Raskaaksi 2025

Mä myös hyvin turhautunut. Nyt aloitin (taas jälleen, tiedetään) elämän tapojen parannuksen. Kun ei näköjään raskautta nyt kuulu, niin nyt mun täytyy tehdä kaikkeni että saisin painon kuriin ja tippumaan. Se on se mitä voin konkreettisesti tehdä asialle. Ei painoni nyt mikään ihan mahdottoman suuri ole mutta sellainen että voi vaikuttaa jo selvästi hedelmällisyyteen.

Mä myös kokoajan suunnitellut elämää sen mukaan että kohta olen raskaana. No ei olisi kyllä kannattanut. Olen mm. Päättänyt että en vaihda työpaikkaa koska se olisi vähän ikävää jo mahdollisesti koeajalla ilmoittaa asiasta . Vaikka tiedän että se ei niin mene, eikä sitä tarvitsisi miettiä, mutta henkilökohtaisesti en halua sitä stressiä itselleni. Sekin turhauttaa kun jos olisin kesällä vaan vaihtanut työpaikkaa, olisi koeaika jo kohta ohi. 🥴 Mutta turha kai näitä on märehtiä, ja hyväksyä se että on itse tehnyt parhaan tietonsa mukaan siinä hetkessä. 🙂

Kävin tänään gynellä ja ultratessa löysi vasemmasta munasarjasta pienen kystan (alle 3cm) ja 2cm nestettä (joka voi johtua kuulemma ovulaatiosta joka tänään) Muistelen, että 12/-23 löytyi myös kysta, mutta, että se olisi ollut oikealla puolella? Alkuvuodesta ultratessa ei näkynyt kystaa, mutta ultraaja oli yleislääkäri ja kokematon, joten en luota, että olisi sen nähnyt kun ei kaikkia normaali rakenteitakaan löytänyt/tunnistanut 😅 Summasummarum, onko kokemusta/vertaistukea? Onko tällaisilla oireilla raskautuminen onnistunut ongelmitta? Voiko olla vain harmiton vai mahdollisesti jotain ”vakavampaa” jos onkin sama kuin -23 vuonna eikä ole sulanut pois/puhjennut 🤷‍♀️ Harmillisesti ei näkynyt enää tuo -23 vuoden kirjaus gynekäynnistä, että olisin voinut verrata.
Mulla siis suht. säännöllinen kierto 26-28pv. Menkat on runsastuneet kyllä viimeaikoina, hyytymiä tulee ja kipuja on myös kierron aikana vaihtelevasti, mutta ei välivuotoja tms. Antoi ohjeeksi olla yhteydessä uudelleen 6kk päästä, mikäli raskaus ei ole alkanut tai jos muuten vaivaa. Nyt yk2 ja tallettelut miehen reissutöiden takia ahkerasti to-su. Toki tämä nyt ei ole ainut tekijä, joka mahdollisesti raskautumista hankaloittaa kun miehellä lääkitys, joka voi siittiöiden tuotantoon vaikuttaa.

Ja muoks. tiedän, että lääkäri näihin asioihin paras vastaaja, mutta vertaistukea vain vailla 🤗

En nyt tiedä mitä ajatella. Ovulaation tikutin olemaan joskus 16-18.9 (pregcheck ovistestit, näytti 3 päivää vahvaa viivaa). Eilen tuli aamupäivällä niin paha olo että kuljin loppupäivän ämpäri mukana. Tänään myös ollut aaltoileva paha olo mutta ei niin paha kuin eilen. Tänään aamulla tein raskaustestin ja se oli nega, mutta ei näin nopeasti pitäisikään kai näkyä testissä 🙈

Meidän analyysi tulos oli vastaavanlainen kuin kaksi vuotta sitten 🥳 ja tällä tuloksella on kolme raskautta alkanut ja yksi ihana nyt 1vuotias saatu syliin. Joten nyt ei muutaku kovasti talletuksia niin eiköhän me vielä yksi saada🙂 Nyt on taas vähän parempi fiilis tästä. Toivotaan että mun munasolut vaan olis hyvät tässä kierrossa 🙏🙏🙏❤️

Kävin tänään gynellä ja ultratessa löysi vasemmasta munasarjasta pienen kystan (alle 3cm) ja 2cm nestettä (joka voi johtua kuulemma ovulaatiosta joka tänään) Muistelen, että 12/-23 löytyi myös kysta, mutta, että se olisi ollut oikealla puolella? Alkuvuodesta ultratessa ei näkynyt kystaa, mutta ultraaja oli yleislääkäri ja kokematon, joten en luota, että olisi sen nähnyt kun ei kaikkia normaali rakenteitakaan löytänyt/tunnistanut 😅 Summasummarum, onko kokemusta/vertaistukea? Onko tällaisilla oireilla raskautuminen onnistunut ongelmitta? Voiko olla vain harmiton vai mahdollisesti jotain ”vakavampaa” jos onkin sama kuin -23 vuonna eikä ole sulanut pois/puhjennut 🤷‍♀️ Harmillisesti ei näkynyt enää tuo -23 vuoden kirjaus gynekäynnistä, että olisin voinut verrata.
Mulla siis suht. säännöllinen kierto 26-28pv. Menkat on runsastuneet kyllä viimeaikoina, hyytymiä tulee ja kipuja on myös kierron aikana vaihtelevasti, mutta ei välivuotoja tms. Antoi ohjeeksi olla yhteydessä uudelleen 6kk päästä, mikäli raskaus ei ole alkanut tai jos muuten vaivaa. Nyt yk2 ja tallettelut miehen reissutöiden takia ahkerasti to-su. Toki tämä nyt ei ole ainut tekijä, joka mahdollisesti raskautumista hankaloittaa kun miehellä lääkitys, joka voi siittiöiden tuotantoon vaikuttaa.

Ja muoks. tiedän, että lääkäri näihin asioihin paras vastaaja, mutta vertaistukea vain vailla 🤗
Mulla oli kesällä kans tuollainen pieni kysta, todennäköisesti ekan letro-kierron isompi follikkeli joka ei sitten vaan koskaan irronnut. 🫠 Ja mulla se vaikutti niin että en sitten ovuloinut ollenkaan niin kauan kun se oli seurana... Kävin ultrassakin siihen aikaan kun piti tulla ovis ja sanoivat että kaikki viittaa siihen että se tulee ihan kohta kun oli limat ja kohdun limakalvo kohdillaan, mutta sitten kun ultrasivat molemmat munasarjat, ei siellä ollut mitään follia kummassakaan! 😅 Mulla on muutenkin ovulaatiohaasteita PCOS:n takia ja se sitten oli viimeinen korsi joka katkaisi kamelin selän. Ehdin jo kirota koko kystan alimpaan helvettiin, alkoi pelottaa että mitä jos se on seurana vaikkapa monta kuukautta blokkaamassa ovulaatioita. 🙄
Tarina onneksi päättyi onnellisesti niin että kuukauden sisään alkoi spontaani verenvuoto (ilman että ovis oli vieläkään tullut, tikutin joka päivä) ja viikko sen vuodon jälkeen tuli ihan kunnon ovis limoineen päivineen. Seuraavassa ultrassa DPO5 ei enää näkynyt kystaa, vaan oviksen jälkeinen nätti keltarauhanen ja siitä muutaman päivän päästä tein elämäni ekan positiivisen raskaustestin. Nyt en sitten osaa sanoa että oliko se sittenkin onnenkysta?? 😅 Sori siitä kiroamisesta...

Kuulostaa positiiviselta jos sulla tulee ovis siitä huolimatta! Ehkä hormonit silti pelaa normaalisti eikä sulla vaikuta ovuloimiseen. 😊 Ja ilmeisesti alkuraskauden hormonimyrskyssä kystia tulee ja menee yllättävän paljon eli oletettavasti ne ei vaaranna raskautta! Mun gyne kuunteli tätä kesän kysta-episodia ihan naama pokkana ja sanoi että on ihan normaalia ja nähnyt vastaavaa aiemminkin, eli hän ei ainakaan siitä hätkähtänyt. Ei siis kannata huolestua liikaa vaikka tiedän että se on vaikeeta, olin itsekin ihan maani myynyt koko heinäkuun! 🙈

Mulla oli kesällä kans tuollainen pieni kysta, todennäköisesti ekan letro-kierron isompi follikkeli joka ei sitten vaan koskaan irronnut. 🫠 Ja mulla se vaikutti niin että en sitten ovuloinut ollenkaan niin kauan kun se oli seurana... Kävin ultrassakin siihen aikaan kun piti tulla ovis ja sanoivat että kaikki viittaa siihen että se tulee ihan kohta kun oli limat ja kohdun limakalvo kohdillaan, mutta sitten kun ultrasivat molemmat munasarjat, ei siellä ollut mitään follia kummassakaan! 😅 Mulla on muutenkin ovulaatiohaasteita PCOS:n takia ja se sitten oli viimeinen korsi joka katkaisi kamelin selän. Ehdin jo kirota koko kystan alimpaan helvettiin, alkoi pelottaa että mitä jos se on seurana vaikkapa monta kuukautta blokkaamassa ovulaatioita. 🙄
Tarina onneksi päättyi onnellisesti niin että kuukauden sisään alkoi spontaani verenvuoto (ilman että ovis oli vieläkään tullut, tikutin joka päivä) ja viikko sen vuodon jälkeen tuli ihan kunnon ovis limoineen päivineen. Seuraavassa ultrassa DPO5 ei enää näkynyt kystaa, vaan oviksen jälkeinen nätti keltarauhanen ja siitä muutaman päivän päästä tein elämäni ekan positiivisen raskaustestin. Nyt en sitten osaa sanoa että oliko se sittenkin onnenkysta?? 😅 Sori siitä kiroamisesta...

Kuulostaa positiiviselta jos sulla tulee ovis siitä huolimatta! Ehkä hormonit silti pelaa normaalisti eikä sulla vaikuta ovuloimiseen. 😊 Ja ilmeisesti alkuraskauden hormonimyrskyssä kystia tulee ja menee yllättävän paljon eli oletettavasti ne ei vaaranna raskautta! Mun gyne kuunteli tätä kesän kysta-episodia ihan naama pokkana ja sanoi että on ihan normaalia ja nähnyt vastaavaa aiemminkin, eli hän ei ainakaan siitä hätkähtänyt. Ei siis kannata huolestua liikaa vaikka tiedän että se on vaikeeta, olin itsekin ihan maani myynyt koko heinäkuun! 🙈
Kiitos ihanan kattavasta vastauksesta! 🫶 Olin jo poistamassa tätä viestiä kun tuntui, että mahtoi mennä liika omanapailuksi 😅🫣
Ainakin sanoi tuo gyne tänään, että ovuloin nyt ja sainkin eilen tikutettua elämäni ekan ovisplussan 🥳 Viime kuussa ei vaan testi muuttunut tarpeeksi vahvaksi millään, liekkö meni ohi vai mitä kävi kun limat tuli jne.
Tämä sun viesti antoi toivoa, jospa olis vaan harmiton tapaus 🙏🏻

Keltarauhaskystat on tosi normaaleja ja yleensä sulavat just kierron aikana ja seuraavalla kierrolla voi tulla toinen. Kun on nuin pieni niin en huolestuis ollenkaan siitä eikä vaikuta raskautumiseen :)

Täällä dpo6/7 ja tuleva viikko tuntuu älyttömän pitkältä 😂 onneksi nuo maisteriopinnot ja työt pitää suht kiireisenä ja pojillakin alkoi soppelisti joku flunssa. Palelee ja väsyttää mutta menee varmaan flunssan piikkiin täälläkin.

Mulla myös viime kierrossa jäi kunnon ovisplussa tulematta mutta tässä kierrossa premom antoi huipulle lukemat 1.85, tosin kontrolliviiva oli aika hailakka. Koitin olla stressaamatta liikoja kaikista oireista ja mennä go with the flow-meiningillä. Katotaan miten käy. Ihmeen seesteinen olo kyllä tähän asti, kai se on hyvä merkki 😆

Talletteleeko muut jo ennen limoja, vai vasta kun ne on alkanut? Mulla alkoi pari päivää odotettua aiemmin, joten aloitettiin tallettelut sitten nyt. Oon muutenkin ollut tän kierron suhteen jotenkin todella hajamielinen, ekan ovulaatiotestinkin tein vasta tänään :No Evil Monkey:
Eikös ne siittiöt voi elää jopa 5 päivää, niin onhan se hyvä aloittaa tallettelut ajoissa. Toki se on yksilöllistä, että kuinka pitkään limoja on ennen ovulaatiota, mulla oli viime kierrossa jopa neljä päivää. Mä aloitin eilen ovistestaukset ja oli kyllä vielä niin haalea viiva, että tänään pidän taukoa testaamisesta. Nyt on kp12 ja ovulaatiota odotan kp 16-17 tienoille. Viikonloppuna lapset menee yökylään, niin pitäisi saada kunnolla hyödynnettyä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tällä hetkellä on suht levollinen olo tästä kierrosta. Mä teen nyt täyspäiväisesti opiskeluja ja eilen sain kuulla, että pääsen osa-aikaisesti töihin mielenkiintoiseen projektiin, niin siitä olen nyt tosi innoissani. :Smiling Face With Smiling Eyes: On sitten piinaviikoilla jotain muutakin mietittävää. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Omanapailen vaan sen verran että dpo10 ja nega testattu, seuraavan kerran jos maltan perjantaille jättää testauksen, eli silloin jo dpo13.

Vuosien pohdintojen jälkeen ostin nyt vihdoin apple watchin! Pääsee lämpötiloja seuraamaan tulevissa kierroissa :Nerd Face:. Heti sain ainakin täydet pisteet unesta :tears:.

Heissan kaikille! Voisin varovasti ehkä tulla jo tänne kurkkimaan, kun ollaan tässä keskusteltu, että josko me yritettäisi toista 🥹 meillä on joulukuinen esikoinen molemmille, joka tuli sektiolla ja tästä syystä vuosi pitäis odottaa seuraavaa raskautta. Mulla on vielä yks laatta minipillereitä jäljellä, niin ajattelin sen syödä ja sitten pikkuhiljaa voitais alottaa yrittäminen, se kun ei kuitenkaan kovin helppoa oo näin vauva-arjessa 🙈 ollaan molemmat 34v ja oltu yhdessä melkeen 11v ja ensimmäinen oli suunniteltu lapsi ❤️ kierto tuntuu pyörivän pillereistä huolimatta jossain määrin ainakin, kun limoja tulee ja tällä hetkellä on ollut pari päivää jo taas rusehtavaa/punertavaa vuotoa 😄 saas nähdä mitä tässä vielä tapahtuu.

Meillä on tavallaan aikapaine toiselle lapselle, koska mulle pitäisi tehdä leikkaus, jota ennen kirurgi suositteli tekemään lapsen, jos mahdollista. Leikkaus voi vaikuttaa hedelmällisyyteen, niin siksi ennakointi. Mulla on siis ohutsuoliavanne ja vielä peräsuolen pätkä jäljellä, joka pitäis leikata pois.

Jännittää, pelottaa, mietityttää, mut samalla myös vähän innoissaan 🥹

Tervetuloa joulukuisista -24 tuttu @raksuni myös tänne 🤩 Onpa kivaa ja jännää, että päätitte myös alkaa yrittää 😍 Parasta onnea siihen!

Meillä siis myös kaksi kiertoa yritystä nyt takana. Eka kierto meni ohi, koska en (mitä luultavimmin) ovuloinut ollenkaan. Ei siis ollut oikein yritystä, kun ei mitään ovulaation merkkejäkään. Ovuloimattomuus ei ole mulle tyypillistä, joten luulen, että imetys jotenkin vielä sekoittelee hormoneja. Nyt sitten toisessa kierrossa sain ovulaatioplussan kp 14 ja onnistui seksin ajoituskin hyvin (dpo -1 ja dpo 0) 🤩 Sen myötä nyt on ollut optimistisempi olo kuin viime kuussa. Tänään dpo 11. Testasin malttamattomana dpo 9 negan, ja sen jälkeen en ole testaillut, pettymyksen pelossa. Valitettavasti oireet tällä hetkellä tuntuu enemmän PMS-oireilta kuin raskausoireilta... Mutta toivo yllä silti 🙏 Huomenna ajattelin testata uudestaan 🫣

Edit. Ja lämpimät onnittelut taas plussanneille ❤️

Tervetuloa mukaan @raksuni .😊

Täällä dpo 11 tuumailuja. Huomaan että nyt vähän jo piinailen. Pari päivää pitäis vielä malttaa. Vatsa tuntunut muutaman päivän vähän paineiselta. Mitä lie sekin? Ja ihan kuin olis runsaampi valkovuoto tänään..😅 Ja menin jopa eilen pyörittelemään nimiä mielessäni että näin. 😂 Muuten kyllä kaikki ihan normaalia🫣

Vitsi kyllä te ootte ihmenaisia kun pystytte olee testaamatta😆 itse siitä aina haaveilen mut ei vaan kykene 🤪

Tänään kyselin neuvolatödiltä samalla kun oli tytön 1v neuvola et mites onko mulla mahis saada hcg mittausta seuraavaan mahdolliseen plussaan niin kuulemma pitäisi onnistua. Sit olis ainakin virallista testien lisäksi. Kun enhön mä nyt sitäkään voi jättää vaan pakko testata vahvistumista.

Ja jee, mies ”kotilounaalla” ja homma maaliin 🩷🙏 Vielä ei ovistikku kyllä ole lähellä. Kp11 tänään ja veikkaan kyl kuitenkin et huomenna tai ylihuomenna tulee plussa. Koska limoja on👍

Katsotaan pystynkö itse olemaan viikonloppuna testaamatta. Vähän nyt ainakin tuntuu että pystyn koska ei ole kovat odotukset tästä yrityskerrasta. Toki toivon että olen väärässä ja tulisi plussa. 😭 Meinasin kyllä maanantaina testata jolloin dpo10.

Jotain dpo4 menossa. Aloin vähän kyllä epäilemään ovuloinko edes tässä kierrossa ollenkaan. Koska ovulaatiotestit oli aika haaleita koko ajan. 🤔 Tai no ehkä missasin sen huipun. Kun kerran päivässä testasin aluksi.

Omanapailua koska mitä muutakaan… tässä on mulla nyt kolmas kierto keskenmenon jälkeen ja ei vieläkään ovulaatiota. Tää kyllä alkaa hajottaa ja mietin vaan, että missä on vika🥺kuitenkin silloin kun aloitin tähän letrozol+terolut niin ovulaatio tuli normaalisti ja toisen peräkkäisen keskenmenon jälkeen ovulaation tulo loppui kun seinään..

Omanapailua koska mitä muutakaan… tässä on mulla nyt kolmas kierto keskenmenon jälkeen ja ei vieläkään ovulaatiota. Tää kyllä alkaa hajottaa ja mietin vaan, että missä on vika🥺kuitenkin silloin kun aloitin tähän letrozol+terolut niin ovulaatio tuli normaalisti ja toisen peräkkäisen keskenmenon jälkeen ovulaation tulo loppui kun seinään..
Mistä tiedät, ettet ovuloi? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska mulla kans haasteita.

Mulla kans viime kierrossa tikut ei näyttäneet ovisplussaa eikä myöskään aamulämmöt nousseet sen jälkeen kun oviksen olis pitänyt olla. Varmaan stressasin sen verran että vaikutti kaikkeen. Mut se huippu meni kyllä täällä myös hetkessä ohi että kai se on vaikee saada ajoitettua myös!

Tässä kierrossa sit tuli ihan kunnon plussa. Flunssa yltyy täällä, en muista millon olisin viimeksi ollut kipeä. Tänään ehkä dpo8 ja kovasti olis houkuttanut testata jo mut onneks maltoin mieleni, ne negat kun vetää aina mielen matalaksi.

En kyllä toisaalta ole vielä edes tottunut siihen ajatukseen että me oikeasti tässä yritetään sitä kolmatta ja se saattaa oikeasti tapahtua 😅🤞🏻 miehelle olen väläytellyt muutaman vuoden ajan että haluan vielä sen kolmannen ja hän yllättäen myöntyi ajatukseen tuossa 3kk sitten.

Yli vuosi yritystä takana ja tänä aamuna taas pudotus pilvilinnoista, kun paperiin jäi verisiä pisaroita. Vaikka yritin pysytellä koko kierron pää kylmänä, toiveet vähän heräsi, kun kierto oli ihan erilainen aiempiin verrattuna. Mutta ei, me emme saa toista lasta 😭 Ikääkin jo sen verran, että julkiselta ei apuja saa eikä myöskään ole varaa yksityiseen. Tunnen päivittäin kiitollisuutta esikoisesta, ainokaisesta, mutta olisin niin halunnut hänelle sisaruksen 💔🥺 Tänään oli kyllä vaikea tulla töihin, haluaisin olla kotona peiton alla itkemässä. Te tiedätte ja ymmärrätte ❤️‍🩹

Takaisin