Hei hyvÀ tietÀÀ! Ja ymmÀrrÀn kyllÀ hyvin tuon ettei meinaa löytyÀ aikaa ja jaksamista, kyllÀ se työstÀ kÀy.

Ja varsinkin jos meinaa iskeÀ suorituspaineet.. MeillÀ oli helpompaa tÀssÀ kierrossa kun en tikuttanut ovista, niin ei tullut suorituspaineita
Ja ihana kuulla
@Toiveikkaana ettÀ teillÀ jo neljÀsti todistettu toimivaksi tÀmÀ taktiikka!
HUSin naistetautien ja synnytysten ylilÀÀkĂ€ri sanoi jossain videotietoiskussa viime vuonna, ettĂ€ yhdyntöjĂ€ âei voi olla liian usein/paljon, jos yritetÀÀn raskauttaâ. HĂ€n myös sanoi, ettĂ€ asiantuntijan kehottavat pyrkimÀÀn joka toiseen pĂ€ivÀÀn, koska jokapĂ€ivĂ€inen pupuilu voi kĂ€ydĂ€ työstĂ€ ja jos ns. vaaditaan joka pĂ€ivĂ€ yhdyntöjĂ€, tulee just suorituspaineit helposti.
Siemennesteen laadusta hÀn ei puhunu, joten siitÀ en osaa sanoa sen enempÀÀ.
MÀ aina toivon ja yritÀn, ettÀ yhdyntöjÀ olisi oviksen aikoihin joka pÀivÀ tai joka toinen pÀivÀ, mutta miehestÀ se kovasti riippuu. Viime kierrossa tais olla -3 ja 0, mutta ei tarttunu ketÀÀn matkaan. Yritettiin -1, mutta lopetettiin kesken, kun homma kÀvi työstÀ ja muuttui sit jo aika kamalaksi. Se ei ollut kiva kokemus kummallekaan. Toivottavasti nyt onnistuisi esim. -2 ja 0 ainakin.
Kiitos kaikille empatiasta ja lÀmpimistÀ sanoista.

Jotenkin vaikea kuvailla omaa tunnetilaa tÀl hetkel, kun samaan aikaan odotti tÀtÀ lopputulosta, mutta samaan aikaan on pettynyt ja turhautunt, kun ei vielÀkÀÀn tÀrpÀnnyt. En villeimmissÀ visioissakaan kuvitellut, ettÀ meillÀ meinisi nÀin kauan raskautua. Tosiaan viel heinÀkuus mies sanoi, ettÀ kierukanpoistoaika tulee liian nopeasti, jos otan sen jo silloin pois.
Maanantaina meen labroihin. YritĂ€n saada aukkarin varmaan keskiviikolle tai torstaille. EhkĂ€ mulla on molemmat putket tukossa, ja raskaus ei onnistu, koska siittiöt ei pÀÀse munasolun luoâŠ
@TĂ€htiin tuijottelija kuulostaapa ikĂ€vĂ€ltĂ€ sun kokemus neuvolassa. Vaikka hoitaja varmaan tosiaan tarkoitti olla empaattinen, niin ei kyl nyt mennyt ihan maaliin. âMinĂ€ tulin surulliseksiâ, ei oo kauhean hyvĂ€ lĂ€htökohta empatialle. On myöskin vÀÀrin, miten sua ja teitĂ€ on julkisella kohdeltu! Ton koneiston edessĂ€ on pieni ihminen kyllĂ€ yksin ja avuton, kun mitÀÀn ei voi tehdĂ€ kuin odottaa â ja sit hoito voidaan evĂ€tĂ€, koska ikĂ€rajat tulee vastaan, vaikka se johtuisi siitĂ€, ettĂ€ julkinen ei ole hoitanut omaa osuuttaan ajoissa ja kunnol. Suututtaa puolestasi!
Mua Ă€rsyttÀÀ vĂ€hĂ€n, kun ystĂ€vĂ€ oli sillain, ettĂ€ âno jos ette saa lasta, ni teidĂ€n elĂ€mĂ€ on sit erilaistaâ. Oltiin tossa kohtaa yritetty vasta muutama kuukausi. Fiilis oli sillai, ettĂ€ kiitos kun uskot tĂ€hĂ€n ja kiitos empatiasta. Ihan kuin hĂ€n uskoisi, ettei voida saada lasta. HĂ€nellĂ€ on siis itsel lapsi, ja kun kerroin viimeks nĂ€hdessĂ€mme, ettĂ€ ollaan tutkimuksissa, ni sanoi itsekin suunnitelleensa, ettĂ€ menevĂ€t tutkimuksiin, jos ei tietyn ajan jĂ€lkeen tĂ€rppÀÀ. No sit hĂ€n plussas. Vitsaili jotain, ettĂ€ uhkaili munasolujaan ja heh heh. Vastasin, ettĂ€ mun solut on nĂ€köjÀÀn vĂ€hĂ€n lujempaa tekoa, ettĂ€ ne ei pelkĂ€stĂ€ uhkailusta sĂ€ikĂ€hdĂ€. Samalla kerroin lahjamunasoluistani saamani uutiset, niin ystĂ€vĂ€ ei edes kuunnellut loppuun vaan alkoi paasata siitĂ€, miten âkai sĂ€ tiedĂ€t, ystĂ€vĂ€ rakas, ettĂ€ siihen vaikuttaa moni muukin asia ja ei kerro sun soluista mitÀÀnâ ja blaa blaa blaa. VOISITKO V*TTU KUUNNELLA LOPPUUN, EN PUHU BIOLOGIASTA TĂSSĂ VAAN OMISTA TUNTEISTANI JA OMASTA KOKEMUKSESTA?!?!?!!!!!! No en sanonut noin, mutta sisĂ€isesti kiehuin. En oo tyhmĂ€ ja ymmĂ€rrĂ€n faktat, ei tarvi opettaa varsinkaan, kun itsellĂ€ on oma lapsi sylissĂ€.
Ăiti puolestaan on ollut lĂ€hettĂ€mĂ€ssĂ€ meitĂ€ tutkimuksiin jo suunnilleen kahden yrityskierron jĂ€lkeen, mikĂ€ on Ă€rsyttĂ€vÀÀ. On tarjoutunut auttamaan maksuissa, mutta jotenki ajattelen, ettĂ€ haluan tĂ€llaset maksaa itse. Just jotenki se, ettĂ€ olis kiva, jos hĂ€nel olis edes vĂ€hĂ€n uskoa siihen, ettĂ€ voidaan onnistua ihan omin voimin.
Sit toinen ystĂ€vĂ€ puhui 5 minuuttia jotenki, ettĂ€ âsĂ€ oot niin paljon paremmin perillĂ€ asioista kuin mĂ€, kun alettiin yrittÀÀâ ja ettĂ€ âmiksei teil tĂ€rppÀÀ, niin no one knowsâ. Mietin mielessĂ€ni, ettĂ€ niin, kai sĂ€kin olisit perillĂ€, jos olisitte joutunu yrittÀÀ pitkÀÀn, ja ei, en kysynyt sulta, miksei meil tĂ€rppÀÀ tai ettĂ€ kuka sen vois tietÀÀ tai pyytĂ€ny mitÀÀn sÀÀliö. Kerroin, ettĂ€ ollaan tutkimuksissa, jotta saadaan tietoa omasta tilanteestamme.
Ja jos itse olen ihan luottavaisella mielellÀ sen suhteen, ettÀ saadaan oma lapsi miehen kans, ni voisko muutkin luottaa edes vÀhÀn?!
TiedÀn, ettei ihmiset tarkoita pahaa, mut pyydÀn neuvoja, jos haluan niitÀ. Ei kukaan yksittÀinen ihminen voi mua ja mun miestÀ lukuun ottamatta saada meille raskautta aikaiseksi, ni neuvojen sijaan vois vain kuunnella. Ei tarvis muuta.
Mies puolestaan on sitĂ€ mieltĂ€, ettei olla viel edes yritetty kauaa, ja hĂ€nestĂ€ otan tĂ€n liian tunteella. Kerroin sit, ettĂ€ yleinen suositus esim. Terveyskirjaston mukaan on, ettĂ€ tutkimuksiin mennÀÀn puolen vuoden jĂ€lkeen, jos nainen on yli 35. EttĂ€ en ole mitenkÀÀn yliaktiivisesti liikkeellĂ€ vaan ihan realistisesti. HĂ€nestĂ€ varmaan pitĂ€is yrittÀÀ vuosia enneku hakeutuu tutkimuksiinâŠ
Ja tÀÀ turhautuminen ei siis johdu menkoista tai hormonivaihtelusta vaan nÀÀ asiat on ÀrsyttÀny mua jo pidempÀÀn, mutta nyt vasta ehdin tulla tÀnne avautuu aiheesta. Tuntuu, ettÀ tÀÀ palsta on ainoa paikka, josta voi edes odottaa saavansa jotain jÀrkevÀÀ kommenttia omaan tilanteeseen. Ei tietty aina, mutta useimmiten.
@Noora992 kiitos vinkistÀ, oonkin miettinyt tuota rautalisÀÀja katselin torstaina Ruohonjuures rautalisiö. Oon menos ma sinne labroihin, ni lÀhetteellÀ tutkitaan myös rautavarastot. MÀ uskon, ettÀ mun tilanne on varmaan ihan hyvÀ, kun oon sekasyöjÀ ja niukat menkat, mut sittehÀn sen tietÀÀ, kun on tutkittu.
Onnea plussasta
@Pumperoinen ja tiukkaa vauvaliimaa!

@Kali onko vuoto jo loppumaan pÀin? En oikein osaa sanoa mitÀÀn, niin noudatan omaa neuvoan ja en sano mitÀÀn. Olette ajatuksissani ja toivon, ettÀ ovulaatio ei kauheasti myöhÀstyisi kemiallisen takia.

Milloin teillÀ tulee vuosi viimeisestÀ keskenmenosta eli koska pÀÀsisitte tutkimuksiin?