Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Maana Mannila ja @Kali oon pahoillani teidän kummankin tilanteesta 🥺🖤 Maailma ei todellakaan ole oikeudenmukainen paikka. Eikä itse oikein voi mitenkään vaikuttaa siihen, mitä tapahtuu!

Kuuntelin Spotifysta Kehtaanko kysyä? -podia, jonka yhdessä hedelmällisyyttä koskevassa jaksossa haastateltiin sellasta henkilöä kuin Niina Suni (töissä sellaisessa firmassa kuin Hormonia). Hän kertoi siinä podijaksossa kuinka auttaa naisia hormoniepätasapainon suhteen ja hedelmällisyyshaasteissa. Kyseessähän ei ole lääkäri, ja palvelut ovat tietysti maksullisia, mutta ainakin podijakson perusteella vaikutti asiantuntevalta. 😅

Itse olen "päättänyt", että oma raskaaksi tulemattomuuteni johtuu todennäköisesti huonoista rauta-arvoistani. Olisinpa hoksannut asian jo viime keväänä, kun aloin syömään foolihappoa, mutta parempi nyt kuin myöhemmin. ChatGPT:n mukaan rauta-arvojen ollessa huonot elimistö priorisoi raudan käyttöä elintärkeisiin toimintoihin, mikä voi aiheuttaa ovulaatiohäiriöitä, heikentää kohdun limakalvoa ja jopa lyhentää luteaalivaihetta. 👀
Mun gyne jolta saanut lähetteet julkiselle hoitoihin on kummallakin kerralla kehottanut syömään rautaa lapsettomuuteen. Hänellä pitkä työura taustalla sekä tehnyt myös tutkimusta joten hänen sanaansa olen kyllä luottanut. Pitäisi mittauttaa taas ferrit kun en ole nyt pariin vuoteen käynyt. Oireista en ole pahasti kärsinyt, joten luulo on ainakin että ihan hyvällä tasolla tällä hetkellä.

On: maailman pienin tuhru tänään joten eiköhän se uusi kierto ala ihan parin päivän sisään.

Onnea kaikille plussanneille!😍 ja tsemppiä muille vaikeisiin hetkiin :red-heart:

Tänne on tullut hirveästi viestejä viimeaikoina, paljon luettavaa. Toivottavasti plussa-aalto ottais mahdollisimman monta mukaansa❤️

Kävin papaseulonnassa, koska tosiaan parasta ennen on tämän vuoden aikana.

"Ja oliko raskauksia?"-kysymykseen oli aika helppo ottaa aasinsiltana se, että aika pitkästä yrityksestä huolimatta ei, ja myös se, että olen yrittänyt julkisellekin hakeutua, mutta nyt minut on unohdettu kiireettömään jonoon, jossa venaillessa todennäköisesti tulevat sitten vastaan myöskin ikärajat. Olen tehnyt aiheesta muistutuksen (kaikki ohjeelliset aikarajat hoidon saamiselle ovat jo ylittyneet), johon sain vastauksen. Tilannetta pahoiteltiin, vastauksen mukaan aika pyritään järjestämään mahdollisimman pian. Aikaa ei ole edelleenkään järjestetty.

Itkuksihan se meni. Hoitaja katsoi pää kallellaan ja pahoitteli, myönsi ettei hän tiedä tästä puolesta oikein mitään, neuvolan tehtävä ei ole normaalisti hoitaa tätä puolta. Jossain vaiheessa hän sanoi, että hänelle tuli nyt hirmu surullinen olo tarinastani. Siinä kohti en oikein tiennyt mitä sanoa, v*ttu ei sen selostaminen varsinaisesti minulle itsellenikään mikään stand up-keikka ollut. Että anteeksi nyt kun droppasin sun tunnelman. Ymmärrän että hän varmaan tarkoitti sen empaattisesti, mutta jotenkin oli kyllä sellainen käynti että päällimmäiseksi tunteeksi jäi v*itutus ja ripsarit, no ne jäi niihin nenäliinoihin.

Muokattu viimeksi:
Hurjasti onnea plussanneille! 😍💕 Itse olen tämän kierron ajan lähinnä seurannut keskustelua sivusta, ihanaa kun täältä saa vertaistukea. 🥹

Vähän ehkä random kysymys tähän väliin, mutta kuinka usein yleensä harrastatte seksiä oviksen aikaan? Me harrastetaan yleensä päivittäin noin 4 päivää, mutta olen nyt taas lukenut ristiriitaista tietoa eri lähteistä tähän liittyen.. Jossain sanotaan että päivittäinen laukeaminen ei vaikuta miesten sperman laatuun ja sitten taas jossain sanotaan että vaikuttaa! Mietiskelen, että pitäisikö ensi kierrossa vaihtaa taktiikkaa joka toinen päivä malliin. 🤔

Hurjasti onnea plussanneille! 😍💕 Itse olen tämän kierron ajan lähinnä seurannut keskustelua sivusta, ihanaa kun täältä saa vertaistukea. 🥹

Vähän ehkä random kysymys tähän väliin, mutta kuinka usein yleensä harrastatte seksiä oviksen aikaan? Me harrastetaan yleensä päivittäin noin 4 päivää, mutta olen nyt taas lukenut ristiriitaista tietoa eri lähteistä tähän liittyen.. Jossain sanotaan että päivittäinen laukeaminen ei vaikuta miesten sperman laatuun ja sitten taas jossain sanotaan että vaikuttaa! Mietiskelen, että pitäisikö ensi kierrossa vaihtaa taktiikkaa joka toinen päivä malliin. 🤔
Mä olen ymmärtänyt, että mikäli siemennesteen laadussa on ongelmia niin kannattaa harrastaa seksiä joka toinen päivä, mutta jos siemenneste on ok niin sitten voi harrastaa joka päivä ja se lisää mahdollisuuksia raskautumiseen.

Meillä on työn ja tuskan takana saada aikaa järkättyä joka päivä niin ollaan saatu järjestettyä/jaksettu aina ovisplussapäivänä, mutta nyt tässä kierrossa on panostettu ja on onnistunut -3, -1 ja 0. 😆👌

Meillä kaikki raskaudet (neljä lasta) on alkaneet päivittäisestä tallettelusta, joten ei olla muutettu tätä vaikka olen lukenut että suositus olisi joka toinen päivä. Meillä ei ole todettu tai tutkittu mitään hedelmällisyyteen liittyviä haasteita.

Mä olen ymmärtänyt, että mikäli siemennesteen laadussa on ongelmia niin kannattaa harrastaa seksiä joka toinen päivä, mutta jos siemenneste on ok niin sitten voi harrastaa joka päivä ja se lisää mahdollisuuksia raskautumiseen.

Meillä on työn ja tuskan takana saada aikaa järkättyä joka päivä niin ollaan saatu järjestettyä/jaksettu aina ovisplussapäivänä, mutta nyt tässä kierrossa on panostettu ja on onnistunut -3, -1 ja 0. 😆👌
Hei hyvä tietää! Ja ymmärrän kyllä hyvin tuon ettei meinaa löytyä aikaa ja jaksamista, kyllä se työstä käy. 🥵 Ja varsinkin jos meinaa iskeä suorituspaineet.. Meillä oli helpompaa tässä kierrossa kun en tikuttanut ovista, niin ei tullut suorituspaineita 🙏

Ja ihana kuulla @Toiveikkaana että teillä jo neljästi todistettu toimivaksi tämä taktiikka! 💕

Takaisin