Raskaaksi 2025

Mies alkoi suunnittelee jotain lomamatkaa talvelle marras tai joulukuulle. Heti mietin että mitä jos oon raskaana. Kunnes ajattelin että tuskinpa olen. Tai no vaikka olisin voihan sitä matkustaa. 😅 Heti vaan ekana tuli se ennemmin mieleen että tuskinpa olen... 🫤 Huomaa että siis turhauttaa tämä jatkuva pettyminen. Ja muutenkin outo kierto kun vuodosta lähtien masentunut ja toivoton olo ollut. Yleensä viimeistään ovulaation tienoilla helpottanut ja nyt mennään dpo1. Ja ei mitään tietoa että olisin paremmalla mielialalla. 😭

Mies alkoi suunnittelee jotain lomamatkaa talvelle marras tai joulukuulle. Heti mietin että mitä jos oon raskaana. Kunnes ajattelin että tuskinpa olen. Tai no vaikka olisin voihan sitä matkustaa. 😅 Heti vaan ekana tuli se ennemmin mieleen että tuskinpa olen... 🫤 Huomaa että siis turhauttaa tämä jatkuva pettyminen. Ja muutenkin outo kierto kun vuodosta lähtien masentunut ja toivoton olo ollut. Yleensä viimeistään ovulaation tienoilla helpottanut ja nyt mennään dpo1. Ja ei mitään tietoa että olisin paremmalla mielialalla. 😭
I feel you. Alkuvuodesta kun vauvahommia aloiteltiin jätin optimistina ostamatta lippuja huippuun tapahtumaan joka täyttyy nopeasti ja johon ystäviä on menossa kun ajattelin, että oon todella raskaana lokakuussa kun tapahtuma on ja en jaksa sitä silloin. And here we are. Not pregnant. Lesson learned. Nyt suunnittelen sen varaan, että en kuitenkaan ole raskaana😅

Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti mieli paranee kun testipäivät lähenee🙏

I feel you. Alkuvuodesta kun vauvahommia aloiteltiin jätin optimistina ostamatta lippuja huippuun tapahtumaan joka täyttyy nopeasti ja johon ystäviä on menossa kun ajattelin, että oon todella raskaana lokakuussa kun tapahtuma on ja en jaksa sitä silloin. And here we are. Not pregnant. Lesson learned. Nyt suunnittelen sen varaan, että en kuitenkaan ole raskaana😅

Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti mieli paranee kun testipäivät lähenee🙏
Juu en tiedä sitten vaikuttaa varmaan myös että tämä viimeinen yritys ennen lokakuuta jolloin ekan keskenmenon laskettu aika olisi et miksi mieli näin maassa.... 😫

Asiasta toiseen lasketaanko enteeksi tai merkiksi jos näin tv:ssä haikaran? 🤣😂 No ei varmaan mutta ainakin huvittavaa. 😆

@Kali Niin tuttu tunne tuo et ekana tulee mieleen et tuskinpa oon raskaana jos on joku kiva juttu tiedossa tai just jotain menoa. Toisaalta tulee kyl välillä mieleen et mitä jos sittenkin olis. Mulla nuo keskenmenot aiheuttaa myös sen et vaikka tulis plussa niin jotenkin ei osaa enää samalla tavalla luottaa et kaikki menis hyvin ja saatais vauva syliin.

ON: täällä menossa dpo3 ja stressikäyrät katossa. Mulla yks tilanne eskaloitunut tämän kuun aikana sen verran vakavaksi, että mietin jo tarviinko juristin apua jotta tilanteeseen saataisiin ratkaisu. Aiheuttaa mulle jo ahdistusta ja unihäiriöitä ja pelkoa ym. Ei siis kauhean suuret odotukset et tää kierto tois plussaa stressin takia. Just kun luulin et olis vähän stressittömämpää elämää tiedossa 😅 Eipä oo onneks ehtinyt miettimään ja tarkkailemaan mahdollisia alkuraskauden oireita. Piti jopa tarkistaa et mikä päivä on ja mikä dpo.

Moi!
Oon seuraillut tätä ketjua tosi aktiivisesti, mutta en ole sen koommin uskaltautunut kommentoimaan. Nyt kuitenkin kyselisin teidän kokemuksia 🥰

Meillä esikoinen 07/-24 ja toinen saanut tulla jos tullakseen heti esikoisen perään. Imetys loppui kuitenkin vasta helmikuussa ja kierto tasoittui huhtikuussa. Siitä asti siis ”totisempaa” yrittämistä. Edelliskuussa ensimmäinen positiivinen testi, joka osottautui kemialliseksi. Kävin gynellä, joka määräsi terolut-kuurin ovulaation jälkeen pidentämään luteaalia. Mulla siis todella myöhäinen ovulaatio ja luteaali usein 9-11 päivää. Alle 12 kuulemma liian lyhyt.
IMG_4726.jpeg

No, here we are again! DPO 10 tänään ja testi näytti tältä. Mitä sanotte? Ilmestyi n. 2min testin teon jälkeen, luonnossa punertaa selkeästi .🥺 Ohje lopettaa terolutit heti plussaan, mutta tämä kun vasta maksimissaan haamulainen, pitäisikö kuitenkin jatkaa niitä kunnon plussaan asti? (Oletan ettei terveysalan ammattilaiset varsinaisesti suosittele tälläistä aikaista testaamista ja testien tirkistelyä😂) Anyone!

Nyt ei mennyt aamu putkeen testien kanssa 😂 heräsin vähän liian aikaisin ottaa lämmön (eipä haittaa, tätä se on kun taapero herättää milloin mihinkin aikaan), sit rakas mieheni toi aamupalan sänkyyn niin unohdin ottaa sylkinäytteen, ja vessaan mennessä unohdin tehdä lh tikun.

Noh ehkä tekee välillä hyvää olla testaamatta asioita ja antaa mennä omalla painollaan… varsinkin kun viime kierron pettymys edelleen karvastaa. Se ovulaatio olisi toivonmukaan ihan näinä päivinä tässä kierrossa.

Moi!
Oon seuraillut tätä ketjua tosi aktiivisesti, mutta en ole sen koommin uskaltautunut kommentoimaan. Nyt kuitenkin kyselisin teidän kokemuksia 🥰

Meillä esikoinen 07/-24 ja toinen saanut tulla jos tullakseen heti esikoisen perään. Imetys loppui kuitenkin vasta helmikuussa ja kierto tasoittui huhtikuussa. Siitä asti siis ”totisempaa” yrittämistä. Edelliskuussa ensimmäinen positiivinen testi, joka osottautui kemialliseksi. Kävin gynellä, joka määräsi terolut-kuurin ovulaation jälkeen pidentämään luteaalia. Mulla siis todella myöhäinen ovulaatio ja luteaali usein 9-11 päivää. Alle 12 kuulemma liian lyhyt. View attachment 148320

No, here we are again! DPO 10 tänään ja testi näytti tältä. Mitä sanotte? Ilmestyi n. 2min testin teon jälkeen, luonnossa punertaa selkeästi .🥺 Ohje lopettaa terolutit heti plussaan, mutta tämä kun vasta maksimissaan haamulainen, pitäisikö kuitenkin jatkaa niitä kunnon plussaan asti? (Oletan ettei terveysalan ammattilaiset varsinaisesti suosittele tälläistä aikaista testaamista ja testien tirkistelyä😂) Anyone!
Hyvältä näyttää kyllä mun silmään 🤩

Ohje lopettaa terolutit heti plussaan, mutta tämä kun vasta maksimissaan haamulainen, pitäisikö kuitenkin jatkaa niitä kunnon plussaan asti? (Oletan ettei terveysalan ammattilaiset varsinaisesti suosittele tälläistä aikaista testaamista ja testien tirkistelyä😂) Anyone!
Teroluttia käytetään myös raskauden aikana tukilääkkeenä eli on siis ihan turvallista ja voit jatkaa käyttöä vielä. Onnea haamusta ja vahvistamista plussalle. 😍

Moi!

Meillä esikoinen 07/-24 ja toinen saanut tulla jos tullakseen heti esikoisen perään. Imetys loppui kuitenkin vasta helmikuussa ja kierto tasoittui huhtikuussa. Siitä asti siis ”totisempaa” yrittämistä. Edelliskuussa ensimmäinen positiivinen testi, joka osottautui kemialliseksi. Kävin gynellä, joka määräsi terolut-kuurin ovulaation jälkeen pidentämään luteaalia. Mulla siis todella myöhäinen ovulaatio ja luteaali usein 9-11 päivää. Alle 12 kuulemma liian lyhyt. View attachment 148320

Mulla esim. ohje aloittaa terot 3. päivää ovulaation jälkeen, 10pv kuuri. Sehän jatkuu sitten dpo13. Haittaa ei lääkärien mukaan ole, vaikka jatkaisi pidempäänkin.

Jos oon ymmärtänyt oikein niin liian lyhyt luteaali on ongelma, koska se kertoo siitä, kauanko sun oma keltarauhanen toimii ilman hcg:tä, joka ohjeistaa keltarauhasta jatkamaan toimintaansa. Jos sulla alkaa vuoto vaikka jo dpo9, ja kiinnittyminen olis teoriassa tapahtunut vasta dpo10, tulee ongelma, eli limakalvo alkaa jo vuotaa; ei kiinnittymistä/jää lyhyeen.

Jos olisin sinä, niin varmaan jatkaisin sen pari päivää, et testiin tulee semmonen viiva, et ei tarvi yhtään arpoa? Mutta en ole tietenkään lääkäri. Oon vaan noista teroista vääntänyt, ja mulle sanottiin viimeks, et voi jatkaa vaikka varhaisultraan asti.

Ja onnea plussasta 🤗

Mulla esim. ohje aloittaa terot 3. päivää ovulaation jälkeen, 10pv kuuri. Sehän jatkuu sitten dpo13. Haittaa ei lääkärien mukaan ole, vaikka jatkaisi pidempäänkin.

Jos oon ymmärtänyt oikein niin liian lyhyt luteaali on ongelma, koska se kertoo siitä, kauanko sun oma keltarauhanen toimii ilman hcg:tä, joka ohjeistaa keltarauhasta jatkamaan toimintaansa. Jos sulla alkaa vuoto vaikka jo dpo9, ja kiinnittyminen olis teoriassa tapahtunut vasta dpo10, tulee ongelma, eli limakalvo alkaa jo vuotaa; ei kiinnittymistä/jää lyhyeen.

Jos olisin sinä, niin varmaan jatkaisin sen pari päivää, et testiin tulee semmonen viiva, et ei tarvi yhtään arpoa? Mutta en ole tietenkään lääkäri. Oon vaan noista teroista vääntänyt, ja mulle sanottiin viimeks, et voi jatkaa vaikka varhaisultraan asti.

Ja onnea plussasta 🤗
Ohh kiitos paljon sinulle ja teille muillekin vastauksista!! Niin paljon varmempi ja parempi fiilis nyt 🫶🏼 Arvelinkin että teihin voi luottaa! Jatkan 12pv kuurin loppuun ja toivon parasta 🥹✨🤞🏽

Moi!

Näyttää todella plussan alulta! 🤗 Mutta tämä testi on tosiaan sellainen, että antaa noita todella törkeitä plussan näköisiä viivanpaikkoja, niin suosittelisin ehkä testamaan myös toisen merkin testillä vahvistukseksi (plussa vai ei ryhmässä hyviä kokemuksia)🤔👌 Toivon, että tämä viiva on oikea plussa ja vahvistuu, kun jatkat testailua 🥳🩷

Täällä menossa dpo6. Yritän malttaa testailun kanssa perjantaihin mutta itseni tuntien testaan jo keskiviikkona 😅
Oon ollu kyllä aika stressaantunu ja ahdistunut viimeiset pari viikkoa, että vaikka toiveet on korkealla niin pieni epäilys kyllä onko tärpännyt vieläkään. 😥

On kyllä taas niin toivoton olo tän yrittämisen kanssa. Ihan kamalat pms oireet alkaneet taas melkein heti oviksen jälkeen, ei näitä jaksa. Joka toinen kierto menee suunnilleen ohi jolloin ei päästä yrittämään, silloin saa aina hengähtää tästä yrittämisestä, ei mulla varmaan pää kestäis joka kierrossa tätä piinailua.

Luulen että pää varmaan tekee suurimman osan "oireista" kun tuntuu että niissä kierroissa missä ei päästä yrittämään ei ole tällaisia näin vahvoja pms oireita, niitä on, mutta ei näin vahvasti.

Tänään dpo 8 ja olen jo luovuttanut tämän kierron suhteen. Toki aina voi toivoa ihmettä. Mielessä kävi että jos olisi loppuvuoden kokonaan yrittämättä ja jatkaisi taas alkuvuodesta.
Samalla voisi käydä gynen juttusilla. Minulta poistettiin nyt alkuvuodesta polyyppi, useampi ultra yms. tehtiin ja silloin useampi lääkäri totesi ettei näe mitään estettä raskautumiselle.

Onko täällä muuten muita joilla ollut polyyppi? Jos on, niin uteliaana kysyisin että oireiliko se jotenkin? Minulla aiheutti pientä välivuotoa ja arvasin heti että jotain on vialla koska ikinä, ei ikinä ennen ole tullut mitään välivuotoja.

Tulipa pitkä sepustus, piti vaan johonkin purkaa tämä olo.

Liityn turhautuneiden joukkoon 🤗

Meillä pojat 9/16 ja 9/17 ja tällä 38v iällä olen hermoraunio, kun vauva ei näköjään enää saa alkuaan pelkästä ajatuksesta 😂 gynellä käyty tsekkaamassa munasarjat ja todettu kaiken olevan kunnossa, paitsi että oikealla puolella vuoden 2016 sektion aiheuttamat kiinnikkeet aiheuttaa ovulaatiokipuja. Kypsynyt munasolu siellä kans bongattu nyt ootellaan miten tässä kierrossa käy. Nyt olis dpo5 ja tänään alkoi jäätävä palvelu ja flunssaoireet. Onneksi tässä kuussa lasten synttäreiden vuoksi niin paljon haipakkaa ettei paljoa ehdi kuulostella tuntemuksia. Tilasin raskauskeijulta testejä ja sanoin miehelle että ne saa antaa mulle vasta viikon päästä 😂

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille ❤️

Täällä dpo2 vasta ja jotain outoa vuotoa veristä sellaista tullut tänään pariin otteeseen. 😳 Voikohan olla että ovulaation jälkeen voi tulla tuollaista? Tekoälyltä tyhmänä kysyin niin se sanoi että voi olla aikainen kiinnittyminen joka erittäin harvinaista. 🤣 Että erittäin harvinaisissa tapauksissa kiinnittyminen voi tapahtua jo dpo2-5. Epäilen tuota koska en tuollaisesta ole koskaan ennen kuullutkaan. 😅Aina lukenut että kiinnittyminen tapahtuu aikaisintaan dpo6.

Takaisin