettĂ€ kyllĂ€ se vielĂ€ onnistuu. 😬 HyvÀÀhĂ€n hĂ€n tarkoittaa kyllĂ€...

Takaisin