Mä syön D-vitamiinia ja folaattia, ja tänään tilasin rautalisää (sideral fortea, Olo-apteekista saa tilattua sitä suht edullisesti).
Täällä foorumilla onkin puhuttu paljon ferritiinistä, ja muakin vähän huolestuttaa oma ferritiinitaso. Se on mitattu vain kerran, ja siitäkin on jo 5 v. Silloin se oli 11. Olen ollut monta vuotta kasvissyöjä, minkä lisäksi mulla on lyhyehköt kierrot (23-28 pv, useimmiten 24 pv) ja noin viikon pituiset kuukautiset, joten saattaa liittyä siihen?
Hemoglobiini on myös ollut matalahko, muttei huolestuttava. Verta luovuttamaan mua ei kuitenkaan ole päästetty, vaikka olen monesti yrittänyt, kun hb on aina jäänyt just rajan alle.
Vuosi sitten aloin syödä taas lihaa juuri tuon rauta-asian takia. Toivon, että ferritiini olisi sinä aikana noussut! Onko kukaan teistä testannut niitä apteekin ferritiinikotitestejä?
Täällä foorumilla onkin puhuttu paljon ferritiinistä, ja muakin vähän huolestuttaa oma ferritiinitaso. Se on mitattu vain kerran, ja siitäkin on jo 5 v. Silloin se oli 11. Olen ollut monta vuotta kasvissyöjä, minkä lisäksi mulla on lyhyehköt kierrot (23-28 pv, useimmiten 24 pv) ja noin viikon pituiset kuukautiset, joten saattaa liittyä siihen?
Hemoglobiini on myös ollut matalahko, muttei huolestuttava. Verta luovuttamaan mua ei kuitenkaan ole päästetty, vaikka olen monesti yrittänyt, kun hb on aina jäänyt just rajan alle.

kaikille!
Ehkä nyt 2026 alkaa puhtaalta pöydältä, selkeällä uudella kierrolla keskenmenon jälkeen 
Mua kiinnostaisi, jos haluat kertoa, että millaisin toimenpitein miehen simppatasoja on parannettu? Kuulostaa huikealta jos ootte puolessa vuodessa päässyt nollista tavoitelukemiin