Mulla on pistettävä Aimovig ja kohtauksiin tabletti Vydura.Ajovy, pistettävä. Neurologi sanoi että suun kautta otettavaa vastaavaa voi käyttää ja sit vaan lopettaa pari viikkoa ennen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla on pistettävä Aimovig ja kohtauksiin tabletti Vydura.Ajovy, pistettävä. Neurologi sanoi että suun kautta otettavaa vastaavaa voi käyttää ja sit vaan lopettaa pari viikkoa ennen.
Aivan mieletön tarinaSemmonen melkeen 5kk happitauko tähän ryhmään.Hirrrveesti tullu juttua ja plussiakin, jee
välillä kävin kyllä vähän lukemassa ja katsomassa mm. Pilkki24 tilannetta, mutta ei vaan henkisesti jaksanut lukea kaikkea saatika kirjottaa/pohtia omaa tilannetta.
Mutta kuulkaas. Reilu neljä vuotta, sanotaan vaikka että 48 yrityskiertoa myöhemmin, mie tein kuin teinkin sen positiivisen raskaustestin
Oli tuikitavallinen kierto ja 100% varma, että menkat alkaa. Tuli menkka vitutus/ailahtelevuus, menkka jomoa, oli kuivaa ku saharassa, lämpö ei noussut... Menkat kun ei alkaneetkaan "ajallaan" niin vähän yritti hiipiä mieleen, että mitä jos olisikin tärpännyt...? Mutta, tasan vuosi sitten elokuussa oli menkat myös viikon myöhässä ja tein sillon kolmekin täysin nega testiä, eli ajatus kääntyikin sit takas siihen että ei se kyl todellakaan ole tärpännyt. Tein itseni kanssa sopimuksen, että sit jos menkat on yli viikon myöhässä niin saan tehdä testin.
No, viikko kun tuli täyteen niin sit päätin repästä ja tehdä testin. Kaupan hyllyllä oksetti ostaa testi, koska pelotti niiiiin sikana. Olin varma, että nega se on ja mun kierto/hormonit/jotain on vaan entistä sekasemmin ja se raskaus haave vaan pakenee entistä kauemmaksi.
Noh, ostin sen testin ja parin tunnin pidätyksellä pärähti hyvin vahva positiivinen tikkuunshokki. Tuli olo, et ostinkohan sittenkin ovis testin, et niihinhän mä saan niitä plussia??? Mut kyl se rtesti oli
Nyt on 5+3 ja varhaisultra varattu. Jännittää ja ei jännitä, tosi hassu olo. Yritän pitää itteni kiireisenä, ettei tuu ajateltuu (eli yliajatella) asiaa. Mullahan on se kohdun täydellinen väliseinä ja herttamainen kohtu, et keskenmeno riski on ilmeisesti aika iso. Tästä raskautumisen vaikeudesta puhumattakaan
Toivon kaikille plussatuulia ja voimia yrittämiseen![]()
Tein testin 4+3 ja testinä Pregcheck. Nyt mää sit vissiin siirryn tonne muihin ryhmiin...![]()
Voi olla kumpi vain. Ovulaation aikaan tulee kuitenkin hormonimuutoksia. Toisaalta myös tuollainen hyvin stressaava elämäntapahtuma voi aiheuttaa myös jos tää on uus oire eikä oo ollut aiemmin.Mulla on suun ympärille ja leukaan ilmestynyt jotain outoa valkoista näppyä ja oon ollut jotenkin tosi tunteellinen, voiko tää olla jotain oviksen enteilyä vai menikö kroppa vaan sekaisin kissan poismenon vuoksi?
Ei yleensä oo tullut näin vahvana, pieniä valkopäitä suun ympärillä ja leuassaVoi olla kumpi vain. Ovulaation aikaan tulee kuitenkin hormonimuutoksia. Toisaalta myös tuollainen hyvin stressaava elämäntapahtuma voi aiheuttaa myös jos tää on uus oire eikä oo ollut aiemmin.
Satunnaisesti joo. Ehkä kerran kahteen viikkoon syön juuri jotain hampparia tms. Mutta joudun olemaan aika tarkkana muutenkin, kun kilppariongelmat yrittävät nostaa painoa, vaikka tekisi mitä.Syöttekö te välillä ihan hyvällä omallatunnolla herkkuja/roskaruokaa vai oletteko yrittäneet karsia kaiken epäterveellisen pois? Mulle on tullut tästä hirveä stressin aihe. Olen yrittänyt karsia herkkuja pois, vaikken mitenkään älyttömästi edes syö niitä enää. Ei ole jokapäiväistä tai -viikkoista enkä paljoa syö kerralla. Lähinnä se on nykyään sitä että jos jossain on tarjolla niin saatan napsia jos en pysty vastustamaan. Mutta aina jos syön jotain niin heti tulee fiilis että noniin, nyt ei saada hoidoillakaan vauvaa mun sokerihimon takia.Lisäksi säännöllinen liikunta on jäänyt vähäiseksi. Olen normaalipainoinen ja kunto ihan ok, vaikka kohennettavaakin olisi.
@mollamilla
Itsellä on kierrot palautumassa kanssa esikoisen jälkeen. Eka kierto oli 39 päivää ja tää toka 25. Kummassakin oon koettanut jäljittää ovulaatiota, mutta en oo varmuudella saanut kiinni. Ehkäpä osa kierroista menisi anovulaatioisina vai miksi niitä hienosti kutsutaankaan.
Itse koetan panostaa tähän kiertoon erityisesti. Olisin niin innoissani jos saan sisaruksen esikoiselleni kesän alkuunvain oma mieltymys, mutta tykkään kärryytellä kärryillä ulkona pitkin kesää ja olla huolehtimatta liian monesta vaatekerroksesta. Esikoinen kans tykkää ulkoilla ankarasti niin pääsisin ”helpolla” toivottavasti.
Syöttekö te välillä ihan hyvällä omallatunnolla herkkuja/roskaruokaa vai oletteko yrittäneet karsia kaiken epäterveellisen pois? Mulle on tullut tästä hirveä stressin aihe. Olen yrittänyt karsia herkkuja pois, vaikken mitenkään älyttömästi edes syö niitä enää. Ei ole jokapäiväistä tai -viikkoista enkä paljoa syö kerralla. Lähinnä se on nykyään sitä että jos jossain on tarjolla niin saatan napsia jos en pysty vastustamaan. Mutta aina jos syön jotain niin heti tulee fiilis että noniin, nyt ei saada hoidoillakaan vauvaa mun sokerihimon takia.Lisäksi säännöllinen liikunta on jäänyt vähäiseksi. Olen normaalipainoinen ja kunto ihan ok, vaikka kohennettavaakin olisi.
Tää olikin kiva pointti kun oon jo surkutellut kun esikoisen "täydelliseltä" tuntunut syntymäkuu, helmikuu, meni ohi. Ajattelin että kesällä pitää vastasyntyneen kanssa pärjätä helteessä ja hyttysten kanssa. Mutta onhan kesä vaatetuksen kanssa niin paljon huolettomampaa, juurikin jos kahden kanssa pitää päästä ulos. Tykkään kyllä kävellä paljon, sinne taisi kaikki raskauskilot ja muutama vielä sen ylikin tippua, lenkkipoluille. Nyt vasta mennään huhti-toukokuun lasketulla ajalla, siinä on vielä jonkun aikaa ennen helteitä ja hyttysiä. Eli nyt olis kiva tärpätäItse koetan panostaa tähän kiertoon erityisesti. Olisin niin innoissani jos saan sisaruksen esikoiselleni kesän alkuunvain oma mieltymys, mutta tykkään kärryytellä kärryillä ulkona pitkin kesää ja olla huolehtimatta liian monesta vaatekerroksesta. Esikoinen kans tykkää ulkoilla ankarasti niin pääsisin ”helpolla” toivottavasti.
Kyllä mä vielä syön mun päivittäisen jäätelön ihan suruttaSyöttekö te välillä ihan hyvällä omallatunnolla herkkuja/roskaruokaa vai oletteko yrittäneet karsia kaiken epäterveellisen pois?
Syön. Tai perusarkisyömisen koitan pitää perusterveellisenä, mutta herkkujakin menee yleensä vähän mielen mukaan. Mitään säännöllistä herkkupäivää en pidä. Yleisin on kahvin kanssa nautittu keksi tai pala suklaata. Tämäkin taitaa nyt tosin jäädä pois kun lapset ei enää nuku samaan aikaan ja se oli yleensä osa omaa vapaa hetkeä.Syöttekö te välillä ihan hyvällä omallatunnolla herkkuja/roskaruokaa vai oletteko yrittäneet karsia kaiken epäterveellisen pois? Mulle on tullut tästä hirveä stressin aihe. Olen yrittänyt karsia herkkuja pois, vaikken mitenkään älyttömästi edes syö niitä enää. Ei ole jokapäiväistä tai -viikkoista enkä paljoa syö kerralla. Lähinnä se on nykyään sitä että jos jossain on tarjolla niin saatan napsia jos en pysty vastustamaan. Mutta aina jos syön jotain niin heti tulee fiilis että noniin, nyt ei saada hoidoillakaan vauvaa mun sokerihimon takia.Lisäksi säännöllinen liikunta on jäänyt vähäiseksi. Olen normaalipainoinen ja kunto ihan ok, vaikka kohennettavaakin olisi.