Raskaaksi 2025

Täällä onkin ollut just vähän keskustelua tuosta alkoholista. Mä en juo useinkaan, en ees sitä yhtä. Nyt tuli ovulaatioplussa ja on varmaan viimeinen mahdollisuus raskautua luomusti ennen hoitoja. Ajattelin siis kokeilla kikkoja mitä ei oo aikaisemmin tullut testattua, ja yksi olisi tuo punaviini kiinnittymisen avuksi. On vaan niin ristiriitaiset fiilikset sen suhteen kun alkoholia tulisi kuitenkin välttää. Onko muut kokeilleet? Mistä alkaen ja mihin asti tulisi juoda? Toisaalta, ei tässä sinällään mitään menetettävääkään ole jos sitä testaan. 🤔
Siis mihin tuo muuten perustuu?Onko se siihen, että vilkastuttaa verenkiertoa vai rentouttaa vai mitä? 🤔

Mä kokeilin punkku kuuria, join n. Dpo 3-8 joka ilta pienen lasin viiniä mutta sitten en enää jaksanut. Ei kuulu tapoihin tissutella niin en oo jatkanut sitä enää parissa viime kierrossa. 😁

Mä itse suhtaudun muuten yritysaikana omaan alkoholin käyttöön että koen voivani käyttää alkoholia kunnes tulee plussa testiin tai aavistan kiinnittymisen tapahtuneen. Siinä vaiheessa ei taida olla mitään haittoja alkiolle. 🙂 En kyllä muutenkaan käytä paljoa alkoholia, jos olisi tapana raskaammin lähteä "radalle" niin en ehkä tokana piina viikkona menisi ettei kiinnittyminen siitä häiriintyisi, en kyllä tiedä onko sille mitään tieteellistä pohjaa.

Esikoista yrittäessä join punaviiniä yhdessä kierrossa, ja tein myös muita poppaskonsteja (kuten greipin syönti). Sattumoisin juuri tässä punkkukierrossa esikoinen sai alkunsa, mutta en usko sillä olleen vaikutusta oikeasti sen enempää. 😁

Pohdintaa: Km takana. Kp 10 tein ovisplussan (sairaalan antama r testi nega, ei oo niin herkkä ku esim pc niin on voinut olla vielö jäännös hcg ta). Limat puuttui silloin. Nyt kirkas lima alkoi kp18 ja mun olettamana dpo7-10 oli kirkasta limaa. Ja joitain haamuja sinne testeihin olevinaan ilmestyi ja eilen dpo10 ovistesti lähes positiivinen. Jos olis ollut normi oviksen metsästys niin illalla jos olisin tehnyt tai iltapäivällä niin olis jo plussa ollut. Pohdin onko mun kierto mennyt sekaisin ja ovistesti reagoi aiemmin mahdolliseen jäännös hcg ja nyt vasta oliskin ovulaatio? Edellinen tallettelu on kp 17(dpo6?)eli päivää ennen ku limat alkoi. Nyt varmaan tänään kannattais vielä kokeilla ihan varuiksi jos onkin jostain syystä ovilaatio nyt?

Onko muilla käynyt näin?

Ja mähän olin limoista toiveikas koska ei ole ennen menkoja mulle tavallista. Lisäksi oli kaikkea muuta mitkä vois viitata alkavaan raskauteen.

Tänään siis dpo11 ja ei viivalaseillakaan haamua saa testiin ☹️

Täältä sivusta kirjoittelen, kun luin keskustelua ja huomasin tämän viestisi.

Mulla oli spontaani km toukokuussa. Vuoti siis itsellään ulos. Km vuodon alusta laskettaessa kp17 kävin hCG mittauksessa jolloin tulos oli negatiivinen (<5), samalle päivälle olen merkannut valkuaismaisen vv ja ovisoireita. Niitä jatkui kolmisen päivää kaikkineen. Eli laskennallisesti kp17-19. Tuosta kp19 laskettuna 14vrkn kuluttua alkoikin sitten ekat menkat 😊 Eli minulla meni aikalailla samalla tavalla kuin miltä sulla nyt kuulostaa. En tehnyt ovistestejä tuolloin, kun tuntui jotenkin tahmealta suolta alkaa arvailemaan milloin pitäisi testailla. Mutta näin jälkikäteen tämä noudatti aika selkeää kaavaa 👍🏻 Tästä ajatellen voisi hyvinkin olla, että sinulla ovis tekeekin nyt tuloaan tai on juuri ollut!

Nyt olen menkkojen jälkeen ottanut ovistestit käyttöön, jos saisi vähän selkeyttä kierron vaiheisiin. Ennen esikoista mun kierto oli 28-29 pvää, esikoisen jälkeen se on ollut säännöllinen 31 pvää ja näyttäisi nyt ovistestien perusteella pitävän edelleen paikkaansa. Vielä ei ole ollut positiivista testiä näin kp13 mennessä. Ennen esikoista ovistestit oli posi järjestään kp 13-15 välillä.

Täällä onkin ollut just vähän keskustelua tuosta alkoholista. Mä en juo useinkaan, en ees sitä yhtä. Nyt tuli ovulaatioplussa ja on varmaan viimeinen mahdollisuus raskautua luomusti ennen hoitoja. Ajattelin siis kokeilla kikkoja mitä ei oo aikaisemmin tullut testattua, ja yksi olisi tuo punaviini kiinnittymisen avuksi. On vaan niin ristiriitaiset fiilikset sen suhteen kun alkoholia tulisi kuitenkin välttää. Onko muut kokeilleet? Mistä alkaen ja mihin asti tulisi juoda? Toisaalta, ei tässä sinällään mitään menetettävääkään ole jos sitä testaan. 🤔
Silloin kun tätä syyskuista tehtiin niin muistaakseni otin puoli lasia tai lasin dpo7 alkaen. Siitä oliko hyötyä niin en tiedä. Ainakin rentoutti.
Voisi hakea viiniä viikonlopuksi 😀

MUOKS. Oisko sittenki aloittanut aiemmin hörppii. Ajatus siinä taitaa olla se veeenkierron vilkastuminen että kiinnittyminen olis helpompaa ja sit kans rentoutuminen .

Muokattu viimeksi:
Täältä sivusta kirjoittelen, kun luin keskustelua ja huomasin tämän viestisi.

Mulla oli spontaani km toukokuussa. Vuoti siis itsellään ulos. Km vuodon alusta laskettaessa kp17 kävin hCG mittauksessa jolloin tulos oli negatiivinen (<5), samalle päivälle olen merkannut valkuaismaisen vv ja ovisoireita. Niitä jatkui kolmisen päivää kaikkineen. Eli laskennallisesti kp17-19. Tuosta kp19 laskettuna 14vrkn kuluttua alkoikin sitten ekat menkat 😊 Eli minulla meni aikalailla samalla tavalla kuin miltä sulla nyt kuulostaa. En tehnyt ovistestejä tuolloin, kun tuntui jotenkin tahmealta suolta alkaa arvailemaan milloin pitäisi testailla. Mutta näin jälkikäteen tämä noudatti aika selkeää kaavaa 👍🏻 Tästä ajatellen voisi hyvinkin olla, että sinulla ovis tekeekin nyt tuloaan tai on juuri ollut!

Nyt olen menkkojen jälkeen ottanut ovistestit käyttöön, jos saisi vähän selkeyttä kierron vaiheisiin. Ennen esikoista mun kierto oli 28-29 pvää, esikoisen jälkeen se on ollut säännöllinen 31 pvää ja näyttäisi nyt ovistestien perusteella pitävän edelleen paikkaansa. Vielä ei ole ollut positiivista testiä näin kp13 mennessä. Ennen esikoista ovistestit oli posi järjestään kp 13-15 välillä.
Joo mulla ei yleensä noin aikaisin tule ovis, mut ajattelin että km jotenkin nyt vaan sekoittaa. Täytyy nyt talletella varuiksi kun en usko tuon riittävän mikä 6.7. on viimeisin.

Mullakin se ovis siinä kp12-14 yleensä. Ja kierto on nyt ollut väliltä 27-30 kun se pumppauksen jälkeen tasaantui.

Tajusin että tän päivän jälkeen en voikkaan enään hirveän salassa testailla. 🤣 Miehellä vika työpäivä ennen kolmen viikon lomaa. En siis voi samalla tavalla testejä tihrustella ilman että hän huomaa. Hän ei nimittäin ole varmaan tajunnut että kuinka paljon oikeasti testailen. 😅 Kun esimerkiksi ihmetteli miksi vielä testasin silloin edellisessä keskenmenneessä kun sain haalean viivan enään jo selkeiden plussien jälkeen ja digi testin ja sitten vuoto alkoikin seuraavana päivänä siitä haaleasta plussasta. Tosin ehkä hän sitten tajusi miksi testasin.

Ehkä toisaalta hyvä niin testejä ei kulu niin paljon. 😆

Tajusin että tän päivän jälkeen en voikkaan enään hirveän salassa testailla. 🤣 Miehellä vika työpäivä ennen kolmen viikon lomaa. En siis voi samalla tavalla testejä tihrustella ilman että hän huomaa. Hän ei nimittäin ole varmaan tajunnut että kuinka paljon oikeasti testailen. 😅 Kun esimerkiksi ihmetteli miksi vielä testasin silloin edellisessä keskenmenneessä kun sain haalean viivan enään jo selkeiden plussien jälkeen ja digi testin ja sitten vuoto alkoikin seuraavana päivänä siitä haaleasta plussasta. Tosin ehkä hän sitten tajusi miksi testasin.

Ehkä toisaalta hyvä niin testejä ei kulu niin paljon. 😆
Ei munkaan mies tienny kuinka paljon testailin vaikka toki osasta testejä tiesi! Ei kehannu myöntää miten hullu testien kaa olinkaan 🫣🤣 ja silloin kun sain ekan haamulaisen minkä mieskin näki, se kysyi, että mites sä näin aikasin sit testasitkin, kun ei tienny että olin jo pari päivää ennen sitäki uitellu tikkuja 🫣😂 Mutta sit lopulta sanoin, että noh tää on tämmönen mun hulluusjuttu ja en vaan pysty oottelee, koska malttamaton! 😇😅

Mulla mies ihmettelee jo tarpeeksi miksen voi vain odottaa että kuukautiset oikeasti myöhässä ennen kuin aloitan testaamisen. 😅 Niin en viitsi edes kertoa ennen kuin ja jos saan kunnon plussan. 😂 Niin ei hänen tarvitse ihmetellä sitä enempää, kun testaan hirmu aikaisin. Ei kyllä ihan ymmärrä hän.. 🤣

Ekassa keskenmenneessä testasin kun vasta myöhässä, niin oli jo silloinkin että odottaisin vielä muutaman päivän ennen kuin testaan vaikka kuukautiset olivat jo 3 päivää myöhässä...

//Muokkaan nyt tätä ettei tuu kahta viestii putkeen. 😆

Luin kiinnittymiskivusta vau:n sivuilta löysin artikkelin kun etsin mistä kivut voisi johtuu. Ja alaselkä siis kipeä, lantion seutu myös. Ja varsinkin nivusissa ollut pistelyä, vihlontaa tai sellaista repivää kipua. Ja luin että voisi johtua kiinnittymisestä, jospa se dpo onkin vähemmän kun luulin tai kiinnittyminen tapahtuisi nyt vasta. Tosin se tarkottaisi että kuvittelin ne viivat mitä näin. Tosin hyvähän se jos siitä kivut johtuu niin luultavemmin plussan pian saisin. 🫣 Pitänee pari päivää olla testaamatta. Vai jos nyt kiinnittymisestä johtuvia kipuja kuinka pian se sitten raskaustestissä näkyisi aikaisintaan?

Muokattu viimeksi:
Tänään kp12 ja limat alkoi ja testikin oli hiukan vahvistunut enemmän👍🏻 saattaa mennä sunnuntaille tai maanantaille ovisplussa eli just sinne minne aattelinki. Vähän jännittää, kun appivanhemmat tulossa maanantaina tosiaan yöks😂 eilen ja tänään tuli hommailtua ja jospa sununtaina miehen töiden jälkeen ainakin pääsis tallettelemaan. Ja maanantaina mies vapaalla ja appivanhemmat tulee vasta illalla niin sillonkin kerkee vielä pikkuneidin päikkäreiden aikaan😂 mä niin toivon, että tässä kierrossa tärppäisi🤞🏼

Ite en alkoholia juo ollenkaan. Lopetin alkoholin juonnin viimevuoden uudenvuoden jälkeen, kun totesin ettei siitä oo mitään hyötyä itselle ja sit tulinki raskaaksi niin ei edes ollut sitä sosiaalista pakotetta sille ja sen jälkeen ei ole ees tehnyt mieli😇 nyt oon ollut tosiaan 1v 7kk ilman alkoholia.

Täälä puhe punkusta. Itse oon vähentänyt holin käyttöä. Niin tuli tässä mieleen että ajaisiko holiton punaviini saman asian?

Kun ei itse viittisi alkaa tissuttelee joka ilta 🤭

Päästään seuraavaan hoitokertaan vasta elokuussa ja mietin että kun pas on takana menen hakemaan ne kusiset mäkkärin ranut 😂

Alkoholista on tänä kesänä julkaistu uusi mielenkiintoinen suomalaistutkimus, joskaan aivan mullistavan uutta tietoa tämäkään ei tuonut: https://www.sttinfo.fi/tiedote/7127...en-geenien-toimintaa?publisherId=3747&lang=fi

Valitettavasti siis se yleinen ajatus, että alkoholin käytöllä ei olisi merkitystä ennen yhteistä verenkiertoa, ei nykytiedon valossa pidä paikkaansa. Tutkimustiedon valossa on ikävä kyllä niin, kuten tuossa yliopiston lehdistötiedotteessakin todetaan, että alkoholista olisi hyödyllistä pidättäytyä jp yritysaikana.

Alkoholista on tänä kesänä julkaistu uusi mielenkiintoinen suomalaistutkimus, joskaan aivan mullistavan uutta tietoa tämäkään ei tuonut: https://www.sttinfo.fi/tiedote/7127...en-geenien-toimintaa?publisherId=3747&lang=fi

Valitettavasti siis se yleinen ajatus, että alkoholin käytöllä ei olisi merkitystä ennen yhteistä verenkiertoa, ei nykytiedon valossa pidä paikkaansa. Tutkimustiedon valossa on ikävä kyllä niin, kuten tuossa yliopiston lehdistötiedotteessakin todetaan, että alkoholista olisi hyödyllistä pidättäytyä jp yritysaikana.
Tuossakin tosin nuo promillemäärät olivat aika korkeita. Ei yhdestä viinilasillisesta tai saunaoluesta tule lähellekään tuohon promillen känniin ja täälläkin varmasti kaikki testaavat hyvissä ajoin tai eivät ota, jos eivät testaa. 🤔 Kuulostipa joltain valistuskampanjan iskulauseelta. 😆

Mitään kännejä en kyllä vetelisi yrittäessäkään (en tosin vetele muutenkaan 😅).

Mutta kai nuo todella tiukat suositukset ovat osittain niiden takia, jotka vetelevät päivittäin energiajuomia, käyttävät nikotiinituotteita ja satunnaisesti juovat oluen raskaanakin ollessa. Ja näitä riittää yllättävän paljon.

Mutta hyvä, että tutkitaan ja olisihan se kai paras olla kokonaan ilman. 💁🏼‍♀️ Itse en vaan jaksa tässä vuositolkulla olla kiristelemässä hampaita satunnaisen viinilasin tai ylimääräisen kahvikupillisen takia. 🙃

Tilanteet ovat ihmisillä erilaisia. Normaali tilanteessa raskaudutaan alle vuodessa (vaikkei vuosikaan paha aika ole), niin sen ajan voi hyvin olla vähemmällä kahvilla ja nollalla alkoholilinjalla eikä raskaaksi tulon suoritus ehdi niin pahasti mielenterveyttä hajottaa.

Sitten kun alkaa hoidot ja jonottelut ja mielenterveys alkaa rakoilemaan joka kuukautisen seksin suorittamisen vuoksi (lähinnä ajoitus ennen ovulaatiota, töistä pitäisi saada lapsen siitoslomaa!!) niin sitten on löysättävä jostain päästä. Alkoholi ei ole koskaan hyväksi terveydelle, mutta joskus ainakin mulla on tarve olla "tuhma tyttö" ja juoda jokin hyvä drinkki. Tuntuu kohtuuttomalta että pitäisi oma elämä useiksi vuoksi rakentaa siten että olisi mahdollisimman optimaalinen lapsi-inkubaattori, kun kuitenkin on kokoajan ihan tavallinen ihminen jolla ihmisen aivot ja tarve löysäillä. Toki pitää olla varovainen ettei tissuttelusta tule tapaa, tuli lomalla huomattua että aika paljon sitä tuli yhteensä otettua vaikkei juonut kuin 1-2 silloin kun tuli tilanne sille!

Tänään mies osti Kolmen kaverin lakritsijäätelöä "kun nyt sitä on hyvä syödä kun sulla alkoi menkat" ♥️

Mä alan olee vähän liiankin optimistinen näistä oloista, että jotain tapahtunut tai tapahtumaisillaan. 🤞 Kun semmoinen kiristävä ja vihlova tunne vatsassa ja nivusissa. 🙈 Plus se että ala selkään sattuu myös.

Jos siis on kiinnittyminen kaipa sen testissä pitäisi näkyä ensi viikolla, alkuviikosta? Tyhmänä varmaan testaan kumminkin taas huomenna. 🤣

Okei, mä nyt sit heitin kaikki testit (tehdyt) menee etten pääse niitä enää kurkkii. Nyt lähdetään sit tilanteesta jossa oletan ovulaation tulevan km takia myöhässä. Ja kun syötin eilisen testin flohun niin kappas se meidän edellinen talletus osuu vihreille päiville jeejee. Ja tänäänkin saatiin onnistunut ja nyt kaiketi on ehkä sit se dpo0. Ja jos ei ole niin ainakin hyvät setit oli 😂 Aamulla mies sanoi ettei tuu onnistuu et tulee hällä olee niin rankka duunipäivä ettei mitenkään jaksa, mutta kerroin hänelle että meinaan yrittää silti vietellä hänet. Ja ei siihen tartte muutaku vähän tuhmia viestejä päivällä niin johan oli kimpussa jo kun töistä pääsi. Ai että. Tuntuu aika kivalta näin yli 22v yhdessäolon jälkeen että we still got it 🩷
Toivotaan että se meidän tuleva ”nuppu” sieltä tekeytyy oikein hienosti.

Ja taas saa piinata heti perään. Jollei sit menkat ala 🫠

Takaisin