Raskaaksi 2025

viime yö oli kyllä erikoinen kun jostain syystä oikein valvoin kun kiukutti niin paljon 😅 ja tää on tosi erikoinen aika kokea hormonaalista kiukkua. Kuukautisiin on reipas viikko aikaa ellei jopa kaksi. Ei varmasti voi olla myöskään raskausoire kun sit mun ovulaatio olisi ollut merkittävästi aiemmin kuin olisin odottanut. Ehkä koen ekaa kertaa ovulaatiokiukkua? Eikös sekin oo joku juttu? Miten muut on kokeneet tunteiden menevän ovulaation aikaan?

Tunnistan hormonikiukun pääasiassa siitä että oon vihainen ihmisille, joita en tunne ja jotka ei oo osa mun elämää. Esim viime yön viaton kohde oli hammaslääkäri, jonka kanssa olin keskustellut sellaiset 40 min ja oli ollut perus käynti, ei mitään ihmeellistä. Käyn näiden henkilöiden kanssa mielikuvitusriitoja, jotka saa mut kierroksille.

viime yö oli kyllä erikoinen kun jostain syystä oikein valvoin kun kiukutti niin paljon 😅 ja tää on tosi erikoinen aika kokea hormonaalista kiukkua. Kuukautisiin on reipas viikko aikaa ellei jopa kaksi. Ei varmasti voi olla myöskään raskausoire kun sit mun ovulaatio olisi ollut merkittävästi aiemmin kuin olisin odottanut. Ehkä koen ekaa kertaa ovulaatiokiukkua? Eikös sekin oo joku juttu? Miten muut on kokeneet tunteiden menevän ovulaation aikaan?

Tunnistan hormonikiukun pääasiassa siitä että oon vihainen ihmisille, joita en tunne ja jotka ei oo osa mun elämää. Esim viime yön viaton kohde oli hammaslääkäri, jonka kanssa olin keskustellut sellaiset 40 min ja oli ollut perus käynti, ei mitään ihmeellistä. Käyn näiden henkilöiden kanssa mielikuvitusriitoja, jotka saa mut kierroksille.
Anteeks mut tää kävi naurattaa, koska teen ite ihan samaa välillä 😂 ja tunnistan ton ovulaatiokiukun, miulla ainakin kaikki hormonivaihtelut vaikuttaa mielialoihin ja fyyseen vointiin tosi helposti.

Miulla eiliseen pas:iin liittyvä gonapeptyl- piikki laukaisi taas kunnon aivosumun ja päänsäryn. Kivaa, kun vaan parasetamol sallittu lääke ja miulla sillä ei oo yhtään mitään vaikutusta päänsärkyyn ni en ees ottanut sitä. Piti sit omailmolla jäädä täks päiväks pois töistä, yritin tunnin mut ei tuu yhtään mitään. Teen töitä etänä ja työ vaatii sujuakseen sellaisen 120% keskittymisen ja kirkkaan ajatuksen. Odotankin jo kauhulla et jos raskaus alkaa, miten selviän töiden kans ekan kolmanneksen 😅
Kovasti kaikkia alavatsan tuntemuksia kuuntelen ja onpa ihania kaikki vihlonnat ja jomotukset ❤️🤞🏻😍

Mulla äsken kun kaupassa kävin niin matkalla tuohon lähikauppaan aika keskeltä mutta vähän enemmän oikeanpuoleisesti kumminkin tuntui alavatsassa jotain vihlonnan kaltaista tai ehkä enemmän pistävä kipu sellaisella pienellä alueella. 🤞Toivon että jospa olisikin ollut kiinnittymiseen liittyvää kun kumminkin voihan se vasta nyt tapahtua kun dpo9 tänään kuitenkin. Voihan se olla että oli jotain ihan muutakin. Mutta en voi valehdella että toivo ei olisi vähäsen herännyt.... 😭

Tosin huomenna varmaan turha testata koska ei kai se päivä kiinnittymisen jälkeen voi näkyä testeissä? Jos tuo nyt oli se kiinnittyminen. 🤣 Huomaan että heti kaikista vatsa tuntemuksista etenkin alavatsa, niin alkaa mielikuvitus laukkaamaan.

Mulla äsken kun kaupassa kävin niin matkalla tuohon lähikauppaan aika keskeltä mutta vähän enemmän oikeanpuoleisesti kumminkin tuntui alavatsassa jotain vihlonnan kaltaista tai ehkä enemmän pistävä kipu sellaisella pienellä alueella. 🤞Toivon että jospa olisikin ollut kiinnittymiseen liittyvää kun kumminkin voihan se vasta nyt tapahtua kun dpo9 tänään kuitenkin. Voihan se olla että oli jotain ihan muutakin. Mutta en voi valehdella että toivo ei olisi vähäsen herännyt.... 😭

Tosin huomenna varmaan turha testata koska ei kai se päivä kiinnittymisen jälkeen voi näkyä testeissä? Jos tuo nyt oli se kiinnittyminen. 🤣 Huomaan että heti kaikista vatsa tuntemuksista etenkin alavatsa, niin alkaa mielikuvitus laukkaamaan.
Mitä oon lukenut niin yleensä kiinnittymisestä aikaisintaan 2 päivän päästä VOI näkyä jotain, muttei välttämättä. Mulla oli toissapäivänä just mahdollisesti kiinnittymiseen liittyviä kipuja, muttei tänään ainakaan testissä näkynyt mitään. Ärsyttävä tää ihmiskeho, voisko meissä olla vaan kojelauta johon syttyy joku valo jos on raskaana (ja voisi se ilmoitella muistakin huomiota vaativista jutuista)? Vähä niinkuin mun vanhan auton moottorivikavalo (joka paloi kyllä turhan usein 😆 ).

ps. mulla on ollut tänään ihan vähän jotain pahoinvoinnin tapaista, mitä ihmettä?

Täällä kans piinailut meneillään. Nyt dpo 5 tai 6 ja viime yönä heräsin outoon alamahan vihlontaan. Heti tietysti toivo heräs kiinnittymisestä kun oli sen verran erilaista kipua. Pitäs vielä malttaa odottaa muutama päivä et pääsee testailee🥲 on tää kyllä sellasta hullunmyllyä 🫨

Mulla ei ole kyllä mitään muistikuvaa ovulaatiokiukusta muuten kun välillä ärsyttää se, että vatsa paisuu kun pullatoikina juuri silloin kun haluaisi olla mahdollisimman viehättävä. :tears:

Täällä mennään dpo 6 ja olen onnistunut kaikenlaisia oireita jo kehittelemään, vaikka itselleni koitankin sanoa, että se on mahdotonta, että johtuisivat kiinnittymisestä/raskaudesta tässä vaiheessa. Paitsi että tänään aamulla oli pinna sen verran kireällä, että se sai uskomaan oireiden johtuvan enemmänkin pms:stä. Piinaviikot on kyllä kuvaava ilmaus. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Sori pakko jonnekkin selitellä muuten tuun varmaan hulluksi. 😆 Mutta imuroin tuossa aiemmin koko kämpän, no meidän asunto ei ole iso vaan pieni reilu 40 neliöinen kaksio. Kumminkin siinä sitten alkoi selkään imuroidessa sattua jota ei ole ennen käynyt tai ainakaan en muista. 😂 Voi toki olla että olin vain huonossa asennossa liian pitkään että johtuukin siitä. 🤷‍♀️

Nyt sitten nähtävästi alkoi piinailut tosissaan, eilen vielä olin ihan rauhallisin mielin. Varmaan johtunee siitä että tein sen raskaustestin tänään ja spottasin mukamas oireita. 🤣 Saa nähdä onko taas vaan kuviteltuja...

Jes ihanaa kun on näin monta piinailijaa. Selitin miehelle et kun huomenna on magneettikuvaus niinnhyvä testata vaikka ei varmasti näykään vielä. Mut silti hyvä 🤣🤣🤣 Huomenna siis dpo7 🫢🫢🫢🫢😅😅😅😅 Katsotaan tuoko pyytämäni testit😁

Mä oon ollu 5.8. asti ketolla. Tää sopii mulle todella hyvin. Kuntokin noussut ihan itsestään melkein. Tein eilen meidän crossarill testilenkin uusiks ja mun keskisyke on tippunut 20pykälää! Oon energinen silloin kun ei tartte yöllä liikoja nousta 🫠 Nyt lapsia kipeenä joten tottakai väsyttää kun keskellä yötä heräilemään. Viime yönä hyvät unet kun nukahdin jo sohvalle ennen ysiä.

Itsellä ei mitään vielä, viime kierrolla oli kunnon paine ja pistos muistaakseni just tänä päivänä, mutta ei siltikään tärpännyt. Ihana olla taas tässä vaiheessa. Onks kukaan täällä saanu dpo7 plussaa vielä? Ennmuidta nähneeni edes plussa vai ei ketjussa semmoista . Enhän mä mitää toiveita yritä herätellä itsessä 🤣

@Kali Täysin samoja fiiliksiä mutten kans oo kehdannut kirjoittaa tänne 🙈 Mua alkoi äsken itkettää ihan hirveästi, ei ole edes mitään syytä, ja oon vielä toimistolla. Onneks on oma työhuone, jossa nieleskellä, eikä kukaan onneksi kävellyt just silloin ohi.

Harmittaa, kun mulla ei oikeastaan ole kavereita, jolle selittää/jakaa/whatever näitä tuntemuksia, kun en jaksa eri elämäntilanteessa oleville purkaa tätä, kun ei niitä kuitenkaan kiinnosta. Työkaverille, joka tietää yrityksestä, sanoin ohimennen et kylläpä on perseestä nää piinapäivät. Joskus oon hätätilassa ChatGPT:lle purnannut ja analysoinut, vaikka eihän se sama ole kuin toinen ihminen 😆

@Suskikitten mulla ei varsinaisesti oo mitään ovisraivoa koskaan ollut, enkä yleensä just ennen menkkojakaan ole niinkään vihainen, vaan enemmän sellainen surkea. Siks tää tänhetkinen olotila onkin kummallinen, kun oletettuun menkkojen alkamispäivään on kuitenkin vielä 6 päivää.

@Mamiksx5 mun käsittääkseni 7dpo plussat on todella harvinaisia, ja viittaavat yleensä siihen, että ovulaatio on ollut luultua aiemmin.

No mutta jos jotain positiivista, niin luulin että tänään on maanantai, mutta lounaalla tajusin, että onkin torstai 😂

Kysyin nyt vielä ChatGPT:ltä, että miten se hCG:n nousu menee päivä päivältä, mä esimerkiksi oletan oireiden perusteella, että mulla
se on tapahtunut DPO 7 jos on tapahtuakseen.

Näyttökuva 2025-09-04 123916.png

Tänään dpo 10, ei onneks tullut flunssaa! Kurkussa vähemmän flunnsatuntemuksia kun eilen, mutta muutoin olo sellainen ei 100%, ja aamulla oli vähän enemmän olo kun ois lämpöä tms. Hajuaisti on ollut myös herkkä, miehen hengitys haisi eilen karsealle, samoin aamulla mun eilen käytetyt treenikengät :rolling: Mutta nää on varmasti tällaisia kuviteltuja "raskausoireita".

Onanapailua, tänään dpo 11 ja Onestepin herkkä testi nega 🫠 Toki tein esikoisestakin aikanaan dpo 11 negatestin ja seuraavana aamuna olikin haalea plussa, eli ei vielä passaa luopua toivosta vaikka vähän luotto plussaan menikin. Mut niin se oli silloin esikoisen aikaan myös 😅 Mut ei mitään oireita ole ollut, toki ei mulla tähän aikaan ollut esikoisestakaan, ekat oireet alkoi reilusti plussan jälkeen 🤪 Toki on mahdollista että ovis on tapahtunut päivän tai parikin myöhemmin kuin mitä ovistestin perusteella olen laskenut. Viime kierrossa oli sentään vähän jotain vihlaisuja alavatsassa näihin aikoihin.

Omanapailua taas vaihteeksi muttaaah…

Lh testit tummenee viimein! Ne on ollut niin lumenvalkoiset kyllä että ei oo ollut tottakaan. Ovulaatio oli jäänyt johonkin jumiin nyt selkeästi kun viikon myöhässä ja koko tää aika ollut lämmöissä sahausta ja vatsaa vääntänyt ihan hyvin. Samoin limat ja saniaiset sylkitestissä tulleet ja menneet vuoronperään.

Sormet ristiin että se munasolu onnistuisi viimein rimpuilee irti 🤞 on sitä tässä nyt ihmeteltykin.

Okei, mun oli pakko. Dpo9, päivävirtsa 2h pidätyksellä. Mitä mieltä on raati? 🫣

View attachment 147768
Ihan kuin siinä jotain näkyisi mutta todella haaleasti, toivottavasti olisi oikea plussa! 🤞

Itse tein myös iltapäivällä vielä testin, tosin puolentoista tunnin pidätyksellä vaikkakaan tuskin olisi mitään näkynyt vaikka olisin pidempään pidättänyt. 😔 Kun kuten sanoin jotain olin tuntevinaan tänään. Voi kyllä olla muuhunkin liittyviä oireita...

Okei, mun oli pakko. Dpo9, päivävirtsa 2h pidätyksellä. Mitä mieltä on raati? 🫣

View attachment 147768

Mä näen punertavan haamun, liekö viivalasit itsellä päässä, mut mä kyl ton perusteella tekisin digin perään!
Mulla oli kans todella todella hailura plussa aikoinaan, niin tein digin miltei heti perään jollain 1h pidätyksellä ja se antoi tuloksen "raskaana" !
Edit. ja nimenomaan oma kokemus dpo9 myös, kerro sitten tulos, jos päädyt digiin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

@Syssymyssy Kiitos tosta taulukosta, muistuttaa hyvin itsellekin sitä, että kuinka epätödennäköistä se onkaan saada tulosta ainakaan ennen dpo 10. Mietin kyllä sitäkin, että miten on oikeasti mennyt niillä, ketä on saanut plussan jo dpo 8. Että onko ovulaatio ollutkin aiemmin vai onko kiinnittyminen vaan tapahtunut nopeasti?

@ohdake Mä en kanssa nää tossa väriä mutta ehkä jotain kuitenkin..? Toivottavasti parin päivän päästä näkyy jo kunnolla väriä! :smiling-eyes:

Kiva kyllä, että nyt on paljon piinailijoita. Mulla olisi siis maanantaina dpo 10 ja viikonlopuksi onneksi on paljon ohjelmaa, niin ei ehdi koko ajan oireita kyttäilemään.

@Lissu eri henkilöillä voi olla eri lähtötilanne sen suhteen paljonko hcg:tä on kehossa. (Koetin varmistaa äsken tietoni mutta nopea haku ei tuottanut tulosta niin kriittistä lukemista.) Silloin se tuplaantuminen on merkittävästi nopeampaa toisilla verrattuna toisiin.

Takaisin