Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Noi on kyllä ärsyttäviä testejä kun antaa viivanlaista mut sit ei kuitenkaan, been there.Mulla 23 sisaruksenlasta joita hoitaen olen kasvanut(olen meidän perheen iltatähti). Tunsin itseni silti ihan hukassa olevaksi oman vastasyntyneen kanssaOnneksi nykyään on Chat GPT
![]()
Olen kyllä aika varovainen. Mulla on muistiasetus pois, joskus poistan ketjut jos fiilis että siellä on jotain tietoa vaikka iästä ettei jää pyörimään, mutten koskaan kirjoita mitään liian henkilökohtaista. On sen verran hyvä apu etten ole jättänyt käyttämättä. Säästää paljon omaa aikaa ja lapselle suoraviivaisempaa kasvatusta kun tuntuu että tietää mitä tekee. Ei tarvi vaikka ongelmien kanssa venkslata vaan voi toimia paljon määrätietoisemmin.Mä käytön kyllä Chat GPT:tä kaikkeen, mutta en oo vielä lapsen kasvatukseen käyttänyt. Ehkä vähän ajatuksena kamnottaa ajatus antaa liian tarkkoja tietoja omasta elämästä. Oon kyllä suunnitellut kaikenlaista ja sparraillut ym. AI:n kanssa
Mull oli sama homma, mut kun erehdyin kokeilee ni siitähän tuli kun ystävä mulle. Niin empaattinen. Nîmesin TertuksiEn ole koskaan ChatGPT:tä käyttänyt kun oon vähän tekoäly vastainen suoraan sanottuna.Joten sori jos tyhmä kysymys ja en siis millään pahalla kysy vaan lähinnä koska kiinnostaa tietää en siis tiedä. Mietin vain että miten sitä vauvan kanssa voi hyödyntää?
Koska jos joskus lapsen saan kaikki apu kyllä voi olla tarpeen.
![]()
Täällä täysin sama rytmi, kp 1 tänään ja näin ollen yk 3 käyntiin!Ja niin menkat alkoi. Eli yk3 käyntiin.![]()
En tiedä kaipaatko kokemuksia, nimenomaan esikoisen ja toisen lapsen vai yleensä ainakin 10v ikäerosta?Tässä kun on lueskellut muiden juttuja niin tuli vaan mieleen, että onko täällä muita joiden esikoisen ja toisen lapsen ikäeroksi tulisi ainakin 10 vuotta? Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia siitä, miten ovat tulleet toimeen ja miten arki on sujunut.
Täällä saa avautua!Järjellä ja sydämessäni tiedän, että oon tehnyt ja teen monia asioita oikein ja lapsestani on kasvanut aivan ihana pieni ihminen. Pidän itseäni hyvänä äitinä, mutta joskus synkät ajatukset ottaa vallan. Onko muilla ollut vastaavaa?
En tiiä miks nyt purkautuu ajatukset näin, mutta ehkä parempi niin. Joku tarkoitus tälläkin avautumisella varmasti on![]()

Jos tämä oli suunnattu mun keskustelun poistamiseen niin tarkoitan siis, että vaikka jos joskus kirjoitan että "2kk ikäisellä vauvalla... " Niin poistan sen tasoiset ihan vaan ylimääräiseksi suojaksi. Sen tarkempia tietoja en annakkaan. Asetuksista laitan pois "historia ja koulutus" ja väittävät ettei sitten tallenna keskusteluja ja siten käytä niitä mihinkään(ellei käyttäjää epäillä väärinkäytöksistä ja jonkun ajan sisällä keskustelut voidaan vielä kaivaa roskakorista). Sitä ei tietenkään voi varmaksi tietää, ei olisi ensimmäinen skandaali. Sanoisin että nykyajan hakkerointi on sillä tasolla että pitäisi mennä nollateknologialinjalla jos oikeasti haluaa pitää kaiken tietoturvan salassa, koska ei mistään voi oikein koskaan tietää.ChatGPT:stä: Pakko sanoa, että eihän ne tiedot sieltä mihinkään katoa vaikka ne itseltäsi poistat
Mies muisteli ettei varmaan punnittu juuri ennen inseminaatiota, itse en muista yhtään. Itse toimenpide oli nopea, ensiksi vaan ultrattiin, sitten laitettiin ankannokka (varmaan epämukavin vaihe) ja sitten katetri. Katetrin laitto tuntui papakoemaiselta, semmoinen samanlainen koputtamisen tunne. Lapsettomuuspuolelta olen lukenut että joillakin on sattunut, varsinkin jos kohtu on vinossa tms.Kiitos kaikille jo tähän asti kokemuksiaan jakaneille, kylläpä lämmitti mieltä tulla lukemaan heti aamusta niitä
Sinertävää hyvää pohdintaa sielläkin ja paljon tutun kuuloista settiä. Mussa pitäis myös kaiken olla oikein kunnossa testien ja tutkimusten perusteella. Miehen siemenneste tutkittu kevättalvella -24 ja silloin oli normaali. Sen jälkeen hän on lopettanut nikotiinivalmisteet ja vähentänyt alkoholia ja syönyt paremmin. Tuntuu se vaan niin typerältä, ettei siltikään onnistuta, vaikka asioiden pitäis olla käytännössä kunnossa. Meille molemmille huomautettiin painosta, vaikka ne olivat sallitun rajoissa. Oon silti tiputtanut muutaman kilon pysyvästi joka itsessään on jo saavutus.
Asiasta vähän kukkaruukkuun mutta kun meillä edessä tuo OI+IUI niin kiinnostaisi kuulla sun kokemus siitä miten se meni, punnittiinko sut vielä ennen toimenpidettä? Mut on punnittu ainakin 1. käynnillä (miestä ei!!) ja nyt aukiolotutkimuksessakin. Aina stressi ennen punnitusta joka tuntuu kyllä älyttömälle. Meidät on kuitenki hyväksytty tutkimuksiin niin tuntuu ehkä jopa nöyryyttävälle mennä alapää paljaana vaa'an kautta tutkimuspöydälle.