Raskaaksi 2025

@suvie96 Onnea! 😍

Edit: @Milsku22 Mä ehkä testaisin kp10 ekan kerran, toisilla voi näkyä jo pari päivää aiemmin tai vasta sen jälkeen kun menkat myöhässä. Riippuu milloin kiinnittyminen on ollut ja miten hcg-tasot nousee.

Heräsin yöllä aivan jäätävään päänsärkyyn ja yritin kituutella parasetamolilla, mut eihän siitä mitään tullut, vaikka oli piikkimattoa, lämpötyynyä ja mies hieroikin. Pakko oli ottaa tulehduskipulääke. Katoin netistä, et ei niiden vaikutuksesta raskautumiseen turhaan puhuta. Diclofenaakilla oli yli 90% ja naprokseenilla 75% mahdollisuus vaikuttaa estävästi ovikseen ja sen jälkeiseen hormonitasoihin 🫣😑
Oisko sulla lähdettä näille tiedoille vaikutuksesta raskautumisen? En siis epäile etteikö vaikuttaisi mutta mietin vaan että on kai niitä muitakin lääkkeitä kuin tulehduskipulääkkeet?

On se kumma kun mun piti käydä 6 eri kaupassa ennen kuin lopulta löysin rfsu erittäin herkän testin 😅 onko muutkin havainneet katoa näissä testeissä?

@Purplewitch @Zebra , joo, olin tietoinen tosta pakkausselosteen tekstistä. Oon onnistunut välttämään Miranaxin käyttöä muuten aika hyvin tässä yrityksen aikana, mut tolloin oli pakko ottaa, kun piti olla pakosti toimintakykyinen ja se on ainut mikä auttaa.

Luteaalista en osaa vielä sanoa.. Tosiaan nyt vasta torstaina kp 20 sain ovistestiin plussan ja ovis kp 21 perjantaina. Tässä nyt jännityksellä odotan että mitä käy... Toivottavasti luteaali pitenee ja olis jotain mahiksia tässä. 🫤

Kahvista: oon ite jättänyt raskauksissa ja imetyksen aikana kahvin pois, koska luin joskus että voi nostaa adhd-riskiä lapsella. Lisäksi se kyllä ihan luonnostaan sitten ällötti.
Myös raskautuminen onnistui sitten kun vähensin kahvia, join siis todella paljon jossain vaiheessa ennen ensimmäistä raskautta.

Mulla on nyt paha dilemma kun olen nyt kokeillut kahta eri migreenin estolääkettä, ja ensimmäinen ei toiminut ja toinen selkeästi auttoi, mutta tuli kauheat sivuvaikutukset (rytmihäiriöitä).
Mulle jo neurologi sanoi, että seuraava lääke on sitten hyvä, mutta sen tehokkaampaa versiota käytettäessä pitää välttää raskautumista 6kk lopettamisen jälkeen.

Mulla on myös vaan nyt alkanut endo oireilemaan, saan kivut suunnilleen pidettyä kurissa helokkiölkykapseleilla ja miranaxilla kuukautisten aikaan, mutta huomaan mm. yhdyntäkipuja.

En tiedä nyt mitä tässä tekisin. Mulla o nyt siis tilanne että tarvisi saada migreeni kuriin jotta voisi elää normaalia elämää jotta voisi ajatella raskautumista. X.z vauvakuume olisi.

Mulla on nyt paha dilemma kun olen nyt kokeillut kahta eri migreenin estolääkettä, ja ensimmäinen ei toiminut ja toinen selkeästi auttoi, mutta tuli kauheat sivuvaikutukset (rytmihäiriöitä).
Mulle jo neurologi sanoi, että seuraava lääke on sitten hyvä, mutta sen tehokkaampaa versiota käytettäessä pitää välttää raskautumista 6kk lopettamisen jälkeen.

Mulla on myös vaan nyt alkanut endo oireilemaan, saan kivut suunnilleen pidettyä kurissa helokkiölkykapseleilla ja miranaxilla kuukautisten aikaan, mutta huomaan mm. yhdyntäkipuja.

En tiedä nyt mitä tässä tekisin. Mulla o nyt siis tilanne että tarvisi saada migreeni kuriin jotta voisi elää normaalia elämää jotta voisi ajatella raskautumista. X.z vauvakuume olisi.
Mistä estolääkkeestä on sanottu noin että puoli vuotta pitää odottaa käytön jälkeen raskautumista? Mulla on kerran kuussa pistettävä biologinen lääke joka toimii mutta jota ei neurologin mukaan saa käyttää raskauden aikana eli siihen plussaa asti saa käyttää normaalisti.

On se kumma kun mun piti käydä 6 eri kaupassa ennen kuin lopulta löysin rfsu erittäin herkän testin 😅 onko muutkin havainneet katoa näissä testeissä?
Juu huomasin saman kun etin niitä viime kierrossa testailuaikaan. Oli koko ajan loppu viereisestä K-Supermarketista. Netistä lopulta yhdestä apteekista tilasin niitä pari kappaletta. 😅 Ja ennen niitä kyllä oli lähi apteekissakin mutta silloin oli sieltäkin loppuneet.

Mutta itsellä ihan totaalinen kyllästyminen jo tähän hommaan että semmonen päivä tai ilta täällä. Ovista meinasin alkaa testaa tiistaina tai keskiviikkona mutta en tiedä jaksaako. Tämä odottaminen kuusta ja kierrosta toiseen, eri vaiheesta toiseen... En tiedä, huoh... Olisihan raskauskin odottelua mutta jos kaikki menisi hyvin niin siitä sentään syntyisi lapsi lopulta. Mutta tämä odotan kuukautisten loppuvan josta ovulaation odotteluun josta testailuun josta kuukautisia odottelemaan. Kun ei tiedä siis kauan tätä jatkuu kunnes tärppää jos edes tärppää enään. 😖

Onnea muillekin plussanneille. Itse plussasin dpo 8 ja nyt menossa kp 37 ja dpo 17 tai 18 eli 5+viikolla. Tämä Kierto oli siitä erilainen että olin täältä pois, lomailin, söin femibionia ja royal gelee 500mg. Tikutin oviksen ja hyödynnettiin se. Ovista en tuntenut mutta kiinnittymisen kyllä. Oli reilun viikon siitä dpo 3 saakka ihan jäätävät alavatsa kivut ja krampit. Nyt on enää vain rinnat arat. Miestä pelottaa, itse en edes osaa ajatella koko asiaa. Tsemppiä kaikille ja plussa tuulia 🤗

Onnea plussanneille :red-heart:

Sama huomattu, ainakin S-kaupoista oli vähissä parisen viikkoa sitten.

Eilen kp9, nyt ovulaatiotestissä oli jo hailakka viiva kontrolliviivan lisäksi joten pikkuhiljaa se ovulaatio sieltä hiipii 🤩 aloin testaamaan ajoissa jotta saa tallettelut kohdilleen 😂

Onnea muillekin plussanneille. Itse plussasin dpo 8 ja nyt menossa kp 37 ja dpo 17 tai 18 eli 5+viikolla. Tämä Kierto oli siitä erilainen että olin täältä pois, lomailin, söin femibionia ja royal gelee 500mg. Tikutin oviksen ja hyödynnettiin se. Ovista en tuntenut mutta kiinnittymisen kyllä. Oli reilun viikon siitä dpo 3 saakka ihan jäätävät alavatsa kivut ja krampit. Nyt on enää vain rinnat arat. Miestä pelottaa, itse en edes osaa ajatella koko asiaa. Tsemppiä kaikille ja plussa tuulia 🤗
Paljon onnea! 🤗💕

Oisko sulla lähdettä näille tiedoille vaikutuksesta raskautumisen? En siis epäile etteikö vaikuttaisi mutta mietin vaan että on kai niitä muitakin lääkkeitä kuin tulehduskipulääkkeet?

Tässä on artikkeli asiasta, josta luin noi luvut. https://www.news-medical.net/health/The-Effect-of-Anti-Inflammatories-on-Ovulation.aspx

"In one study, women with minor back pain who were put on three different types of NSAIDs vs a placebo underwent ultrasound assessment to determine if ovulation was occurring. The investigators found that when treated for ten consecutive days, the dominant follicle remained unruptured in between a third to three-quarters of the women on the NSAIDs, depending on which one they took. Conversely, ovulation occurred in all the controls.

The greatest inhibition was produced by diclofenac, where ovulation was reduced by 93%, compared to 75% in those on either naproxen or etoricoxib. The dominant follicle diameter was also reduced in all groups.

Other studies have confirmed these findings. For instance, women who were on long-term treatment with these drugs for severe arthritis, and who were unable to conceive despite extensive testing and treatment, succeeded in conceiving following their withdrawal."

En siis lukenut itse niitä tutkimuksia, vaan tän artikkelin ja hakukoneen tiivistelmän AI tekstiä.

Tässä toinen jota vilkaisin ja tää on ihan pubmedin https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16493584/

Tuolla puhutaan hiiristä, mutta heti abstractissa todetaan, että nsaid estää ovulaatiota kaikilla tutkituilla nisäkkäillä. "Non-steroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs), widely used due to their analgesic and anti-inflammatory properties, consistently inhibit ovulation in all mammalian species investigated so far, likely due to the inhibition of cyclooxygenase 2 (COX-2), the inducible isoform of COX, that is the rate-limiting enzyme in prostaglandin (PG) synthesis."

Ja siis onhan niitä muita lääkkeitä. Otin myös opioidia siihen jäätävään (jännitys)päänsärkyyn joka tuntui siltä kun joku ois pistäny puukolla silmään asti, mut ei se auttanut siihen kipuun oikeastaan yhtään, joten oli pakko ottaa tulehduskipulääke lopulta. Eli ei kaikki kipulääkkeet auta kaikenlaiseen kipuun yhtä hyvin valitettavasti.

Edit: Niin ja mulle siis ihan gyne sanoi tästä asiasta kun kävin kierukan poistattamassa, et pitää välttää ja vaikuttaa raskautumiseen. Luulin vain, että vaikutus ei olis noin iso.

Muokattu viimeksi:
Täällä ehkä innostuttiin liian nopeasti plussasta. Digi testit näytti viime to 1-2vkoa sekä tänään samaa 1-2vkoa. CB pikatesti antoi samanlaisen plussan kuin viikko sitten. Mutta RFSUn liuskat ei anna plussaa edelleenkään. Nouseekohan mun hcg arvot ollenkaan vai jäikö tämä nyt tähän 🤢 kuukautiset n.4 päivää myöhässä. Laskurin mukaan tänään on rv4+3
Kesken meni 💔 vuoto alkoi tänään.
Seuraavaa yk odotellen.

@Viherkasvi Sepä se kun joskus on vain pakko ottaa, kun mikään muu ei auta. Tossa artikkelissa, jonka linkkasin puhuttiin 10 päivän yhtäjaksoisesta käytöstä, mut kuten itse koit, niin voi se ihan parin päivän käyttökin (ehkä jopa yhden tabletin otto?) vaikuttaa.

@Viherkasvi Sepä se kun joskus on vain pakko ottaa, kun mikään muu ei auta. Tossa artikkelissa, jonka linkkasin puhuttiin 10 päivän yhtäjaksoisesta käytöstä, mut kuten itse koit, niin voi se ihan parin päivän käyttökin (ehkä jopa yhden tabletin otto?) vaikuttaa.
Joo, yksi tabletti päivässä, kahtena päivänä. Eli ei todellakaan paljoa! 🫣

Paljon onnea kaikille plussan saaneille ja tsemppiä jännittämiseen niille, jotka olette siinä vaiheessa! 😍

@Kristiina87 osanotot menetyksestä 🥺❤️‍🩹

Täällä yk1 vaikuttaisi menevän ilman ovulaatiota. Tänään kp 20, ovulaatiota olen testaillut kp 11 alkaen, eikä mitään siihen viittaavaa ole vieläkään näkynyt. Kp 15 ja 16 oli vähän vahvistumista viivoissa, mutta edelleen kaukana positiivisesta. Tuolloin mulla myös halut vähän nousi ja ajattelin, että ovulaatio lähestyy. Mutta kp 17 olikin sitten taas lähes näkymätön testiviiva. Sen jälkeen haaleaa ja tänään kp 20 tuli enää pelkkä kontrolliviiva. Joten tuskin on mitään myöhäistäkään ovulaatiota tässä enää tuloillaan.

Sattuuko kellään olemaan tietoa, että onko sellainen tavallista, että synnytyksen jälkeen kuukautiset olisivat palanneet jo suht. säännöllisiksi, mutta ovulaatiota ei tapahdu? Mun kierrot ovat nyt olleet 41, 28 ja 32 päivää, eli pari viimeistä jo normaalin rajoissa, mutta tuntemusten (tai siis niiden puuttumisen) perusteella luulen, että viime kierrossakaan en ehkä ovuloinut 🤔 Ja nyt taas sama.

Oon yrittänyt penkoa Googlea tän kysymyksen suhteen, mutta kauheasti löytyy vain tietoa siitä, kuinka postpartum ja imettäminen voivat lykätä kierron käynnistymistä. Siitä en tahdo löytää tietoa, onko yleistä olla jo säännöllinen kierto, mutta ovulaatio puuttua 🤔

Toivottavasti ei nyt kovin kauaa kestäisi tämmöinen 😮‍💨 Sinänsä ei ole mitään tulenpalavaa kiirettä/hätää saada raskautta alkuun, mutta kun sen toiveen kerran mieleensä ja sydämeensä saa, niin siitä vaan tulee nopeasti niin voimakas ❤️ Varmasti moni samaistuu 💕

Takaisin