Raskaaksi 2025

Sain unilääkäriltä vinkkinä kokeilla Serenitas nimistä maitohappobakteerivalmistetta, jossa on lisäksi sahramia ja B6-vitamiinia. Itse en voi lisättyä B6 oikein syödä, kun se lisää heti OSN oireilua, mut ajattelin varovasti kokeilla kuitenkin. Mut ton valmisteen mhb-kanta pitäis olla jotenkin erityinen. Ainakin saman valmistajan Alflorexista olen saanut paljon apua mahavaivoihin, joten uskon, että tuosta voi olla oikeaa apua nukkumiseen.

kysyisin että jos teillä on ollu aikasempia raskauksia niin millon teillä ekat oireet ilmaantuivat oviksen jälkeen

kysyisin että jos teillä on ollu aikasempia raskauksia niin millon teillä ekat oireet ilmaantuivat oviksen jälkeen
Varmaan vasta viikko positiivisen testin jälkeen… olin ehtinyt jo luulla etten tuu saamaan mitään alkuraskausoireita.

Edit toki mulla oli vuorokausi ennen plussaa ihme vatsatauti missä kaikki meni vesiripulina läpi ja tein raskaustestin ennen yksityiselle lähtöä, mikä oli yllätyksekseni positiivinen. Tää posi tuli torstai iltana kun maanantai aamuna tehty erittäin herkkä oli ollut negatiivinen. Yksityinen kirjasi mun taudin ”stressiksi raskauden vuoksi” mikä oli erikoinen diagnoosi kun sain tietää raskaudesta vasta kun olin yhden päivän tyhjentänyt kaiken ulos ja taju meinasi lähteä kun nousin seisomaan.

Muokattu viimeksi:
Dpo 10 aika varmasti ja ei vielä testailtu. Mies kävi eilen antamassa siemennestenöytteen ja totesi että oli kyllä sellanen tilanne jossa ei ihan helpolla meinannut irrota 🤣🤣 Näyte kuitenkin saatiin. Itse kävin kilppari kokeessa ja arvo oli viitteissä. Tänään on nipistellyt oudosti alavatsaa. Ei mitään menkkakipua vaan keskellä alavatsalla sellasta nippailua 🙈 Katotaan jos maanantai aamuna testailisin 🙈

Taisi olla dpo 7, kun alkoi tissit olla tosi kipeät ja mahaa vihloi kovasti, niin kuin menkat olisi alkamassa. Dpo 8 tuli pientä veristä vuotoa. Dpo 10 sainkin sitten jo plussan testiin 🤗🤗 etova olo taisi alkaa sitten plussaamisen jälkeen vasta.

Dpo 12 vaihtuikin kp 1, hieman yllättäen kieltämättä. Positiivista on se, että luteaali oli normaalin mittainen. Jos meillä vielä tämän vuoden puolella tärppää, niin vauvan lasketuksi ajaksi osuu joka tapauksessa mielestäni kiva kuukausi. Tällä yritän itseäni nyt tsempata ja lohduttaa.

Taidan ensi kierron yrittää suorittaa ilman minkäänlaista oireiden tulkintaa, sillä selvästi mulla ei niistä ole mitään käryä. 😆 Vielä kun ovis tulisi vähän aiemmin niin alkaa olla kierto aika kivassa kunnossa. Ei meinaa jaksaa odottaa sinne saakka.

Huomasin itse tällaisen ketjun täällä:

Kuumeilijoiden piinapäivät ja tulokset​

Muut vaikuttaa kirjanneen tuonne päivä päivältä kokemuksiaan ja aattelin että saattaa kiinnostaa sua, jos et ollut jo huomannut.

Ei oo ollut ikinä isompia alkuraskauden oireita. Ekasta väsytti, muista ollut vasta plussan jälkeen lievää etomista tyhjällä vatsalla.

Plussan jälkeen vasta täälläkin. Oviksen ja plussan välissä oli ihan samanlaisia alavatsan juilimisia kuin ihan normikierrossakin mulla, eli niistä en oikeasti voinut päätellä mitään. Sen kyllä muistan, että joku intuitio kertoi mun olevan raskaana ja siksi testasinkin suunniteltua aikaisemmin, dpo 9. Plussan jälkeen tuli tosiaan lievää pahoinvointia joka oli pahimmillaan silloin, kun en ollut syönyt hetkeen.

En muista että olisi hirveästi mitään ollut ennen plussaa. Varmaan jotain mutta ei mitään mieleenpainuvaa paitsi että ennen kumpaakin plussaa oli ihan hailuratiputtelua 1-2 pv ennen plussaa. Ihan siis haalea tippa pyyhkiessä. Ja en tehnyt herkkiä testejä eli vasta kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ei mitään muistikuvaa mikä dpo oli.🤔

Mikä kiertopäivä ootte alkanut tikuttaa ovulaatiota? Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa koskaan, kp8 menossa ja tikkuun tuli ainoastaan kontrolliviiva. Ilmeisesti ihan normaalia, kun mulla oletettavasti ovulaatio tapahtuu siellä jossain kp15 tienoilla tai sen jälkeen. Alakerta muistuttaa toistaiseksi saharaa, varmaan viime päivien stressillä osuutensa asiaan.

Kaikesta surusta ja väsymyksestä huolimatta mies on ollut ihanasti täysillä mukana tässä "vauvaprojektissa" ja maanantaina aletaan tallettelemaan urakalla 😜

@Syssymyssy Itse tikutin kp 24 tänään negan. Kohdun kaula vetäytynyt hyvin ylös, vuoto muuttunut enemmän valkoiseksi ja kermaiseksi, lämmöt pysyneet ylhäällä (tää voi olla taudista johtuvaa), ja ovislimojen perusteella lotto olisi dpo 13. Kertaakaan en saanut LH plussaa niin voi olla anovulaatiokierto.

Edit, nyt vasta tajusin että kysyit OVULAATIOTA. Kahvi ei selkeästikään ollut vaikuttanut kun luulin sun kysyneen raskautta… alan tikuttaa ovulaatiota heti kun sylki ovulaatiotesti vinkaisee saniaiskuviota. Se oli tässä kierrossa kp 7

Muokattu viimeksi:
Nyt on menkat ohi ja tänään kp10, eli uutta putkeen 🤭 Th sanoi, ettei vielä mitään jatkotutkimuksia, kun menkat lopulta tuli. Oviksen tikuttamisen jätän toistaiseksi tauolle, eli nyt on vaan käytettävä kaikki mahdollisuudet hyväksi heiluttaa peittoa 🫣

@Syssymyssy yleensä joskus kp10 alkaen. Mulla ovis yleensä kp14 tienoilla. Tässä kierrossa tosin aloitin jo kp9, ja seuraavana iltana olikin jo ovisplussa. Oon nyt kans tehnyt kaksi testiä per päivä, koska oon huomannut että itellä huippu voi olla tosi nopea.

Mikä kiertopäivä ootte alkanut tikuttaa ovulaatiota? Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa koskaan, kp8 menossa ja tikkuun tuli ainoastaan kontrolliviiva. Ilmeisesti ihan normaalia, kun mulla oletettavasti ovulaatio tapahtuu siellä jossain kp15 tienoilla tai sen jälkeen. Alakerta muistuttaa toistaiseksi saharaa, varmaan viime päivien stressillä osuutensa asiaan.

Kaikesta surusta ja väsymyksestä huolimatta mies on ollut ihanasti täysillä mukana tässä "vauvaprojektissa" ja maanantaina aletaan tallettelemaan urakalla 😜

Kahden kierron tikuttelun perusteella mulla ovulaatio kp14/26, ja pidempi hellekierto kp18/30. Ja huippu on aika nopea. Aloittelin tikuttelun kp8 kun etsin tätä, mutta seuraavalla kerralla odottelisin varmaan limojen muuttumista runsaammiksi.

Miljoona tikkua ekasta kierrosta ja tuo premom-sovelluksella tsekattu vaan ihan huippu päivät tästä kierrosta, ei niitä hailuratestejä kauheasti nyt ehtinyt tulla sieltä kp8.

Liitteet

• IMG_20250817_084524.jpg
    IMG_20250817_084524.jpg
    61.9 KB · Katsottu: 74
  • IMG_20250718_214322.jpg
    IMG_20250718_214322.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 79

Tässä ekassa tikuttelukierrossa uitin huvikseni ekan kerran kp. 9. Siitä sitten muutaman päivän päästä kp. 13 ja siitä viikon päästä kp. 19, jollon alkoi olla ovikseen viittaavia oireita. Kp. 20 olikin jo vahvistumaan päin ja kp. 21 sain plussan, jolloin olikin selkeät oireet. Eli en mitenkään kovin aktiivisesti jaksanut uitella.😅 Iltapäivällä usein uitin kun vessakäynnistä oli aikaa. En tiedä siis onko pidätyksellä väliä LH:n kanssa vai ei🤷‍♀️

Takaisin