Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Suskikitten Tämä
Donaferty kiinnostaa minuakin. Oletko ottanut sitä muiden raskausvitamiinien lisäksi vai vain sitä? Olen tämän kevään syönyt myo-inositolia ja foolihappoa raskausvitamiinin mukana, mutta luin että Donaferty sisältää näitä kumpaakin. Eli periaatteessa saan jo näitä nykyisellään.
Mikä raskausvitamiini sulla on?
Itse syön nimittäin myös donafertya, mutta se on aika kallis (1 kk satsi n. 35 €). Olen koittanut etsiä vaihtoehtoja, mutta vähän liian hankalaksi tuntuu menevän, enkä löytänyt halvempaakaan vaihtoehtoa. Useissa valmisteissa on myös inositolia, eikä myo-inositolia. Donafertyssä on myös valmiiksi annosteltuna myo-inositolia 4 g (2 g / ps).

@Evannu tsemppiä :sad-face::Heavy Black Heart:

@Kali pyydä tk:sta lähete kilpirauhaslabroihin. Sano vaikka että olet huomannut oireita. Kilpirauhasen vajaatoimintaa seurataan terveydenhuollossa huonosti ja labrojen otto on pitkälti omasta pyynnöstä kiinni. Minulla raskaudet ei ole arvoja nostaneet ja 25mikrog. annosnosto plussaamisen jälkeen on riittänyt koko raskauden ajalle, mutta nämähän on tosi yksilöllisiä. Raskauden jälkeen kuitenkin neuvolasta saa lähetteen vielä yhteen arvojen seurantaan, kun lääkeannos palautuu raskautta edeltävälle tasolle. Onhan sinullakin tuon elokuisen jälkeen tullut muutos annokseen, kun olet keskenmenon jälkeen palannut aikaisempaan annokseen, joten kannattaa ehdottomasti mittauttaa arvot.

@Suskikitten eikös Donaferty myös tasoita PCOS:ta sairastavien kiertoa tuon munasolujen laadun lisäämiseksi? Mutta tosiaan varmasti sitä parempi hyöty mitä nopeammin ottaa käyttöön.

@Toiveikkaana Ei oo elokuun jälkeen tullut muutosta muuten annokseen että se on se 150 mikrogrammaa johon kesäkuussa nostettiin normi annoksesta, joulukuussa keskenmenneessä nostin annosta kun sanottiin että nosta se siihen 200 mikrogrammaan. Ja kun kesken meni laskin takaisin 150 mikrogrammaan. Raskauksien aikana aina kun käsketty nostaa nostanut 200 sen annoksen eli 2 tablettiin. Epäilys on vaan ettei se riitä. Pitää varmaan ensi viikolla soittaa ja pyytää lähete niihin labroihin, en ihan puhdin kautta viitsisi vaan maksaa melkein 90 euroa niistä. Katsoin että aika kalliit verikokeet sitä kautta, kun kuuluisi kumminkin ne aina tietyin väliajoin tarkistaa julkisella.

@Toiveikkaana Ei oo elokuun jälkeen tullut muutosta muuten annokseen että se on se 150 mikrogrammaa johon kesäkuussa nostettiin normi annoksesta, joulukuussa keskenmenneessä nostin annosta kun sanottiin että nosta se siihen 200 mikrogrammaan. Ja kun kesken meni laskin takaisin 150 mikrogrammaan. Raskauksien aikana aina kun käsketty nostaa nostanut 200 sen annoksen eli 2 tablettiin. Epäilys on vaan ettei se riitä. Pitää varmaan ensi viikolla soittaa ja pyytää lähete niihin labroihin, en ihan puhdin kautta viitsisi vaan maksaa melkein 90 euroa niistä. Katsoin että aika kalliit verikokeet sitä kautta, kun kuuluisi kumminkin ne aina tietyin väliajoin tarkistaa julkisella.
Olethan siis labrojen jälkeen joulukuussa nostanut annosta 200 mikrogrammaan ja keskenmenon jälkeen laskenut annoksen takaisin 150 mikrogrammaan ilman että TSH-arvoa on katsottu noiden muutosten jälkeen. On siis varmasti syytä tarkistaa arvot. Itse ainakin oon saanut lähetteen tk:sta ihan helposti, kun oon laittanut Maisassa viestiä että on alkanut olla vajaatoimintaan viittaavia oireita. Laita siihen että joulukuun annosmuutosten jälkeen ei ole TSH:ta katsottu.

Takaisin