Raskaaksi 2025

Heippa, oon ehkä joskus aikanaan aiemminkin kyselly, mutta onko kokemusta siitä, että ovistestiliuska näyttää 2 päivää peräkkäin positiivista? Clearbluen lilassa myös noista ekana päivänä pysyvä hymynaama, mut sillähän pitää testaus lopettaa ekaan hymyyn. Ja testaan aina aamuisin, toimii mulla parhaiten. En usko että mulla olis hyötyä testaa useammin kun ei tosiaankaan oo nopea lh-huippu vaan just päinvastoin. Oon parilta eri tekoälyltä kyselly ja ne oli sitä mieltä et sillon ovis ois todnäk toisen plussapäivän iltana - sitä seuraavana aamuna välisenä aikana. En oo oikeen perus googlaamalla löytäny asiasta mitään. Niin olisko jollain kokemuksia tai varsinkin jotain kunnollisia linkkejä/lähteitä asiasta?

Ja yleisesti tsemppiä kaikille yrittäjille :Two Hearts:

Heippa, oon ehkä joskus aikanaan aiemminkin kyselly, mutta onko kokemusta siitä, että ovistestiliuska näyttää 2 päivää peräkkäin positiivista? Clearbluen lilassa myös noista ekana päivänä pysyvä hymynaama, mut sillähän pitää testaus lopettaa ekaan hymyyn. Ja testaan aina aamuisin, toimii mulla parhaiten. En usko että mulla olis hyötyä testaa useammin kun ei tosiaankaan oo nopea lh-huippu vaan just päinvastoin. Oon parilta eri tekoälyltä kyselly ja ne oli sitä mieltä et sillon ovis ois todnäk toisen plussapäivän iltana - sitä seuraavana aamuna välisenä aikana. En oo oikeen perus googlaamalla löytäny asiasta mitään. Niin olisko jollain kokemuksia tai varsinkin jotain kunnollisia linkkejä/lähteitä asiasta?

Ja yleisesti tsemppiä kaikille yrittäjille :Two Hearts:
Joo, mulla on aina näyttäneet kaikki ovistestiliuskat positiivista kaksi päivää. Mä testasin sekä ClearBlue-monitorilla että liuskatesteillä. Koska oviksen pitäisi tapahtua 24-36h päästä ovisplussasta, oletin että toisena plussapäivänä se ovis sit varmaan tapahtuu (menis tohon 36h), mutta kerran satuin menemään ekana ovisplussapäivänä gynelle, ja hän sanoi että siitä vasta ylihuomenna on mun ovispäivä. Mä teen aina testejä siihen asti että testi haalistuu, 2 posipäivän jälkeen kyllä aina sit kolmantena päivänä on sitten jo haaleampi, kaipa se sit on se päivä kun ovis tulee. Joka tapauksessa aikaisintaan se kyllä varmasti oli toisen posipäivän iltana kun kuitenkin sinä aamuna näytti edelleen plussaa kahdella eri testillä. Mutta mulla on PCOS ja hidas ovulaatio (aina KP20 jälkeen ja sit positiivisen ovistestin jälkeen se follikkeli vielä miettii kahteen kertaan ennen kuin viimein irtoaa) niin sekin voi kyllä vaikuttaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Edit: Mulla ei siis ole valitettavasti muuta lähdettä kuin oma kokemus ja lapsettomuuteen perehtynyt gyne joka sen vahvisti 🤷‍♀️ Löytyispä muuta lähdettä kuin tuo iänikuinen 24-36h mikä varmasti monelle pitää paikkansa, mutta voisin vannoa että itsellä se on enemmänkin 48h :No Evil Monkey:

Kp23 ja tässä tämän aamun tulos .
Ei kyllä luottamista ole, että olisi aito haamulainen ollut tämä tai onestep testi..
1000007714.jpg

Täällä menossa dpo 6 ja keskivartalo ei ole hirveästi jättänyt rauhaan. Hyvin samanlaiset oireet kuin tuossa kierukallisessa sekoilukierrossa. Keskivartalo on aamusta lähtien epämukava ja illalla ei oikein voi enää istua kun tuntuu että kaikki kehossa painaa ja pistää. Tätä ollut nyt pari päivää mutta eilen oli jo erityisen paha kun pelikaverit huomas että keskityn tosi huonosti. Ei ole tällaista ennen ollut. Edellisessä kierrossa tämä tuli vasta loppupuolella. Eilen alkoi pieni vilu ja kaikenlaisia tuntemuksia on ollut dpo2-3 eteenpäin. Haluaisin jo kovasti tehdä testin että jos muka nyt jo ekasta kierrosta ois tärpänny, mutta se nyt on vielä ihan liian aikaista. Ja jos nämä ei ole oireiluja alkavasta raskaudesta vaan tulee olemaan joka kuukausi riesana niin voi helvetti.

Nyt tänään ja eilen illalla alkaneet ajatukset harhailemaan pois tuosta pelistä jota aktiivisesti ajatellut paljon enemmän kuin raskautumista ja siihen liittyviä juttuja viimeisen viikon aikana varsinkin. Huoh toivoin että se pitäisi ajatukset pois tästä yrittämisestä. Huomenna toki kun ilmestyy niin mahdollisuus että saan ajatukset taas pois tästä yrityksestä. 😟 Varmaan johtunee kun eilen oli jostain syystä hirveä ärsytyksen tunne ja jatkui kun heräsin tänään niin kun ajatukset harhaili takas tähän epätoivoiseen raskauden yrittämiseen. 😓 Jotenkin en nyt tänään pysty muuta ajattelemaan taas pitkästä aikaa. No menihän se viikon ajan ihan hyvin...

Olin niin taas varma että tein viikkodigin, joka oli nega. Aika korkealta tipuin taas. Vielä kävin ostamassa lisää testejä, mutta menkkajomot jo aika selkeät ja rusehtavaa jo enteilee. Eli tää kierto oli taas tässä.

Nyt tänään ja eilen illalla alkaneet ajatukset harhailemaan pois tuosta pelistä jota aktiivisesti ajatellut paljon enemmän kuin raskautumista ja siihen liittyviä juttuja viimeisen viikon aikana varsinkin. Huoh toivoin että se pitäisi ajatukset pois tästä yrittämisestä. Huomenna toki kun ilmestyy niin mahdollisuus että saan ajatukset taas pois tästä yrityksestä. 😟 Varmaan johtunee kun eilen oli jostain syystä hirveä ärsytyksen tunne ja jatkui kun heräsin tänään niin kun ajatukset harhaili takas tähän epätoivoiseen raskauden yrittämiseen. 😓 Jotenkin en nyt tänään pysty muuta ajattelemaan taas pitkästä aikaa. No menihän se viikon ajan ihan hyvin...
Minä oon kans tälle piinaviikolle ottanu kauheesti ylimääräistä tekemistä etten ajattelis mitään raskauteen liittyvää, mutta kuinka ollakaan eipä ne ajatukset juuri muualla pyöri.
Nyt dpo7 eikä yhtään mitään tuntemuksia, aiemmin on ollu menkkajomotuksia jo tässä vaiheessa. En silti usko sen olevan merkki raskaudesta, ehkä pidemmästä kierrosta ennemmin. Mieluummin pessimisti niin ei niin korkealta tipahda. Viikon päästä vasta menkkojen alku. 😬
Tsemppiä uusiin kiertoihin ja piinailuun kaikille ❤️

Täällä dpo 10 menossa ja kaikenlaisia oireita tietenkin 🤪 Vaan eipä ne ole aiemminkaan mitään tarkoittaneet, niin odottelen vain, alkaako menkat vai ei. Yleensä alkaa kp 28 (-30) eli huomenna vois olla tulossa, jos ovat tullakseen. Yhtään testiä en ole vielä tehnyt, mutta ostanutkin kumminkin 🫣

Dpo6 ja nyt illasta iski kovat alavatsakivut. Semmonen vittumainen jomotus. Onks tää tyypillistä? Pitääks olla huolissaan?
En olisi huolissaan, voi olla esim kiinnittyminen. Jos menee niin kipeäksi että olo alkaa olla sietämätön niin soittaisin hoidontarpeen arviointiin. Jos oikealla keskittyvä ja tosi kova, oikeasti ettei meinaa sietää, niin sit voi valmistautua yrittää pääsee päivystykseen.

Tai sit voihan itse ovulaatio tulla tosi myöhässä paitsi tietty jos oot varma siitä milloin on ollut ovulaatio. Luultavasti ei oo tää jos ei oo historiaa ovulaation myöhästymisestä tai jäämisestä pois tai suuresta kiertojen pituuden vaihtelusta.

Mun on vaan pakko päästä jakamaan näitä mun ajatuksia ja tuntemuksia eli sori omanapailuita 😅🙏🏻

Mulla siis 2. Perättäinen keskenmeno josta vuoto alkoi huomenna 4 vkoa sitten. Eli menkkoja olen odotellut alkavaksi tässä vklp ja huomiseen mennessä. Normaalisti olen tosi säännöllinen ja edeltävässäkin keskenmenossa kuukautiset alkoi tasan neljä viikkoa vuodon alkamisesta.

Nyt siis pe tuli pyyhittäisiin havaittavaa rusehtavaa vuotoa ja la tuli puoli kupillista verta ja loppu siihen. Super hämäävää! Ei siis ollenkaan sitä mitä odotin. Nyt sitten tein raskaustestin joka näytti ensiksi negalta mutta en odottanut sitä koko 3 min kun oli musta selkeä nega. Nyt sitten menin vessaan ja huomasin sen testin 3h myöhemmin jossa oli kaksi viivaa. Onko tää todellinen vai roskishaamu joka ei millään tavalla ole todellinen.

Tää tilanne on todella sekava mun päässä. No miehelle soitin jo että ostaa uuden testin jonka teen sitten huomenna aamulla tai sitten ylihuomenna. Olisin maailman iloisin jos olisin tullut uudestaan heti raskaaksi mutta mulla on iso epäilys että tää kaikki on ihan huuhaata.

Täällä kp 5 ja yk 6 jo. Alkaa mieli taas pyörimään tämän kuumottelun ympärillä. Kalenteria tutkailen, vaikka ei saisi stressata 😬

Olispa hyvä kierto, onnistuispa talletukset ja tulispa se plussa sieltä nyt ja pysyispä kyydissä 🙏 Tätä samaa myös kaikille teille 😘

Onnea plussanneille, jos en vielä muistanut onnitella 😍 Ainakin @Kristiina87

Täällä kp9 eikä mitään erityistä. Kuukautiset kestivät sen 4 päivää ja olivat todella runsaat. Sen 150ml todistetusti. Ja lisäksi ohivuodot. Varmaan rauta-arvot pudonneet keskenmeno- ja kuukautisvuodon takia. Yhtä teurastusta kuukaudesta toiseen 😂 Ilmankos väsyttää.

Nyt katseet hiljalleen kääntyy kohti ovulaatiota, epäilen vahvasti ettei sitä tule tässä kierrossa. Ei ole reilusti yli vuoteen omasta mielestä tullut kahdesti peräkkäin. Toivottavasti olisi jokin keskenmenon aiheuttama anomalia tuloillaan 😅

Tämän takia tahtoisin varuilta alkaa testaamaan jo aiemmin, jos vaikka siitä olisi kyse.. Mutta en usko. Ennen yritystäkin seurailin, niin käytännössä joka kerta kliseisesti 2vk menkkojen alkamisesta plussa (eli kp15), poislukien tyhjennyskierto jossa ovis vähän myöhemmin.

No tuli tai ei, niin viimeistään sunnuntaina kp14 alkaa yritys. Onhan se hauskaa silti.. 🤣 Jos tulee ennen sitä, niin sit ei ees voida yrittää näillä näkymin.

Muokattu viimeksi:
Paussin jälkeen palaan tänne vähän kyselemään, että onko täällä sellaisia joilla on todettu olevan munarakkuloita hyvin vähäisesti, mutta silti onnistunut raskautumaan joko hoidoilla tai luomuna, ja saanut lapsen vielä syliin asti? Me saadaan ilmoittautua joulukuussa toiseen ivf-hoitoon, ja nyt jo väläyteltiin sellaista, että kolmatta ei välttämättä julkisella enää tule! Tuli aikamoinen stressi ja fiilis että tullaanko me edes saamaan ikinä lasta mun vähäisten ja huonojen munarakkuloiden takia.

Mulla ihan helvetin ärtynyt olo. Toivon että pian helpottaa tämä ärsyyntynyt mieliala koska eilen oli lähellä etten mieheen ärsyyntynyt. 🙈 Tänään vain meidän kissaan ärsyynnyin kun käveli naaman edestä ja kaatoi melkein kahvikupin. Onneksi mies on töissä olisin varmaan hänellekkin tuossa tilanteessa jotain typerää sanonut. Tai no kissalle huusin vaan että pois siitä... Tuli vähän paha mieli jälkikäteen kun pieni vaan halusi varmaan huomiota ja mä sitten vaan huudan siinä. 😭

Tänään siis dpo3 vasta ja toivon ettei tämä olo/mieliala jatku pitkään...

Mulla ihan helvetin ärtynyt olo. Toivon että pian helpottaa tämä ärsyyntynyt mieliala koska eilen oli lähellä etten mieheen ärsyyntynyt. 🙈 Tänään vain meidän kissaan ärsyynnyin kun käveli naaman edestä ja kaatoi melkein kahvikupin. Onneksi mies on töissä olisin varmaan hänellekkin tuossa tilanteessa jotain typerää sanonut. Tai no kissalle huusin vaan että pois siitä... Tuli vähän paha mieli jälkikäteen kun pieni vaan halusi varmaan huomiota ja mä sitten vaan huudan siinä. 😭

Tänään siis dpo3 vasta ja toivon ettei tämä olo/mieliala jatku pitkään...
Tiedän tuon olon. Joskus koira tulee ja pyörii innoissaan jaloissa ja tiuskasen sille "nyt pois" ja ajan koiraportin taakse. Hermo vaan menee joskus ilman syytä ja sitten kaduttaa hetken päästä 🫣

Takaisin