Tulin vain kertomaan sammakkoterveiset, nimittäin Hesarin mukaan sammakot ovat nyt poikkeuksellisen aikaisin kutupuuhissa.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011944717.html
Toivottavasti tää olisi hyvä enne kaikille meille.
@Syssymyssy joo oli kyllä aika kauhea kokemus, mutta onneksi on nyt ohi. Tässä vaan miettii, että mitäköhän se luonto oikein on tarkoittanut, kun pitäisi peittoa heilutella just silloin, kun mieli ei tee yhtään juuri siksi, että ovulaatio-oireet on niin voimakkaat ja kivuliaat.

Mulla tosiaan ekassa gelee + ubik -kierros oli näin, tosin silloinkaan ei tehnyt näin kipeää eikä esim. yhdyntä sattunut. Toinen gelee + ubik -kierto meni ilman kummempia oireita, ja nyt tässä kierrossa tosiaan ihan full house. Seafood myös pysyi suht runsaana ma–ke, ja munasolu on irronnut nyt sit ilmeisesti eilen päivällä. Eilen illalla oli nimittäin seafood kuivahtanut, ja tänään oli jo ihan normaali olo. Eilen oli vähän aristusta alavatsalla ja rinnoissa.
@Kevätlilja joo samastun tosiaan vahvasti. Vaikka toivoo lasta, niin samaan aikaan pelottaa, koska se tuo väistämättä mukanaan valtavan muutoksen, johon ei voi mitenkään ennalta valmistautua. Toki käytännössä voi tehdä paljonkin, mutta luulen, että suurin muutos on sit henkisellä puolella.
@Adela kävitkö ostamassa testejä? Oireet ainakin kuulostaa lupaavalta sulla! Mulla on vaihtelua sekä ovulaatiossa että luteaalivaiheessa, ja joskus on ollut ovis jo kp 10 paikkeilla. Myöhäisimmillään varmaan jotain kp 17 tai jotain, ja silloin luteaalivaihe jää yleensä sit tosi lyhyeksi.
@Valonsäteitä kyllä mun silmään viiva selvästi vahvistuu, ja aikaisissa päivissähän sä vielä meet, joten siihen nähden viivat näyttää kyllä hyvältä. Varovaiset onnittelut ja tarrasukkia! <3
@Kali en osaa sanoa mitään tilanteeseesi, mutta toivon sulle voimaa kestää sen, mitä on tulossa, ja lähetän virtuaalisia halauksia. <3
@unikomentaja buu.

Toivottavasti vuoto ja sitä myötä uusi kierto alkaisi nyt pian. <3
@Pakkanen hyvä kuulla, ettei luget sekoittaneet sun kiertoa. Tuu sit kertoo kokemuksia monitorista, kun saat sen. Jännityksellä odotan raporttia!
Omanapa: Ovisoireet oli tosiaan todella voimakkaat ja kesti pidempään kuin aiemmin. Pahin päivä oli tiistai, ja munasolu irtosi lopulta varmaan eilen iltapäivästä jossain kohtaa. Aamulla ja aika pitkälle iltapäivään oli siis vielä eggiksiä, mutta kun pääsin kotiin ja menin illalla suihkuun, oli seafood välissä kuivahtanut. Tälle kiertoa tehty kaksi talletusta, toivottavasti se riittää. Huomenna pitäisi kans aloittaa luget. Ainakin tällä hetkellä on ihan rauhallinen fiilis ja hyvä olo – en ole raskaana, kunnes toisin todistetaan. Yritän pitää tästä fiiliksestä kiinni ja tykittää viimeiset opintopisteet maaliin vielä huhti–toukokuun aikana.
Jatkan vielä tähän samaan:
@Moosee ymmärrän, että koet ristiriitaisia tunteita ja että omasta raskaudesta on vaikea iloita, vaikka se onkin suunniteltu ja toivottu. Yhtä lailla omaa sisintä voi ravisuttaa se, että raskaus alkaa ns. "liian nopeasti" (jos nyt näin kehtaa sanoa) kuin jos se ei meinaa millään alkaa, tai ei alettuaan kestä. Ihan kaikki tunteet on luvallisia ja sallittuja ja kuuluu asiaan, ja se, että mietit, voitko jakaa omia tunteitasi tänne, kun monet täällä ovat yrittäneet yli vuodenkin lähinnä raskaustestejä valkaisten, kertoo, että olet empaattinen ja elät mukana muiden kokemuksissa. <3 Se on voimavara, jota kannattaa vaalia.
Hyvä, että sait neuvolan varatuksi. Mä oon itse kans lukenut, että neuvola kannattaa varata heti, kun menkat on myöhässä JA raskaustesti positiivinen – ja sullahan on noi molemmat, eli olet just oikeaan aikaan liikkeellä. Mä toivon, että sun raskaus kestää ja että osaat nauttia siitä ja että voit hyvin koko raskauden ajan ja saatte syliin vielä yhden elävän lapsen. <3 Olen tosi onnellinen sun puolesta. <3