Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
En tarkota että jäisi tukkeeksi, vaan ovat ne siittiöt jotka pääsee ensin hedelmöitymään mahdollisesti ja sitten poweri loppuu, eikä jaksa kiinnittyä tai pian kiinnityksen jälkeen sammuu, koska ovat heikkoja.Tässä tutkiskelin asiaa, että jos se eka kerta vaikka pari pv ennen ovulaatiota on "vanhentuneita" siittiöitä niin ne menee sinne luukulle odottamaan ja se tuore lasti vaikka ovulaatiopäivänä ei enää mahdu sinne.
Pakko kommentoida ohiksena, että tuo spoiler alert on kätevä tuolla lopussa.Joo katsoin sen Dextran lääkärin luennon miehen hedelmällisyydestä joka johonkin ketjuun linkattiin pari kk sitten, siinä todettiin että jo viikon seissyt sperma ei ole enää kovin laadukasta. Ja etenkin jos on siittiöiden laadun kanssa haasteita (ja nykyään on sperma vähän heikompilaatuisempaa kuin ennen), useamman päivän pidättäytyminen voi huonontaa tilannetta. Samaa sanoi gyne viime visiitillä. Eli menkkojen jälkeen ovikseen asti olisi hyvä touhuta 2-3 päivän välein jotta on tuoreita uimareita. Siitä en kyllä ole kuullut että jäisivät tukkeeksi, se on aika iso alue missä uida kun siittiöt ovat niin pieniä.
Miehen analyysin tulos oli kyllä hyvä, mutta ollaan silti yritetty pitää tavara tuoreena niin että heti menkkojen jälkeen on eka "lastin uusiminen".Meillä on siis yleensä 2 viikon tauko oviksen jälkeen kun ei oikein huvita enempää. Mulla on tosin niin pitkä kierto että ei siinä heti menkkojen jälkeen vielä tapahdu mitään, hyvin voisi pyytää miestä hoitamaan lastin tyhjennyksen vaikka itsekseen menkkojen vikana päivänä ja aloittaa tallettelun vasta siitä parin päivän päästä.
Tosin jos nyt tokassa letrokierrossa olisi viimein vähän lyhyempi odotus!
Mutta ei oo ollut helppoa, ennen yrityksen aloitusta oltiin oltu yhdessä jo vuosia ja tahti oli jäänyt noin kertaan kuussa, molemmat oli siihen tyytyväisiä. Mä oon silleen reaktiivinen että pystyn kyllä hommiin millon vaan jos on vähän lämmittelyä, mutta miestä ei ole huvittanut niin usein. Kun gyne meille sanoi että 4 päivän välein on vähän liian harvoin (se oli yritystahti ennen kuin tuli vuosi täyteen ja ensikäynti), on sitten sitkeästi yritetty parhaamme 2-3 päivän välein. Tää yrittäminen on kyllä sellainen työmaa että tallettelujaksoa ei odota innollaAlla siitä mikä on auttanut meillä:
Onneksi mun ei tarvitse tulla, se on mulle välillä aika kiven alla eikä varmaan saataisi ikinä jälkikasvua jos olisi siitä kiinniTosin mies oli kultainen ja puolen vuoden yrityksen jälkeen osti mulle vibran, "jotta mullakin olis kivaa, joko yksin tai yhdessä". Tuli ihan yllätyksenä! Ollaan oltu pelkkää vaniljaa ennen sitä ja vähän arastelin sen käyttöä, mutta turhaan, se on jäänyt todella aktiiviseen käyttöön. Käytetään sitä yhdessä ja sen avulla mäkin viimein saan tästä hommasta nautintoa, ja vieläpä helposti! Tätä ei olisi koskaan tapahtunut jos ei olisi alettu yrittämään eli kyllä kannatti
Kannustan rohkeasti kokeilemaan jos on vastaavanlaisia ongelmia, voi löytyä uutta pontta!
Hmm me talleteltiin 3kk ajan vain 1-2 krt kuukaidessa vain ovulaatioplussan / ajatellun ovulaation kohdilla ja tärppäsi silti eli ei se ainakaan täysin poissulje mahiksia.Ei mitään lisäpaineita, mutta tiesittekö että siittiöiden pitäisi olla tuoreita siinä ekallakin ovulaatioseksillä? Tässä tutkiskelin asiaa, että jos se eka kerta vaikka pari pv ennen ovulaatiota on "vanhentuneita" siittiöitä niin ne menee sinne luukulle odottamaan ja se tuore lasti vaikka ovulaatiopäivänä ei enää mahdu sinne. Ei saisi pitää 4pv pidempää väliä, jos haluaa tavaran pysyvän priimana. Ei riitä että alkaa ovulaation kohdilla viikon tauon jälkeen sekstailemaan. Tiedettä tai uskomuksia, en osaa sanoa.![]()
Täällä oli sama juttu! Toki en tiedä tarkkaan, milloin mies oli ennen talletteluja puuhaillut itsekseen, mutta kuitenkin.Hmm me talleteltiin 3kk ajan vain 1-2 krt kuukaidessa vain ovulaatioplussan / ajatellun ovulaation kohdilla ja tärppäsi silti eli ei se ainakaan täysin poissulje mahiksia.
Tämä on hyvä pointti! Hihittelin jo hetken aikaa, eikö kukaan nosta esiin oman käden oikeutta. Masturbointi kuuluu ihan yhtä lailla parisuhteeseen kuin seksikin, ja on todella hyvä vaihtoehto uudistaa tuotantoa, jos seksiä tuntuu olevan "liikaa" jo ovisviikollakin.-- en tiedä tarkkaan, milloin mies oli ennen talletteluja puuhaillut itsekseen, mutta kuitenkin.![]()
Testit kannattaa aloittaa muutama päivä ennen kuin arvelet ovulaation olevan, koska se voi vaihdella hieman kierrosta toiseen vaikka säännöllinen kierto olisikin. Testi suositellaan tekemään klo 10-20 välillä, mutta mulle on toiminut parhaiten heti herätessä tehty testi ihan vaan sen takia että näytettä ennen pitää olla 4h käymättä vessassa niin mulla ei se meinaa tulla täyteen päiväsaikaan. Jotkut tekee kaksi testiä päivässä sitten kun testiviiva alkaa selvästi vahvistua, koska joillain se huippu menee tosi nopee ohi. Mulla on päinvastoin, tikku pysyy positiivisena joskus kaksikin aamua.Eka yrityskierto takana. Meinasin nyt ekaa kertaa tilata ovistestejä, jaksaisko kokeneet neuvoa miten kannattaa tikutella? Kierto melko säännöllinen(26-27pv) ja nyt kun ekaa kertaa limoista tarkkailin niin ovispäivä oli mun mielestä selkeä kp13.
Sen mukaan ovis osuisi su/ma, toivottavasti ei paljoa aikasemmin, koska mies työmatkalla ma-pePitää käskeä pitämään siittiöt tuoreena
![]()
Ja kannattaa kokeilla pregcheckin testejä, jos noilla on ongelmia saada ovis kiinni. Mie en oikein aina saanut noilla kiinni, mutta pc näyttää plussaa, jos vaan onnistun miun lyhyessä ikkunassa testaamaan oikeaan aikaan.@Pikkutytöt Vau, kiitti!Tuossa tuli tosi paljon vinkkejä mitä netistä ei välttämättä löydä kun ohjeet virallisempia! Kai sitä vaan pitää lähteä kokeilemaan vaikka noilla raskauskeijun testeillä, ja kattoa mikä toimii itselle
![]()
No niinpä! Se kyllä harmittaa jos ei oo mahkuja kierrossa ovulaation puuttumisen takia lainkaan! Tsemppiä, oon tuskaillut itse samaaKirjoittelinkin aiemmin jo siitä, että epäilin ovulaationi tulleen poikkeuksellisen ajoissa. Nyt olen 100% varma, että se ei ole vielä ollutkaan ja on nyt jo noin viikon myöhässä. Ruumiinlämpö ei siis ole noussut ja tissit on pienemmät kuin ikinä. Ikinä ennen ei ole tällä tavalla käynyt eikä elämässäni ole mitään poikkeuksellista edes tapahtunut, joka selittäisi asiaa. Onko täällä muita, joille käynyt joskus näin? Tuleeko se enää ollenkaan vai tuleeko tällaisen ovuloimattoman kierron jälkeen menkat vai tarviiko tässä mennä lääkäriin?Ihan järjettömän ärsyttävää, että nyt ei sit ole edes sitäkään vähää mahkuja mihinkään, jos ei edes ovuloi.
![]()