Raskaaksi 2025

Heräsin taas aikaisin ja tein herkän testin joka täysin nega, vähän pettynyt olo kyllä suoraan sanoen... 😔 No tosin jos ne eiliset tuntemukset olisi olleet kiinnittymiseen liittyviä niin toki eihän se testissä näkyisi vielä. Mutta tiedä sitten. 🤷‍♀️

@Sartsukkas en rehellisesti muista sun aiempia tekstejä mutta onko mahdollista että missasit vahingossa oviksen? (Eli ovis näkyisi sulla lyhyen aikaikkunan ajan kuten mulla)
Kuinka lyhyen aikaa sulla näkyy? En oo saanu överioireista huolimatta ovulaatiota testeillä kiinni ja nyt mietin, et voiko olla silti tullut vai jäikö välistä. Täsmää kaikki oireet flown ennusteeseen.

Heräsin taas aikaisin ja tein herkän testin joka täysin nega, vähän pettynyt olo kyllä suoraan sanoen... 😔 No tosin jos ne eiliset tuntemukset olisi olleet kiinnittymiseen liittyviä niin toki eihän se testissä näkyisi vielä. Mutta tiedä sitten. 🤷‍♀️

Mäkin tein äskettäin uuden testin, kun se edellinen oli viallinen, mutta hyvin negatiiviselta näyttää, vaikka vielä tekeytyykin tuossa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mä jätän tän viimeiseksi testailuksi tässä kierrossa, koska kyllä mä jotenkin uskon, että mun oireilut on vaan enteillyt kierron loppumista vain.

Täällä samat, mutta aamulämmöt nousussa, joten oon varovaisen toiveikas.

Eilen illalla tuntui pari sellaista pystysuoraa vihlaisua täysin keskellä kohtua aina häpyluuhun asti, ja myös nippaili siitä kohtaa, jossa olen tuntenut mahdollista kiinnittymiskipua 🤔 Tänään annoin kissoille uutta ruokaa, ja yökkäsin sen hajulle, tosin joskus harvoin mulla on ollut tätä joidenkin tuoksujen kohdalla muutenkin. En tiedä oikein pitäisikö olla toiveikas vai mitä, onhan nyt vasta dpo 10 😂 Huomasin myös kotiliivejä aamulla pukiessa, että mun rinnat on tosi turvonneet, mutta tää saattaa olla myös normaalia raskauteen liittymätöntä hormonitoimintaa.

Mä en usko yleensä hömppään, mutta sain yhtä kautta sellaisen ennustuksen, johon liittyi keholliset tuntemukset ja luku 555. Mies herätti mut tänä aamuna kun lähti töihin (ei tee tätä yleensä koskaan?), kello oli silloin 5:50 ja tänään on 5.9. Onks tää joku enne? 😳

Kuinka lyhyen aikaa sulla näkyy? En oo saanu överioireista huolimatta ovulaatiota testeillä kiinni ja nyt mietin, et voiko olla silti tullut vai jäikö välistä. Täsmää kaikki oireet flown ennusteeseen.
Mun oma lotto olisi himpun verran alle 12 tuntia, tosin aloin epäilee jo että onko mahdollista että mulla vain on ollut paljon enemmän anovulaatisiakiertoja kuin oon tajunnutkaan. 4 kiertoa oon koettanut metsästää lh tikuilla ovulaatiota ja oon vasta tässä kierrossa löytänyt ohjeen mukaan positiivisen lh testin. Eli mun pitää ottaa se testi positiivisena, jossa ollaan tehty yhtäkkiä vahvempi hyppy ja ollaan hiuskarvan varassa positiivisesta. Testaan heti herätessä klo 7 ja sit töiden jälkeen klo 16. Klo 14-16 pyrin olemaan juomatta nestettä ja välttämään vessaa.

Sit tässä kierrossa on ollut varmaa se että ovulaatiolimat ehti jopa vähentyä ennen kuin lh piikki tuli, joten se oli jännä…

Alla on kaks kiertoa, joista voisin lyödä vetoa että lh piikki löydetty, ja yks missä kuume ilmeisesti aiheutti anovulaatiokierron.

Edit kuivien tikkujen vertailu vaikuttasi olevan vaikeampaa kun sävy muuttuu, joten ottaisin kuvat siinä aikaikkunassa, missä ohjeet sanoo että pitäisi näyttää oikeaa. Osa noista testeistä vaaleni kuivuessaan. Niin vertailuun käyttäisin kosteita tikkuja.

Liitteet

• IMG_0058.jpeg
    IMG_0058.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 64
  • IMG_9445.jpeg
    IMG_9445.jpeg
    2.9 MB · Katsottu: 61
  • IMG_8601.jpeg
    IMG_8601.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 68
Vielä tiivistelmä miltä kaikki mun mittaukset näyttää just ennen ovulaatiota (koputtaa puuta että ovulaatio tapahtuisi nyt oikeasti) eli lämpötilat ja leposyke tästä viestin teko hetkestä, sylkitesti toissapäivältä, lh testi tältä aamulta.

Liitteet

• IMG_0063.jpeg
    IMG_0063.jpeg
    2.2 MB · Katsottu: 66
  • IMG_0041.jpeg
    IMG_0041.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 65
  • IMG_0072.jpeg
    IMG_0072.jpeg
    92.8 KB · Katsottu: 68
  • IMG_0071.jpeg
    IMG_0071.jpeg
    89.8 KB · Katsottu: 58
Täällä myös tänään, eli ovistestin mukaan dpo 12, uusi negatesti tehty 🙈 Ja tietysti heti testin tekemisen jälkeen tuli hieman vaaleanpunaista vuotoa, joten eiköhän tässä aleta odottaa menkkojen alkua 🫠 Toki jos positiivisesti koittaa ajatella, niin nyt voi olla vasta dpo 11 ja vuoto saattoi olla kiinnittymisvuotoa 😅 Jokseenkaan en vain usko kumpaankaan 🙄 Laitan tähän alle kuvan aamun testistä, vaikka tuskin siitä kukaan muukaan mitään toiseen viivaan viittaavaa nökee 😅

Edit: muokataan tähän viestiin vielä että menkat alkoi tänään lauantaina 🙄😕

Liitteet

• IMG_8679.jpeg
    IMG_8679.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 87
Muokattu viimeksi:
Mun oma lotto olisi himpun verran alle 12 tuntia, tosin aloin epäilee jo että onko mahdollista että mulla vain on ollut paljon enemmän anovulaatisiakiertoja kuin oon tajunnutkaan. 4 kiertoa oon koettanut metsästää lh tikuilla ovulaatiota ja oon vasta tässä kierrossa löytänyt ohjeen mukaan positiivisen lh testin. Eli mun pitää ottaa se testi positiivisena, jossa ollaan tehty yhtäkkiä vahvempi hyppy ja ollaan hiuskarvan varassa positiivisesta. Testaan heti herätessä klo 7 ja sit töiden jälkeen klo 16. Klo 14-16 pyrin olemaan juomatta nestettä ja välttämään vessaa.

Sit tässä kierrossa on ollut varmaa se että ovulaatiolimat ehti jopa vähentyä ennen kuin lh piikki tuli, joten se oli jännä…

Alla on kaks kiertoa, joista voisin lyödä vetoa että lh piikki löydetty, ja yks missä kuume ilmeisesti aiheutti anovulaatiokierron.

Edit kuivien tikkujen vertailu vaikuttasi olevan vaikeampaa kun sävy muuttuu, joten ottaisin kuvat siinä aikaikkunassa, missä ohjeet sanoo että pitäisi näyttää oikeaa. Osa noista testeistä vaaleni kuivuessaan. Niin vertailuun käyttäisin kosteita tikkuja.
Siis epätoivoisena vielä kysyn, että mitä tarkoitat ovulaatiolimojen vähentymisellä? Selkeästi määrällisesti vähemmän, kuitenkin valkuismaista vai että koostumus jo erilainen? Mulla 1. yritysvuonna ei näkyny eikä kuulunu ovulaatiota, kierrot veny kuukausien mittaisiksi ja olen nyt sitten stressaantunut, että tälle tielle lähdetään taas. Yritän löytää toivon kipinän, et vielä plussa tulee tai en saanut sitä kiinni ja kierto jäis kuitenkin normaaliksi 🫣 Ei voi mitään, mut kyllä nää kierto- ja ovulaatiohäiriöt ja menetykset alkaa nakertaa nyt ihan kunnolla. 🥴😵‍💫🫠

Mulla tuli ainoa pieni vahvistuminen tikkuun ma illalla ja ke oli kunnon megalimat, vessakäynnillä ulos asti tunki 🤣 Eilen ja tänään kirkasta ja venyvää kylläkin, mut ei enää niin valkuaismaista. Eilisestä asti myös alavatsa- ja alaselkäsärkyä. Tänään kp22, aiemmin kun oon ovuloinut, niin se on tapahtunut kp20 tai 21. Alla vielä mun tikut:
1000068408.jpg

Ja noissa aiemmissa, joissa oviksen olen bongannut, se on kyllä ollut ihan selvä. Kp15 aloin tekemään cb digitaalista aamuisin, ja kp16 alkaen on vilkkunut menemään 🫠

Muokattu viimeksi:
Täällä samat, mutta aamulämmöt nousussa, joten oon varovaisen toiveikas.

Eilen illalla tuntui pari sellaista pystysuoraa vihlaisua täysin keskellä kohtua aina häpyluuhun asti, ja myös nippaili siitä kohtaa, jossa olen tuntenut mahdollista kiinnittymiskipua 🤔 Tänään annoin kissoille uutta ruokaa, ja yökkäsin sen hajulle, tosin joskus harvoin mulla on ollut tätä joidenkin tuoksujen kohdalla muutenkin. En tiedä oikein pitäisikö olla toiveikas vai mitä, onhan nyt vasta dpo 10 😂 Huomasin myös kotiliivejä aamulla pukiessa, että mun rinnat on tosi turvonneet, mutta tää saattaa olla myös normaalia raskauteen liittymätöntä hormonitoimintaa.

Mä en usko yleensä hömppään, mutta sain yhtä kautta sellaisen ennustuksen, johon liittyi keholliset tuntemukset ja luku 555. Mies herätti mut tänä aamuna kun lähti töihin (ei tee tätä yleensä koskaan?), kello oli silloin 5:50 ja tänään on 5.9. Onks tää joku enne? 😳
Mä yritin tunnustella niin sanotusti että onko mulla rinnat herkät/kipeät mutta ehkä hitusen normaalia herkemmät? Ei kyllä turvonneet ole itsellä. Tai no mun on vaikee arvioida koska ne näyttää aina isoilta koska mun rinnat on kuppikokoa E tai F niin vaikea arvioida onko turvonneet siitä. 🤣 Sori pikkunen tmi... No ehkä ainoa jonka voisin nyt kuvitella oireeksi itsellä on että nivusissa tuntuu jotain outoa kipuilua. Sellaista repäsevää joka välillä tuntuu alaselässä asti. Tosin myös on ummetusta mutta sitä ollut aina välillä muutenkin noiden rautatablettien takia...

Ja en tiedä johtuuko että flunssa taas tulossa mutta vähän kylmä olo ollut aamusta asti. Sekä nenä vuotaa ja illalla ollut ihan tukossa. 🤔 Epäilen kyllä että tuo johtunee enemmän että joko jo oon flunssassa tai tulossa flunssa.

@Forumo edellinen paras lima oli toissapäivänä, milloin tuo sylkitesti on myös kauneimmillaan. Eilen tuli peukalon kynnen kokoinen klöntti jossa sekoitus valkoista ja kirkasta. Eilen illalla ja tänään aamulla suorastaan vetistä ja ei oikein limaista yhtään.

Ja tää oli selkeästi sahaava ilmiö kun mulla kait ovulaatio jäi junnaamaan eli irtoili välissä isoja lima paloja sekä rihmoja ja sit lima katosi päiväksi miltein kokonaan ja oli suorastaan nestemäistä/voidemaista. Ja sit rihmat tulikin takaisin. Oon ottanut lyhyitä videoita tästä, jotta en ala kuvittelemaan asioita.

Muina oireina vatsaan on sattunut viikon ja etenkin koko eilisen oli aika äkäistä päänsärkyä ja janoa, samoin oon selkeästi tunneherkkänä. mutta nää ei oo mulle lainkaan tyypillisiä ovulaation aikaan että liittyiskö siihen että ovulaatio myöhässä tai sit jotain aivan muuta.

Toki lima kannattaa arvioida hetken päästä hereillä olosta, mutta tänään vähän rajoitteita kun istun junassa 😅 aattelin nyt jatkaa sit kuitenkin tässä reissussa epäsäännöllisesti testien tekoa jotta saan lisää dataa.

Täällä dpo 6, dpt 2. Jäätävä väsymys, jatkuva jano, ruokahaluttomuus, lievästi pahoinvoiva olo, rinnat vähän arat. Jokainen oire otetaan ilolla vastaan 🥰 tammikuussa kun hoidosta alkoi raskaus, näkyi se digitestissä jo dpt5, eli dpo 9. Jos menis samalla lailla nyt, ei tartte enää kauan odotella 🥰

Ovulaatio saattoi täällä jäädä tulematta tai sitten en saanut kiinni. Onko teillä ovuloimattomat kierrot olleet yleensä pidempiä vai lyhyempiä kuin normaalit?

Hiukan jännittää kun mahassa tuntuu samanlaista nipistelyä kuin yleensä ennen ovulaatiota eikä menkkoja vieläkään ole näkynyt, kramppeja on kyllä ollut. Lisäksi nännejä vihlonut nyt muutaman päivän silloin tällöin, mikä on vähän outoa mulle. Muuten ei kyllä mitään erikoista ollut, vasenta lonkkahermoa(???) vihloo aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Tänään kp30 (yleensä 26-30)niin miettisin uskaltaisiko huomenna testata vai olisiko parempi jättää sunnuntaille. 🫤

@Sinertävää Mulla on aikaisemmin venyneet ovuloimattomat kierrot, viimeksi oletettavasti keho yritti kahteen otteeseen ovuloida ennen kuin luovutti. Se kierto olikin sitten yli 60 pvä... Mutta yksilöllistähän se on, että miten keho reagoi. Oliko sulla mitään ovulaatio-oireita? Toivottavasti testi yllättää positiivisesti! :smiling-eyes:

Täällä nyt dpo 7 ja aamulla oli hieman pahoinvointia ja alavatsalla on vähän tuntemuksia. Lisäksi on aivastellessa tullut repäisykipuja. Mutta ei mitään sellaista, mikä ei selittyisi muillakin asioilla kun raskaudella.

@Sinertävää Mulla on aikaisemmin venyneet ovuloimattomat kierrot, viimeksi oletettavasti keho yritti kahteen otteeseen ovuloida ennen kuin luovutti. Se kierto olikin sitten yli 60 pvä... Mutta yksilöllistähän se on, että miten keho reagoi. Oliko sulla mitään ovulaatio-oireita? Toivottavasti testi yllättää positiivisesti! :smiling-eyes:

Täällä nyt dpo 7 ja aamulla oli hieman pahoinvointia ja alavatsalla on vähän tuntemuksia. Lisäksi on aivastellessa tullut repäisykipuja. Mutta ei mitään sellaista, mikä ei selittyisi muillakin asioilla kun raskaudella.
Oli mulla limoja ja rinnat tuntuneet semmoisilta luteaalivaiheen rinnoilta, muutenkin ollut ehkä semmoisia normi luteaalioireita. CB pinkki ei kuitenkaan muuttunut positiiviseksi, yhdessä vaiheessa niissä viivat olivat kuitenkin vähän tummemmat. 🤔

Mutten tiedä, ei ole ennen näitä sattunut ja kierrot muuten olleet säännöllisiä. Ei vaan haluaisi taas nähdä negatiivista testiä.

@Sinertävää itse en testaisi jos epävarmuutta aikajanassa ja en haluaisi negaa.

Jos tiedät pisimmän oman kierron niin sen pohjalta vasta testaisin kun kuukautiset kunnolla myöhässä. Eli ainakin 5 päivää myöhässä pisimmän kierron mukaan.

Takaisin