Raskaaksi 2025

Google sanoo, että imetysaikana tulisi välttää raakaa kalaa listeriariskin vuoksi. Jos joku plussannut olisi sellaisessa tilanteessa ja miettii jouluun strategiaa ettei uusi raskaus paljastu 😁

En tiedä pitääkö paikkaansa..

Muokattu viimeksi:
Minulla on nyt kemiallisen jälkeinen kierto menossa. Vuoto oli tosi runsasta ja kesti 7 päivää, yleensä 4-5. Ovulaation sain tikutettua, sekin tuli kaksi päivää normaalia myöhemmin. Nyt on dpo 9 ja vaikka kuinka yritin etten kiirehdi niin testasin kuitenkin aamulla ja sain selkeän plussan herkkään testiin 💕 Vielä en uskalla oikein luottaa että tämä pysyisi kyydissä, mutta viiva on vahvempi kuin yksikään kemiallisesta tehdyistä testeistä oli. Vaikka näin aikaisessa olenkin liikkeellä. Jännittää! 🥺
Muoks. laitoin vielä kuvan testistä 😊

Tosi suuret onnittelut myös teille 🥰♥️ Toivotaan mitä parhainta lopputulemaa ja hyvää odotusaikaa ❤️❤️

No yllättäviä mutta huonoja uutisia täällä. Tein aamulla ovulaatiotestin varmistukseksi, todella haalea 0,2 lukema premomissa mutta jostain syystä tuli mieleen tehdä äsken ja 0,7 premom antoi lukemaksi. Eli ovulaatio ei olekkaan tapahtunut. Joten lämmöt muuten vain nousseet. 😔 Toki voihan se nyt vielä tulla mutta luulen kyllä että ei... Meni kyllä taas mieli matalaksi... 😮‍💨 Juuri kun alkoi melkein jo olla vähän parempi mieliala.

No yllättäviä mutta huonoja uutisia täällä. Tein aamulla ovulaatiotestin varmistukseksi, todella haalea 0,2 lukema premomissa mutta jostain syystä tuli mieleen tehdä äsken ja 0,7 premom antoi lukemaksi. Eli ovulaatio ei olekkaan tapahtunut. Joten lämmöt muuten vain nousseet. 😔 Toki voihan se nyt vielä tulla mutta luulen kyllä että ei... Meni kyllä taas mieli matalaksi... 😮‍💨 Juuri kun alkoi melkein jo olla vähän parempi mieliala.
Ootko aiemmin tehny lh-testejä ovulaation jälkeen? Sehän voi myös heitellä loppukierrosta.

Ootko aiemmin tehny lh-testejä ovulaation jälkeen? Sehän voi myös heitellä loppukierrosta.
En ole kyllä... 🤔 Tai no sen verran että päivän tai 2 seurannut että lähtee laskuun. Yleensä yhden päivän, kerran ehkä 2 päivää? Oon kyllä kuullut että voi heitellä, en vaan tiennyt että voisi muutamaa päivää ovulaation jälkeen alkaa heittely jo. No kaipa huomenna jotain selvyyttä saa vähän ainakin testaamalla ovulaatitestillä ja lämpöjen mittauksella... 🥴

Ehkä tämän myötä uskallan tuonne elokuisiin siirtyä takaisin 💕
Hyvää joulua kaikille ja kiitos ihanasta vertaistuesta mitä oon täältä saanu 😊
1000019517.jpg

Kp 35/28 ja nega testattu odotetusti. Muutaman kerran elämässä on käynyt niin, että kova stressi on siirtänyt kuukautisia viikolla. Nyt oli kova stressi ja influenssa siihen päälle, niin en jaksanut edes toivoa ihmettä 😑 Jokohan vuonna 2026 pystyisi päästämään vauvahaaveesta irti... 😞

Mä en kyllä yhtään osaa ottaa selvää tästä mun kehosta. Aamulla neljän jälkeen tehty testi oli high lukema premomissa, 0,84 tuloksen sain. Olin silloin valvonut puolitoista tuntia ja ennen sitä nukkunut 2 tuntia kun heräsin kolmelta. Ja aamulla tehty testi antoi 0,47 tuloksen puoli 11 jälkeen tehty testi. 😵‍💫 Kerkesin jo koko sovelluksen poistaa ja latasin jo uudestaan äsken tosin.

Lämpöjenkin perusteella ovulaatio on ollut tosin, ainakin pidemmän nukutun pätkän jälkeen ne on nousseet. Ei varmaan kannata verrata puoli 5 lämpöjä mihinkään. Kumminkin viiden jälkeen nukuin vielä reilut 5 tuntia niin olettaisin että tarkemmat ne puoli 11 lämmöt kuin puoli 5 lämmöt. 🤔 Ärsyttävää...

@Kali noi ovulaatiotestien tulokset on käsittääkseni epäluotettavampia kuin lämmöt, mullakin ollut korkeimmillaan ovistesteissä tässä kierrossa 0,28 ja uskallan laittaa pääni pantiksi, että äsken irtosi munasolu. Tuntui oikealla vaan poks ja meni hetken aikaa, kunnes iski sellainen tylppä kevyt kipu.

Mä oon ainakin luottanut siihen, että jos lämmöt nousee, niin ovulaatio on tapahtunut.

Ps. Onnea taas kaikille plussanneille 😍

@Kali noi ovulaatiotestien tulokset on käsittääkseni epäluotettavampia kuin lämmöt, mullakin ollut korkeimmillaan ovistesteissä tässä kierrossa 0,28 ja uskallan laittaa pääni pantiksi, että äsken irtosi munasolu. Tuntui oikealla vaan poks ja meni hetken aikaa, kunnes iski sellainen tylppä kevyt kipu.

Mä oon ainakin luottanut siihen, että jos lämmöt nousee, niin ovulaatio on tapahtunut.

Ps. Onnea taas kaikille plussanneille 😍
Niin voihan se olla. Mietin vain kun aikaisemmin selkeästi saanut plussan tai lähes plussan ovulaatiotestillä, toki paljon muuttujia kun eihän välttämättä kaikki kierrot aina samanlaisia. Ja se että keskenmenon jälkeistä testailua niin sekin vaikuttaa.. Niin ja sekin että en ole ennen kuin kerran dpo2 max tehnyt ovulaation jälkeen testejä. Silloinkin vain sen yhden kumpanakin päivänä. Yleensä kun saanut selkeän plussan niin seuraavana aamuna/aamupäivänä tehnyt yhden vielä ja siihen jättänyt testailun. Joten se voi tosiaan sekoittaa kun nyt jotain dpo3-4 eli olisi voinut siihen oletettuun dpo1 aamupäivän testiin lopettaa joka todella haalea. 😓 Niin ei olisi tätä lisästressiä tässä kaiken muun stressin lisäksi....

Jos en muuten paremmin tietäisi niin voisin luulla että olen raskaana tai ainakin että ovulaatio tosiaan tapahtui. 😂 Katsoin tuosta yhdestä ketjusta johon voi kirjata ylös oireita eri kp ja dpo. Niin mulla alkoi helvetinmoinen ärsytys viime kierrossa josta tulin raskaaksi jo dpo1. Ja nyt ollut ärsyyntynyt olo torstaista asti. Eli dpo0 tai dpo1 asti.... 🤣 Ja samahan jatkui sitten ekoina parina viikkona ennen kuin kehitys loppui jolloin kaikki muutkin oireet hävisivät.

Google sanoo, että imetysaikana tulisi välttää raakaa kalaa listeriariskin vuoksi. Jos joku plussannut olisi sellaisessa tilanteessa ja miettii jouluun strategiaa ettei uusi raskaus paljastu 😁

En tiedä pitääkö paikkaansa..
Imetän ja en ollut kuullutkaan tästä… toisaalta en oo kalan ystävä lähtökohtaisesti vaikka oon nyt opetellut syömään sitä hyvän esimerkin vuoksi lapselle 😅

Mutta itse ainakin käyttäisin syynä silmää räpäyttämättä. Kuulostaa järkevältä.

On tämäkin erikoista. Kp 34/28 testattu nega, mutta ei vieläkään kuukautisia. Kolmen päivän aikana tullut yhteensä ehkä puoli tl rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä (ei siteeseen saakka), enää ei sitäkään 🤷‍♀️ Oliko ne kuukautiset? Onko nyt kp 36 vai kp 3? 😄

Palaan tänne ihmettelemään ovulaatiota. Eilen siis olin varma, että olen ovuloinut. Tuntemus oli niin vahva ja "selkeä", ovisturvotus alkoi jo illalla, ja tänään limat alkaneet kuivumaan. No, tein varsin ovistestin, ja se on alkanut tummenemaan? Ovulaatiokivut loppui eiliseen, joten mitä hemmettiä nyt tapahtuu 😂

Takaisin