Raskaaksi 2025

No nyt pidän peukkuja huomiselle. Oliko sulla toisesta pissasta vahvemmat viivat aamuisin? Mutta kyllä on ikävä kun on epätietoisuus. Voihan se hyvin olla että tekoäly on ihan oikeessa tuossa et osassa voi olla eri määrä hcgta.

Tsemppiä silti 🩷
Juu toisesta nyt erityisesti tällä kierrolla tullut paljon selkeämmät viivat aamuisin. 🤔

Heräsin juuri jostain syystä ja kävin vessassa kun oli tunne ja pelko että vuoto alkoi, onneksi väärä hälytys. 😭 No en testannut vielä, ajattelin että yritän vielä nukkua pari tuntia ja jos sitten testaan.... 🤞

Juu toisesta nyt erityisesti tällä kierrolla tullut paljon selkeämmät viivat aamuisin. 🤔

Heräsin juuri jostain syystä ja kävin vessassa kun oli tunne ja pelko että vuoto alkoi, onneksi väärä hälytys. 😭 No en testannut vielä, ajattelin että yritän vielä nukkua pari tuntia ja jos sitten

Heräsin juuri jostain syystä ja kävin vessassa kun oli tunne ja pelko että vuoto alkoi, onneksi väärä hälytys. 😭 No en testannut vielä, ajattelin että yritän vielä nukkua pari tuntia ja jos sitten testaan.... 🤞

Jos tänään menkkojen laskennallinen aloitus vasta niin ei ehkä kannata testata montaa kertaa päivässä, siis lähinnä tarkoitan keskellä päivää tunnin parin pidätyksellä ja kuitenkin tulee syötyä/juotuakin. Kuitenkin sitä hormonia on niin vähän kehossa vielä noilla päivillä että voi hyvin vaikuttaa. Tiedän, odottelu on raastavaa! 😬 mutta niin on sekalaiset tuloksetkin, joten ehkäpä omalle mielenterveydellekin olisi paras olla testaamatta kuin kerran päivässä ja sekin testi sanallinen digitesti hyvällä, usean tunnin pidätyksellä. Ei tulisi sitten turhaa megalomaanista ahdistusta noista viivoista ja sekalaisista testeistä pitkin päivää tehtynä.

Tsemppiä piinaavaan odotteluun 🩷🩷

Jos tänään menkkojen laskennallinen aloitus vasta niin ei ehkä kannata testata montaa kertaa päivässä, siis lähinnä tarkoitan keskellä päivää tunnin parin pidätyksellä ja kuitenkin tulee syötyä/juotuakin. Kuitenkin sitä hormonia on niin vähän kehossa vielä noilla päivillä että voi hyvin vaikuttaa. Tiedän, odottelu on raastavaa! 😬 mutta niin on sekalaiset tuloksetkin, joten ehkäpä omalle mielenterveydellekin olisi paras olla testaamatta kuin kerran päivässä ja sekin testi sanallinen digitesti hyvällä, usean tunnin pidätyksellä. Ei tulisi sitten turhaa megalomaanista ahdistusta noista viivoista ja sekalaisista testeistä pitkin päivää tehtynä.

Tsemppiä piinaavaan odotteluun 🩷🩷
Juu meinasin tänään testata vain kerran varmaan kohta koska en saa unta enään. 😂 Onneksi ihan mahdollista että en tee muita testejä koska lähdetään miehen kanssa reissuun. 🫣 En muutenkaan ajatellut reissulla testata ollenkaan vaikka vuoto ei alkaisi. En ota testejä kyllä mukaan ei sillä ettö niitä olisi koska tuo testi minkä meinasin tehdä vielä niin vika. Niin en kyllä ajatellut ostaakkaan lisää. 🤔

Juu meinasin tänään testata vain kerran varmaan kohta koska en saa unta enään. 😂 Onneksi ihan mahdollista että en tee muita testejä koska lähdetään miehen kanssa reissuun. 🫣 En muutenkaan ajatellut reissulla testata ollenkaan vaikka vuoto ei alkaisi. En ota testejä kyllä mukaan ei sillä ettö niitä olisi koska tuo testi minkä meinasin tehdä vielä niin vika. Niin en kyllä ajatellut ostaakkaan lisää. 🤔
No niin täällä odotellaan jännityksellä 🤞🤞🤞🤞😍

No niin täällä odotellaan jännityksellä 🤞🤞🤞🤞😍
Valitettavasti mun mielestä ihan nega testi minkä tein. 😬 Nukahdin sittenkin uudestaan ja tein testin äsken. En jäänyt tuijottelemaan että miltä näytti kun väri oli kokonaan mennyt mutta pahasti negalta näytti kun ei testi viivan ohittaessaan näkynyt mitään. 😶‍🌫️

|| Kävin katsomassa ihan täysin nega...😭

Muokattu viimeksi:
Valitettavasti mun mielestä ihan nega testi minkä tein. 😬 Nukahdin sittenkin uudestaan ja tein testin äsken. En jäänyt tuijottelemaan että miltä näytti kun väri oli kokonaan mennyt mutta pahasti negalta näytti kun ei testi viivan ohittaessaan näkynyt mitään. 😶‍🌫️

|| Kävin katsomassa ihan täysin nega...😭
Oon tosi pahoillani😞 Mietin että kannattasko sun yrittää jatkossa odottaa vasta menkkojenalkupäivään ja testata normitestillä. Kun onhan tuo todella raastavaa piinailua. Itseä juuri tietoisesti olen halunnut suojella noilta viivoilta ja pyrkinyt aina testaamaan vasta kun menkkojen pitäisi alkaa jolloin kemialliset ei kai enää näy testissä. Mutta tosi harmi juttu että kävi näin. Näytti jo niin lupaavalta😞

Oon tosi pahoillani😞 Mietin että kannattasko sun yrittää jatkossa odottaa vasta menkkojenalkupäivään ja testata normitestillä. Kun onhan tuo todella raastavaa piinailua. Itseä juuri tietoisesti olen halunnut suojella noilta viivoilta ja pyrkinyt aina testaamaan vasta kun menkkojen pitäisi alkaa jolloin kemialliset ei kai enää näy testissä. Mutta tosi harmi juttu että kävi näin. Näytti jo niin lupaavalta😞
No siis mulle on sanottu lääkärissä että kemialliseksi lasketaan jos se tapahtuu ennen 6+ viikkoja. 😭 Ettei se sinänsä hirveästi auta kun kaksi edellistä kemiallista niin menkat oli myöhässä päivän ja vuoto alkoi toisessa melkein viikon. Ja lääkärissä sanottiin että ne oli kemiallisia. 😬

No siis mulle on sanottu lääkärissä että kemialliseksi lasketaan jos se tapahtuu ennen 6+ viikkoja. 😭 Ettei se sinänsä hirveästi auta kun kaksi edellistä kemiallista niin menkat oli myöhässä päivän ja vuoto alkoi toisessa melkein viikon. Ja lääkärissä sanottiin että ne oli kemiallisia. 😬
En oo ikinä kuullut, et kenelläkään testit käyttäytyis noin? Sulla ei oo mitään tukilääkitystä, jos on taipumusta kemiallisiin? Tai muita lääkityksiä, mitkä vois noihin testituloksiin vaikuttaa? Tosi erikoista ja rankkaa sulle, kun eihän tossa pysty enää mihinkään luottamaan.

En oo ikinä kuullut, et kenelläkään testit käyttäytyis noin? Sulla ei oo mitään tukilääkitystä, jos on taipumusta kemiallisiin? Tai muita lääkityksiä, mitkä vois noihin testituloksiin vaikuttaa? Tosi erikoista ja rankkaa sulle, kun eihän tossa pysty enää mihinkään luottamaan.
Juu ei mulla mitään tukilääkitystä ole tai muitakaan mikä vaikuttaisi siis tuloksiin. Kaiken vielä pitäisi nyt olla kunnossa kun gynekologin niin sanoi kesällä kun kävin. 😵‍💫 Että suurella todennäköisyydellä seuraava raskaus onnistuu. 😔 En kyllä tiedä mitä seuraavaksi teen...

Kiva vaan nyt mennä pienelle lomalle kun tämmönen paska olo. 😭 Mieskin otti vapaata että päästään tälle lomalle.

Juu ei mulla mitään tukilääkitystä ole tai muitakaan mikä vaikuttaisi siis tuloksiin. Kaiken vielä pitäisi nyt olla kunnossa kun gynekologin niin sanoi kesällä kun kävin. 😵‍💫 Että suurella todennäköisyydellä seuraava raskaus onnistuu. 😔 En kyllä tiedä mitä seuraavaksi teen...

Kiva vaan nyt mennä pienelle lomalle kun tämmönen paska olo. 😭 Mieskin otti vapaata että päästään tälle lomalle.
Onko sulla progesteronia mitattu?

Tervetuloa mukaan @MomOf3! Toivottavasti tärppää nopeasti! :Smiling Face With Smiling Eyes:

@MiniMe88 Mikäs siellä on tilanne?

@Kali Pahoittelut tilanteesta! Toi on kyllä tosi kurjaa, kun tulee noita epäselvyyksiä testeihin ja joutuu pettymään loppujen lopuksi. :sad-face: Ehkä tosiaan olisi selkeämpää, jos testaisi vasta kun menkat on selvästi myöhässä. Silloin yleensä normiraskaudessa tulee kuitenkin jo selkeä positiivinen, eikä tarvitsisi niin paljon tai ainakaan niin pitkään arvuutella...

Onko sulla progesteronia mitattu?
En muista mitattiinko se kun otettiin kasa verikokeita. Pitänee tarkistaa. 🤔

Mies sanoi että hän ei heittäisi vielä kirvesta kaivoon niin sanotusti ja sitä mieltä että kun vuoto ei ole alkanut että raskaana voin kyllä olla sittenkin vielä. 😂 No ihailen toki hänen optimisuuttaan. Mutta itse aikalailla jo menettänyt toivon.

Onpa kurja tilanne @Kali :sad-face:

Täällä dpo 14 ja puhdas nega testattu. Virallinen testipäivä ylihuomenna, mutta en halunnut jättää lauantaille pettymystä kun mennään sukulaisille. Siis voi miten yllätyksetöntä elämää.. 3 vuotta katseltu sitä yhtä helvetin viivaa. Eikö maailmankaikkeudella tosiaan oo muuta tarjota? Eli toinen inssikään ei tuottanut tulosta. Elämä sanoo = :Reversed Hand With Middle Finger::Reversed Hand With Middle Finger:
Toisaalta, nyt ehdin periaatteessa valmistumaan koulusta. Jos nyt olis tärpännyt, olisi ollut siinä ja siinä että olisin ehtinyt. Jos nyt jotain positiivista hakee tilanteesta..

Ai niin, miehellä oli viime inssissä vieläkin parempi pesutulos (60 miljoonaa) kuin viimeksi. Tuntee olevansa oikein kunnon sonni. Sitä miettii, missä vika.. Helposti vois osoittaa omaa napaansa, mutta se tie on tuhoon tuomittu. Kai tästä täytyy rämpiä taas ylös joten kuten. Päivä kerrallaan.

P.s mua on alkanut epäilyttämään voisko itsellä olla piilevä PCOS. Hirsutismia, voimakkaat ja pitkät ovulaatiokivut, lapsettomuus (ekan kohdalla yli 1,5 yritystä ja toisen kohdalla reippaasti yli)

muoks* viimeksi kun otettiin labrat niin poikkeavana arvona oli sukupuolihormoneja sitova globuliini (SHBG) jonka mukaan mun tulos oli liian alhainen. Onhan mulla ylipainoa, mutta toisaalta ekat "ylimääräiset karvat väärissä paikoissa" huomasin teini-iässä jo ja normaalipainoisena. Olin myös normaalipainoinen, kun ensimmäisen kerran kärsin lapsettomuudesta ja kun tulin lopulta raskaaksi 🤷‍♀️

Googlesta lainattu:

Alhaisen SHBG:n yleisimmät syyt naisilla:
  • Hyperandrogenismi: Liiallinen mieshormonien toiminta, joka voi johtua esimerkiksi lisämunuaisen ylitoiminnasta.

• Monirakkulainen munasarja (PCOS): Monirakkulainen munasarjakysta on yleinen syy, johon liittyy usein insuliiniresistenssi ja kohonnut insuliinitaso.

• Liikalihavuus: Ylipaino voi laskea SHBG-tasoja. "

Muokattu viimeksi:
Ihanan paljon uusia kirjoittelijoita täällä! Ja plussanneita hirmuisesti, onnea kaikille ❤️
Palailen taas lukemaan palstaa. Lapsettomuuspolin ensikäynti takana ja jo aiemmin kerroinkin prolaktinoomaepäilystäni, sen suhteen nyt lääkitys ollut yli 2kk käytössä ja kierto normalisoitunut, selvästi siis se syynä tähän lapsettomuuteen pcos tyyppisten munasarjojen lisäksi. Pään mri takana ja tuloksia odotellessa.
Ensikäynniltä suunnitelmana OI-hoidot eli sain reseptin letroihin ja niitä tässä kohta pääsen aloittelemaan, lisänä irrotuspiikki kun sen aika on. Saa nähdä riittäisikö nämä yhdessä prolaktiinin laskun kanssa vihdoin plussatestiin 😍

Ihanaa kyllä että mun mies tukee mua. Mutta vähän eri mieltä ollaan koska kuten sanoin hän oli sitä mieltä siis että ihan hyvin voinkin olla raskaana ja osti mulle paketin pregcheckin raskaustestejä. 😂 Meinasi ostaa digi testin sanoin vaan että ostaa mieluummin noita pc testejä koska hukkaan ne menee kumminkin. Koska en usko raskauteen enään. 😖 Aatteli että jos testaan viikonloppuna. No testaan jos vuoto ei ala hänen mielikseen.... 😭

Pikainen ON työkiireiden keskeltä. Eilen turvotusta ja paineen tunnetta alavatsalla. Tänään pitkin päivää voimistunut särky alaselässä ja -vatsalla ja vähän huonoakin oloa. Vähän kipristelee. Haluttaa mutta ei sitten kuitenkaan. Kostea fiilis mutta limat loistaa edelleen vahvasti poissaolollaan (vrt viime kierrossa limailin melkein viikon.)
Onkohan tässä nyt ovulaatio käsillä.. kp16 mikä viittaisi ajankohdan puolesta siihen. Mutta tikut olleet negaa (tiedän ettei 100% varmoja.)
Eilen talleteltiin, ehkä käyn tiputanssimassa miehen edessä vielä tänään. Mutta kun ei oikein huvita (yleensä kauhea kiima päällä🤪)
Ota nyt sitten kehon viesteistä selvää. Onko muilla ollut todella vaihtelevasti oireita kierrosta toiseen?

Onpa kurja tilanne @Kali :sad-face:

Täällä dpo 14 ja puhdas nega testattu. Virallinen testipäivä ylihuomenna, mutta en halunnut jättää lauantaille pettymystä kun mennään sukulaisille. Siis voi miten yllätyksetöntä elämää.. 3 vuotta katseltu sitä yhtä helvetin viivaa. Eikö maailmankaikkeudella tosiaan oo muuta tarjota? Eli toinen inssikään ei tuottanut tulosta. Elämä sanoo = :Reversed Hand With Middle Finger::Reversed Hand With Middle Finger:
Toisaalta, nyt ehdin periaatteessa valmistumaan koulusta. Jos nyt olis tärpännyt, olisi ollut siinä ja siinä että olisin ehtinyt. Jos nyt jotain positiivista hakee tilanteesta..

Ai niin, miehellä oli viime inssissä vieläkin parempi pesutulos (60 miljoonaa) kuin viimeksi. Tuntee olevansa oikein kunnon sonni. Sitä miettii, missä vika.. Helposti vois osoittaa omaa napaansa, mutta se tie on tuhoon tuomittu. Kai tästä täytyy rämpiä taas ylös joten kuten. Päivä kerrallaan.

P.s mua on alkanut epäilyttämään voisko itsellä olla piilevä PCOS. Hirsutismia, voimakkaat ja pitkät ovulaatiokivut, lapsettomuus (ekan kohdalla yli 1,5 yritystä ja toisen kohdalla reippaasti yli)

muoks* viimeksi kun otettiin labrat niin poikkeavana arvona oli sukupuolihormoneja sitova globuliini (SHBG) jonka mukaan mun tulos oli liian alhainen. Onhan mulla ylipainoa, mutta toisaalta ekat "ylimääräiset karvat väärissä paikoissa" huomasin teini-iässä jo ja normaalipainoisena. Olin myös normaalipainoinen, kun ensimmäisen kerran kärsin lapsettomuudesta ja kun tulin lopulta raskaaksi 🤷‍♀️

Googlesta lainattu:

Alhaisen SHBG:n yleisimmät syyt naisilla:
  • Hyperandrogenismi: Liiallinen mieshormonien toiminta, joka voi johtua esimerkiksi lisämunuaisen ylitoiminnasta.

• Monirakkulainen munasarja (PCOS): Monirakkulainen munasarjakysta on yleinen syy, johon liittyy usein insuliiniresistenssi ja kohonnut insuliinitaso.

• Liikalihavuus: Ylipaino voi laskea SHBG-tasoja. "
Mulla napsahti PCOS-diagnoosi gynellä ihan vaan pelkästään rakkulaisten munasarjojen ja epäsäännöllisten kiertojen perusteella. Mulla ei esimerkiksi aina tullut ovulaatiota ollenkaan ennen kuin aloitin myo-inositolin ja painojen noston (lihasmassa auttaa verensokerin säätelyssä, verensokerin heittely pahentaa hormonihäiriöitä) ja senkin jälkeen letrozolia tarvittiin vikaan boostiin, vaikka oon normaalipainoinen. Hirsutismi, insuliiniresistenssi ja helposti kertyvä ylipaino on myös indikaattoreita PCOS:n suuntaan. Ovuloitko joka kuukausi säännöllisesti? Venyykö ovulaatiopäivä yli KP20? Nekin voi olla merkkejä jos keho välillä skippaa ovulaation tai se tulee tosi myöhään. Kannattaa kyllä hankkia diagnoosi jos on oireita, jotta pääsee tutkimuksiin ja saa sopivaa apua! Jokaisen PCOS toimii vähän eri tavalla. Sokerirasituskoe paljastaa insuliiniresistenssin, jolloin metformiini ja/tai myo-inositoli auttaa verensokerin säätelyyn, mulle ihan julkinen tk-lääkäri määräsi sokerirasituskokeen (mutta mulla ei ollutkaan IR, tai ainakaan tuossa testissä ei selvinnyt). Jos taas on ovuloimisen kanssa ongelmia, letrozolista voi olla apua niin että follikkelit kypsyy loppuun asti. Nämä sellaisia mitä itselle suositeltiin ja varmasti voi olla vielä lisää eri kulmia PCOS:ään!

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, kyllä se siitä ❤️ Tsemppiä pitkään yrittäneille, todella toivon että pian tulee tuloksia teille ja meille kaikille. Ja tervetuloa uusille 🤗

Omaanapaa: tänään on väsyttänyt todella paljon. Dpo6 oletettavasti. Lisäksi ollut älytön nälkä ja vähän jopa huono olo, voi hyvin johtua melatoniinistakin 😊 Aamulla oli vähän huono olo ja tuntui että verensokeri on jotenkin alhaalla, piti äkkiä käydä syömään. Ehkä pieniä ajoittaisia nippailuja myös. Rinnat ei ole mitenkään turvonneet. Niin ja sit himoja on ollut, varsinkin aamuisin..

Voihan kaikki johtua näistä nopeista hormonimyllerryksistä mitä tässä on ollut. Tosiaan reilu 3 viikkoa sitten oli tyhjennys ja sit tuli ovis kp18 tai jotain..

Muokattu viimeksi:
Täällä kyllä ihan hirveä olo ei psyykkisesti enään onnistuin saamaan täällä Imatralla paremman mielialan, hotelli huone ihan törkeän hieno isompi kuin meidän kämppä, mies oli siis tän varannut. 😂 Mutta fyysisesti jotenkin outo olo. Vatsa ihan pallo, turvottaa siis. Kipeä ei niinkään siis ei normi kuukautiskramppeja vielä. Mutta kiristää ja kova paineen tunne ihan kuin olisi syönyt hirveästi. Vaikka ei olla edes käyty syömässä vielä. 😭 Mies jo heti innoissaan sanoi että kuulostaa lupaavalta. Että eihän noi nyt kuulosta mun normi kuukautis valituksilta. 🤣

||Mutta jätän nyt tämän päivittelyn vähemmälle ja nautin lomasta, tuskin kiinnostaa ketään hirveästi edes. 😆

Muokattu viimeksi:
Takaisin