Raskaaksi 2025

Tänään vatsa ollut kipeä alavatsa etenkin. Nippaillut ja kramppaillut aika pahasti. Melkein tuntuu siltä että kuukautiset alkaa. 🤣 Vaikka vasta kp18. Epäilen kyllä vähän kun rinnatkin kipeät että ovis ollut kp11 että nyt olisi siis ehkä dpo7. Ja eilinen pieni veri pyyhkiessä myös epäilyttää olisiko kiinnittyminen tapahtunut eilen dpo6 kun lukenut ainakin en tiedä onko totta että voi niin aikaksinkin tapahtua. Joo no mielikuvitus tässä varmaan laukkaa taas. 🙈 En halua liikoja toivoa...

Mulla vähän samanlaisia vatsatuntemuksia ja menkkaoloja on tänään iltapäivästä ilmestynyt. Merkillistä, ja en yhtään tiedä että olisiko ovulaatioon vai lähestyviin menkkoihin liittyvää, vai voisiko olla jotain tapahtunut. Kp 34 menossa, ja laskennallisesti menkkojen pitäisi alkaa torstaina, mutta en oo saanut tässä kierrossa ovista tikutettua, eikä ovistuntemuksiakaan ole ollut. Ovistesti myös tänäänkin nega. Mutta positiivista, jos ylipäänsä jotain nyt on tapahtumassa, olisi se sitten uusi kierto tai ovis. Jos kierto on ollut ovuloimaton, onkohan mahdollista että se ei silti veny erityisen pitkäksi? Mulla alle 40 päivää kierrot on lyhyitä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ehkä sitä nyt itsekin hyppään mukaan keskusteluun. Välillä tullut jo kurkittua tätä ketjua. Nyt on tullut niin paljon aihetta pyöriteltyä mielessä että parempi tulla tänne.😅
Eli taustaa sen verran, että meillä on jo kaksi aiempaa lasta ja koko ajan on ollut haave vielä kolmannesta ja suht pienellä ikäerolla tämäkin. Aiemmat raskaudet alkaneet hävyttömän helposti ensi yrittämällä. Tästä syystä mies on varsinkin itsevarmana liikenteessä ja toki itsekin luotan että eiköhän kolmas jossain vaiheessa itsestään ilmoittele, koska vaikea uskoa että asiat olisivat kovin paljon ehtineet omassa tai miehen kehossa muuttua. Mutta eihän sitä voi ikinä tietää. Mies onneksi ymmärtää että kierron jokainen päivä ei ole mahdollisuus raskaudelle. Olen kouluttanut aiheeseen.😂
Eli nyt menossa tosiaan yk1. Kaksi varhaista testiä tehty ja kummatkin negatiivisia. Vatsatuntemuksia on ollut, mutta ne voivat olla kyllä stressivatsaakin kun meillä on ollut vähän turhaa perhedraamaa tässä, joka on kuormittanut aika paljon viime päivinä. Ei siis meidän parisuhteeseen liittyvää.
Mutta niin usko ei ole kovin korkealla tämän kierron suhteen enää. Muutenkin ollut vähän epäselvää koska oli ovis. Oireet oli niin epäselviä. Hommailtiin kyllä säännöllisesti. Yleensä tunnistan limoista ja mahdollisesta pikkukivusta. Ja koska edellisestä raskaudesta on vasta 10 kk ja imetän niin kierto on vielä pitkähkö ja ennustamaton. Aiemmat kaksi 35 ja 36 vrk ja en ihmettelisi jos pituus vielä vaihtelisi.🤷‍♀️
Eli nyt odottelen menkkoja ja toki toivon ettei ne tulisikaan, mutta en kyllä oikein jälkimmäiseen jaksa enää uskoa. No seuraavaan kiertoon otan ekaa kertaa ikinä ovistestit käyttöön, jotta ei tarvitse sitä ainakaan arvuutella ja miettiä koska on edes mahdollista plussata jos tärppääkin. Varmaan niiden käyttöä sitten täällä teille ihmettelen.😅
Mutta joo tämmöinen pitkähkö sepustus tässä. Olkaapa hyvät😂
Ja onnea jo kaikille plussanneille!💝

Ehkä sitä nyt itsekin hyppään mukaan keskusteluun. Välillä tullut jo kurkittua tätä ketjua. Nyt on tullut niin paljon aihetta pyöriteltyä mielessä että parempi tulla tänne.😅
Eli taustaa sen verran, että meillä on jo kaksi aiempaa lasta ja koko ajan on ollut haave vielä kolmannesta ja suht pienellä ikäerolla tämäkin. Aiemmat raskaudet alkaneet hävyttömän helposti ensi yrittämällä. Tästä syystä mies on varsinkin itsevarmana liikenteessä ja toki itsekin luotan että eiköhän kolmas jossain vaiheessa itsestään ilmoittele, koska vaikea uskoa että asiat olisivat kovin paljon ehtineet omassa tai miehen kehossa muuttua. Mutta eihän sitä voi ikinä tietää. Mies onneksi ymmärtää että kierron jokainen päivä ei ole mahdollisuus raskaudelle. Olen kouluttanut aiheeseen.😂
Eli nyt menossa tosiaan yk1. Kaksi varhaista testiä tehty ja kummatkin negatiivisia. Vatsatuntemuksia on ollut, mutta ne voivat olla kyllä stressivatsaakin kun meillä on ollut vähän turhaa perhedraamaa tässä, joka on kuormittanut aika paljon viime päivinä. Ei siis meidän parisuhteeseen liittyvää.
Mutta niin usko ei ole kovin korkealla tämän kierron suhteen enää. Muutenkin ollut vähän epäselvää koska oli ovis. Oireet oli niin epäselviä. Hommailtiin kyllä säännöllisesti. Yleensä tunnistan limoista ja mahdollisesta pikkukivusta. Ja koska edellisestä raskaudesta on vasta 10 kk ja imetän niin kierto on vielä pitkähkö ja ennustamaton. Aiemmat kaksi 35 ja 36 vrk ja en ihmettelisi jos pituus vielä vaihtelisi.🤷‍♀️
Eli nyt odottelen menkkoja ja toki toivon ettei ne tulisikaan, mutta en kyllä oikein jälkimmäiseen jaksa enää uskoa. No seuraavaan kiertoon otan ekaa kertaa ikinä ovistestit käyttöön, jotta ei tarvitse sitä ainakaan arvuutella ja miettiä koska on edes mahdollista plussata jos tärppääkin. Varmaan niiden käyttöä sitten täällä teille ihmettelen.😅
Mutta joo tämmöinen pitkähkö sepustus tässä. Olkaapa hyvät😂
Ja onnea jo kaikille plussanneille!💝
Ihanaa, tuttuja 🥰 Toivotaan että testit vielä muuttuis 👍👍

oma aamun testi oli puhdas nega. Mitänlie näkyny dpo8 testissä. Teen huomenna dpo10 vielä ja jään sitten odottelee menkkoja. Olin kyllä aamulla niin pettynyt ettei tosikaan. Pienet oireet ja tietty se haamulainen sai kuvittelee taas jo vaikka sun mitä 🥺 No ei auta kuin huomiseen odotella. Ja jos menkat sielt alkaa niin olkoot ne kaikella tavalla puhdistavat että pikkuinen jäisi kyytiin helposti seuraavall kerralla 🩷

Tervetuloa @AnniMaria ✌️

Täällä ovis päivä ja kovasti odotan tässä et milloin saadaan lapset siihen moodiin et me ehditään ja jaksetaan vielä puuhastella 😅 tänään vielä tullut tolkuttomasti limaa joten oletan et ovis vielä vaiheessa, meniks se nii et limat loppuu ku ovis tapahtuu 🤔
Tänään tein vielä ovistestin ja näytti tosi vahvaa, juuri ja juuri jäi plussasta ehkä. Aiemmissa kierrossa tosi nopee on plussa haalistunut ja lh romahtanut. Tässä kierrossa jotenkin tosi vahvat ovisolot. Tänään myös vatsajomoa ollu, sellaista tosi lievää menkkamaista. Täs oli vielä päivän ovis
1000021259.jpg

ON:

Ovistesti aamulla vahvempi kuin eilinen, tein myös pc:n testin ja joku haamulainen siihen taas tuli. Tiedän, että aika turhaa edes testata päivittäin, mutta noh, muut himotestaajat voi samaistua. 🫠

Äsken tein vielä apteekin herkän ja omaan silmään on aavistuksen vahvistunut, punertaa enemmän kuin eilinen testi…😳 Kädet tärisi kun yritin kuvaa ottaa, yritän malttaa mieleni mutta kyllä mulla valehtelematta aika tärppifiilis alkaa olla…

IMG_1622.jpeg

Onko teillä joilla on jo takana raskauksia tullut kuinka aikaisin ekat raskaus oireet ja millaisia oireita ollut? Nimimerkillä Dpo 8 ja viime yönä heräsin pariin kertaan huonoon oloon joka jatkunut tänään, vasemmassa rinnassa ollut eilen ja tänään kipua ja lisäksi epämääräisiä vatsanippailuja pari päivää.. Haluaisin niin kovasti olla raskaana et ehkä vaan kuvittelen oireet😄 tyhmänä tein jo tänään normi raskaustestin joka tietenkin nega, hieman houkuttelisi käydä ostaan varhainen testi😁

Onko teillä joilla on jo takana raskauksia tullut kuinka aikaisin ekat raskaus oireet ja millaisia oireita ollut? Nimimerkillä Dpo 8 ja viime yönä heräsin pariin kertaan huonoon oloon joka jatkunut tänään, vasemmassa rinnassa ollut eilen ja tänään kipua ja lisäksi epämääräisiä vatsanippailuja pari päivää.. Haluaisin niin kovasti olla raskaana et ehkä vaan kuvittelen oireet😄 tyhmänä tein jo tänään normi raskaustestin joka tietenkin nega, hieman houkuttelisi käydä ostaan varhainen testi😁
Miulla alkoi vasta joskus rv6 etovalla ololla etenkin eri hajuista. Sitä ennen ainoa ihmetyksen aihe oli miun pohjaton ruokahalu. 😅

Mun eka raskaus oli täysin oireeton alkuun, ei rintojen arkuuksia tai muuta raskauteen viittaavaa. Jäätävä väsymys alkoi joskus plussauksen jälkeen ja nukuin lähes päivittäin päikkärit. Selvisin myös ilman pahoinvointia, ainoastaan suu oli jotenkin yliherkkä ja esim. hius suupielessä sai yökkäilemään, mutta kertaakaan en oksentanut. Vasta sitten vikalla kolmanneksella alkoivat liitoskivut ja muut ihanat vaivat.

Onko teillä joilla on jo takana raskauksia tullut kuinka aikaisin ekat raskaus oireet ja millaisia oireita ollut?

Aloin pistämään merkille rv5 kauhean väsymyksen, ja älykellon mukaan en vaan latautunut yön aikana kun max 30%. Etominen tuli vasta rv7 ja se oli kyllä niin erilaista kun olin ennen tuntenut. En silloin jotenkin edes ajatellut mitään pikku nippailuja, joten en tiedä olisko ollut mitään sellaista.

Mulla takana kaksi raskautta. Toisessa ei alussa mitään oiretta. Ekat oireet vasta rv 6. Toisessa paha olo alkoi välittömästi ja oli jo testiä tehdessä ja voin todella pahoin😅 lisäksi luulin tässä toisessa raskaudessa alussa että menkat on alkamassa koska ihan hirveet menkkakivut. Yllätyin kun dpo 11 testi näytti plussaa

No itse en muista että mitään oireita olisi ollut, mutta mies muisteli että jotain vatsaoireita olen valitellut ennen kuin kuopuksesta plussasin ja ennen kumpaakin plussaa mulla oli kiinnittymisvuotoa. Eli ihan olematon pieni verihailura tuli pyyhkiessä paperiin päivää paria ennen plussaa.
Tsekkasin vielä mitä flo:hon olin merkannut kuopuksesta. Eli ennen plussaa oli väsymystä, mielitekoja/nälkä, turvotus ja metallin maku suussa ja nippailua. En muista koska kunnon oireet alkoivat. Esikoisen raskaus oli kyllä rankempi kuin kakkosen. Viimeksi ei tullut edes kunnon pahoinvointeja kun esikoisesta oksensin kolme kuukautta joka aamu.😅

Mulla ekassa raskaudessa etova olo alko rv 7. Muuten oli perus menkkakipuja koko alkuraskaus ja väsymys jo pari pv ennen plussaa. Maaliskuussa kun oli kkm niin siitä alkoi palelu ja väsy jaja tosi hentonen pahoinvointi ennen plussaa🙈

Mieli kyllä osaa olla välillä tosi vilkas ja siitä tulla muka raskausoireita😄 näin mulla kävi edellis kierrossa ja olin ihan 100% varma, et oon raskaana, mutta toisin kävi🤷🏼‍♂️

Mulla tuli pahoinvointi viikkoo ennen ku tein positiivisen rtestin dpo 11 ja kaikki haisi ihan kauheelta😅

Mulla alko muistaakseni dpo 6 tai 7 menkkakivut ja tissikivut. 😅 Dpo 9 sit sain ekan haalean haamulaisen testiin ja dpo 10 selvemmän. Etovat olot alkoi myöhemmin ja itse pahoinvointi rv6. Hajuaisti alko kans melko nopeasti testin tehtyä voimistua ja haistoin kaikkea mitä muut ei. 😆

Meinasin tänään kokeilla tehdä ekan ovistestin ikinä. Just kauhee pissahätäpäivä 😂 Eilen mietin etten ehtinyt käydä vessassa kun varman kahdesti koko päivänä ja nyt oon jo käynyt kahdesti näin aamulla ja taas olis "pakko", mutta yritän pidättää. Varmaan joku testausjännitys iski 😄

Olkaa hyvät tästä tiedosta, mutta ajattelin että ehkä joku voi samaistua 😅

Hei tää on nyt vähän TMI kysymys mutta ootteko muut havainnut, että tallettelujen jälkeen limat / valkovuoto on samanlaista eggis-tyyppistä kun oviksessa? Lähinnä mietin sitä, että voiko niitä mitenkään erottaa toisistaan? Kun ite huomaan tallettelujen jälkeen oikeastaan missä vaiheessa kiertoa vaan, että vuodosta tulee kirkasta ja venyvää (heti perään mutta vielä esim. vaikka seuraavana aamuna), minkä herkästi sotkee sitten ovisoireisiin :Upside Down Face: Oon koittanut tätä googlailla kanssa, ja mun google-hakujen historia on aika mielenkiintoinen tältä osin :Face With Tears Of Joy:

@Selah mulla on aina tollasta oviksen jälkeen ja sit saa aina miettii onko raskausoire vai oviksen jälkeinen hätä😂🙈
@*Ninni* en oo kyllä itellä huomannu tollasta muuta ku oviksen aikaan🤔

Hei tää on nyt vähän TMI kysymys mutta ootteko muut havainnut, että tallettelujen jälkeen limat / valkovuoto on samanlaista eggis-tyyppistä kun oviksessa? Lähinnä mietin sitä, että voiko niitä mitenkään erottaa toisistaan? Kun ite huomaan tallettelujen jälkeen oikeastaan missä vaiheessa kiertoa vaan, että vuodosta tulee kirkasta ja venyvää (heti perään mutta vielä esim. vaikka seuraavana aamuna), minkä herkästi sotkee sitten ovisoireisiin :Upside Down Face: Oon koittanut tätä googlailla kanssa, ja mun google-hakujen historia on aika mielenkiintoinen tältä osin :Face With Tears Of Joy:
Joo mulla on kyllä ollut sama, oon todennut että se on varmaan tallettelun aikana kiihottumisesta syntyvää limaa jota siellä on sen päivän verran kunnes valuu pois :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mäkin aina seuraavana aamuna toiveikkaana katon limaa että nytkö se ovis viimein tulee, kunnes ovistesti näyttää hyvin selvää negaa :disappointed-face:

Takaisin