Raskaaksi 2026

Mun testi pussiin, eli meikki pussiin joka uudessa käytössä raskaus ja ovulaatio testien paikkana. 😅 Oli valitettavasti jäänyt yksi apteekin herkkä jonka sitten tyhmänä tein ja negahan se sieltä, korkeintaan sellainen samanlainen hailura kuin aiemmin tällä viikolla. 🥴 Nyt vaan tuli heti vähän näkyviin, mutta kuivuttuaan ei näkynyt paljoakaan. Eli samanlainen väärä viiva kuin aiemmin, en kyllä varmaan noita testejä enään ikinä osta, vaikka hyviä pitäs muka olla, mennyt niin pahasti tunteisiin kun tuollaisia vääriä viivoja antaa vaan että ei hyvää päivää sentään. 😮‍💨

Viime vuosi menikin terveyshuolien kanssa, katsotaan jos oikea yrittäminen voisi tänä vuonna onnistua.

Ollaan noin kolmenkympin puolessa välissä, lapset -20 ja -22.

Itsellä on kivulias endometrioosi ja tällä hetkellä koetetaan sitä hoitaa, joten päällä on ollut parisen kk progesteroonihoito ja nyt aloin syömään arcoxiaa päivittäin kivun ja tulehduksen hallintaan. Koetan saada kokonaistilanteen hallintaan ja sitten voisi yrittää raskautumista. Täytyy vaan yrittämisen ajaksi jättää sitten lääkitykset tauolle mikä vähän hirvittää.

Mulla on myös ollut matala ferritiini ja koetan sitä tässä myös hilata ylöspäin ennen yrittämisen alkamista.

Minäkin taas yritän aktivoitua, viimeksi kirjoitellut joskus ehkä syksyllä?🙈
Täällä ikää tosiaan 28v ja toisen yritystö takana 7/24 alkaen. Esikoinen jo koululainen ❤️
Meillä meneillään elokuusta -25 alkaen OI-hoidot, tällä hetkellä lääkkeinä Gonal-F pistokset + Ovitrelle ja Lugesteron. Suunnitelmana ilmeisesti jatkaa näillä kevään ja syksyllä mahdollisesti IVF.. Tätä toki vähän mietin, kun yhtäkään plussaa ei ole tänä yritysaikana saatu, että mitenköhän tekevät meidän hva:lla aukiolotutkimuksia, jos vika onkin siellä🤔 Ettei turhaan yritetä näillä ilman mahdollisuuksia tuloksiin.. Ilmeisesti monessa paikassa tuo kuuluu jo ensimmäisiin tutkimuksiin, mutta täällä ei. En ainakaan vielä siirry tuonne lapsettomuuspuolelle kirjoittelemaan kun välillä näitä pitkiä taukojakin kirjoittelusta on 😊

Täällä muitakin yhtä pitkään tai jo pidempäänkin yrittäneitä, tsemppiä erityisesti teille tähän vuoteen, mutta tietysti kaikille muillekin yhtä lailla ❤️

Olen 35-vuotias, mies vuotta vanhempi. Meillä on lapset 5v ja 2,5v, ja syksyllä iski ihan hirvittävä vauvakuume ihan yhtäkkiä. Päätettiin alkaa yrittää, koska eipä me tästä enää nuorruta ja hedelmällisyys laskee koko ajan. Jos ei luonnollisesti onnistu parin-kolmen vuoden sisällä niin sitten antaa olla. Siihen asti yritellään kuitenkin. 😊

Poistin kapselin lokakuun lopussa. Marraskuussa tuli menkkojen aikaan parina päivänä pelkkää tiputtelua. Joulukuussa tuli ensimmäiset luomumenkat, ja lasken itse että joulukuussa oli ensimmäinen yrityskierto.

Nyt tammikuun alussa alkoi yk2, ja oma fiilis on ihan hyvä! ☺️ Sain nyt vuoden vaihteeseen lopetettua nikotiinipussien käytön, mikä on ollut tosi pitkä ja hankala prosessi. Olen noita käyttänyt monta vuotta (pl. raskaus ja imetys), ja henkinen koukku on älyttömän lujassa. Nyt kuitenkin loppui! Kaadoin loput purkista vessanpönttöön. Tämä uusi kierto on siis täysin nikotiiniton. 💚

Heippa. Mäkin mukana. 35v rouva, mies 40v. Esikoinen syntynyt -18 ja haaveillaan sisaruksesta. Oon ollut vaihtelevasti aktiivinen täällä foorumilla, koska ovulaatiohäiriön takia mulla ei kierto pyöri ja ollaan odoteltu hoitoihin pääsyä. Myös esikoinen tuli ovulaation induktiolla. Päiväkirjaan myös kirjoittelen, kun on jotain kerrottavaa. Syksyllä tutkimuksissa löytyi lisää hedelmällisyyttä heikentäviä asioita endon lisäksi ja nyt on myös virallinen diagnoosi pcos. Löytyi myös kohtuanomalia sekä vähintään toinen tuuba tukossa.

Seuraavista menkoista alkaa meidän toinen hoitotaival ja nyt olis tarkoitus tehdä 2-3x oi+iui julkisella ja sit siirtyä pian ivf jos ei tulosta tule. Ja varmasti aktiivisempi foorumilla, kun oma piinailu alkaa kunnolla.

Olisikohan se itselläkin aika vähitellen siirtyä tänne 😄 Meillä on vähän päälle 1-vuotias taapero ennestään, puhetta on nyt miehen kanssa ollut, että alkuvuodesta toisen yritystä aloitettaisiin. Mahdollisesti heti seuraavasta kierrosta olisi tarkoitus ruveta toimeen 🙊 Muutaman päivän sisällä nyt odotan uutta kiertoa alkavaksi. Aika jännää...! Imetän vielä, ja oiskohan nyt neljäs kierto vasta menossa, mitä tässä ylipäätään on ollut sitten synnytyksen. Suht säännölliseltä kierrot kyllä jo vaikuttavat ja ainakin oireiden perusteella ovis tulee säännöllisesti. Saas nähdä, jos noita testejäkin vielä kokeilisi 😁

Itselle tulee tänä vuonna 30 vuotta ikää täyteen, mies on vähän vanhempi, lähempänä neljääkymmentä. Meillä on ennen esikoista taustalla kaksi keskenmenoa, näiden kanssa yhteensä reilu vuosi meni yrityksen alusta siihen, että esikoisen antanut raskaus alkoi. Toisaalta osa raskauksista on sinänsä alkanut nopeastikin. Rautaa olen jo alkanut tankkaamaan, kun ferritiini oli vastikään mitattuna matalahko, ettei vaan ainakaan siitä jäisi kiinni. Epäilen, että ekan keskenmenon jälkeen seuraavaan raskauteen meni niin pitkään kuin meni juuri siksi, kun olin siinä vuotanut aika kovasti enkä tajunnut, että rautavarastot oli tietty menneet aivan tyhjiksi.

Tsemppiä yritykseen ja plussatuulia kaikille!

IMG_2367.jpeg

köh köh taas tapani mukaan en pysynyt lupauksessani odottaa ennen testaamista… oli niin kauhean outoa juilimista ja näin levottomia unia niin tein sit testin. Huh huh on kyllä harvinaisen punainen viiva mun mittapuulla. Aika ei oo ees ummessa ja jo noin punakka 😅 Suorastaan dokumentoinnin arvoinen hetki kun tää on varmaan selkein positiivinen LH tikku koko mun testailu historian aikana 🤣 eilen oli edellinen talletus ja tiedän nyt kerjätä mieheltä lisää 🤭

Toivottavasti tää olisi hyvä merkki tälle vuodelle!

Täällähän on paljon enemmän kuumeilijoita kuin arvasinkaan 🤩 Mukavaa, kun on joku paikka, missä puhua tästä aiheesta. Puolison kanssa sovittiin, ettei kerrota ystäville siitä, että yritetään, jotta ei tulisi paineita. Kerrotaan sitten, kun on jotain kerrottavaa. Välillä tekee kuitenkin mieli jutella tästä myös jonkun muun kuin puolison kanssa! Erityisesti muiden vauvakuumetta potevien naisten kanssa.

Me lähdetään huomenna viikoksi reissuun, ja kuukautisten pitäisi alkaa matkan aikana. Mietin, tekisinkö huomenna aamulla herkän testin, ottaisinko raskaustestin matkalle mukaan vai odotanko vain. Päädyin lopulta siihen, että odotan matkan jälkeistä aikaa. Huomenna on vasta dpo 9, joten testissä ei välttämättä näkyisi mitään. Yritän pettymyksen minimoimiseksi asennoitua siihen, että kuukautiset tulevat alkamaan ihan normaalisti. Jos eivät ala, teen testin matkalta paluuta seuraavana aamuna. Se olisi jo dpo 17, joten silloin varmaankin tulisi selkeä plussa.

Pakko lisää valittaa jonnekkin. 🙃 Ihan helvetinmoinen ärsytys muuten päällä. Onneksi saanut pidettyä suuni kiinni tänään asioista joista ärsyyntynyt. Nimittäin ärsyynnyin ja pahasti kun mies soitti kitaraa ja jatkoi sitä pitkään mun mielestä. Kiroilin päässäni kun ärsytti jostain syystä kuunnella sitä ihan hirveästi. En siis normaalisti ärsyynny siitä, paitsi kun olin viimeksi raskaana sen muutaman viikon ärsytti välillä kuunnella sitä. En tiedä edes miksi ärsytti silloin... 🤷‍♀️ Kun samanlailla kiroilin päässäni kun soitti vähän pidempään kitaraa. En tiedä sitten enteileekö tämä ärsytys jotain superkuukautisia kun normaalisti jos olossa muutoksia ennen vuotoa niin alakuloinen olo. Joskus, mutta joskus ei kyllä mitään muutoksia mielialassa ainakaan näin rajuja ennen vuotoa.

Vähän aloin jo toivomaan jospa sama syy taustalla. Mutta enpä tiedä.. 😒 Vatsaa kyllä vähän nippailee, samoin nivusia. Se tosin ei yleensä merkki kuukautisista. Mutta toki jos vasta dpo11 niin eihän vielä kuukautisista merkkejä, paitsi lämpöjen luulisi jo laskeneen. Kun normaalisti vuoto alkaa dpo13 jos ei raskaana, niin onhan tässä vielä pari päivää aikaa jos normaalilla aikataululla vuoto alkaa jos on alkaekseen.

Pakko lisää valittaa jonnekkin. 🙃 Ihan helvetinmoinen ärsytys muuten päällä. Onneksi saanut pidettyä suuni kiinni tänään asioista joista ärsyyntynyt. Nimittäin ärsyynnyin ja pahasti kun mies soitti kitaraa ja jatkoi sitä pitkään mun mielestä. Kiroilin päässäni kun ärsytti jostain syystä kuunnella sitä ihan hirveästi. En siis normaalisti ärsyynny siitä, paitsi kun olin viimeksi raskaana sen muutaman viikon ärsytti välillä kuunnella sitä. En tiedä edes miksi ärsytti silloin... 🤷‍♀️ Kun samanlailla kiroilin päässäni kun soitti vähän pidempään kitaraa. En tiedä sitten enteileekö tämä ärsytys jotain superkuukautisia kun normaalisti jos olossa muutoksia ennen vuotoa niin alakuloinen olo. Joskus, mutta joskus ei kyllä mitään muutoksia mielialassa ainakaan näin rajuja ennen vuotoa.

Vähän aloin jo toivomaan jospa sama syy taustalla. Mutta enpä tiedä.. 😒 Vatsaa kyllä vähän nippailee, samoin nivusia. Se tosin ei yleensä merkki kuukautisista. Mutta toki jos vasta dpo11 niin eihän vielä kuukautisista merkkejä, paitsi lämpöjen luulisi jo laskeneen. Kun normaalisti vuoto alkaa dpo13 jos ei raskaana, niin onhan tässä vielä pari päivää aikaa jos normaalilla aikataululla vuoto alkaa jos on alkaekseen.
Mua ärsytti aivan suunnattomasti miehen kitaransoitto ja laulu, kun esikoista odotin vaikka yleensä tykkän kyllä sitä kuunnella🙈 toivotaan, että olis mielummin raskausoiretta kuin mega pms-oireita

Hyvä muistutus @Meliora , pitää itekkin ostaa rautapurkki ja alkaa napsimaan! Raskauden aikana tai synnytyksen jälkeen ei oo ferritiiniä mitattu. Hb kyllä pysyi ylhäällä koko raskauden, mutta ferrit on ollu aiemmin matala. Eipä siitä mitään haittaa ainakaan ole 😄

Mulla on ollut yhdet menkat synnytyksen jälkeen, ja niistäkin alkaa olla jo reilu 50pv aikaa 😅 Imetän vauvaa vielä öisinkin melkein tunnin välein (kiitos 10kk unitaantuma), joten se varmaan vähän viivästyttää kierron alkamista taas 😄 Jospa se sieltä pikkuhiljaa.

Syöttekö jotain vitamiineja? Muuta kuin foolihappoa siis. 😁 Mulla menee tällä hetkellä erikseen B-, C- ja D-vitamiinia, lisäksi magnesiumia, rautaa ja uutena ubikinonia. Ubikinoli olisi kai se parempi versio, mutta popsin nuot nyt pois ensin.

Olen kyllä niin tyytyväinen siihen, että menkat alkoi tänään. Alkavat pituudeltaan muistuttaa mun normaalia. 26-29 päivän mittaista kiertoa. Kapselinpoiston jälkeiset kierrot oli 34 ja 32 päivää.

Follikkelivaihe on mulla ollut lyhyt (11-12pv), ja chatgpt sanoi että nikotiinin lopettaminen voisi auttaa tähän. Katsellaan. Ajattelin alkaa silti tikuttaa ovista kp9.

Päätinpä lisätä itseni myös tuonne listalle, unohdin edelliseen ihan kokonaan! :tears:

Mulla käytössä vaan foolihappo ja D-vitamiini. Muuta ei ole. Lisäksi toki koittanut parannella omia elintapoja ja vähennellä stressiä.

Suuria plussatuulia tähän ketjuun kaikille, ottakoon puhuri meistä jokaisen mukaansa!:Hugging Face:

Mää syön tällä hetkellä Mama-monivitamiinia, sen lisäksi rautaa, kalsiumia ja vielä D-vitamiinia. Maitotuotteita ei tule itsellä kovin paljoa käytettyä, niin sen takia 500 mg kalsiumlisä ollut raskauden ja imetyksen aikana käytössä. D-vitamiinitaso oli verikokeissa aika siinä rajoilla, niin ajattelin, että näin talvella kannattanee ottaa sitä vähän enemmän ku mitä tuossa monivitamiinissa on. Otan aamulla kalkin ja D-vit ja illalla monivitamiinin ja raudan

Mulla on myös käytössä joku mama monivitamiini. Jonka pitäisi sisältää foolihappoa yms paljon muita. Sen lisäksi rautalisä, koska ferritiini alhainen, tai oli kesäkuussa. Nyt en olekkaan käynyt mittaututtamassa pitkään aikaan. Mutta meillä suvussa muutenkin kuulemma ferritiini alhainen. Että sukuvika... 🙈

Syöttekö jotain vitamiineja? Muuta kuin foolihappoa siis. 😁 Mulla menee tällä hetkellä erikseen B-, C- ja D-vitamiinia, lisäksi magnesiumia, rautaa ja uutena ubikinonia. Ubikinoli olisi kai se parempi versio, mutta popsin nuot nyt pois ensin.

Olen kyllä niin tyytyväinen siihen, että menkat alkoi tänään. Alkavat pituudeltaan muistuttaa mun normaalia. 26-29 päivän mittaista kiertoa. Kapselinpoiston jälkeiset kierrot oli 34 ja 32 päivää.

Follikkelivaihe on mulla ollut lyhyt (11-12pv), ja chatgpt sanoi että nikotiinin lopettaminen voisi auttaa tähän. Katsellaan. Ajattelin alkaa silti tikuttaa ovista kp9.
Syön raskausvitaa, foolia lisäksi erikseen ja sitten myös rautaa, omega3 ja magnesiumia otan treenipäivien iltoina😊

Mulla on mama, Omega3 ja d-vitamiini. Mutta syön näitä niin satunnaisesti nykyään 🫣 Magnesiumia söin jossain välissä iltaisin.

Te joilla on määrätty estrogeeni- ja progesteronitukea, mitä oireita nää on teiltä korjannut? Mulla on nyt vahva fiilis että mulla olis näille tarvetta, ei viitsisi maksaa turhaa yksityisellä käyntiä tämän takia 🫠 Oireina lähinnä niukka ja lyhyt vuoto sekä ruskea tuhnua muutama päivä ennen kuukautisia. Kierto ja ovulaatio on kuitenkin suht säännölliset.

Täällä myös kohta 37v nainen ja muutaman vuoden vanhempi mies. Lapset kohta 3 ja 4v ja kolmannen yritys aloitettu marraskuussa 2025 eli nyt menossa yk 2. Ovulaatio tod näk. joulun aikaan niin ei kauheita odotuksia tältä kierrolta, mutta toive kuitenkin 🙏 Aiemmat raskaudet alkaneet toisesta kierrosta, mutta välissä ollut kierukka, ikä ym. saattaa tietty vaikuttaa eikä raskautuminen ehkä tapahdu yhtä helposti enää 🤔 Seurailin syksyllä 2025 ketjua ja toivon plussatuulia meille kaikille ✨

Hyvää uutta vuotta :Keycap Digit Two: :Keycap Digit Zero: :Keycap Digit Two: :Keycap Digit Six: ✨ :Four Leaf Clover::Two-hearts: kaikille!
Minäkin tänne tulin vaikka hetken emmin. Jotkut ehkä muistaa, että hiljenin 2025 -ryhmässä. Silloin oli menossa vaikea vaihe lapsettomuuden kanssa ja päätin siirtyä vallan lapsettomuuspuolen keskusteluihin. Se oli hyvä ratkaisu. Nyt on suurimmat koulustressit selätetty ja lomalla levätty. Mulla on myös mahtavia uutisia, eli jos tähdet osuu kohdilleen, niin päästään ensi kuussa ekaan ivf-hoitoon 🤞 Odotukset on korkealla. Tää on meidän vuosi 🤝 En suostu uskomaan mitään muuta. Jos tuun pilvilinnoista alas korkealta ja kovaa, niin olkoon sitten niin. Parempi luottaa täysillä kuin manata valmiiksi.

Minä syön "vähän" enempi lisäravinteita tosin ikäänin enempi. Käytössä mama monivitamiini, D, magnesium (jos muistan ottaa tarpeeksi ajoissa), ubikinoni, omega3 ja rauta. Hormonitoimintaa tasaamaan vitex ja dong quai ja inositol ns varmuuden vuoksi, kun verensokerit välillä vähän epämääräiset. 😅
Ostin tuossa raskautta toivovan labrat, niin tarvii käydä ne otattamassa, niin saa tietää välillä rauta-arvotkin ja jos jotain muuta on pielessä.

Takaisin