Raskaaksi 2025

Noihin teknologia-asioihin niin miusta on hyvä tiedostaa miten ne toimivat ja mitä tietoja meistä kerätään, mutta itse olen jotenkin päässyt sen yksityisyysahdistuksen yli, kun tosiaan koen siitä teknologiasta olevan myös hyötyä arjessa. Ehkä siinäkin asiassa korostuu se "mikään ei ole ilmaista". 😅

Punnituksista lapsettomuuskäynneillä niin meillä muistaakseni punnittiin kerran molemmat eikä sen jälkeen ole sitä tehty. Viimeksi puhuttiin painosta, mutta minusta tosi asiallisesti.

Hyvä vinkki @Sinertävää tuo hame, jos joku kokee alastomuuden vaikeaksi! Minua vähän häiritsee myös se sermin takana riisuminen, kun tosiaan seuraavaksi levitän jalkani siinä pöydällä. Vaikka muuten olen kyllä ihan sinut sen levittelyn kanssa. Kerran meinasin hierojallakin ottaa pikkuhousut päällihousujen kanssa samaan aikaan pois. 🤣 Käyn kuukausittain sokeroinnissa niin siinä höpötellessä sokeroijan kanssa tulee vain äkkiä heitettyä kaikki housut pois kerralla niin meinasin tosiaan toimia samoin hierojalla. 🙈

Tilanne on se, että minulla todettiin 4.6 keskenmeno joka tyhjennettiin lääkkeillä. Sain sairaalasta raskaustestin, joka oli määrä tehdä 25.6. Tein testin kuitenkin 23.6 ja se oli negatiivinen. Nyt viikon ajan rinnat on kipeät, alavatsaa juilii, sekä kova väsymys. Vuoto on loppunut kokonaan 20.6. Tein tänään rfsu.n raskaustestin jossa vaalea, mutta selkeä positiivinen. Voiko olla että tosiaan olen uudelleen raskautunut?
1000003976.jpg

Tilanne on se, että minulla todettiin 4.6 keskenmeno joka tyhjennettiin lääkkeillä. Sain sairaalasta raskaustestin, joka oli määrä tehdä 25.6. Tein testin kuitenkin 23.6 ja se oli negatiivinen. Nyt viikon ajan rinnat on kipeät, alavatsaa juilii, sekä kova väsymys. Vuoto on loppunut kokonaan 20.6. Tein tänään rfsu.n raskaustestin jossa vaalea, mutta selkeä positiivinen. Voiko olla että tosiaan olen uudelleen raskautunut?View attachment 145561
On ihan mahdollista, jos olet ovuloinut jo pari viikkoa keskenmenon jälkeen. Ja koska välissä on negatiivinen raskaustesti, niin pitäisin tätä kyllä uutena raskautena! 🌈 Kannattaa varmaan seurata vielä testien vahvistumista, sillähän se selviää 😊

On ihan mahdollista, jos olet ovuloinut jo pari viikkoa keskenmenon jälkeen. Ja koska välissä on negatiivinen raskaustesti, niin pitäisin tätä kyllä uutena raskautena! 🌈 Kannattaa varmaan seurata vielä testien vahvistumista, sillähän se selviää 😊
Sitä itsekin mietin, että kummallista olisi, että testi on kuitenkin ollut jo 23.6 negatiivinen ja nyt sitten vaalea, mutta erottuva positiivinen. Hcg tietääkseni laskee hyvin nopeasti.🙈

Sitä itsekin mietin, että kummallista olisi, että testi on kuitenkin ollut jo 23.6 negatiivinen ja nyt sitten vaalea, mutta erottuva positiivinen. Hcg tietääkseni laskee hyvin nopeasti.🙈
Vaikea kuvitella, että hcg voisi heitellä noin paljon, että on ensin nega ja viikkoa myöhemmin selkeä plussa, jos kyseessä olisi keskenmenosta jäänyt hcg!

Tiedän ettei digitestejä saa avata ja tulkita niitä viivoja. Mä kuitenkin vastustin kiusausta ja avasin testin. Testi ajalla tuli tekstiksi "ei raskaana". Reilusti testi ajan päätyttyä avasin varovasti testin ja se teksti muuttui siinä muotoon "raskaana 1-2". Mä olen eräänkin tällaisen testin tehnyt ja avannut mutta koskaan ei ole aiemmin näin käynyt. Teen toki uuden tai uusia testejä mutta tää hämää tosi paljon kun oon pari päivää sitten saanut jonkun roskishaamu herkällä testillä.

Liitteet

• IMG20250630131828.jpg
    IMG20250630131828.jpg
    190.2 KB · Katsottu: 119
Tässä menkka huuruissa mietin, miten sanoisin miehelle, ku on täysin tjottailu linjalla kakkosen suhteen, et mä haluan ihan yrittämällä yrittää kakkosta, ettei siihen menis montaa kiertoa aikaa😒

Tässä menkka huuruissa mietin, miten sanoisin miehelle, ku on täysin tjottailu linjalla kakkosen suhteen, et mä haluan ihan yrittämällä yrittää kakkosta, ettei siihen menis montaa kiertoa aikaa😒
Meillähän on vähän samanlainen tilanne. Tai kyllä mieskin on enemmän yrityksen puolella, mut todella kevyesti, eikä oo kiinnostunut ovulaatioasioista, mun oireista tai raskaustestirumbasta. Oon todennut itsekseni, että mitä vähemmän höpötän aiheeseen liittyvistä asioista ääneen, hänkin on rennommin mukana ja saan hänet esim. "helpommin sänkyyn" oviksen tienoilla, kun en oo lyönyt siihen valmiiksi paineita. Meille molemmille on aika pakkopullaa muutenkin harrastaa seksiä kun ajatuksena on lapsen saanti. Molemmille riittää siis vaan oikea ajoitus makkarissa, mulle jää enemmin sit kaikki muu sen ympärillä. 😅 Tottakai ois kiva et toinen henkisellä tasolla osallistuis enemmän, mut minkäs teet jos ei kiinnosta.

En siis tiedä, että onko teillä ongelmana nimenomaan toi ettei miestä kiinnosta oikeaan aikaan kuukaudesta, senkin ymmärrän hyvin! Meillä oli esikoista yrittäessä sitä ja itkin, kun ovis meni ohi eikä toista kiinnostanut yhtään.

Alussa oli "tappelua" ajoituksesta, varsinkin itse olisin halunnut tunnelman aina luotua mukavaksi... Mutta mies sanoi suoraan, että henkinen stressi yms töissä on sellainen, että vie jopa halut... Ja toki sitten itselläkin välissä... Toki siis ylipäätään vie ajatuksen pois... Mutta onneksi toinen edelleen sytyttää näin melkein 21 vuoden jälkeenkin.. 🤭

Kun ymmärsin, että mies on kuitenkin oikeasti tosissaan mukana niin helpotti. Vaati vain meillä muutaman keskusteluhetken ja sen että osasin kysyä oikeat kysymykset.. hän kun on vielä huonompi ilmaisemaan ajatuksiaan näissä asioissa mitä minä...

Pitää vain löytää jokaisen omaan parisuhteeseen toimiva tapa.

Toiset ei missään nimessä halua tietää ovulaatiotesteistä, menee liian väkinäiseksi... Ja menee toki meilläkin välillä.. tai siis mun päässä ainakin...

Mutta tässä vuosien vieriessä on oppinut, että ihan ok tähdätä ovispäivän ympärille ja mieskin kyselee välillä, että joko oot testannut, milloin ois ajankohtaista 😉

Et onneksi hän saa tsempattua kyllä minutkin vauhtiin tai toisin päin.. hyvä kun on molemmat sitoutuneet asiaan, niin ei jää ovis hyödyntämättä vaikka toisella omalla vuorollaan "päätä särkee ja väsyttää"... 🙈

Minun on pitänyt vain hyväksyä, että vaikka alkuun voi olla sellainen olo, että pakko vain suoriutua.. niin kyllä se tilanne siitä kahden toisiaan rakastavan kesken yleensä muuttuu vähintäänkin molempia tyydyttäväksi 🤪🙈ja kun on yhteinen tavoite😉

...vaikka alkuun voi olla sellainen olo, että pakko vain suoriutua.. niin kyllä se tilanne siitä kahden toisiaan rakastavan kesken yleensä muuttuu vähintäänkin molempia tyydyttäväksi 🤪🙈ja kun on yhteinen tavoite😉
Tätä on kyllä pakko kompata vielä tuon oman viestini jatkoksi! Pakkopullamaisuus liittyy juurikin siihen, että "päätä särkee ja väsyttää", eikä sinne petipuuhiin sitten päädytä ollenkaan. MUTTA kun sinne päädytään, niin itse seksi on toki hyvää ja molemmat toteaa aina sen jälkeen, et olipa kivaa vaikka alkuun ei olisi jaksanut. Joten, pakko vaan päästä aina sen tunteen yli jos haluaa vauvan saada aikaiseksi. 🫣

Hieman yllättyneenä lueskelen kokemuksista, että on pitänyt käydä puntarilla lapsettomuustutkimuksissa. Meitä ei kumpakaan ole punnittu kertaakaan! Enkä ole koskaan riisunut sermin takana vaan aina siinä tuolilla vaan.

Mutta täällä dpo7 ja viime yönä oli mahakipuja ja aamulla nippaili. Heti heräsi pientä toivoa, että voisko tämä nyt liittyä kiinnittymiseen... 😑

Siis meillä ei oikeastaan se seksi ole ongelma ja oviksen aikoihin mullakin halut on just kohdillaan, mut näin vauva-arjessa tuntuu et mies ei oikee sit haluu ku sen kerran viikkoon touhuilla ja tietysti siinä oviksen aikoihin olis parempi yseempana päivänä. Viimeks just sanoin miehelle et pitäskö viel tänäänki touhuilla ku on ovis niin mies vaan totesi, et katotaan jos siltä tuntuu ja tulee sit jos on tullakseen se toinen… miehellä vähän rahastressiä, niin se varmasti vaikuttaa asiaan.

Meillä ei ole lapsia tuomassa maustetta arkeen, mutta miehellä on työstressiä ja sit on elämässä vähän muutakin, niin ei tahdo jaksaa aina...enkä minäkään raaski kuormittaa lisää...
Joten 1-3 krt oviksen ympärillä.. useimmin sen 2 krt onneksi kuitenkin... Yleensä niin et ovistestit on melkein plussa ja sit plussa päivänä/iltana.. joskus on peräkkäiset päivät, joskus jää yksi vuorokausi väliin...
Mutta nyt pitäisi raaskia puhua tutkimuksiin/hoitoihin lähdöstä taas kun joulukuun km on puoli vuotta... 🤦‍♀️

Meillä on onneksi tosi helppo vauva ja laitetaan aina sit parvekkeelle päikkäreille ku on sellanen olo et molempia haluttaa🙈 mut tietty kyllä sitä sit keinot keksii jos saisin miehen kanssa puhuttua niin, että haluaisin sen toisen lapsen ennemmin ku myöhemmin

Tätä on kyllä pakko kompata vielä tuon oman viestini jatkoksi! Pakkopullamaisuus liittyy juurikin siihen, että "päätä särkee ja väsyttää", eikä sinne petipuuhiin sitten päädytä ollenkaan. MUTTA kun sinne päädytään, niin itse seksi on toki hyvää ja molemmat toteaa aina sen jälkeen, et olipa kivaa vaikka alkuun ei olisi jaksanut. Joten, pakko vaan päästä aina sen tunteen yli jos haluaa vauvan saada aikaiseksi. 🫣
Tää on kyllä niin totta. Tässä kierrossa meillä oli yks kerta kun kumpaakaan ei ois huvittanut ollenkaan, ja taidettiin todetakin jotenkin että ”no hoidetaan tämä nyt pois alta” 😂 Niin vaan molemmilla oli silti kivaa, mut ei oo kyllä koskaan ennen ollut noin suorittamisen meininki aiemmin, vaikka ollaan tiheästi oviksen ympärillä touhuttukin. Ehkä se johtuu tuosta taaperosta, kiireisestä viikosta ja väsymyksestä. 😅

Tää on kyllä niin totta. Tässä kierrossa meillä oli yks kerta kun kumpaakaan ei ois huvittanut ollenkaan, ja taidettiin todetakin jotenkin että ”no hoidetaan tämä nyt pois alta” 😂 Niin vaan molemmilla oli silti kivaa, mut ei oo kyllä koskaan ennen ollut noin suorittamisen meininki aiemmin, vaikka ollaan tiheästi oviksen ympärillä touhuttukin. Ehkä se johtuu tuosta taaperosta, kiireisestä viikosta ja väsymyksestä. 😅
Kyllä, kuulostaa tutulta 😂 Välillä on kyllä niin suorittamisen meininkiä, äkkiä pimeessä peiton alla ja heti siitä suihkun kautta iltapalan tekoon.

Ei mitään lisäpaineita, mutta tiesittekö että siittiöiden pitäisi olla tuoreita siinä ekallakin ovulaatioseksillä? Tässä tutkiskelin asiaa, että jos se eka kerta vaikka pari pv ennen ovulaatiota on "vanhentuneita" siittiöitä niin ne menee sinne luukulle odottamaan ja se tuore lasti vaikka ovulaatiopäivänä ei enää mahdu sinne. Ei saisi pitää 4pv pidempää väliä, jos haluaa tavaran pysyvän priimana. Ei riitä että alkaa ovulaation kohdilla viikon tauon jälkeen sekstailemaan. Tiedettä tai uskomuksia, en osaa sanoa. 🙄

@Selah Mä oon kans lukenut tosta, et pitäis pitää tavara tuoreena. Ihan loogista, kun ajattelee. En oo kyl sitä ajatellut, et ei enää mahtuis sit tavaraa, jos siellä on vanhentuneet tiellä. 🤔

Oijoi, musta tää tallettelu on kyllä välillä (usein :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: ) melkoisen kuormittavaa! Kun itsellä on pitkä kierto, eikä oikein oo varmaa että milloin ovis aina tulee, tulisi just olla useampi viikko tosi aktiivisena, että olisi hyväkuntoisia simppoja tarjolla. Ja meille kyllä 2-3 viikkoa vaikka kolmen päivän välein on tosi paljon, yleisen arjen kiireen keskellä :Grinning Face With Smiling Eyes: Vaikka kaksistaan ollaan, niin me ei oikeestaan ekan yhteisen vuoden jälkeen olla oltu sellaisia, jotka useita kertoja viikossa touhuilee säännöllisesti. Mutta oon kans ymmärtänyt että se ei olisi optimaalista, että ovulaatioaikaan sitten olisi pitkän tauon jälkeen eka kerta.. Mutta onko se oikeasti noin että huonompilaatuiset siittiöt jää tukkeeksi :Face Without Mouth: Huhhuh jos on!

Kyllä tää projekti musta aivan työstä käy :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin